Škoda Octavia v roce 1996 diktovala, co si musíte koupit. I proto byla tak drahá

Babiš je naše konečná  |  09. 11. 2019 08:42

Za 300.000 bych do ni dnes šel. Já jako podnikatel vykoristovany babisem vydělávám dnes sice trochu více ale ne o tolik jako zaměstnanci ale stát mne jen sikanuje. Tehdy byl podnikatel s příjmem 50000 boháč a dnes je chudák. Jak se ale zvedly limity pro platbu Dani, limit od kdy se platí dph. Nezvedl..

Odpovědět  |   | 
ach jo  |  09. 11. 2019 11:29

S tou tvojí češtinou jsi tak k lopatě. Tak nevím proč tady brečíš.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 11. 2019 12:55

"Já jako podnikatel vykoristovany babisem...."

Ta veta, ten nick, tie nazory... Myslim, ze problem bude ineho ako legislativneho charakteru.

Odpovědět  |   | 

jestli nepatří k milionu chvilek pro demokracii, káží vodu, pijí víno, znásilnují malé děti, prostě nepracující dobytek.

Odpovědět  |   | 

A co ty? Volič slovenského imigranta, udavače, zloděje, podvodníka a hajzla? Volič pochcanýho dementního alkoholika z Hradu? Musíš být inceste zajisté spokojenej

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 11. 2019 16:53

tvl ve volbach byla jaka alternativa? Kalousek, Fiala,Bartos,Hamacek - samy politicky giganti. A Drahos - taky dobra loutka ale dodnes nevime koho.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 11. 2019 22:15

A jak víš, že Drahoš byla loutka, když nedostal šanci? Ty jsi evidentně posluchač tv Barrandov a díval ses i na besedu Drahoše se Zemanem na Primě, kterou vlastní podporovatel Zemana v prezidentských volbách Ivan Zach, a kterážto debata byla označena Radou pro rozhlasové a televizní vysílání jako neobjektivní a nahrávala Zemanovi. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2648312-prezidents... ...
Jestli jsi tento proslov vzal jako obhajobu Zemana, tak to promiň, to je potom s tebou zbytečné ztrácet čas, neboť který z těch tebou uvedených jmen kandidoval na prezidenta?
Abys alespoň věděl, kdo kandidoval na prezidenta, když v tom máš minimálně nasráno.
https://www.idnes.cz/volby/prezidentske...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 11. 2019 22:27

Drahos byl predevsim sterilni, nazorove necitelny, klasicky akademik mimo realitu.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2019 07:47

Alex psal o volbe premiera a prezidenta takze nasrano mas ty v chapani textu. A loutka je u me kazdej kdo si necha "darovat" desitky (!) milionu na jakoukoliv kandidaturu. To jako po vitezstvi posle "darce" do hajzlu?

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 11. 2019 19:19

No pak jsou nejvetsi loutkou americti prezidenti

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 11. 2019 16:58

Tak ty jsi se opravdu povedl. Nebo spíše rodičům nepovedl.

Odpovědět  |   | 

snad volby byly demokratické, Alexi zaspals dobu a jdi na letnou a jestli vykoupíte vlak a já se nedostanu na autosalon tak ti poděkuji.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  11. 11. 2019 20:25

Další iqáč, co si plete web o automobilech s nějakou soc. sítí, kde řeší náklonost k politickým stranám, navíc který si myslí, že sežral šalamounovo lejno Už jenom ten nesmysl v podpisu pobavil, který zní spíše jako slogan sekty geeků uctívajícíh božstvo elektra a svatou matku Tesla

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  09. 11. 2019 21:14

Milion chvilek pro prasknuti zilek

Odpovědět  |   | 
Tona  |  10. 11. 2019 06:18

Babiše ani Kočnera nebrat. Ty dva Slovenské bratry nám byl čert dlužnej pane konečná Co se týká Octavie, tak to máš těžké kritizovat národní auto. Malej rozvor a z toho plynoucí zvláštní jízdní vlastnosti, motory TSI, koncernová kvalita dilů no žádná sláva Designově ale celkem jde a moc nerezne ani nežere. Takže běžná kára pro Pepíky

Odpovědět  |   | 
Adam  |  10. 11. 2019 09:57

Je jen otázkou času kdy tě za takové myšlení zaměstnanci pověsí za koule do průvanu. Takové jako ty, kteří si mysli, že nemusí platit daně a zaměstnancům by nejraději dali minimální mzdu nebo jenom na dohodu nesnáším!!!

Odpovědět  |   | 
eurohujer  |  10. 11. 2019 14:36

no vidis zase si neplatis pojisteni, dane z platu taky minimum, odepises si vsechny veci na podnikani, to ja jako zamestnanec odvedu kazdej mesic tricet litru, prave pro to abys ty mohl marodit a pak brat duchod na kterej neplatis.

Odpovědět  |   | 
homer  |  10. 11. 2019 16:16

mas spatny souradnice - tvoje dane urcite nekonci u nekoho kdo pracuje

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  09. 11. 2019 09:25

Na rok 1996 se pamatuji.V jednom přerovském deníku byl článek o zahájení prodeje Octavie u místního prodejce a zájem byl velký.

Odpovědět  |   | 

byl klid před bouřkou, za 8měsíců velké procento objednaných octávií a připravených na předání skončilo u prodejců pod vodou. Kolega měl novou feldu starou měsíc a z vody čouhala jen anténa, to byla doba jak feldy měly ty akční modely.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  09. 11. 2019 09:51

V blizkom okoli viem o dvoch takychto oktavkach kombi s 1.9 TDI 66 kw,s obrovskym najazdom.Jedna ma cez 500 000 km a druha byvaly taxik ktory mal cez 700 000 km ,momentalne je stočeny na 400 000 km.Momentalne už jazdia iba okolo komina na pole po zemiaky,do lesa s privesnym vozikom po drevo...a stale realna spotreba 5L.V novych modernych diesloch je spotreba prakticky totožna a pochybujem,že toľko vydržia.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 11. 2019 10:01

Proč by neměly vydržet? Motory to zvládnou, ale je otázka, zda se do toho budou chtít pouštět i majitelé těch aut. Tyhle "nesmrtelné" vozy jsou taky exempláře s velmi specifickým užitím, např. na dlouhé jízdy, nebo z větší části už několikrát nová auta v původní karoserii. O tom, co, kdy a za kolik majitel vyměnil, už totiž nikdo moc nšmluví.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  09. 11. 2019 10:50

Neviem co na nich menili,ale asi vyhodnejsie je nieco dokupit ako zosrotovat. Diely su za babku.Blok motora je liatinovy sice tazky,ale s relativne malym vykonom bez problemovych a citlivych vstrekovacov prezije aj niekolko desiatok jazd okolo sveta.Nove motory nie su tak predimenzovane,musia byt cim lahsie(hlinikove) a ponuknut vacsi vykon,casto aj s biturbom.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 11. 2019 12:32

Promiň, ale srovnávat vysoce výkonné motory s dvojím přeplňováním a základní verzi motoru je fakt kravina. Proč nesrovnáš základ proti základu, to se ti nehodí? Argument "výhodnější je dokoupit než sešrotovat" asi nebude pravda, co? Spíš to je tak, že lidé to auto udržují za každou cenu, protože si nové koupit nemohou. Sice do toho starého vraku nacpou asi dvojnásobek ceny nového auta, ale to v průběhu času nevidí.
Víš, co je zajímavé? Proč mezi těmi držáky nefigurují TDI s 96 kW, tehdy vrcholné verze?

Odpovědět  |   | 

rotační čerpadlo bylo u 66 a 81kW. 96kW mělo už pd čerpadlo-tryska

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  09. 11. 2019 13:55

Nezrovnavam len biturbo ale aj zakladne motorizacie modernych motorov s jednym turbom.Napr. terajsia 1,6 TDI,alebo 1,5HDI, 1,5 dci mozu mat o zopar deci nizsiu spotrebu,ale su tak citlive na kvalitu nafty,ktomu jemna mechanika hodiniek Prim,ze ich dlha zivotnost a odolnosť podobna 1.9 TDI trebars aj s 96 kw je vylucena(najvyssia seriova je 110 kw).Samozrejme najdu sa aj vynimky,hlavne u aut jazdiacich dlhe streky po dialniciach kde 500 000+ km zvladnu tiez,ale to je skor vynimka.
Nezrovnaval som 96kw verziu,lebo ju nema nikto v blizkom okoli.Viem iba o dvoch 66 kw verziach a mas pravdu ,majitelia si nove dovolit nemozu lebo maju 400 eurovy dochod + nenazrane nevesty.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 11. 2019 18:36

No vidíš, už se hezky vybarvuješ... Vlastně nic nevíš a neznáš, ale soudit bys chtěl. Kvalitní práce, vskutku.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 11. 2019 22:06

Vysokou životnost s spolehlivost měly bezesporu 1.9 TDI s rozdělovacím čerpadlem s 66 a 81 kW. Ale 1.9 TDI PD už spíše jen žily ze slávy svého předchůdce a skončilo to "slavnými" verzemi s kódem BXE, které se leckdy nedožily ani 150 tkm.
BTW Nejvyšší sériový výkon 1.9 TDI PD byl 118 kW.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  09. 11. 2019 13:33

Ten motor byl sice nezničitelný a spaloval všechno včetně fritovacího oleje, ale ten hnuj z výfuku byl strašný. nechť si to majitelé inhalují v garáži, když tuhle motorizaci tak adorují.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  09. 11. 2019 15:15

Jenze ten hnuj byl jen cmoud. Dnes mas rakovinotvorne mikrocastice a k tomu jednou za par km hnuj (cisteni dpf).

Odpovědět  |   | 
Libor  |  09. 11. 2019 18:27

Jen čmoud? Rakovinotvorné oxidy dusíku. Největší humus a smrad dieselových aut.

Odpovědět  |   | 
Libor  |  09. 11. 2019 22:15

Nafta patří do traktorů, vejtřasek, ještěrek, lokomotiv a ne do osobních aut. Ale vlastně i ta oktávka PD je typická vejtřaska a ne osobák. Zvukem, smradem, vybracema,...... Hrozný vehikl. No, co jiného od škodovky čekat.

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 11. 2019 22:37

To jsou bláboly.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 00:25

Zabudol si na lietadla,tie tiez lietaju na letecku naftu (kerozin) len poriadne aditivovanu aby nezamrzla v 11 km vyske.Ani si nevies predstavit kolko lietadlo zozerie nafty pri pristavani a odlete.Vsade naokolo same oxidy,sadze,rakovinotvorne latky...

Odpovědět  |   | 
Libor  |  10. 11. 2019 10:58

Jenže spálený kerosin v letadle, na rozdíl od příšerně smrdící spálené nafty v takovém vehiklu jakým byla oktávka 66kW PD, doslova voní.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 11. 2019 18:35

Myslím, že ty emise z TDI 66 kW bys dlouho vdechovat nechtěl. Není to "jen čmoud", co by tě zabilo.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  09. 11. 2019 18:54
bzzz  |  09. 11. 2019 20:24

Neresime oxidy dusiku nybrz sazomety bez filtru pevnych castic.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 00:33

Horsie su oturbene priamovtrekove benziny bez filtra pevnych catic,ktore jazdia v Europe v milionoch.Emituju nanocastice,ktore sa dostanu cez pluca do krvi a potom do mozgu.Pre porovnanie,nanocastica je asi tak velka ako tenisova lopticka vedla Zemegule.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 11. 2019 10:15

Staré TDI emitovalo minimálně 10.000x více částic, než moderní diesely s filtrem. Kdyby jste se podíval na distribuční křivku velikosti částice, zjistil byste, že absolutní množství těch malých bylo velmi podobné (jen jste k tomu měl několikanásobně ví toho čmoudu).

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 14:07
qwertz  |  10. 11. 2019 14:43

Co jste tím výkřikem chtěl říci?

Když už do diskuze o naftě taháte benzín, tak ten benzín bez filtru emituje 100-1000x méně částic než nafta bez filtru. Nicméně problém to je a proto aktuálně téměř všechny benzínové motory dodávané na trh mají GPF. A ty chcete srovnávat se starou TDI rotačkou?

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 17:05

Chcem tym povedat,ze ak zavadzaju zakazy vjazdov do centier miest,tak aj pre priamovstrekove turbobenziny bez dpf ,ktore sa donedavna predavali a jazdia ich miliony.Takto je to iba politicka selekcia,ktora vybera vitazov a porazenych.
Stara 66 kw TDI nanocastice neprodukovala,podobne ako Avie,Tatry,Liazky,...

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 11. 2019 18:37

Na to jste přišel kde, že neprodukovaly nanočástice? A proč odvozujete škodlivost částice od pouze její velikosti? (škodlivé jsou nejvíce látky, které na těch částicích ulpívají jako benzoapyren). Srovnáváte tu jablka s hruškama, protože ty emise se neliší jen distribucí velikosti částic.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 20:16

Nanocastice vznikaju pod vysokym tlakom s priamym vstrekovanim paliva do valcov v dieslu aj u benzinoveho motora.1.9 TDI 66 kw ani 1.9 SDI 50kw nemali priame vstrekovanie.Napr. novy trojvalec od renaultu 1.0 tce ma nepriame vtrekovanie do nasavacieho potrubia preto neprodukuje nanocastice a nepotrebuje filter castic znizujuci vykon motora.
Cim mensia castica (nano),tym skor sa dostane cez pluca do krvi,potom dalej do vsetkych organov.Castice vo velkosti micronov jednoducho vykasles,vysmrkas.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  10. 11. 2019 21:04

Vím o tom kulový ale že by vstřikování ovlivňovalo tvorbu částic...každopádně jsem četl rozhovor s čechem který pracuje někde v cizině, v laboratoři na měření emisí. Ptali se ho na nějakou příhodu. On povídá: "no jednou jsem testovali motor z kamionu, pro Mercedes. Odešli jsme na oběd a když jsme se vrátili, na počítači byly úplně šílené hodnoty a nechápali jsme jestli se motor porouchal nebo co, až jsme přišli na to, že jsme zapoměli přes oběd otevřené dveře do testovací komory...". Takže si iluze o emisích fakt nedělám a celé je to jen fraška. Proč by někdo dělal přímovstřikový diesel když se ví že to je pro člověka horší, ten reálný důvod bude jinde.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  10. 11. 2019 07:56

Milý Andreji (jaká shoda jmen s naším premiérem, taky blbcem), podívej se někdy na složení těch emisí a pak choď poučovat lidi. Octavia byla maximálně Euro 2, abych napověděl.
A že ve Stuttgartu neklesly emise oxidů dusíku tak, jak si někdo maloval? A zamyslel ses ty nebo někdo jiný nad něčím, co se nazývá proudění vzduchu? I přes tohle ale byl pokles měřitelný, že? Tedy to asi byla pravda...

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 11. 2019 13:57

Že zrovna ty si dovolíš někoho nazývat blbcem, tak to vyžaduje značnou dávku drzosti.

Odpovědět  |   | 
Andrej  |  10. 11. 2019 14:04

V tomto teste vedci zistili, ze dieselove vozidlo produkovalo 6 x menej karcinogennych castic ako najlepsi priamovstrekovy benzin bez filtra.Castice emitujuce benzinove turbomotory su 10 az 100 x mensie ako u dieslu s dpf,preto sa lahko dostavaju cez pluca do krvneho obehu.Testovali 7 benzinovych turbomotorov a jeden dieslovy peugeot.

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/17052314... ...

Poznamka.Babisa som nevolil,radsej sa spytaj svej manzely,alebo tchana komu dali hlas a preco je taky popularny...

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 11. 2019 10:09

Ten zaváděcí paket ale dlouho netrval. Já jsem GLX kupoval v květnu 97 a jediná povinná příplatková výbava byla el. okna. Mám dojem asi 14 tis.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  09. 11. 2019 10:47

Já v říjnu a paltil jsme právě příplate za tu červeno una obrázku tuším 4500,-Kč.
1,9 TDi GLX 66kW ...442 500,-. Bez klimy, ale elektrice. Nicméně na tu dobu to jelo jako z praku, vždyť konkurence na cestách byly felicie a podobně :)

Odpovědět  |   | 
.  |  09. 11. 2019 10:52

Tu červenou rally jsem měl taky. Plus hliníky, ty plechy jsem nechal na zimu. V té době se za tím autem každý otočil.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  09. 11. 2019 20:18

jojo, modrá GLX s klimou v elektrice, bohužel 1.9SDI, protože se auto potřebovalo hned a TDi prostě nebyly. Památná věta otce: "To člověku ani nepřijde že jede 160 v tom luxusu."

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 11. 2019 21:23

Z praku? No na tehdejší dobu s hodně přimhouřenýma očima asi jo. Horší bylo, že si to hodně majitelů myslelo i o 10 či 20 let později a suverénně blokovali levý pruh dálnic či dvoupruhových stoupání na státovkách.

Odpovědět  |   | 
.  |  10. 11. 2019 08:01

To jsi tedy napsal blbost.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  10. 11. 2019 08:11

Na prvotní pocit asi ano. To byl ten dodnes pověstný "brutální zátah vodspoda!" Potom majitel záhy zjistil, že mezi 50kW Felicií MPI s devíti metráky váhy a 66kW Octavií s dvanácti metráky váhy zas tak brutální rozdíl v dynamice v reálu není. Pokud vůbec nějaký. A potom začalo tuningové masové šílenství - přidat tlak na turbu, trysky z Transportéru, čiptuning, oblaka černého kouře při každém šlápnutí na dehtový ventil (né, tomu se fakt nedá říct "plynový pedál") A časem ty auta skončily na zdrbané spojky, roztrhané převodovky, zničené poloosy, pokud si s nimi majitel rovnou někde nerozbil hubu, protože sériový podvozek jedničkové oktávky má navíc i poddimenzované brzdy, kastle se kvůli velkým zadním pátým dveřím kroutí jak psí víno a díky známému "kyvadlovému efektu" velké těžké karosérie s dlouhou prdelí na krátkém malém podvozku fakt na víc než těch 66kW nemá.

Nicméně - přestože je jedničková oktávka objektivně vzato zprask se strašnou spoustou konstrukčních chyb a nedostatků, je to asi nejúspěšnější škodovka v historii jak na počet vyrobených aut, tak i na dobu výroby.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 11. 2019 14:41

Tomu pocitu dynamiky pomáhalo hlavně velmi krátké zpřevodování. To už dnešní turbodiesely nemají.
Jinak souhlas, velmi důležité auto pro český automobilový průmysl.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 11. 2019 21:36

Nepřijde mi, že by Oktávka byla tehdy nějak hodně drahá. Ono to chce srovnat s tehdejší cenovou hladinou. Felda Combi 1.6 GLX stála kolem 350 tisíc. Za ABS a airbagy se připlácelo dalších 40 tisíc. Takže Oktávka 1.6 GLX včetně "povinného paketu" za celkem 400 tisíc vyšla nastejno.

Odpovědět  |   | 
Oc  |  09. 11. 2019 22:01

Naše přišla v červenci 97 na 466 500. Na nově vyrobenou by rodiče dlouho čekali, takže objednávka byla ve stylu SLX 20V a kromě asi čtyř barev bereme ze skladu první co přijde. Přišla v červené rallye. Máme ji stále a slouží i po letech skvěle.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 246 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A