Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

Stejná platforma, stejné motory, stejná technika, stejný koncern. Vypadá to, že srovnání Octavie Combi a Leonu ST je něco jako hledání jehly v kupce sena. Ale zdání klame. Rozdíly existují – a rozhodně jich není málo.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co člověk, to názor
  2. Je libo „sport“, nebo stěhovák?
  3. Zavazadelník: menší zbraň, než se zdá, Jízda: teorie, hmotnost
  4. Leon dynamičtější
  5. Spotřeba: něco málo opět pro Leon, Rozhodující faktor? Cena
  6. Závěr: v každém ohledu těsně, Technické údaje
  7. Fotogalerie (138x foto)

U Seatu slaví. Nová generace modelu Leon by sama o sobě zřejmě přitáhla dost zájemců, o čemž nakonec svědčí čísla, se kterými jsem se já osobně setkal hned několikrát. Nárůst prodejů v České republice se dostal na 700 %.

Kouzlo procent určitě není potřeba připomínat. Jeden rok prodáte jedno auto, další sedm. Voilá, na světě je hodně zajímavé číslo, které můžete šoupnout do prezentace. V podstatě to stejné se s trochou nadsázky týká i Leonu. Ten totiž na konci působení minulé generace prodejní rekordy fakt netrhal.

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Takže příchod nové generace je pro Seat první důvod k oslavě. Druhý – a možná ještě věší – důvod je nástup varianty kombi. Ta se u Leonu dosud nikdy neprodávala. A aby toho nebylo málo, dorazí i verze s pohonem všech kol, ostrá Cupra a španělská variace na téma Octavie Scout. Konečně mají u Seatu zákazníkům co nabídnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon se s příchodem verze ST zařadil mezi přímé konkurenty Octavie Combi.

Radost u Seatu se ale automaticky nerovná veselce napříč koncernem. Je jasné, že s příchodem nové verze Leonu dostala Škoda Octavia dalšího přímého konkurenta, který ji o nějaké zákazníky obere. A stejně tak se po představení této španělsko-německé novinky zcela automaticky začaly objevovat dotazy, jak si oba modely stojí ve vzájemném srovnání.

Škoda Octavia Scout: jak bude vypadat?

Škoda Octavia Scout: jak bude vypadat?

Abychom našli odpověď, vzali jsme si do testu na jeden termín jak Octavii Combi, tak Leon ST. Jen pro úplnost, pod kapotou měla obě auta benzinovou jedna-čtyřku a tudíž byla u každého vzadu jednoduchá vlečená náprava.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Octavia Combi, nebo Leon ST? Na první pohled se tváří jako zcela jiná auta.

Co člověk, to názor

Obvykle se začíná designem a ten také tvoří hlavní rozdíl mezi Octavií a Leonem. Protože je ale Octavia Combi už notoricky známým exponátem, stejně jako Leon, a protože je design záležitost subjektivní a v galerii najdete fotek více než dost, odbudu tuhle část jednoduchým sdělením. Designově se mi více líbí Leon, ale samozřejmě chápu, že pro mnohé může být výsledek porovnání vzhledu obou automobilů zcela opačný. Nakonec diskutovat pod článkem nejen na toto téma můžete podle libosti.

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 – za všechno se musí platit

Když postavíte Leon ST a Octavii Combi vedle sebe, bude vám Leon už od pohledu připadat jako menší auto. Spousta z vás asi ví, že tomu tak není pouze na pohled. Octavia měří na délku 4695 mm, Leon 4555 mm. Octavia je také o jedenáct milimetrů vyšší a k mému překvapení o dva milmetry užší. Nenechte se ovšem zmást, Leon nahání šířku spíše designem karoserie. Jeho vnitřní šířka je o něco menší.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Co je nejdůležitější, to je rozvor. Leon ST má 2636 mm, tedy číslo naprosto shodné se základním hatchbackem, Octavia Combi přidá na rozvoru náprav přesně pět centimetrů. Jestli někdo hledá důvod, proč si připlácet za mladoboleslavské kombi, pak dobrou odpovědí budiž tento odstavec. Octavia je v podélném směru rozhodně prostornější než Leon ST.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokračujte na pohled do interiéru a na zhodnocení sedadel:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co člověk, to názor
  2. Je libo „sport“, nebo stěhovák?
  3. Zavazadelník: menší zbraň, než se zdá, Jízda: teorie, hmotnost
  4. Leon dynamičtější
  5. Spotřeba: něco málo opět pro Leon, Rozhodující faktor? Cena
  6. Závěr: v každém ohledu těsně, Technické údaje
  7. Fotogalerie (138x foto)

bazar

Seat Toledo 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 28 675 km
Cena: 270 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2005
Stav: 105 550 km
Cena: 63 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 174 401 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků