Škoda Octavia 4x4: podrobné informace

Spolu s novým modelem Škoda Octavia Combi představuje Škoda Auto také její variantu s pohonem všech kol. Škoda Octavia Combi 4x4 kontinuálně navazuje na tradici nabídky vozů 4x4. Nabízí výjimečné spojení komfortu, výkonu, bezpečnosti a výborné ovladatelnosti i při zhoršených adhezních podmínkách.

U vozu Škoda Octavia Combi 4x4 uplatňuje Škoda Auto novou modelovou strategii. Výjimečnost modelu Škoda Octavia Combi 4x4 je podtržena tím, že nyní stojí jako samostatný model vedle standardní nabídky tří výbavových verzí vozů Octavia. Výbava všech vozů Škoda Octavia Combi 4x4 tak mimo jiné zahrnuje následující prvky:

  • čtyři airbagy (dva čelní a dva boční pro cestující na předních sedadlech),
  • ESP,
  • 15" kola z lehké slitiny Helios,
  • centrální zamykání,
  • elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka,
  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče,
  • výškově i podélně nastavitelný volant,
  • palubní počítač na přístrojovém panelu,
  • zadní sedadla sklopná a dělená v poměru 1/3 ku 2/3,
  • vypínání airbagu spolujezdce (pro případ montáže dětské sedačky na přední sedadlo),
  • podélný střešní nosič,
  • lakovaná vnější zpětná zrcátka a vnější kliky dveří,
  • chromované vnitřní kliky dveří,
  • tónovaná skla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zákazník kromě toho může podle svých přání a potřeb doplnit vůz o prvky z rozsáhlé nabídky mimořádných výbav, mezi nimiž nechybí například:

  • 16" kola z lehké slitiny Apollon (výbava určená výhradně pro verzi 4x4),
  • dvouzónová elektronická klimatizace Climatronic,
  • odkládací schránka Jumbo Box mezi předními sedadly s nastavitelnou loketní opěrou, chlazeným vnitřním prostorem a výdechy pro přívod vzduchu k zadním sedadlům,
  • elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu s ochranou proti sevření a dětskou pojistkou,
  • ochranný kryt motoru a převodovky.

Pro vůz Škoda Octavia Combi 4x4 jsou připraveny výhradně pro tento model určené verze interiérů s látkovými potahy Adventure Onyx a Adventure Achat. Verzi s pohonem všech kol v interiéru prozrazuje také chromovaná plaketka se symbolem 4x4 na hlavici řadicí páky. Díky důmyslné konstrukci si zástavba pohonu 4x4 nevyžádala žádné zmenšení objemu zavazadlového prostoru, který si tak zachovává mimořádný objem 580 l. Sklopením zadních sedadel lze prostor pro náklad zvětšit až na 1620 l.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro vůz Škoda Octavia Combi 4x4 jsou v nabídce dva motory, vznětový a zážehový. Zájemci, kteří upřednostňují hospodárný provoz, zvolí pružný a úsporný vznětový motor 1,9 TDI-PD/77 kW. Naopak pro zákazníky, pro které je prioritou výrazná dynamika, je k dispozici nově představený výkonný zážehový motor 2,0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. V obou případech jsou motory kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou.

Konstrukce podvozku se neliší od standardních vozů modelové řady Octavia. Přední náprava typu McPherson a zadní víceprvková náprava zaručují ve spojení s pohonem všech kol vynikající jízdní vlastnosti a vysokou míru aktivní bezpečnosti. Pohon kol zadní nápravy je podobně jako u dosavadního modelu řešen prostřednictvím elektronicky řízené vícelamelové spojky Haldex. Toto osvědčené řešení zajišťuje rychlé a spolehlivé sepnutí pohonu zadní nápravy v okamžiku, kdy je to potřeba. Výhodou modelu 4x4 je také palivová nádrž mírně zvětšená na 60 l. 

Tip: Více informací o nové Škodě Octavii najdete v rozšířeném článku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků