Levná Škoda Octavia IV je konečně v ČR! Žebrák rozhodně není, má i nový motor

Škoda už před dlouhou dobou slibovala, že doplní nabídku nové generace modelu Octavia o levnou verzi. Více než půl roku po představení vozu je konečně tady.

Za novou Škodu Octavia v nejlevnějším provedení už nemusíte dávat skoro 600.000 Kč. Zatímco na Slovensku je cenově výhodnější linie Active v ceníku už dlouho, u nás jsme si na ni museli počkat do dnešního dne. Ani to ale není verze, která by cenu tlačila co nejníže. Od toho je tu edice 125 let, navržená na míru českým zákazníkům.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Škoda Octavia Active v Česku začíná na ceně 493.900 Kč. Pod kapotou má motor 1.0 TSI Evo, který dosud pro náš trh nebyl dostupný. Zvolit však můžete i čtyřválce 1.5 TSI/110 kW a 2.0 TDI Evo/85 kW (oba od 543.900 Kč dle konfigurátoru). Všechny tyto motory jsou kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou, a pokud prahnete po kombi, připočítejte si k uvedeným cenám 40.000 Kč.

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Výbava Active zahrnuje Full LED světlomety, analogový přístrojový štít, 16palcová kola, s velkoplošnými kryty, PUR volant, 7 airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti, Front Assist, asistent pro udržování v jízdním pruhu a rozpoznání únavy, manuální klimatizaci, elektrické ovládání bočních oken i vyhřívaných zpětných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, startování tlačítkem, dálkové ovládání centrálního zamykání či rádio Swing s 8,25palcovým displejem, funkcí SmartLink pro zrcadlení chytrých zařízení a digitálním příjmem rádia.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Octavii Active si může pořídit firemní i soukromý zákazník. Pro soukromé zákazníky je tady edice 125 let, která se výbavou neliší od linie Active, ale je o více než 30.000 Kč levnější. Rázem se tak dostáváme na ceny od 456.900 Kč (1.0 TSI Evo) a 506.900 Kč (1.5 TSI/110 kW a 2.0 TDI Evo/85 kW). Výše uvedenou výbavu je možné rozšířit o paket Active Plus za 15.000 Kč, zahrnující další 4 reproduktory (8 celkem), litá 16palcová kola Velorum (na snímku v galerii), zadní parkovací senzory či kožený potah volantu a hlavice řadicí páky.

TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW): Půjde to někdy ještě lépe?

TEST Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT (110 kW): Půjde to někdy ještě lépe?

Zajímavé je, že u výbavy Active s motorem 1.5 TSI/110 kW jsou prvky paketu Active Plus zahrnuty ve již standardu. Škoda uvádí, že v porovnání s linií Active minulé generace modelu Octavia přináší novinka standardní výbavu v hodnotě přes 64.000 Kč. Ani po aktuálním doplnění není nabídka motorů nové generace Škody Octavia kompletní. To znamená, že stále chybí mild-hybridy, hybridy nebo silný turbodiesel s pohonem všech kol. Plánované motory jsme přehledně shrnuli v dřívějším článku.

Motor 1.0 TSI Evo detailněji

Tříválec 1.0 TSI Evo má výkon 81 kW, točivý moment 200 N.m, liftback s ním dosáhne rychlosti 208 km/h a z nuly na 100 km/h zrychlí za 10,8 sekundy. Je vybaven turbem s proměnlivou geometrií lopatek, filtrem pevných částic a pracuje v Millerově cyklu, v něm se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci. Tím je z válce vytlačována část nasátého vzduchu, kompresní poměr zůstává stejný, ale expanzní tlak je zvýšen na 12,5:1. Válce mají povrchovou úpravu nanášenou za pomoci plazmatu, která zvyšuje účinnost motoru. Spotřeba činí 4,6 – 4,7 l/100 km (105 – 107 g CO2/km).

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků