OII je opravdu mirne drazsi, presto si myslim, ze vozidlo podobneho charakteru v nafte za obdobnou cenu se tezko hleda. Ja tady nebudu teoretizovat, ja s OII 4x4 jezdim uz druhou zimu, ujeto pres 55k km a krome par drobnosti jsem nenarazil na zavaznejsi problem. Je pravda je diesel je trosku hlucnejsi,ale proboha, nesrovnavejte to pokazde v diskusi s subaru legacy nebo forester. Tyto auta maji mozna opravdu lepsi 4x4, ale zkuste to 2x tydne vytahnout na dalnici, pochybuju ze to ujede na plnou nadrz 1050 km jako auto v dieslu. Se subaru jsem parkrat jel,a pri stejnem stylu jizdy byl vir v nadrzi a cestou do prahy a zpet jsem musel tankovat (620 km). Na bezne jezdeni to 4x4 bohate staci,alespon jsem na valachach v letosni zime nenasel misto, kde bych uvazl,a to muzu rict, ze tomu davam radnou meltu.
Proč nesrovnávat s Legacy, když se srovnání přímo nabízí...? 4x4 kombi, podobná cena, rozměry...Zrychení O2 4x4 77kW za 12,9s (web škody) ovšem považuji za dost tristní. Tolik uměl před 8 lety můj Favorit 50kW...Zastávám názor (a nikomu ho samozřejmě nevnucuji), že pokud mám na auto za 800-900k, tak asi nedělám na směny ve fabrice, ale trošku se něco snažím podnikat (tzn. denně přemýšlím, jak levně koupit, draze prodat a pozdě platit faktury), a auto si vlastně kupuji nejen proto, aby mě přepravilo z A do B, ale taky pro radost. Protože kvůli radosti z vydělaných peněz a z toho vyplývajících požitků to přece dělám., Takže šetřit 2tis za benzín (při 30tis průběhu km za rok) oproti stejně drahému autu (jo, bavím se pořád o Legacy, klidně po mě hoďte kamenem, ale opravdu je neprodávám ani nevlastním...), když stejně platím měsíčně s pojistkou přes 20tis, a přitom měřit očima kamion, jesti ho svoji dychavičnou 100koňovou O2 4x4 stačím předjet, když Legacy umí 100km/h o 3s rychleji... každé ráno po nastartování poslouchat ten traktor a po vyjetí z garáže každých 50m potkat na cestě stejně auto, jako mám já..?Můj názor ovšem není univerzální, což potvrzuje počet O2 77kW 4x4 na silnici - a to je dobře...
rozumim tvemu pohledu na vec,ale pro me uspora v radu 30k Kc rocne pri najezdu 50k rocne (6,5 l/100 diesel,8,5 l/100 benzin u subaru,ale o tom samozrejme muzem nekonecne debatovat),je uz financne zajimava, prestoze jak rikas, nefaram na smeny a snazim se neco vybudovat,ale jak rikal gates, nezbohatl jsem na vypisovani zbytecnych seku. potreboval jsem univerzalni auto na jezdeni o vikendu do horskych stredisek, pres tyden mix dalnice a zasnezene okresky. jinak cena byla s nejakyma doplnkama 730k kc,po sleve za pravidelny odber nekolika aut rocne jsme se dostali na cca 695k. Treba za par let budu stat pred volbou co za nove auto, bude to opet 4x4,a treba subaru. Nebo mazda 4x4 nebo uplne neco jineho. Nebo sharan 4x4,kdo vi. Zatim budu jeste 3 roky s OII a pokud bude slouzit stejne jako doposud,tak si myslim ze jsem uplne mimo pri nakupu nebyl.
Kolik stoji Legasy a kolik O2 77kW 4x4? Placas pi...!
Tedy Legacy ;o)
Legacy ve výbavě Active 790k, O2 výbava 4x4 v základu 660k, ale po dorovnání výbavy na úroveň Legacy budeš na cca 730k. A cenový rozdíl do 10ti procent beru jako srovnávání srovnatelného...
A to Legacy bude taky v nafte?
790k a 660k je cenový rozdíl 130k, což je moc moc. Dovybavit si to může každý podle svého, ale faktem zůstává, že za 660k čtyřkolku v kombi koupíš jen jednu a to je Octavie.
plne s tebou souhlasim...vetsina lidi co tady popisuje jak jsou subaru uzasny nechape ze si nekdo kupuje auto s uspornym motorem kvuli tomu ze chce proste usetrit na pohonych hmotach a hlavne ze nechce stavit na kazdm benzince...mam OII v Tdi a spoustu lidi mi zavidi ze k benzince jezdim jen kazdych 900km....a pri tom co najezdim to rocni uspora proste je....stejne si myslim ze srovnavat OII a subaru je nesmysl....a i ty co se ji zastavaj by si ji stejne nikdy nekoupili...(moje domnenka protoze jinak by jich tady jezdilo vic jak tech OII)
Myslím, že nejlepší konkurencí pro tohle auto je Hyundai Tucson a/nebo Kia Sportage. Taky maj 2.0 TDI 103 kW a navíc vyšší světlou výšku
LOL, tamansky smejdy jako konkurence, to uz sem muze nekdo pritahnout klidne i LOGANA :))
Logan se vyrabi jako 4x4?
Ano je to drahý, ale žádný auto co tu jmenujete není srovnatelný. Buď nemá 4x4 nebo je jen v benzínu.Velmi vážně uvažuju o jejím objednání a hledám konkurenci, ale jaká existuje?Podmínky: Diesel, stejná cenová relace, stejný vybavení, 4X4. Hledal jsem, ale zatím marně.Rozhodně nejsem zastáncem škodovek.To že je to škodovka beru to jako největší nevýhodu octavie, že je to český a jezdí jich u nás moc...
já myslikm že by se něco srovnatželnýho našlo ale ta cena je fakt pecka....když přiložim vejbavu jsem někde u mega...to je dost blbej fór dát megoše za škodárnu
tak sem s tou konkurencí o +- podobných rozměrech, s naftou, 4x4 a touto výbavou za tuto cenu
Napadl mne ještě nový Hyundai Santa Fe - 4x4 i naftový motor - taky cena v nižší výbavě cca 760.000 .- Jestli se nepletu
Tak jsem čekal, zda tu někdo najde nějakou opravdovou konkuremci, ale asi fakt není...O subaru nemá cenu mluvit, pokud jde o diesel, protože pohoné hmoty na 1 km vyjdou o více než korunu dráž a to je kupříkladu pro mě 40tis. ročně navíc a to je dost. Santa Fe a Vitara jsou přeci jenom jiná kategorie a především ve spoustě parametrech O II nestíhají. (velikost kufru, zrychlení, spotřeba...) A nenašel jsem pro mě důležité parametry ve kterých O II předčí.Jinak subaru je sice moje oblíbená značka a škoda ne, ale přesto si OII s největší pravděpodobností objednám.A cena 4x4 2.0 TDI DPF Elegance když si ji dovybavim (v konfigurátoru škoda to zatím nejde) skoro vším(28 položek), mimo věcí který jsou pro mě nepotřebný a drahý (nezávislý topení,sunsafe glass, kožených vyhřívaných sedaček..) odečtu DPH a slevu cca 100tis. (co mi jeden prodejce nabídnul při odběru dvou stejných aut najednou) je pod 700tis. a to není zas tak moc za auto v podtatě v maximílní výbavě.
Santa Fe a Vitara opravdu jsou jina kategorie protoze jsou to offroady radove vetsi nez O2. O2 neni spatne auto, ale je opravdu priserne draha. A motor je opravdu hlucny, ja bych urcite sel do 2.0 FSI, ktere je povedene a vcelku usporne (kdyz uz bych musel O2).Argumentu ze si odectete DPH a dealer vam da slevu verim, nicmene to same byste mohl udelat u Subaru nebo jine znacky. Jinak s tim diselem nevim, myslim ze uspora 1 Kc na Km je tak maximum, spotreba subaru 8-9l O2 6-7l (tj. okolo 0,6-0,7 Kč/km). Je otazka jestli u tak draheho noveho auta to ma smysl,pokud bych chtel na aute najet treba 300-400tis km -takove pripady jsou- tak asi ano.Presnou konkurenci asi nenajdem, kdyz se podivate na obrazky z puvodni recenze, kde O2 prejizdi mirny kopecek v terenu, coz autor vystizne nazval "zkouska odvahy O2", je jasne ze o zadny, a ani castecny vuz do terenu nejde. Haldex je podle tak mozna dobry na rozjezd na snehu do kopce. http://www.autorevue.cz/automobilka/Ar.asp?ARI=7210&CHID=4&EXPS=&EXPA=
a co třeba Suzuki Vitara, dobře vybavená nafta za 750k
to Subaru sice diesel nema, zas ma ale plnohodnotny 4x4, taky nabizi zvyhodnenou prestavbu na LPG primo od vyrobce, pak ma nizsi provozni naklady nez diesel, navic 2.0 Tdi v oktavce znam, a je to opravdu dost nekutilvovany motor (hluk a vybrace jsou vetsi nez ve stare dobre 1.9 Tdi).
Tak to s vámi nesouhlasím,jel jsem s tím motorem v O II a Golfu V a není nač si stěžovat.Možná jste měl ,,šmejd'' kus nebo motor...jen pro upřesnění-nejsem zastáncem VW,Škody,apod.Sám mám Opela.
Asi jste špatně četli, ta cena je za Octavii ve výbavě elegance! Co vám ve výbavě chybí? Nic. A ukažte mi nějaký auto, který může konkurovat? Kolik? Píšete, že subaru má plnohodnotný 4x4, ale octavia ho v testu hravě porazila.
..haldex nemůže v terénu NIKDY překonat permanentní čtyřkolku.... a zamysli se nad bezpečným průjezdem zatáček v běžném provozu s permanenten a nakopávkou haldexem.....
Pokud ctu recenzi na Haldex tady na autorevue (http://www.autorevue.cz/automobilka/Ar.asp?ARI=7210&CHID=4&EXPS=&EXPA=),tak ho zrovna moc nechvali....
"Zrovna to moc nechváli" ??? - nevím, co by tedy měl pan Janda o hladexu napsat, abyste napsal, že ho chválí - mě ta recenze právě připadá jako úplna óda na haldex...
On asi myslí únorový test v AutoTipu, kde testovali A6 3,0TDI quattro, 530xd, Chrysler 300C 5.7 V8 AWD, E 320CDI 4Matic, Legacy 2.0R a Octavii 2.0FSI 4x4 kde Subaru spolu Chryslerem skončili poslední.
V tom testu Legacy doplatilo hlavně na chybějící ESP a absenci samosvorného nápravového diferenciálu či alespoň jeho elektronické náhražky.
Ještě k tomu každé auto bylo obuté v jiných pneu. a rozdíly testu se hravě vejdou do rozdílu mezi jednotl. pneu. Pokud chce někdo dělat opravdový srovnávací test, musí porovnávat porovnatelné, ale určit nejsepšího zjevně nebylo účelem. Účelem bylo mít německé vítěze předem připravené a test tomu přizpůsobit.
Ten test jsem nevidel, ale testovat Audi A6 3.0 Tdi a 530xd a proti nim Skoda Octavia 2.0FSI? To nevim co z toho muze vyjit...Btw. ted sem se na webu Skody docetl, ze u verze 4x4 zakladni vybava nazahrnuje napr elektrické ovládání bočních oken vpředu ani vzadu.Takovych vychytavek ma O2 vice. Skodovka za trictvrte milionu a okna si otviras levne vypadajicima plastovyma klickama jak ve favoritu...Dale chybi napr /resp. je treba si priplatit/ zejmena:Prumerne radio Stream s repro stoji bratru 13900 Kc...Hlavove a bocni airbagy 10000Kc......Tempomat 11000Kc.....Maxidot 8000Kc.....Ostrikovace, site do kufru, alarm, vyhrivane sedacky, atd, atd, atd..... Skoda k tomu pise: "Výjimečnost Octavie Combi 4x4 je nyní zdůrazněna tím, že se stala samostatným stupněm výbavy vedle standardní nabídky (Classic, Ambiente, Elegance)". Tak to bravo, poradne orezat vybavu = udelat auto naprosto vyjimecnym. Este porad je O2 4x4 tak vyhodna?
Myslím, že Octavia má elektriku vepředu ale vzadu nemá....
Subaru Legacy Active ma ale vybavu lepsi, tobe mozna nic nechybi, ale Octavia v eleganci nema napr. vyhrivane sedacky, kozeny volant, 17"palcova kola nebo redukci prevodovky. Jenom za tohle zaplatis do oktavie cca 50tis Kc.Muzes prosim te rict v jakem testu Octavia porazila Legacy?
Nechci se vám do toho plést,ale zrovna u O II jsou 17'' kola k ničemu.Snižují dost komfort jízdy.
To teda nevím, ale právě jsem přesedlal z 16" zimáků na 17" letňáky a je to podstatně lepší. Mám tam sportovní podvozek...
No já zase přesedlal ze zimních 16" na letní 16" a ty 17" liťáky s pneu, na nichž se ještě dá v poho jezdit jsem nechal ležet v garáži a padáda. Auto mi na letních konečně nedrnčí.Každý máme jiné požadavky,takže asi tak Jízdní vlastnosti stejné,protože jsem pořídil trochu lepší letní,než byly původní 17".Šířka pneu není vše.Za deště na mne ve vyjetých kolejích při stejné rychlosti nebliká ESP. Otestováno. Takže šířka gumy je relativní,kdy je údajně bezpečnější.K Octávce.Přece kdo ji nechcete,tak ji nekupujte a neřešte,kolik stojí. Je tu svobodná volba,co si kdo koupí.Mně je jedno,jaká je její cena.
Mě chybí v Eleganci min. xenony a sportovní paket Dynamic!
v jakym testu ho porazila? v AutoŠkodaTipu?
Pokud nebudeme malicherně bazírovat na naftě, vidím jako více než zdatnou konkurenci Subaru Legacy kombi Active s benzínovým dvoulitrem 165k za 790K, které bude po dovybavení Octavie na její úroveň alespoň takovými zákl.věcmi jako kožený volant, CD rádio a metalíza dokonce levnější...
taky nechapu, co lidi na nafte maji...v pondeli prede mnou vyjel z benzinky passat, zaradil za 2 a vypadalo to, jako kdyz blafnou kamna...proste "zelvi sila" v plne krase :( uz aby na naftaky dali nejakou vyssi ekodan, nebo tim sajrajtem zamori celou evropu...rozhaseny diesel je hrozna vec
Pro mé potřeby vychází lépe Impreza 2.0R Kombi Comfort. Po dovybavení Octavie Combi 4x4 2.0TDI na stejnou úroveň se cena vyšplhá na 800tis. a při mém ročním proběhu by se mi vyšší pořizovací cena vynulovala až v samotném závěru mé doby používání auta.
Bohuzel, kdyz pominu naftu /kterou ja v osobnich autem zrovna moc nemusim/, tak je Skoda oproti Subaru Legacy opravdu velmi spatny vuz. Mam s obema vozy zkusenosti, tudiz vim co rikam. Jinak bych rad upozornil autora tech akcnich obrazku octavie pri prekonavani terennich nerovnosti, ze je to vyborna cesta, jak vuz znicit. Skodovka nema ram, je tudiz velice nachylna ke zniceni podobnymi kousky. Pokud chces, aby to auto vydrzelo dele, tak s ni podobne veci nedelej, vuz na to neni staveny.
Pan Stavros má asi teda nějaké špatné zkušenosti, typuji, že v Octávii ani neseděl. Subaru je oproti octavii opravdu hodně špatný vůz, viz test v AutoTipu.
"Test" v AutoT. jsem taky četl, ale rozhodně z něj nešlo poznat, které vozidlo je v čem lepší. Pokud trváš na tom že tzv. "TEST" měl nějaký hodnověrný smysl, doporučuji ještě jednou přečíst a to pořádně, schválně jesli tam nejdeš něco špatně.
Tome, ja ani nevim, co ti na tenhle prispevek napsat.
Já mám zkušenost přesně s tím Subaru Legacy 2.0, o kterém jsi mluvil, a nějak nechápu, v čem je o tolik lepší, než Octavia. Jedná se o velmi dobré auto, které je taky přiměřeně drahé - Octavia je levnější, má trochu méňě místa na zadních sedadlech, nemá stálý náhon 4x4 (což já osobně považuji za výhodu - v 95% případů náhon na 4 kola nepotřebuješ a akorát ti zvyšuje spotřebu) a má diesel 2.0 TDi, který je sice hlučný, ale jinak naprosto vynikající.
No zrovna si říkám, že je ta cena je pecka jak sviňa. Za 760 000 koupite Kia Sorento, například.Uffff,Schkoda - Simply Expensive.
shit KIA
hm, KIA je je naj auto, vážne!!!!!!!!
kristepane, KIA??? ...to čo je???
no KIA mozno nie, ale na SVK si za tu cenu kupim NOVY Hyundai Santa Fe, co je auto ako lusk, kto mal tu moznost ho vidiet. A nebude v zakladnej vybave ale pekne nadupany 4x4 SUV vyssej triedy. Pri ktorom toto 4 kolesove motovidlo bude vyzerat akurat tak trapne!Hyundai vpred!
Jasne .. v tehle cenove ralci mne mne napada třeba Mazda 6 (i kombi), Toyota Avensis (i kombi) - ano, nejsou to čtyřkoly, ale přece jen auta vyšší třídy, - ze 4x4 třeba Subaru Legacy kombi nebo Forester .. atd. atd. .. Tvrda konkurence
No sebevědomí Škode - s ohledem na cenu - určitě neschází ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.