Škoda Octavia v roce 1996 diktovala, co si musíte koupit. I proto byla tak drahá

60 komentářů

Oc
9. listopadu • 22:01

Naše přišla v červenci 97 na 466 500. Na nově vyrobenou by rodiče dlouho čekali, takže objednávka byla ve stylu SLX 20V a kromě asi čtyř barev bereme ze skladu první co přijde. Přišla v červené rallye. Máme ji stále a slouží i po letech skvěle.

Q
9. listopadu • 21:36

Nepřijde mi, že by Oktávka byla tehdy nějak hodně drahá. Ono to chce srovnat s tehdejší cenovou hladinou. Felda Combi 1.6 GLX stála kolem 350 tisíc. Za ABS a airbagy se připlácelo dalších 40 tisíc. Takže Oktávka 1.6 GLX včetně "povinného paketu" za celkem 400 tisíc vyšla nastejno.

.
9. listopadu • 10:09

Ten zaváděcí paket ale dlouho netrval. Já jsem GLX kupoval v květnu 97 a jediná povinná příplatková výbava byla el. okna. Mám dojem asi 14 tis.

šofér
9. listopadu • 10:47

Já v říjnu a paltil jsme právě příplate za tu červeno una obrázku tuším 4500,-Kč.
1,9 TDi GLX 66kW ...442 500,-. Bez klimy, ale elektrice. Nicméně na tu dobu to jelo jako z praku, vždyť konkurence na cestách byly felicie a podobně :)

Q
9. listopadu • 21:23

Z praku? No na tehdejší dobu s hodně přimhouřenýma očima asi jo. Horší bylo, že si to hodně majitelů myslelo i o 10 či 20 let později a suverénně blokovali levý pruh dálnic či dvoupruhových stoupání na státovkách.

JirkaK
10. listopadu • 8:11

Na prvotní pocit asi ano. To byl ten dodnes pověstný "brutální zátah vodspoda!" Potom majitel záhy zjistil, že mezi 50kW Felicií MPI s devíti metráky váhy a 66kW Octavií s dvanácti metráky váhy zas tak brutální rozdíl v dynamice v reálu není. Pokud vůbec nějaký. A potom začalo tuningové masové šílenství - přidat tlak na turbu, trysky z Transportéru, čiptuning, oblaka černého kouře při každém šlápnutí na dehtový ventil (né, tomu se fakt nedá říct "plynový pedál") :-D A časem ty auta skončily na zdrbané spojky, roztrhané převodovky, zničené poloosy, pokud si s nimi majitel rovnou někde nerozbil hubu, protože sériový podvozek jedničkové oktávky má navíc i poddimenzované brzdy, kastle se kvůli velkým zadním pátým dveřím kroutí jak psí víno a díky známému "kyvadlovému efektu" velké těžké karosérie s dlouhou prdelí na krátkém malém podvozku fakt na víc než těch 66kW nemá. Nicméně - přestože je jedničková oktávka objektivně vzato zprask se strašnou spoustou konstrukčních chyb a nedostatků, je to asi nejúspěšnější škodovka v historii jak na počet vyrobených aut, tak i na dobu výroby.

Q
10. listopadu • 14:41

Tomu pocitu dynamiky pomáhalo hlavně velmi krátké zpřevodování. To už dnešní turbodiesely nemají.
Jinak souhlas, velmi důležité auto pro český automobilový průmysl.

.
10. listopadu • 8:01

To jsi tedy napsal blbost.

.
9. listopadu • 10:52

Tu červenou rally jsem měl taky. Plus hliníky, ty plechy jsem nechal na zimu. V té době se za tím autem každý otočil.

Twan
9. listopadu • 20:18

jojo, modrá GLX s klimou v elektrice, bohužel 1.9SDI, protože se auto potřebovalo hned a TDi prostě nebyly. Památná věta otce: "To člověku ani nepřijde že jede 160 v tom luxusu."

Andrej
9. listopadu • 9:51

V blizkom okoli viem o dvoch takychto oktavkach kombi s 1.9 TDI 66 kw,s obrovskym najazdom.Jedna ma cez 500 000 km a druha byvaly taxik ktory mal cez 700 000 km ,momentalne je stočeny na 400 000 km.Momentalne už jazdia iba okolo komina na pole po zemiaky,do lesa s privesnym vozikom po drevo...a stale realna spotreba 5L.V novych modernych diesloch je spotreba prakticky totožna a pochybujem,že toľko vydržia.

qwertz
9. listopadu • 13:33

Ten motor byl sice nezničitelný a spaloval všechno včetně fritovacího oleje, ale ten hnuj z výfuku byl strašný. nechť si to majitelé inhalují v garáži, když tuhle motorizaci tak adorují.

Michal
9. listopadu • 15:15

Jenze ten hnuj byl jen cmoud. Dnes mas rakovinotvorne mikrocastice a k tomu jednou za par km hnuj (cisteni dpf).

mpolan
9. listopadu • 18:35

Myslím, že ty emise z TDI 66 kW bys dlouho vdechovat nechtěl. Není to "jen čmoud", co by tě zabilo.

Andrej
9. listopadu • 18:54
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
10. listopadu • 7:56

Milý Andreji (jaká shoda jmen s naším premiérem, taky blbcem), podívej se někdy na složení těch emisí a pak choď poučovat lidi. Octavia byla maximálně Euro 2, abych napověděl.
A že ve Stuttgartu neklesly emise oxidů dusíku tak, jak si někdo maloval? A zamyslel ses ty nebo někdo jiný nad něčím, co se nazývá proudění vzduchu? I přes tohle ale byl pokles měřitelný, že? Tedy to asi byla pravda...

Andrej
10. listopadu • 14:04

V tomto teste vedci zistili, ze dieselove vozidlo produkovalo 6 x menej karcinogennych castic ako najlepsi priamovstrekovy benzin bez filtra.Castice emitujuce benzinove turbomotory su 10 az 100 x mensie ako u dieslu s dpf,preto sa lahko dostavaju cez pluca do krvneho obehu.Testovali 7 benzinovych turbomotorov a jeden dieslovy peugeot.https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/17052314... ... Poznamka.Babisa som nevolil,radsej sa spytaj svej manzely,alebo tchana komu dali hlas a preco je taky popularny...

.
10. listopadu • 13:57

Že zrovna ty si dovolíš někoho nazývat blbcem, tak to vyžaduje značnou dávku drzosti.

bzzz
9. listopadu • 20:24

Neresime oxidy dusiku nybrz sazomety bez filtru pevnych castic.

Andrej
10. listopadu • 0:33

Horsie su oturbene priamovtrekove benziny bez filtra pevnych catic,ktore jazdia v Europe v milionoch.Emituju nanocastice,ktore sa dostanu cez pluca do krvi a potom do mozgu.Pre porovnanie,nanocastica je asi tak velka ako tenisova lopticka vedla Zemegule.

qwertz
10. listopadu • 10:15

Staré TDI emitovalo minimálně 10.000x více částic, než moderní diesely s filtrem. Kdyby jste se podíval na distribuční křivku velikosti částice, zjistil byste, že absolutní množství těch malých bylo velmi podobné (jen jste k tomu měl několikanásobně ví toho čmoudu).

qwertz
10. listopadu • 14:43

Co jste tím výkřikem chtěl říci?Když už do diskuze o naftě taháte benzín, tak ten benzín bez filtru emituje 100-1000x méně částic než nafta bez filtru. Nicméně problém to je a proto aktuálně téměř všechny benzínové motory dodávané na trh mají GPF. A ty chcete srovnávat se starou TDI rotačkou?

Andrej
10. listopadu • 17:05

Chcem tym povedat,ze ak zavadzaju zakazy vjazdov do centier miest,tak aj pre priamovstrekove turbobenziny bez dpf ,ktore sa donedavna predavali a jazdia ich miliony.Takto je to iba politicka selekcia,ktora vybera vitazov a porazenych.
Stara 66 kw TDI nanocastice neprodukovala,podobne ako Avie,Tatry,Liazky,...

qwertz
10. listopadu • 18:37

Na to jste přišel kde, že neprodukovaly nanočástice? A proč odvozujete škodlivost částice od pouze její velikosti? (škodlivé jsou nejvíce látky, které na těch částicích ulpívají jako benzoapyren). Srovnáváte tu jablka s hruškama, protože ty emise se neliší jen distribucí velikosti částic.

Andrej
10. listopadu • 20:16

Nanocastice vznikaju pod vysokym tlakom s priamym vstrekovanim paliva do valcov v dieslu aj u benzinoveho motora.1.9 TDI 66 kw ani 1.9 SDI 50kw nemali priame vstrekovanie.Napr. novy trojvalec od renaultu 1.0 tce ma nepriame vtrekovanie do nasavacieho potrubia preto neprodukuje nanocastice a nepotrebuje filter castic znizujuci vykon motora.
Cim mensia castica (nano),tym skor sa dostane cez pluca do krvi,potom dalej do vsetkych organov.Castice vo velkosti micronov jednoducho vykasles,vysmrkas.

Twan
10. listopadu • 21:04

Vím o tom kulový ale že by vstřikování ovlivňovalo tvorbu částic...každopádně jsem četl rozhovor s čechem který pracuje někde v cizině, v laboratoři na měření emisí. Ptali se ho na nějakou příhodu. On povídá: "no jednou jsem testovali motor z kamionu, pro Mercedes. Odešli jsme na oběd a když jsme se vrátili, na počítači byly úplně šílené hodnoty a nechápali jsme jestli se motor porouchal nebo co, až jsme přišli na to, že jsme zapoměli přes oběd otevřené dveře do testovací komory...". Takže si iluze o emisích fakt nedělám a celé je to jen fraška. Proč by někdo dělal přímovstřikový diesel když se ví že to je pro člověka horší, ten reálný důvod bude jinde.

Libor
9. listopadu • 18:27

Jen čmoud? Rakovinotvorné oxidy dusíku. Největší humus a smrad dieselových aut.

Andrej
9. listopadu • 19:00
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Libor
9. listopadu • 22:15

Nafta patří do traktorů, vejtřasek, ještěrek, lokomotiv a ne do osobních aut. Ale vlastně i ta oktávka PD je typická vejtřaska a ne osobák. Zvukem, smradem, vybracema,...... Hrozný vehikl. No, co jiného od škodovky čekat. :-/

Andrej
10. listopadu • 0:25

Zabudol si na lietadla,tie tiez lietaju na letecku naftu (kerozin) len poriadne aditivovanu aby nezamrzla v 11 km vyske.Ani si nevies predstavit kolko lietadlo zozerie nafty pri pristavani a odlete.Vsade naokolo same oxidy,sadze,rakovinotvorne latky...

Libor
10. listopadu • 10:58

Jenže spálený kerosin v letadle, na rozdíl od příšerně smrdící spálené nafty v takovém vehiklu jakým byla oktávka 66kW PD, doslova voní.

.
9. listopadu • 22:37

To jsou bláboly.

mpolan
9. listopadu • 10:01

Proč by neměly vydržet? Motory to zvládnou, ale je otázka, zda se do toho budou chtít pouštět i majitelé těch aut. Tyhle "nesmrtelné" vozy jsou taky exempláře s velmi specifickým užitím, např. na dlouhé jízdy, nebo z větší části už několikrát nová auta v původní karoserii. O tom, co, kdy a za kolik majitel vyměnil, už totiž nikdo moc nšmluví.

Andrej
9. listopadu • 10:50

Neviem co na nich menili,ale asi vyhodnejsie je nieco dokupit ako zosrotovat. Diely su za babku.Blok motora je liatinovy sice tazky,ale s relativne malym vykonom bez problemovych a citlivych vstrekovacov prezije aj niekolko desiatok jazd okolo sveta.Nove motory nie su tak predimenzovane,musia byt cim lahsie(hlinikove) a ponuknut vacsi vykon,casto aj s biturbom.

mpolan
9. listopadu • 12:32

Promiň, ale srovnávat vysoce výkonné motory s dvojím přeplňováním a základní verzi motoru je fakt kravina. Proč nesrovnáš základ proti základu, to se ti nehodí? Argument "výhodnější je dokoupit než sešrotovat" asi nebude pravda, co? Spíš to je tak, že lidé to auto udržují za každou cenu, protože si nové koupit nemohou. Sice do toho starého vraku nacpou asi dvojnásobek ceny nového auta, ale to v průběhu času nevidí.
Víš, co je zajímavé? Proč mezi těmi držáky nefigurují TDI s 96 kW, tehdy vrcholné verze?

Andrej
9. listopadu • 13:55

Nezrovnavam len biturbo ale aj zakladne motorizacie modernych motorov s jednym turbom.Napr. terajsia 1,6 TDI,alebo 1,5HDI, 1,5 dci mozu mat o zopar deci nizsiu spotrebu,ale su tak citlive na kvalitu nafty,ktomu jemna mechanika hodiniek Prim,ze ich dlha zivotnost a odolnosť podobna 1.9 TDI trebars aj s 96 kw je vylucena(najvyssia seriova je 110 kw).Samozrejme najdu sa aj vynimky,hlavne u aut jazdiacich dlhe streky po dialniciach kde 500 000+ km zvladnu tiez,ale to je skor vynimka.
Nezrovnaval som 96kw verziu,lebo ju nema nikto v blizkom okoli.Viem iba o dvoch 66 kw verziach a mas pravdu ,majitelia si nove dovolit nemozu lebo maju 400 eurovy dochod + nenazrane nevesty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
9. listopadu • 22:06

Vysokou životnost s spolehlivost měly bezesporu 1.9 TDI s rozdělovacím čerpadlem s 66 a 81 kW. Ale 1.9 TDI PD už spíše jen žily ze slávy svého předchůdce a skončilo to "slavnými" verzemi s kódem BXE, které se leckdy nedožily ani 150 tkm.
BTW Nejvyšší sériový výkon 1.9 TDI PD byl 118 kW.

mpolan
9. listopadu • 18:36

No vidíš, už se hezky vybarvuješ... Vlastně nic nevíš a neznáš, ale soudit bys chtěl. Kvalitní práce, vskutku.

petr r. (petrumr)
9. listopadu • 13:49

rotační čerpadlo bylo u 66 a 81kW. 96kW mělo už pd čerpadlo-tryska

Dix_
9. listopadu • 9:25

Na rok 1996 se pamatuji.V jednom přerovském deníku byl článek o zahájení prodeje Octavie u místního prodejce a zájem byl velký.

petr r. (petrumr)
9. listopadu • 11:37

byl klid před bouřkou, za 8měsíců velké procento objednaných octávií a připravených na předání skončilo u prodejců pod vodou. Kolega měl novou feldu starou měsíc a z vody čouhala jen anténa, to byla doba jak feldy měly ty akční modely.

Babiš je naše konečná
9. listopadu • 8:42

Za 300.000 bych do ni dnes šel. Já jako podnikatel vykoristovany babisem vydělávám dnes sice trochu více ale ne o tolik jako zaměstnanci ale stát mne jen sikanuje. Tehdy byl podnikatel s příjmem 50000 boháč a dnes je chudák. Jak se ale zvedly limity pro platbu Dani, limit od kdy se platí dph. Nezvedl..

eurohujer
10. listopadu • 14:36

no vidis zase si neplatis pojisteni, dane z platu taky minimum, odepises si vsechny veci na podnikani, to ja jako zamestnanec odvedu kazdej mesic tricet litru, prave pro to abys ty mohl marodit a pak brat duchod na kterej neplatis.

homer
10. listopadu • 16:16

mas spatny souradnice - tvoje dane urcite nekonci u nekoho kdo pracuje

Adam
10. listopadu • 9:57

Je jen otázkou času kdy tě za takové myšlení zaměstnanci pověsí za koule do průvanu. Takové jako ty, kteří si mysli, že nemusí platit daně a zaměstnancům by nejraději dali minimální mzdu nebo jenom na dohodu nesnáším!!!

Tona
10. listopadu • 6:18

Babiše ani Kočnera nebrat. Ty dva Slovenské bratry nám byl čert dlužnej pane konečná :-/ Co se týká Octavie, tak to máš těžké kritizovat národní auto. Malej rozvor a z toho plynoucí zvláštní jízdní vlastnosti, motory TSI, koncernová kvalita dilů no žádná sláva :-| Designově ale celkem jde a moc nerezne ani nežere. Takže běžná kára pro Pepíky ;-)

Joe Doe
9. listopadu • 12:55

"Já jako podnikatel vykoristovany babisem...."Ta veta, ten nick, tie nazory... Myslim, ze problem bude ineho ako legislativneho charakteru.

petr r. (petrumr)
9. listopadu • 13:40

jestli nepatří k milionu chvilek pro demokracii, káží vodu, pijí víno, znásilnují malé děti, prostě nepracující dobytek.

bzzz
9. listopadu • 21:14

Milion chvilek pro prasknuti zilek ;-)

Axel Toronto (xax41)
9. listopadu • 16:20

A co ty? Volič slovenského imigranta, udavače, zloděje, podvodníka a hajzla? Volič pochcanýho dementního alkoholika z Hradu? Musíš být inceste zajisté spokojenej

kolemjdoucí
11. listopadu • 20:25

Další iqáč, co si plete web o automobilech s nějakou soc. sítí, kde řeší náklonost k politickým stranám, navíc který si myslí, že sežral šalamounovo lejno :-D Už jenom ten nesmysl v podpisu pobavil, který zní spíše jako slogan sekty geeků uctívajícíh božstvo elektra a svatou matku Tesla :-D

petr r. (petrumr)
9. listopadu • 18:06

snad volby byly demokratické, Alexi zaspals dobu a jdi na letnou a jestli vykoupíte vlak a já se nedostanu na autosalon tak ti poděkuji.

.
9. listopadu • 16:58

Tak ty jsi se opravdu povedl. Nebo spíše rodičům nepovedl.

homer
9. listopadu • 16:53

tvl ve volbach byla jaka alternativa? Kalousek, Fiala,Bartos,Hamacek - samy politicky giganti. A Drahos - taky dobra loutka ale dodnes nevime koho.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. listopadu • 22:15

A jak víš, že Drahoš byla loutka, když nedostal šanci? Ty jsi evidentně posluchač tv Barrandov a díval ses i na besedu Drahoše se Zemanem na Primě, kterou vlastní podporovatel Zemana v prezidentských volbách Ivan Zach, a kterážto debata byla označena Radou pro rozhlasové a televizní vysílání jako neobjektivní a nahrávala Zemanovi. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2648312-prezidents... ...
Jestli jsi tento proslov vzal jako obhajobu Zemana, tak to promiň, to je potom s tebou zbytečné ztrácet čas, neboť který z těch tebou uvedených jmen kandidoval na prezidenta?
Abys alespoň věděl, kdo kandidoval na prezidenta, když v tom máš minimálně nasráno.
https://www.idnes.cz/volby/prezidentske...

homer
10. listopadu • 7:47

Alex psal o volbe premiera a prezidenta takze nasrano mas ty v chapani textu. A loutka je u me kazdej kdo si necha "darovat" desitky (!) milionu na jakoukoliv kandidaturu. To jako po vitezstvi posle "darce" do hajzlu?

bzzz
10. listopadu • 19:19

No pak jsou nejvetsi loutkou americti prezidenti ;-)

bzzz
9. listopadu • 22:27

Drahos byl predevsim sterilni, nazorove necitelny, klasicky akademik mimo realitu.

ach jo
9. listopadu • 11:29

S tou tvojí češtinou jsi tak k lopatě. Tak nevím proč tady brečíš.

Doporučujeme

Články odjinud