Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

><  |  30. 04. 2013 07:55

Už vidím, jak se u toho převisu u pátých dvěři budou dělat bublinky na laku a bude zahnívat osvětlení SPZ, stejně jako se to děje u mého superba.

Odpovědět  |   | 
kaa  |  30. 04. 2013 08:57

Zadní převis vypadá opravdu hodně nadměrný. Ale kdo chce mít maxi kufr, musí namalovat maxi převis. Ovšem ten odporný prolis ala Rapid na zadním víku je designová image nabouraného vozu.

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  30. 04. 2013 11:44

Mě se ten prolis líbí. Rozbije tu poměrně uhlazenou zadní část.
Mam pocit že kdyby neco takového bylo na nějakym korejci (a že tam sou jiný hovadiny) tak to tady bude strašně opěvováno.

Odpovědět  |   | 
VW  |  30. 04. 2013 11:52

Mimo jiné ten prolis asi hlavně zpevňuje zadní čelo?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  30. 04. 2013 16:32

Zde na autokorejec.cz by potřebovalo více lidi zpevnit čelo. Napíšeš něco proti korejským modlám a každej by tě hned ukamenoval:D

Odpovědět  |   | 
VW  |  30. 04. 2013 16:50

Mám takový dojem, že tabule plechu dokáže byt docela živá ohledně tvaru!? A různé prolisy ji zpevňují a ztvrzují!'? Proč potom větší střechy aut mají podélné prolisy?

Odpovědět  |   | 
VW  |  30. 04. 2013 17:14

Mimo jiné by mě také zajímalo z jakých plechů je nová Oct3 vyrobena? Ještě rok před představením Rapidu byly informace, že v rámci šetření a zlevnění výroby budou použité nízkotažné plechy! Nejsem odborník na plechy a domnívám se že se jedná tvrdší s větším obsahem siry? K jejich lisování je pak potřebný větší tlak nebo pro změkčení předehřátí!? Mám takový dojem, že podobnou technologii v současné době Škodovka používá!? Doufám že se najde někdo fundovanější a podá adekvátní vysvětlení!? Díky!

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  30. 04. 2013 19:16

A jako co tím chtěl básník říci?:D Jenom plácaš nesmysli o kterých si myslíš, že někoho nebo něco poškodí.
Celej tvuj příspěvek je uplně mimo mísu.

Odpovědět  |   | 
michal  |  30. 04. 2013 23:57

hloupemu kazdy hloupy...

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  01. 05. 2013 16:50

To asi sedí na tebe. Já o něm neřekl že je hloupý ja řekl že jeho příspěvek je mimo mísu

Odpovědět  |   | 
fr  |  05. 05. 2013 13:59

Co trepes, ty si odveci.

Odpovědět  |   | 
fr  |  05. 05. 2013 14:05

Tak taznost je ako sa natiahne.

Mozes mat kruhovy plech, dieru a tyc a pretiahnes ho az tak na viackrat ze mas dlhu trubku-s jednym plnym koncom.

U takych plechov skor hrozia rozne vady.

Zelezo pracuje - tzv. relaxacia, ked tak si najdi nieco o tom na wikipedii.

Na auto je dobry kvalitny vysokopevny plech a dobre tazny. Ked das horsi Tak je auto menej pevne, teda mohopl sa dat vysokopevny plech namiestao tvrdeho, koptry pri naraze sa aj skor roztrhne miesto toho aby drzal...

Na ocele v autach su na internete pekne cvlanky - aj slovenske - presne taku ocel vyrabame.

Super odkaz napriklad tu
http://www.materialing.com/materialy_auto_konstrukcii...

Odpovědět  |   | 
kaa  |  08. 05. 2013 05:14

Zadní víko to možná zlevňuje, ale na ceně vozu to poznat není. A navíc toto řešení ne že vypadá jen nehezky, ale taky lacině.

Odpovědět  |   | 
George  |  01. 05. 2013 08:09

Pokud se vám dělají bublinky atd.,tak není problém tohle vyřešit v rámci záruky.V čem je problém??

Odpovědět  |   | 
karel  |  01. 05. 2013 11:22

Česká povaha je ten problém. Nejlépe se to řeší doma, případně v hospodě u piva. Nebo také je samozřejmě velmi oblíbené stěžovat si na internetu v diskuzích. Jojo, doba už je zřejmě taková

Odpovědět  |   | 
><  |  02. 05. 2013 09:21

V rámci záruky? :DDDDDDDDD Tady jste v čechách vážený.

Odpovědět  |   | 
George  |  02. 05. 2013 11:28

No pokud jste trouba,a nechal jste se odbýt u prvního dealera,tak je to váš problém.Jinak o ,,bublinkách" na pětkách u superba slyším teda poprvé A že jsem jich už viděl!

Odpovědět  |   | 
Jobi  |  30. 04. 2013 08:28

Bude Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 DSG ?

Odpovědět  |   | 
Chorche  |  30. 04. 2013 09:10

Ano, bude, proč by nebyla?

Odpovědět  |   | 
ldivis  |  30. 04. 2013 09:12

Škoda na můj dotaz odpověděla, že kombinace 4x4 a DSG u TDI nebude.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 11:58

Klasika, idiotské restrikce koncernu. Není ani pro Sharan. Pro ostatní vozy není pro nejsilnější diesel. Holt modla passat nesmí být následována ostatními. Že se tím koncern okrádá o zákazníky je více než jisté. Znám několik takových, kteří kvůli restrikcím VW odkráčeli jinam. Například místo neexistujícího superbu 125kW-DSG-4x4 utratit stejný milion u BMW za trojku xdrive.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  30. 04. 2013 13:43

Ten váš známý nevědomky udělal srovnání kam patří bmw. Jenom bych to upřesnil v tom, že trojkový bmw není ekvivalentem pro superb. Nezaujatí uživatelé a vlastníci bmw to vidí tak, že z hlediska uživatele sedícího v autě je pětkový bmw o něco menší než octavie a superb je ve velikosti sedmičky. Takže kolega s tou trojkou musel asi hódně slevit ze svých nároků.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 13:55

Ano a ne. Chtěl auto střední třídy kombi, výkonný naftový dvoulitr s automatem a 4x4. Jezdí služebně, především sám, 70tkm/rok. Takže mu zas až tolik nešlo o to, jestli za ním bude pro kolena 20 nebo 40cm. Superb by bral z důvodu sociálního zapadnutí do davu, jenže 4x4 125kW je jen s manuálem a DSG4x4 zas jen 103kW. A4 bylo cenově vysoko, tak vzal skladový touring 320d xdrive. Nemám pocit, že by slevil z nároků, spíš mu vadí "logika houpacího koně" spojená s ovládacími prvky v BMW a větší ztráta hodnoty, ale zase dostal obrslevu a koupil to v podstatě o dost levněji než Superb se stejnou výbavou a ještě se servisem na 100tis km zadarmo. Pravda je, že patří k těm, kteří tvrdí "BMW poprvé a naposledy", ale to není nic neobvyklého, takových znám víc.

Odpovědět  |   | 
*****  |  30. 04. 2013 16:05

Proc si nevzal Passata? V tom je kombinace DSG 4x4 125kW bez problemu objednatelna. Navic by dostal vice auta za mene penez ;)

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 16:36

To netuším. Třeba proto, že ho naštvali tou restrikcí na Superb.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  30. 04. 2013 16:45

Já mu rozumím. Vzal jsem GT 535d xdrive protože do A6Allroad nelze z duvodu restrikce objednat sedadla S-line a klasicka i sportovni jsou bida a utrpeni.. A dopadl jsem stejne. BMW never more.

Odpovědět  |   | 
A6  |  01. 05. 2013 00:44

A proc ne do A6 komfortni sedacky, jsou spickove

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  01. 05. 2013 06:54

Jak pro koho. Mym zadum nevyhovuji. Navic A6 a allroad maji odlisna sedadla. A6 s-line mit muze
, allroad ne. Opet koncernovy idiotismus.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 05. 2013 14:20

To neni mozne, nic takoveho v koncernu neexistuje. Kazdy si muze koupit co chce, tyhle politiky nutit nekoho do vybavy kterou nechce delaji jen a pouze asijsti vyrobci, ktere je za to potreba e-trestat vysmechem do desateho kolene.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 05. 2013 18:13

Vtipné ale ne úplně trefné. Koncern nikoho do výbav nenutí. Naopak, nedá mu šanci si vybrat a dokonce připlatit, ač by chtěl, protože tohleto je vyhrazeno jen pro A6 bez plastů. S plasty dostaneš něco jiného a tohleto ne. Támhleto dostaneš jen když si koupíš zeleného passata ale s červeným to nedostaneš.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  06. 05. 2013 10:01

Nechapu. Presne stejne lze popsat i nabidku asijskych znacek, ti prece taky nikoho k nicemu nenuti, ale jiste kombinace si nelze vybrat a to ani za priplatek. Tedy dle meho byla analogie v ramci sveho ucelu trefna dostatecne.

Odpovědět  |   | 
Dix  |  30. 04. 2013 18:26

Bude.OIII Scout- 2.0 TDI 135 KW 4x4 DSG

Odpovědět  |   | 
pro2n  |  30. 04. 2013 09:13

Ja by som ludi nepodcenoval, ten rozdiel so zadnou napravou si vsimnu vsetci.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 11:58

Jo? A jak?

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  30. 04. 2013 19:17

Taky by mě to zajímalo. Normální řidič by si toho MOŽNÁ všiml až při pohledu po auto.

Odpovědět  |   | 
asdf  |  30. 04. 2013 09:17

Po dvaceti letech a třetí generaci mokrého snu českýho vidláka ze šáde vypadlo něco, co se dá nazvat už ucházejíícm autem. Kdyby to stálo těch dvěstě tisíc a nemělo to dubovou větev místo nápravy, tak bych o tom taky možná uvažoval. Ale za současnej situace je snad jakákoliv konkurence na českym trhu lepší.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  30. 04. 2013 10:03

Škodu už několik let nepoužívám, nicméně žádného vážného konkurenta oktávie v čr nevidím. Tak jako ho neměla OII, tak ho zatím nemá ani OIII. Takže podle tebe, kdo je ten lepší než OII nebo OIII. Chce to něco konkrétního.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  30. 04. 2013 10:13

Je pravda, že Octavia v ČR žádnou vážnou konkurenci skutečně nemá. Protože když v hospodě u stolu řekneš, že máš Octavii, tak jsi najednou king a to s jiným autem nezažiješ ( ještě možná s Passatem). A teď vážně - vždy záleží na prioritách a užívání konkrétního vozidla. Pokud je ti šumák, kolik vzduchu uvezeš v kufru, tak zjistíš, že vážným konkurentem Octavie je jakýkoliv mainstream

Odpovědět  |   | 
petr  |  30. 04. 2013 16:55

To možná platilo pro O II. Teď, když je O III ve většině motorizací se zadní zkrutnou příčkou a s vězeňským čalouněním, klesla technicky na úroveň Cruze a neútulností ho asi i předčila.

Odpovědět  |   | 
Tomek  |  15. 05. 2013 12:02

srovnávat kvality korejce a škodovky tak úplně nelze .

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  30. 04. 2013 10:31

Opravdu ten dvoulitr pri 220 km/h toci jenom 3000 otacek? Neni to chyba?

Odpovědět  |   | 

IMHO to chyba je, 3000 mi točí třílitr při cca 190km/h v A4.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
karel  |  30. 04. 2013 13:41

ať je to jak chce, teď jsi mě pobavil U Audi to je takhle a to platí pro všechny. Hotovo. Stačí aby to mělo jinej stálej převod a výsledek je úplně jinde. Takže IMHO víš jak

Odpovědět  |   | 

Ne neplatí to pro všechny. Ale základní idea "těžkosti" nejvyššího převodového stupně je taková, že v otáčkách max výkonu to jede nejrychleji. Pokud by Octa jela při 3000ot 220, tak by maximálka mohla atakovat 300km/h (teoreticky). Samozřejmě záleží opět na samotné "těžkosti" převodu.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
karel  |  30. 04. 2013 15:33

To je dost divná teorie. U osmistupňových převodovek by tedy podle tebe létal třeba takový Range Rover hodně rychle. Ta auta dosáhnou maximálky na nižší, než nejvyšší převodový stupeň. Ty ostatní převody tam jsou pro pohodlnou jízdu po dálnici a s maximálkou bych řekl vůbec nesouvisí

Odpovědět  |   | 
Kebek  |  30. 04. 2013 15:54

Dříve to bylo běžné,že auto dosáhlo topspeed na nejvyšší stupeň v oblasti max. výkonu. Dnes řada aut končí na 4 a 5,6 jsou tak dlouhé že teoreticky by jela dost přes 300km/h.Extrém je třeba Lexus gs 250 s 370km/h

Odpovědět  |   | 

Samozřejmě máš pravdu, proto jsem psal, že jde o základní ideu. Každopádně je snad 100% jasné, že Octa nebude točit při 220km/h pouhých 3000ot/min.

| | Když už nesouhlasíte, nebuďte ovce a napište proč.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  30. 04. 2013 19:05

Tak pro představu, můj bývalý Nissan s 96kW motorem má tak těžkou pětku, že by na ni čistě teoreticky dal 288 km/h Skutečná maximálka je "jen" 205. Ale, že by oktávka dala 200km/h při 3000 otáčkách, to se mi také moc nezdá. Ale pokud někde seženu převodové poměry, není nejmenší problém to přesně spočítat.

Odpovědět  |   | 
peto999  |  30. 04. 2013 17:33

je to chyba. Nasiel som video, kde pri 220 kmh toci 3500 ot.

http://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
xklmxklm  |  30. 04. 2013 10:38

už jsem to někde psal, ale nová Octavia je pro mě prostě obrovské zklámání a popíšu svých pár zkušeností. Moc jich zatím není, ale za to jsou zásadní (aspoň pro mě).
Tedy, jezdím s novou Octavií 3 s motorem 2.0 TDI a mohu ji porovnat s předchozí generací (4 roky jsem jezdil s Octavií Combi 2 s motorem 1.9 TDI). U nové Octavie mě štvou tyto věci:
- vlečená zadní náprava = DĚS - při přejíždění příčných nerovností tlumené rány ze zadní nápravy (někdo by nad tím mávnul rukou, ale když jedete hodinu, ať chcete nebo ne, ty zvuky se vám vryjí do hlavy a nepřehluší je ani radio). Dále, při projíždění zatáček, nedej bože s nerovnostmi, se záď vlní. Koho bavila Octavia 2 s pěkným řezáním okresek, kdy auto krásně drželo, u nové generace na to zapoměňte. Zrovna o víkendu jsem v kufru vezl necelých 150 kg nákladu, teda dámy a pánové, to byla tancovačka Zadní náprava v zatáčkách plave
- přední sedadla - jsou hodně široká a v zatáčkách tělo nedrží, budete plavat jako ta zadní náprava Údajně minulá generace měl sedadla příliš úzká, no, nyní jsou zase až příliš široká
- malá vnější zrcátka
- řazení - při zařazení slyšitelné cvaknutí. Kdo jste někdy jel ve sporťáku, tam je to požitek, ale u rodinného či manažerského auta je to velký prohřešek
- odkládací místo - údajně jich má nová generace více, ale oproti té minulé chybí prostřední uzavíratelná odkládací schránka na palubní desce. Nepotřebuji objemnější schránky, ale větší počet. A palec dolů rozhodně za vytahování PET láhve ze dveří řidiče či spolujezdce. 1,5 litrová láhev tam sice vleze, ale při zavřených dveřích je vytahování hooooodně náročné, neboť narazí do paubky a ovladače světel.
- design - vždy půjde o subjektivní dojem, ale zezadu na první pohled nepoznáte, zda jde o Rapid nebo Octavii. Zadní partie vozu prostě Škoda neumí dělat (platí jen pro liftbacky = Octavia, Rapid a Superb, a sedan = Fabia), naopak kombíky patří mezi nejkrásnější auta vůbec.

Abych jen nehaněl, výborný je motor 2.0 TDI, tedy až od 2000 otáček, kdy se probere turbo. Bohužel hlučnost motoru je téměř stejná, jako u předchozí generace, tady palec dolů

Mé resumé, novou generací Octavie udělala Škoda jednoznačně pokrok, ale VZAD. Kdybych si mohl vybrat (vždy šlo o služební auta), volil bych jednoznačně předchozí generaci Octavie nebo lépe, ve stejné cenové kategorii kvalitnější konkurenci - Mazda 6, Ford Focus/Mondeo, VW Golf/Passat.
Ano, pokud chcete víceprvkovou zadní nápravu, je jasná volba - nejsilnější benzínový motor. Ale prahnete-li po dieselu, Octavia prostě není dobrá volba.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  30. 04. 2013 10:44

Je smutné,kam se O3 posunula, když je to krok z5.Čekal jsem, že když je Rapid, O3 se posune víše a zustane kvalita, komfort atd, to jest bude to vůz se vším všudy, jak má být.bez kompromisů, s tím že nějaké super jizdní vlastnosti nebudou třeba, většina je stejně nechce, nepotřebuje, to jest v hlavní roli komfort.A ono kulové.....

Odpovědět  |   | 
asdf  |  30. 04. 2013 11:39

Věci jako kvalitu a komfort oktávka nikdy neměla. A řezat zatáčky s O2 a 1.9TDI taky nikdy nešlo

Odpovědět  |   | 
Revan_21  |  30. 04. 2013 11:47

Právě kvalitu u oktavky zaručeně najdeš. Komfort už je jen subjektivní pocit.
Upřímě. O2 1.9tdi rozhodně není žádnej závodak... Ale mam možnost sní dost často jezdit a v rychlé zatáčce ji to docela jde... Na to že to je rodinne auto s obřím kufrem.

Odpovědět  |   | 
FrantaL  |  01. 05. 2013 18:57

Kvalita možná byla u OI, měl jsem ji skoro 10let a kromě brzd vše původní. Teď mám OII a už řeším problém s chladičem klimatizace, údajně konstrukční vada.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  30. 04. 2013 13:51

Tak kvalitu a komfort Octavia rozhodně měla a to jak v první generaci, tak v druhé.Je ale jasné, že jde ale i o to s čím je to srovnáváno.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 05. 2013 14:26

Zaprve, O3 musi byt naprosto neskutecny krap protoze pokud je to horsi, nez O2, ktera ale tobe prisla super na "rezani zatacek", tak to snad ani nejede jak S120. Vzdyt O2 byla (a stale je) podvozkove neskutecna vrazda a rezani zatacek je to posledni, co s ni slo.

Za druhe, ve stejne cenove kategorii neni jen kvalitnejsi konkurence, je tam predevsim konkurence o tridu vyssi.

Odpovědět  |   | 
Kebek  |  30. 04. 2013 11:10

1.8 Tsi má DSG se 7°, proto má kroutící moment omezený na 250N.m

Odpovědět  |   | 
mirek  |  30. 04. 2013 13:03

Octavia III vzbuzovala naděje, že se s Josefem Kabaněm dostane na špici designu, Bugatti Veyron je opravdu hodně povedené auto s designem, který zatím nestárne a asi i vydrží už navždy hezký...
Naopak Octavia III v tomto minimalistickém designu ztrácí příliš mnoho, je až divné, že model, za který vysolí zákazník v prostřední variantě výbavy a motorizace Ambition od cca 400 tis. do cca 600 tis. vypadá v běžném provozu zepředu a zezadu k nerozeznání od low costu Škody Rapid za nesrovnatelně nižší cenu.
Podle mého názoru byly Octavie I a II výrazně hezčí, jejich design byl svým způsobem vyjímečný a opravdu je, jak ukazuje každodenní provoz, u obou velmi nadčasový... Naproti tomu Octavie III se předkem vzdáleně přiblížila k anonymnímu a podle mého osobního názoru nezvládnutému designu posledních velkých Peugeotů, zadkem pak výrazně připomíná starší generace Audi.
Z mého pohledu je však nepřijatelný design přístrojové desky, styl vzdáleně navazující na design interiéru starších Passatů je v dnešní době naprosto out, navíc podoba s Rapidem je už doslova na škodu, korejská i evropská konkurence je výrazně jinde a i nový Seat Leon, který má přístrojovou desku jasně odvozenou od Golfu VII, je v interiéru hezčí a příjemnější... Zajděte se podívat do autosalonu Seatu, možná mi dáte za pravdu..
Celkově jsem z nové Octavie silně na rozpacích, v Octaviích jezdím od roku 1999 dodnes, 1 x liftback a pak 3 x combi, ale jestli si koupím nový typ, to zatím nevím...
Kdoví, co je pravdy na tom, že Octavia III byla hotová už dávno a byla držena pod pokličkou, design je svým způsobem zastaralý... Navíc řeči z vedení koncernu o úsporách a o tom, že Škodovka přeskočila VW a musí se vrátit zpátky do řady asi mají své opodstatnění, mám však silné pochyby o Octavii III v první desítce světově nejprodávanějších vozů.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 13:35

Kabaňův přínos je nezpochybnitelný. Zbavil Škodu korejského designu, dostal ji více do proporcí a i když v tomto okamžiku je kvůli velikosti O3 trošku sporná investice do Superbu v nižších výbavách a motorizacích, dle mého názoru Kabaň škodě neskutečně prospěl.
Bláboly na téma VW má přednost před Škodou bych nechal za plot Bohnic. Je to nesmysl. Jinak by totiž Passat byl větší a Superb menší, Yetti by neexistoval vůbec, nebo v nejlepším případě s motorem 1,6TDI. VW nebrzí Škodu a nechácá ji, aby mu vydělávala peníze. A jak už bylo psáno zde i jinde, vedení VW je zatíženo mindrákem Passatu vůči všem ostatním modelům, tedy včetně vlastního VW. A není to jen už citovaná kombinace 123/130kWTDI/DSG/4Motion, při startu Sharanu nějaký - s prominutím idiot - ve VW zapomněl, proč minulou generaci Sharanu 4Motion zatížili restrikcí na nejvýše 6místné provedení (důvodem byla absence automatického výškového nastavení xenonů) a tutéž restrikci zopakoval na nový model, kde k ní nebyl žádný důvod. Po velkém řevu prodejců to nakonec odpískali a do výroby pustili.

Odpovědět  |   | 
Roomstein  |  04. 05. 2013 16:22

nová Oktáva je samozřejmě daleko hezčí, než ty starší. Ale ten přínos Kabáně nějak nevidím. Když srovnáte design O3 nebo Rapida se starší Jettou či Passatem, tak vidíte, že se s originalitou nijak nenamáhal. Snad jen to zadní čelo. To je skutečně Kabáňovina.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 05. 2013 14:29

Zase proc by se mela low-cost Octavia nejak vyrazne lisit od low-cost Rapidu?

Odpovědět  |   | 
Bob  |  30. 04. 2013 13:42

Na OIII jsem se těšil a chtěl si j koupit. Ale po dvoudenní testovací jízdě, a zjištění kde všude se šetřilo, jsem byl velmi zklamán. Nakonec jsem koupil OIIFL a jsem spokojen.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  30. 04. 2013 13:49

Smutné....., ale dobré řešení, t.j koupě rozumu.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 14:00

Pro běžné používání není jednoduchá náprava zas až tak velkým handicapem, jak se mediálně tvrdí. Navíc to mohl výrobce elegantně obejít volbou výbavy (klika v základu, víceprvek za příplatek) pro kteroukoli motorizaci. Vlk by se nažral a úsporná tovární koza by zůstala celá. Okradený interiér je podle mého názoru větší problém než zadní osa.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  02. 05. 2013 13:23

O handidcap nejde, ale NENÍ možné aby to díky torzce bylo nataveno tak, že to tluče a není to pohodlné.Což tak nastavené je.Auto za tyhle peníze, nemůže mít podvozek který neumí tlumit a je nastaven kompromisně(tedy spíše aby "držel") a ještě tluče.To je jednoznačný důvod ke kritice.To už by bylo lepší, kdyby to mělo "mód" O1, čímž mám na mysli pohodlí.Tohle je kočkopes, který neocení nikdo.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  02. 05. 2013 14:44

Jenže tohle není pravda. Soudě podle zdejších diskutérů, jezdí s O3 víc majitelů, než kolik aut zatím fabrika vůbec vyrobila.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  02. 05. 2013 16:09

Sakra, to je argument... Stačí, když se na jedné předváděcí Octavii vystřídá deset lidí denně a hned máš mraky diskutérů se zkušeností s OIII...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  03. 05. 2013 12:33

A co asi tak za deset kilometrů zjistí? Vůbec nic.

Odpovědět  |   | 
petr  |  30. 04. 2013 14:00

Ehm, tak pominu-li minoritní 4x4, tak co se nepodařilo Chevroletu, dokázala sama Škoda. V podobě O III postavit důstojného soupeře Cruzemu

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  30. 04. 2013 14:15

To ukáže až budoucnost. Fintu ve stylu Wartburg 353 ovšem Daewoo a tentokrát i Škoda udělali stejnou.

Odpovědět  |   | 
JaM  |  30. 04. 2013 15:21

Ak by som kupoval auto teraz, tak bud by som za tie peniaze co chcu za Oktaviu III radsej kupil Mazdu6, alebo by som v plnej vybave radsej kupil Cruze 2.0VCDI 163k a usetril kopec penazi...

Odpovědět  |   | 
glider  |  30. 04. 2013 17:36

při tempu kolem tachometrových 200 km/h si motor řekl o rovných sedm litrů.

200 za 7/100 ???

Odpovědět  |   | 
FrantaL  |  01. 05. 2013 18:54

Škoda jen, že co nová generace Octavie, to klesající kvalita.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  02. 05. 2013 11:05

To bych netvrdil. Jednička nebyla kvalitativně žádný zázrak a ani jízdní vlastnosti nebyly košer. S TDI s těžkým předkem a dlouhým převisem se v táhlých zatáčkách nechovala korektně a nedejbože muset s ní v oblouku intenzivně brzdit. Problémy byly hromadně s váhami vzduchu, VTG, cívkami u benzínových verzí, tyčkami stabilizátorů, vodou v kufru, EGR, servomotorky climatronicu. Dvojka je daleko spolehlivější a s bezproblémovými jízdními vlastnostmi. Potíž měly statisticky významně vstřikovaci jednotky PD125kW. Jinak o žádné hromadné problémy nešlo. Trojka je nová, o kvalitě - na rozdíl od materiálového provedení interiéru - nelze zatím diskutovat. Ale trend interiérového zoufalství načala už druhá generace fabie, tam je to taky bída.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 05. 2013 11:15

Nechápu, proč všichni tak adorují víceprvek. Podle mě je to zbytečnost, kterou využije naprosté minimum řidičů. Já mám Civica 8g s torzkou a jízdní vlastnosti jsou naprosto v pořádku. Je to podobné, jako když si někdo koupí nadupanej telefon za 10k a pak s ním jen volá a SMSkuje.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  02. 05. 2013 11:49

To bude asi proto, že ti u Civica torzka nevydává při přejetí nerovností do interiéru takový nepříjemný dunivý zvuk... Jinak samozřejmě je torzka pro normální řidiče naprosto dostačující, ale multilink je prostě lepší

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  02. 05. 2013 12:05

Kulový. Protože civic neměl víceprvek, kdežto Octavia ano a v rámci úspor ho už většinou nemá.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  02. 05. 2013 18:09

Ale mal. 7G - generácia pred UFO.

Odpovědět  |   | 
Roomstein  |  04. 05. 2013 16:27

Navíc to platilo jen pro krátké UFO. Kufráč tuším multilink měl.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  05. 05. 2013 19:48

Jj, máš pravdu. Sedan měl jinou nápravu.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  02. 05. 2013 13:31

8G tluče a tluče a tluče.Jízdní vlastnosti jsou v pohodě......, ale jen na rovné, pěkné silnici.Jakmile vjedeš na rozkopanou okresku, je podvozek "špatný".Neumí propérovat, tlumit.Nakonec 9G to potvrzuje, tam vše vylepšily a udělaly "jinak".Proč asi že.....8G jsem měl, takže vím o čem hovořím, jinak to ale bylo dobré auto, ne však bez chyb!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 05. 2013 13:46

Mně to tak nepřipadá, ale neřešme tady konkrétní model. V 9G je ostatně taky torzka. To znamená, že víceprvek není podmínkou dobrých jízdních vzlastností.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 05. 2013 14:33

To mas sice pravdu, ale v 9G je to uplne jiny level. 8G bylo podvozkem v ramci kategorie prumer, 9G je absolutni spicka a ze to ma torzku 99% lidi nema sanci poznat (jezdil jsem s tim i na okruhu). Kazdopadne jestli jsi s torzkou v 8G spokojen (mozna mas poface, kde to bylo lepsi), pak z 9G budes absolutne nadsen.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  02. 05. 2013 13:46

Mně to tak nepřipadá, ale neřešme tady konkrétní model. V 9G je ostatně taky torzka. To znamená, že víceprvek není podmínkou dobrých jízdních vzlastností.

Odpovědět  |   | 
SaTaN  |  03. 05. 2013 14:29

Ale ano, torzka taky funguje, o tom žádná.Jenže se tam musí dělat několik kompromisů, aby to "drželo".A o tom je ten komfort, pochopitelně zjednodušeně řečeno....

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  03. 05. 2013 14:34

Kompromisy se musi udelat i u viceprvku. Nicmene Civic 9G dokazuje, ze ten kompromis lze udelat s torzkou na takove urovni, o jake se viceprvku v Octavii nikdy ani nesnilo.

Odpovědět  |   | 
lempl  |  03. 05. 2013 21:59

Jenže 9G ma torzku alá 8 G CTR takze to není uplne klasika lešeňovka.Jinak podvozek je slusny,sportovní.S víceprvkem by to šlo ještf lépe.Taky jde o tuhost kastle ,převisy kastle atd.

Odpovědět  |   | 
Fino  |  02. 05. 2013 15:58

Je úplně jedno, jestli někdo hovoří o tzv, "německy strohém designu", když je jasné, že tento se dělal v čechách rukou slovenského designéra J. Kabaně. Toto je velmi schopný mladý muž, který dal "tvář" celé řadě modelů Audi a k jeho vrcholným"dílkům" patří např. i Bugatti Veyron. Pokud někomu příjde, že nová Octavia je velmi podobná Audi, tak to jistě nemůže být pro designéra nic hanlivého, ba právě naopak. Je to o rukopisu, který při navrhování používá. Mimo J. Kabaně lze totéž vysledovat i u jiných designérů. Např. Van Brackell (dříve působil u Škody, dnes u Bentley), nebo Da Silva (dříve působil u Alfa Romeo, dnes u VW). Tvrdit, že Škoda je německý automobil je zcestné, neboť i díky zručnosti a tradicím výroby automobilů v zemích českých, koncern VW povolil výstavbu samostatného vývojového centra v Mladoboleslavské Česaně. To u jiných dceřiných firem není !!!

Odpovědět  |   | 
Roomstein  |  04. 05. 2013 16:31

Tak se podívejte třeba na následující a řekněte mi, v čem je ten Kabáňův přínos:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2012_Volkswagen... ...

Odpovědět  |   | 
drozden  |  02. 05. 2013 19:05

Jeste stesti, ze nema pohanenou zadni napravu. To by se pri vetsi akceleraci nejspise postavila na zadni

http://www.autorevue.cz/ShowArticleImages.aspx...

Odpovědět  |   | 
Stefan  |  03. 05. 2013 10:13

nemám vzťah k nemeckým autám,sú fádne, málo vkusu maju nemci...
nízky podvozok,jeden kolega si už 5x rozbil hlinikovu vaničku na olej motora ked odbocoval na hrbolatý menší povrch ...
a sú drahé.. ved nemci potrebuju zisk,aby mohli kupovať dalšie automobilky...

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  04. 05. 2013 22:08

len nevybočte do nejakej priehlbiny,lebo sa prinajmensom zaseknete resp rozbijete vanicku.. a je po paráde cesko - cinskeho volkswagenu..

Odpovědět  |   | 
fr  |  05. 05. 2013 13:54

A co takto odfotit tu krasnu napravu?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro