Škoda Octavia a Superb od listopadu i s kombinací diesel, automat, 4x4

Při současném vývoji automobilismu není pochyb o tom, co je automobilovým ideálem velké části zákazníků. Většina lidí se bez osobní zkušenosti bohužel řídí zažitými klišé, které mocně podporuje i řada žurnalistů. A tak se není čemu divit, že typickou touhou nejen českého zákazníka je vůz poháněný dieselovým motorem (protože „ten přece nežere”), s pohonem všech kol (protože „čtyřkolku neurveš”) a s automatickou převodovkou (protože „ta přece řadí rychleji než člověk”). Samozřejmě, k zahození není ani prestižní značka, a tak na piedestalu mnohdy stojí vozy jako BMW 320dA x-Drive a podobné podivné kombinace, které mají alespoň podle nás k automobilovému ideálu v mnoha ohledech hodně daleko.

Není ovšem divu, že automobilky uvažují podle schématu kdo chce kam, pomozme mu tam, a tak se i česká Škoda rozhodla doplnit svou nabídku o dva vozy, které spojí všechny tři vytoužené vlastnosti v jediném hávu -  Octavii 2,0 TDI DSG 4x4 a Superb 2,0 TDI DSG 4x4.

Obě novinky se objeví v prodeji hned od listopadu letošního roku. Superb s kombinací agregátu 2,0 TDI s přímým vstřikováním a filtrem pevných částic o výkonu 103 kW a automatické dvojspojkové šestistupňové převodovky DSG s pohonem všech kol bude dostupný pro obě karosářské varianty. Superb sedan TDI DSG 4x4 pořídíte odverze Comft za nejméně 700 900 Kč, kombík se stejným arzenálem vás pak vyjde alespoň o 20 000 Kč dráž.

Tatáž kombinace pohonných součástí rozšíří také nabídku Octavie. Naftový motor 2,0 TDI CR DPF 103 kW a automatická převodovka DSG spolu s pohonem všech kol bude dostupná jak pro model Octavia Combi, tak pro verzi Scout. Ceny kombíku v tomto provedení startují na hodnotě 704 900 Kč ve verzi Ambiente, Scout TDI DSG pak koupíte nejméně za 809 900 Kč.

Rozdělení výkonu elektronicky řídí spojka Haldex čtvrté generace. Při jízdě za normálních trakčních podmínek směřuje 96 procent síly k přední nápravě. Pokud se změní adheze vozovky pod jednotlivými koly, systém Haldex zareaguje ve zlomku vteřiny a přesune výkon na kola, která mají momentálně lepší trakční podmínky.

Dodejme, že modely Superb a Superb Combi jsou ve variantě s pohonem všech kol docela oblíbené - u sedanu tvoří necelých deset procent prodejů, verze kombi se pak s pohonem všech kol prodá pětina. Ani Octavia s pohonem všech nezůstává na ocet - jen za rok 2009 se prodalo téměř čtrnáct tisíc vozů ve verzi 4x4.

Tipy: Pokud se o fungování systému 4x4 v Octavii chcete dočíst více, přečtěte si náš někdejší zimní test. K dispozici jsou i naše zkušenosti s verzí 2,0 TDI DSG.

Přečíst si můžete též náš test Superbu TDI 4x4 s přímo řazenou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Škoda Octavia II po faceliftu z roku 2008
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb ve verzi 2,0 TDI 4x4
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků