mam oktafku 1.8T 4x4 ( haldex jak jinak :D ) a nemuzu si stezovat....pretacivost v zatackach neznam auto drzi smer i pod plnym plynem a zadni naprava je zapnuta v cele zatacce.....jinak s haldexem jde naprosto bez problemu privodit prokluz jak prednim tak prednich i zadnich kol....na asfaltu na suchu...no problem.....vyzkouseno.....a do kopce ze by se vypinal a zapinal zadek? nestalo se mi? proste ted zadek byl zaplej furt...clovek s tim musi umet jezdit...nechat to trosku pod plynem a je to....kdo v tom nejel tak at nekeca :) nevi jak se jezdi s haldexem.....radsi haldex nez quattro....:)
Přesně tak!!!!Mám O2 4x4 1.9 tdi r.v.2006 mám ji 8let,naprostá spokojenost,není to sporťák ani džíp,je to rodiný vůz,který nemá problém ve městě,na dálnici,do kopců,ale hlavně v zimě je nedocenitelné a ti co tu psali ty negativní komentáře,v ní nikdy neseděli:Mé nové bude zase Octavia 4x4S odstupem času všem zdar
Takze, zaprve rychlosti reakce:http://www.haldex-traction.com/technical_information/performance_info/performance_graphs.htmA zadruhe:http://www.haldex-traction.com/technical_information/design_info/coupling_control_concept.htm - ze schematu na tedle strance se mi potvrzuje to co jsem doted o Haldexu vedel, a sice ze vykon na predni kola je prenasen vzdy, maximalne se k prednim pripoji zadni. Tedy pomer je 100%/0% az 50%/50% (+/- nake ty %). Muze mi to tedy nekdo potvrdit nebo vyvratit? A tedy potvrdit nebo vyvratit tuto cast testu: "Za normálních podmínek působí 98% výkonu na nápravu přední a případě potřeby pošle potřebnou část výkonu na zadní kola. V extrémních případech umí základní poměr až úplně obrátit a posílat 98% výkonu na na kola zadní."
Prave jsem shledl video na konkurencnim webu www.auto.cz, kde maji video z testu Octavie 4x4 1.9TDI - v jednu chvili se predni kolo otaci jen velmi velmi pozvolna a zadni kolo se protaci. Nejsem zadny technik ani nemam nejmensi zdani, jak system haldex funguje, ale z tohoto usuzuji, ze opravdu haldex umi tocit zadnimi koly vyrazne rychleji nez prednimi. M.
http://www.autoreview.ru/new_site/year2005/n24/test/1.htm ... to je jiný kafčo a za 950.000Kč si najdu na mobile.de nějaké úžasné Legacy Outback Nicméně při psaní článku se pan Janda snažil. Ale už by bylo na čase udělat nějaký srovnávací test!!! Na tom sněhu si o to koledovala normální O2 a O2 4x4, rozdíl by krásně vynikl (nebo taky ne) teď si můžeme myslet, že tomu haldexu třeba pomohly jen dobré zimní gumy.
Opravdu pekny clanek, ale jestli ma mit autorevue nejakou uroven, nenechte ty lidi tady koukat na slovo vískat, nebo si budou myslet ze to je spravne. Vyjmenovana slova.
Co je lepší volba do mírného terénu. Srovnal jsem si základní výbavu u subaru forester a škody octávia combi a došel jsem k závěru. Subaru má mnohem lépe propracováný pohon 4x4 Např. samosvorný zadní diferencial atd. Porovnejte si základní model forestru a podle něho si poskládejte v konfigurátoru škody octávii combi 4x4 a uvidíte ten rozdíl. Snažil jsem se základní model škody dovybavit na stejnou výbavu jako má forester a výsledná cena mně překvapila . Škoda octávia by přišla na 732 T.Kč a forester na 678 T.Kč. Rozdíl 54 T.Kč. pro forester. Já se dívám první na užitné vlastnosti a né na každodenní vymývání mozku tím jak je škoda užásné auto. SUBARU FORESTER nepotřebuje takovou reklamu protože když si do něj usednete projedete se terénem tak pocítíte ten rozdíl. Škoda octávia by měla mít cenu tak kolem 500 T.Kč.
Řeším něco podobného! Forester je třebas koupit min. jako Aktive WP za 755.000kč, protože základní Trend za 678 800kč nemá klimu, tempomat a mlhovky. Foresteru vždy schází ESP...vis. víše!Jinak jsou ty auta natolik rozdílná že tento prblé řeším už 4 měsíce a pořád jsem jej nevyřešil...Několikahodiné svezení odhalilo "offroudovost" Foresteru a schopnost OII být pŕíjemnějším společníkem na dálnici...OII byl nafťák proto si nechám ortel, až po svezení OII s FSI!Za měsíc bych měl mít na pár dní půjčený Forester a příští týden OII FSI...přímé srovná ukáže!
Jezdil jsem s O1 4x4 s Haldexem 1.generace, ted jezdim Torsen a nekolik set km jsem ted v zime najezdil i s O2. Zaver: srdecne doporucuji O2 4x4 ! Mimo v clanku uvedene zduvodneni bych pripsal jeste jeden, zadni naprava O2 4x4 a rozlozeni hmotnosti je mnohem lepsi nez u O2 2x4 a dava mnohem lepsi jizdni vlastnosti.Torsen (Audi4) je prima, ale O2 4x4 pro mne subjektivne mnohem lepsi jizdni vlastnosti, je videt, ze to auto je oproti me Audine o generaci dal.S Haldexem jsem mel jen jeden jediny problem: pokud strcite cumak auta s kopce do snehu, tak nevycouvate, protoze Haldex (1.generace, nevim, jak ten novy) pripojuje pohon 4x4 jen pri prokluzovani prednich kol pri jizde vpred... Kdyz si na tohle date pozor, je Haldex v praxi normalniho ridice zcela stejny, jako Torsen a auto cca o litr mene zere.K Subaru: nemam zkusenost, ale dokud nema moderni diesel, je to o nicem. Ze zkusenosti s VW transporter 4x4 je viskozni spojka mnohem horsi, nez Torsen a Haldex.
U OII funguje řízení Haldexu při couvání stejně jako dopředu. Couvá se s hrabáním všech čtyřech.
pokud srovnáváš Subaru Forestr s 2,0 FSI tak je jasně na tom lépe Subaru, ale stačí si spočítat rozdíl mezi naftou a benzínem a vyhrává Škodovka... pouhé 3L/100km dělají rozdíl v ceně na 100km 3*30kč=90kč,na 1000km je to už 900kč,na 10000km 9000,- pokud někdo nalítá jako já 30tis. za rok je rozdíl ve spotřebě nějakých 27.000,- nepočítám samozřejmě dražší servis u nafťáku... ale i těch 20.000,- ročně, mi za to stojí jít do nafty... srdce by volilo benzín v subaru (ještě lépe 2,5Turbo) bohužel málo kdo má na to si užívat 0-100 za 6s při spotřebě 20litrů/100km
Pan Janda napsal nejvýstižnější článek o OII4x4m který jsem dosud četl. Kvůli jedné technické nepřesnosti (navíc převzaté od výrobce) nezaslouží tolik kritiky. V každé diskuzi se najde pár idiotů, kteří obtěžují svými ideologickými výkřiky. Technické principy a fyzikální modely jednotlivých systémů pohonů jsou jasné a veškeré informace jsou bohatou měrou na Internetu k dispozici. Zcela nedostupnými se naopak zdají být fakta o praktických konstrukcích jednotlivých automobilek. O to cennější jsou pak zkušenosti od uživatelů, jak se co chová v jednotlivých situacích. Jezdím s OII4x4FSI v zimě denně po sněhu, ledu, do prudkého kopce atd. Často mám možnost pozorovat, jak se chovají v podobných situacích Passaty s Torsenem, Legacy s elektronicky zavíraným předozadním diferenciálem a předo a zadokolky s řetězy, s TCS, ASR atd.Princip Haldexu nepotřebuje další komentáře, OII má podle mých zkušeností výborný software pro podporu trakce a stabilizaci vozu. ESP není nutno nikdy vypínat, i intenzívní aktivitu ASR, EDS a ESP lze prošlápnout plynem a auto se hrabe všemi čtyřmi hlubokým sněhem a driftuje zatáčkami. Elektronika překvapivě dobře řeší vyjetí do kopce po čistém ledu, na kterém se již ani zabržděné auto neudrží a bezmocně klouže dolů. Octavia vyjede opravdu moc, problémy však vznikají při sjíždění kopců. Téměř 100kg navíc na zadní nápravě je znát, sjet půl kopce s vrčením ABS vepředu, trvale blikajícím ESP, které stále blokuje jedno ze zadních kol a plnýma rukama práce je docela zážitek. Tady chybí podpora pro sjíždění a možností brzdění motorem přes všechna čtyři kola. Na druhé straně jsem nikdy nepozoroval žádný z tzv."neduhů" Haldexu, tak často popisovaných v Internetových diskuzích. Software vše řeší velmi dobře a velmi často překvapivě předvídavě (přiznám se, že na hraně se snažím nejezdit). Už s sebou nevozím ani řetězy, pouze sněhovou lopatu. Projel jsem závěje po kliky dveří - pravda, bylo to z kopce a na dvojku s téměř plným plynem a hlavně blízko domu, tak jsem to zkusil. Reflektory mizely pod sněhem, celkem adrenalinový sport, jen škoda, že sportovní nářadí je docela drahé Zásadní přednost Haldexu je právě elektronickém řízení, systém evidentně reaguje na dynamiku přidání plynu, mám pocit, že reaguje na natočení kol, Haldex zůstává sepnut nějakou dobu (nevíte někdo jakou?) i když se kola točí stejně rychle, lze jej sepnout zcela napevno, není nutný rozdíl otáčení předku a zadku. U Torsemu je pozorovatelný (při hrabání) vždy nějaký rozdíl v rychlosti protáčení předních a zadních kol. Také při ubrání plynu (otáčky se srovnají) a následném přidání se přední kola (u Passatu, nevím jak jinde) opět musí protočit rychleji aby se Torsen zase začal svírat. Schopnost vyjet je ale velmi srovnatelná, nejvíce záleží na výšce podvozku, kdy si auto lehne na břicho, třeba Legacy mi přijde do sněhu docela nízké, i na rozježděném zmrzlém sněhu dost bouchá spodkem.OII4x4FSI dokáže dlohodobě jet 180 po dálnici v naprostém komfortu a tichu, uveze spoutu nákladu, motor 2.0FSI je velmi kultivovaný, tichý, témeř bez vibrací (2 vyvažovací hřídele), s lineárním růstem výkonu s otáčkami (žádné vadnutí, ale dlouho trvající stále sílící zátah), skvěle fungující inteligentní rozdělování točivého momentu na všechna čtyři kola (mohl bych srovnávat pokročilou technologii podpory trakce v Octavii s řadou prostoduše řešených větších SUV, ale nechci vyvolávat další spory), schopnost vyjet i tam, kde se zahrabe většina aut i s řetězy. Velmi všestrané a užitečné auto. Kolik aut tohle všechno umí?
Váš příspěvek se z velké části trefný, to nepopírám a ani nikde netvrdím, že je Škoda špatné auto. Z vašeho příspěvku sice čiší euforie, a tak občas Octavii mírně přidáváte, ale to je v pořádku - je dobře, když je majitel se svým vozem spokojený.Ale proč reaguji? Reaguji, protože jste napsal několik nepřesností o Torsenu. Tak předně jste nepochopil odlišnost mezi prostou funkcí mezinápravové spojky (Haldex) a mezinápravového diferenciálu (Torsen). Zatímco spojka je schopna pouze spojit obě nápravy (a kola se tedy točí stejně rychle, tak jak píšete), u řešení s Torsenem jsou obě nápravy poháněny trvale a Torsen slouží k tomu, aby měnil poměr točivého momentu mezi nápravami podle toho, zda je lepší adheze pod přední, či zadní. Je tedy logické, že v provozu dochází k tomu, že se jedna z náprav otáčí rychleji. Nezapomínejte, že se jedná o diferenciál. U běžného nápravového diferáku na přední nápravě se také jistě nedivíte, že se kola v zatáčce otáčejí různou rychlostí, že ne? Vždyť proto tam ten diferenciál je...Také píšete o tom, že Torsenu chvíli trvá, než začne "svírat". Torsen nesvírá nic a nikdy. Torsen je mechanický šnekový diferenciál, který na mechanickém principu (bez reakčních dob) posílá úměrně víc točivého momentu na nápravu, která se otáčí pomaleji, než ta druhá (podle předpokladu, že pokud se jedna náprava otáčí rychleji, pak prokluzuje a je tedy třeba směrovat točivý moment na nápravu pomalejší, která má pravděpodobně lepší adhezi). Mou reakci neberte jako útok na svou osobu, snažil jsem se pouze o napravení určitých technických nepřesností, v zájmu rozšíření obzorů nás všech Dále píšete, že pan Janda napsal výborný článek a nezaslouží tolik kritiky za jednu nepřesnost. To máte pravdu, i já považuji Jandovy články za vynikající, ovšem to by snad neměl být důvod, proč do diskuze pod článkem nenapsat trochu konstruktivní kritiky, pokud je v článku nepřesnost. Množství kritických příspěvků bylo spíše způsobeno tím, že pan Janda tyto technické námitky zpochybňoval a víceméně se držel původního tvrzení. Předpokládám, že právě proto se ozvalo více lidí, aby autora přesvědčili. Pan Janda také sliboval, že se od automobilky pokusí zjistit skutečný stav věci (protože popisu zmíněném mnou a dalšími diskutéry nechtěl uvěřit), což zatím neudělal, zřejmě není jednoduché vypáčit něco kloudného od lidí z VW, což chápu. Inu, snad se ještě něco dozvíme...Spectral
Hezká a přínosná reakce na článek, kde se zároveň čtenář něco dozví. Díky za ní. Zdá se mi, že v autech 4 x 4 jezdí obvykle lidé, kteří o autech více vědí, než v autech ostatních. Takže i auta pečlivěji vybírají. Velká část těchto lidí ale věří jen principům stálého pohonu všech kol a v podstatě se nechtějí smířit s tím, že do automobilové techniky stále více a rychleji proniká elektronika, která půdovní ne úplně dokonalé principy dočasného připojení druhé nápravy povyšuje na systém který se stálému náhonu vyrovnává. Pan Janda zde odhadl, že jen 1% řidičů /řekl bych špičkových řidičů profesionálů/ rozdíl pozná. Ostatní si na to spíše hrají, s tím že takovou možnost srovnání různých typů aut a jejich otestování jako pan Janda jen tak někdo nemá. A proto se argumentuje spíše emocionálně než racionálně.Můj názor je, že průnik elektroniky do aut bude nezadržitelně pokračovat jako je tomu v jiných oborech /od NC strojů až po domácí roboty v kuchyni/. Že princip připojitelné druhé nápravy je právě díky elektronice perspektivní převádí BMW které vyvinulo svůj Xdrive a nikoli "svůj Torsen" /tím ale nikomu neberu, že Torsen může být zatím v tom 1% lepší/.
Jeden snad trochu zajímavý postřeh z poslední doby. Jel jsem za Passatem s Torsenem do hodně prudkého kopce s ostrými zatáčkami, na cestě byl led s mírně rozsolenou sněhovou kaší (kluzkost velmi naprůměrná). Torsen sice přenesl většinu točivého momentu dozadu, ale o něco rychleji se točící přední kola téměř znemožňovala Passatu zatočit do zatáček. Řidič měl opravdu velké potíže s udržením auta na silnici, musel několikrát téměř zastavit a velmi obtížně se uprostřed zatáček rozjíždět. Možná je to také řidičem, pneumatikami, nevím, je to jen jednotlivost a nechci chybně zobecňovat. Každopádně OII4x4 dokázala dokonce i v zatáčkách akcelerovat při velmi dobrém držení stopy, i když kontrolka ESP přitom stále blikala. Auto se ale dalo řídit, reagovalo na volant. Myslím, že postupné rozšiřování elektronicky řízených systémů podpory trakce není jen kvůli spotřebě. Ta se mi nezdá o moc nižší, jízdní odpory Octavie s Haldexem jsou velmi vysoké oproti předokolkám, auto nejede bez plynu ani z kopce. Jen se usmívám nad častými hláškami, že Octavia není opravdové 4x4, v tom případě by nebyla 4x4 ani CRV, Tucson, BMW, Volvo atd.
Máte pravdu, napsal jsem to trochu nepřesně, principy, konktétní řešení a matematický model Torsenu mám zevrubně prostudovaný. I když použít pro samosvorný diferenciál slovo svírat je možná docela únosné Chtěl jsem popsat jen vypozorovaný fakt, že když už jde opravdu do tuhého a auta hrabou do kopce trvale všemi čtyřmi, tak u aut s Torsenem je pozorovatelný více-méně stálý rozdíl v rychlosti otáčení vpředu a vzahu. Když pozoruji nový Passat nebo Octavii, tak hrabou rovnoměrně. Případně při činnosti protiprokluzu a EDS se různá kola točí různě rychle a toto se stále dynamicky mění (zajímavý pohled).Škoda, že nikdo, zdá se, neví bližší informace o principech a algoritmech SW řízení kombinace Haldexu, ASR, EDS a ESP v jednotlivých typech aut. Dost by mě to zajímalo.
Máte pravdu, s tím svíráním, formuloval jsem to dost nešťastně, bohužel po odeslání už to nešlo změnit. Měl jsem na mysli, že torsen při prokluzu nezačne aktivně provádět nějakou činnost, ale chová se stále stejně -> jeho samosvornost je dána jeho konstrukcí.Obecné principy součinnosti vámi zmíněných systémů znám, ale také bych rád nějaké podrobnější "insider" informace. Pokud byste na něco podobného narazil, budu rád, pokud se podělíte.
Otec se rozhodl koupit si Hyundai Tucson 2.0 benzín za 650 tisíc. Zkusili jsme jen tak pro pobavení vybavit oktávku 4x4 2.0 FSI na úroveň Tucsona, a smíchy jsme se váleli po zemi. Cena 850 tisíc za menší auto (jasně, vždyť oktávka má přece ten maxikufr) je fakt trapná. A podle mých zkušeností není nová oktávka takový zázrak, jak se na českých autowebech prezentuje, zatímco Tucson od podceňovaného Hyundaie úspěšně rozbil bank v segmentu SUV...
S tím mohu jen souhlasit. Škodovka je opravdu trapná ve srovnání s Hyundaiem i Kia. Je jasné, že nemůže Hyundai konkurovat cenou. Tak mu musí konkurovat technologicky, dát tam lepší motory (už i 2.0 TDI 103 kW je na Huyndai Tucson a Kia Sportage málo) a ty nejlepší technologie. Za to si pak může napálit vyšší cenu. Ale chtít za ty dva chcípáky OII 4x4 takový peníze, to je nehoráznost. Vlastně už teď je za korejcema v motorech pozadu, v benzínu i dieselu! Tak ať jde kam patří!
niesom skodovkar, ale ten smiech vas oboch prejde, ked sa toho auta za 3 roky budete chciet zbavit a ver mi, ze za 250tisic predate len velmi tazko.
To znamená 400 tisíc strata za 3 roky prevádzky. U tej Octavie by to odpovedalo predajnej cene po 3 rokoch 450 tisíc. Mne sa to zdá celkom porovnateľné. Alebo myslíš, že za O II dostaneš výrazne viac ? A to ešte musíš započítať, že si ušetril 200 tisíc pri nákupe a keď ich investuješ na 2 roky, tak z nich možeš mať kľudne 240-250 tisíc s minimálnym rizikom. To znamená, aby sa tá O II vyplatila, musel by si ju po 3 rokoch predať nie za 450, ale za 500 tisíc. A to už by som videl ako problém...
Pavle, zistili ste nieco nove ohladom haldexu?
Dokaď tam nedá Škodovka 2.0 TDI, tak je to o ničem. Už i Hyundai dává do Tucsonu 2.0 TDI 103 kW, tak proč ne Škodovka, když ho má navíc hned pod nosem? To by se prodávalo ...
Je zbytočné volať na Škodovku, treba skúsiť o poschodie vyššie do Vlkohradu
Docela pěkná recenze, asi i proto, že nová oktávka se mi líbí. A koukám, že to bude asi první článek od tohoto autora, který mně nenasral ... ale recenze jsou takové nekonfliktní
Oktávii jsem měl ,najel s ní 280000,teď mám Forestera XT,zatím 40000km.Takže mám opravdové zkušenosti a ne nějaké dojmy pojmy a vyčteninky z tabulek.Oktávie měla problémy prakticky hned,zlobila elektrika,váha vzduchu,klouby a nakonec i brzdy. Ke konci už jsem byl v servisu každých 14 dní.Akdyž jí selhaly brzdy ,že jsem málem skončil na Smíchovském nádraží,skoncoval jsem s ní.Podvozek je opravdu velmi mizerný a po těchto zkušenostech již nikdy víc.Nedávno jsem narazil v lese na zbytky vyházených částí ze škodovek,zřejmě tam vyházeli zloději aut,to,couž nepotřebovali,protože tobyly nové kousky aut i s papíry z kaslíku.Zíral jsem ,že je to pouze umělá hmota a ještě k tomu nic moc.S Foresterem mám pocit,že mém konečně pořádný auto,který vyjede každý kopec.Což se velmi často mnohým nepodaří,protože když vidí mne,tak si myslí,že to dokážou taky a pak misí potupně couvat a jsou rádi,že zvládnou aspoň to.Zádné poruchy,výbava mi naprosto vyhovuje.A podvozek,ten je opravdu bezkokurenční a hlavně jízda s Foresterem radost,s Oktávkou to bylo přemisťování s nervy.Můžete se tady hádat,jak chcete,ale já vím svý.Nepočítám,že bych někdy kupoval jinou značku.Ten ,kdo nevyzkoušel ,neví.
Zajímavá zkušenost. Ona je otázka, jaký rok výroby měla zmiňovaná Octavie? Ono pár let je sakra znát. Příkladně starší model jedné značky bude určitě horší než nový model jiné značky. Navíc 280 tisíc je pořádná porce, ale určitě by se našli i jiní, kteří jsou spokojeni. Tím ale neomlouvám daný vůz!Každému vyhovuje jiný vůz. Mě Forester připadal normální, žádné nadšení se nekonalo, jede parádně. Stejně tak zkušenosti. Můj dobrý známý má naprosto negativní zkušenosti s Lagunou. Již v záruce mu měnili turbo, pořád se kazila elektronika, porucha převodovky. Brzy prodal, koupil Superba a je spokojen.Ale ještě jedno dodám. Octavie, předchozí dnešnímu modelu, bylo fajn auto, slušně zpracované s velmi dobrým podvozkem. Mělo své mouchy, to je pravda. Ale opravdu, opravdu mě mrzí, že stále slyším kritiku pouze škoda, ale Golfa nebo Toledo nekritizuje téměř nikdo, přestože by bylo co
no,co dodat.S Octavii 4x4 uz jezdim cca 3 mesice a musim rict,ze jsem zatim spokojen.Ikdyz mam TDI a jeho vykon mi proste pripada maly.Presto se musi uznat,ze ikdyz neni Haldex takovy terno a najdete na nem hodne zaporu,tak podle meho nazoru je porad minimalne o uroven vyse v trakci oproti pred- a zadokolkam v zime.Ale co me docela prekvapilo,ze stacilo 50cm cerstveho prasanu a slavna Octavia 4x4 zapadla.Sice je pravda,ze sem se pokusil rozjet do kopce (ale mirneho) a s vozejkem,ale i tak si nevedela rady...
No co dodat. Člověče, co bys chtěl? V tomto případě by se nerozjela drtivá většina, já si dokonce troufnu říct úplná většina, slavných SUV vozů. Ale jinak pohoda, každej čeká od vozu něco jiného, chápu zklamání
vim,ze uz je to teren spise na Hummera nebo Defendra,ale zpocatku jsem byl velice prekvapen s Haldexem,ale to asi jen proto,ze jsem ji nevzal to tezsiho terenu... nakonec jsem si vzal do hlavy,ze kdyz 4x4,tak tedy 4x4 a nepudu pro zadnou lopatu,pekne jsem ji to dal sezrat... no nakonec po vypnuti ESP,naslednem rozhoupani se prohrabala az na travu a zabrala.pomalu na vytocenou jednicku jsem se s tim nakonec vyjel...
Bejt tebou, tak si s Octavkou takhle nehraju, je to o zniceni auta. To auto nema ram, poradne diferaky a je cele jak z papiru. Podobnym blbnutim auto hrozne trpi.
to ja ale vsechno prece vim. ale proc to asi delam je,ze neni moje.
no to je wocas ho zaskočilo jen pul metru snehu....v pul metru snehu nejede vetsina aut....ani s torsenem a ani s nicim jinym...leda auta se svetlou vejskou 51cm
tak to zase neni uplne pravda.zalezi na hodne faktoru.v teto situaci bylo asi nejhorsi,ze to byl cerstvy mekky prasan,kdyby byl aspon zmrzly hned by to bylo o necem jinem.a taky je veliky rozdil,jestli se snazis rozjet,tj. tva pocatecni rychlost je nulova anebo uz rozjetej ses a snazis se jen projet...
Pane Janda, děkuji za váš výstižný článek i adekvátní reakce na kritiku diskutujících. Jsem jeden z vlastníků OII 4 x 4 a s většinou vašich závěrů se ztotožňuji. Jsem jen „obyčejný řidič“, který musí často zajíždět pracovně do hor, a chci vždy spolehlivě, bezpečně a pohodlně dojet. Toto mi OII bez problémů plní zatím za jakýchkoliv podmínek /a to i při listopadovém sněžení, které mne zaskočilo v horách s letními pneumatikami/. Přínos 4 x 4 proti předokolce je skutečně podstatný.
Při výběru jsem si prošel i možnostmi Subaru Outback, BMW X3 apod. a nakonec optimum mezi užitnou hodnotou, cenou a provozními náklady jsem nalezl u OII 4 x 4 1,9 TDI . Za základní cenu 660 tis. Kč dostanete dostatečně tichý motor, do něhož stačí čerpat naftu jednou za 600 až 700 km a jehož výkon při dodržování rychlostních limitů je celkem vyhovující /navíc je možné ho nechat načipovat na vyšší výkon /. Trend je kupovat auta stále s výkonnějšími motory, ale proč? Z mého hlediska bych využil větší výkon vlastně jen při předjíždění.
Jako dovybavení mohu doporučit přídavné topení /to je do hor perfektní/, tempomat a couvací senzory /hlavové airbagy a autoradio beru jako nutnost/. Potom se dostanete na cenu kolem 730 tis. Kč za velmi dobře vybavené auto, které dobře slouží, a které až budete potřebovat zase dobře prodáte /to je také důležité/.
Co se týká Haldexu myslím skutečně, že jeho aplikace v souhře s ovládací elektronikou je složitější než lze odvodit ze základního schematu funkce spojky haldex /jak to dělá většina lidí v různých diskuzích/. Možnost přenesení 98% výkonu na zadní nápravu mi také není jasná. Když se ale podíváte na video ke článku Test: Nová Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI na www.auto.cz, vidíte, že je možný i prokluz samotných zadních kol bez pohybu předních, což by k tomu navádělo. Tvrzení o stálém přenosu 2% výkonu dozadu je také divný. Kdyby se vám podařilo získat odpovídající informace a komplexně funkci haldexu v OII popsat třeba i v porovnání s Xdrive od BMW bylo by to téma na celý článek /asi opět s velkou opozicí od příznivců trvalých náhonů AWD/.
Přeji vám a všem ostatním diskutujícím vše nejlepší do nového roku a hodně kilometrů bez nehod.
To video jsem videl, v tu chvili co hrabalo zadni kolo muselo zakonite hrabat i pravy predni. Haldex pripojuje pres visco spojku zadni napravu k predni takze pomer predek/zadek muze byt od 100/0 do 50/50 pri plne sepnutym haldexem, na pomer pres 50% na zadek by auto muselo mit mezinapravovy diferencial.
Mám podobný názor Já tedy zvolil 2,0 benzin. Výkon mi plně dostačuje. Jak už jsem psal, jezdí se podle předpisů. Pokud bych volil 1,9 TDI, zvuk mi tedy také neučaroval, určitě bych čipoval. Ale já na diesely moc nejsem.Také přeji mnoho a mnoho šťastných kilometrů bez nehod
na tomto prispevku je krasne vidiet, ako ma kazdy ine preferencie. ja by som o motore 1.9tdi nemohol povedat, ze je dostatocne tichy, ani ze je to vyhovujuca motorizacia z hladiska vykonu. ale kazdy preferuje nieco ine a nastastie mame vyber.
Až na ten servis,škoda má každý tři km servis a to značkový a subaru asi 60km,ale to je nutnost nebot subaru dává na převody 6let záruku a na auto tuším už 5let-bylo 3,jestli je to jak u toyoty nevím,ale kvalitou ano.Přece nebude škoda dávat tři roky/100000km když fabrika by to nezvládla finančně ty opravy,to by museli zdražit a o tym je řeč už nyní.
Jenže záruka se 100% nevztahuje na opotřebení vzniklé používáním vozidla. Takže 5 let záruka je pěkná, ale až na vyjímky k ničemu. 5 nebo 6 let pěká věc, ale ochybuju že výrobní vada se projeví po třech letech. Většínou se projeví do prvních 10tkm Je to jako se zárukou na prorezivění karoserie.
Kdo chce koupí, kdo nechce půjde jinam. Každej chce a požaduje od vozu něco jiného! Já si O2 4*4 koupil, s tímto motorem. Nemám tak bohatou výbavu, protože jí nepotřebuju. Můj vůz stál o více než 100 tisíc méně. Jezdí parádně, co potřebuji splňuje a cena mi přijde normální.Motor není žádný "turbo", ale stačí. Ve městě se jezdí 50, mimo 90 a na dálnici 130 Km/h. To ten motor hravě zvládne. Odtáhne mí přívěs, vyhrabe se ze závěje, rozjede se v zasněženém kopci. Má propracovaný interiér, kvalitní zpracování, a že je to Škodovka, to mi vůbec nevadí. Jen hlupák se směje Škodě. Celá Evropa ví, že jsou to špičková auta, jen Češi to neradi slyší, to je mi líto Samozřejmě, ale že jsou i lepší, aby si to zase někdo špatně nevysvětlil!Srovnání se Subaru? To je naprosto scestné. Ty auta jsou jiná. Cenou, náklady na provoz, servisem, počtem servisů apod. To nejde srovnávat. Také jsem uvažoval o Legaci kombi, ale to je úplně někde jinde.
Proč se domníváte že je subaru jinde? Tušim ve verzi Aktiv je za nějakých 830tis kč...minimálně cenou se Škodovce přibližuje. Jaké byly Vaše důvody které rozhodly o koupi OII? Jakou máte reálnou spotřebu? Každopádně se mi OII velice zamlouvá a dovolím se zařadit mezi její fandy! Hodně štastných kilometrů!
Tak zmiňoavané Subaru se cenou přibližuje. Nicméně od tak velkého vozu bych očekával více. Tedy zvažoval jsem už motor 2,5 a výbavu Komfort a to už je přes milion. Přeci jenom Škodovka byla levnější.Spotřeba mého vozu je těsně pod uváděnými průměry nebo spíše na jejich úrovni. Jsem ale klidný řidič a mám rád svižnou, ale klidnou jízdu a musím se přiznat, že se rychlostní limity snažím dodržovat nebo jen lehce, pokud jsou vhodné podmínky (nikde nikdo, rovná suchá silnice, ale i tak nejezdím více než o těch 20-30 km/h víc a opravdu jen hodně zřídka, ve městě nidky!!).Rozhodl jsem se pro Škodovku, jsem také její fanda Také jsem ale fanda Ferrari a Subaru je mi také hodně sympatické. Škodovka to prostě nakonec vyhrála. Líbil se mi útulný interiér, příplatková sport sedadla atd. Cena také hrála roli. Díky za přání šťastných kilometrů, přeji totéž
Pawsi, uvedom si ale, ze Legacy je stredna trieda (ak aj nezasahuje do vyssej strednej triedy, lebo stredna trieda je skor Impreza) a oktavia II nizsia stredna - resp zasahuje do strednej triedy. Takze bud je oktavia moc draha a subaru ma primeranu cenu, alebo ma oktavia primeranu cenu a subaru je lacne.Za seba musim povedat, ze v takejto vybavenej oktavii II som sedel a nemala chybu, teda do momentu kym som nevidel cenovku - 1.2mil Sk.
Samozřejmě, že je Legacy jiná třída. To já vím, proto na něj mám také jiné požadavky naž na Octavii. Dvoulitr je do Legacy málo, od tak velkého vozu považuji víc. Nejezdím pouze sám a tahám také dost těžký přívěs. Samozřejmě, Subaru by to také zvládlo. Výkonově jsou na tom s Octavií stejně. Jenže jak už jsem psal, od Subaru požaduji víc, a tomu by i odpovídala cena. Mám rád slušnou výbavu, nikoliv vše za každou cenu a tento požadavek se liší třída od třídy. Od Fabie požaduji něco jiného než od Octavie a výš je to taky jiné. Jak už tu někdo výše psal. Ceny se prakticky třídami prolínají. Záleží na motorizaci a výbavě.Také musím přiznat, že mi Škoda prodejce udělal slušnou cenu, servis mám 4 Km, mám s ním jen dobré zkušenosti, Škodovky mám rád. Proto jsem zvolil Octavii. Subaru je určitě taky fajn, ale já zvolil takto. Ale také přiznávám, že moje Octavia nestála zdaleka jako testovaná. I s navigací 830 tis. Kč. To mi přijde jako slušná cena
Tobě je 121kW málo? VW Passat combi má k dispozici jen jeden motor, který má větší výkon (2,0l FSI Turbo) - a základní motorizace je 75kW!
Není mi to málo. Proto to píši. Když Legacy kombi, tak alespoň 2,5 motor a tomu odpovídající výbavu. Je to velký vůz a požaduji jinou výbavu než mám v Octavii. A Legacy s tímto motorem a odpovídající výbavou je úplně někde jinde, než má Octavie.
Omlouvám se za neaktuální invo. Dvoulitr v Subaru už má stejný výkon jako 2,5 u Outlooku. Hold neměl jsem nejaktuálnější info. S dvoulitrem se 121 kW je Legacy lákavá nabídka. Ještě jednou se omlouvám.
50-50 je stejný jako100-100-tak 98 je 48,ale rozumí se ne poměr předek-zadek,ale všeho co motor dá.Já moc nepiji,zítra jedu corollkou.......
Lidi taky nechapou, ze celej Haldex neni o tom aby to hrabalo na vsechny 4 kola ... ale vyjet to co nevyjede predo nebo zadokola .... a to zvlada, to musite uznat vsichni!!! (Nezapomente na urceni aut do kterych se to dava... vsechno sou to jen takovy normalni vozitka)Je zima .. snih ... rozjezdy po zasnezeny silnici do kopce, vyjeti z vedlejsky na rozblaceny krizovatce ... to sou vecy urceny pro Haldex ... nikoli honeni si brka ... Haldex je pouze výpomoc pri rozjezdech (a to myslim zvlada na 1ku) kdo hleda u Haldexu vic je nouma .... A navic je to elektronickej system ... vypadne dratek a dete pesky ... Na jezdeni na vesnici v horach je OII atd.... na jezdeni za polarni kruh, po lesich, v blate a po pusti jsou tu jina auta.Uz nevim jak to napsat jinak ....
je jasny a bez debat ze to vyjede hrozne moc stejne jako jine 4koly....
V konfiguratoru na skoda-auto se objevil u octavky s 2,0TDi filtr pevnych castic, priplaci se asi 16000.
Verim ze spomenut WRX bol len vtip. A myslim celkovo na vsetkych co tvrdia ze za tu cenu su uz lepsie auta. Tak sa da ist donekonecna. Za Fabiu HTP v plnej mas uz TDI, za TDI v plnej mas uz holu Octaviu, za 550i v plnej mas uz 7xx i/d a tak dalej. Niekto mozno nechce byt najrychlejsi, mat aktivne diferaky a driftovat v kazdej zatacke, nechce mat v aute za milion len 2 vaky a ABS a stahovat okna klikou,plasty na urovnu Punta dvoch generacii dozadu. To vsetko myslim samozrejme trochu prehnane, ide o princip. A ked uz spominate Forester. Po dizajnovej stranke je to krabica a interier nic moc. A spotrebou bude inde. Hej a nie som ziadny "Skodovkar", som prave s tych ktori by dali prednost WRX alebo Foresteru 2,5 aj keby nemali klimu... Ale chapem aj tych druhych,budme objektivny.Tak trochu mimo: Prevcerom som si sadol do EVA 9. Super sedadlo,super volant, prevodovka s extremne kratkimi drahami... a este gombik ACCD. Nic viac. Pan Cervenka mal pravdu, s celkovej ceny muselo ist aspon 99,999999999999 % na motor a podvozok. takze s cisteho posedenia v EVE som toho vela nemal,ide len o to ze som si predstavil co to auto dokaze.
Pavle, zaujalo ma tvoje tvrdenie, ze haldex dokaze preniest az 98% dozadu.precital som si viacero diskusii na tuto temu a ludia, ktori su v tychto veciach mudrejsi ako ja povedali, ze to u spojky haldex jednoducho nieje mozne.a preco?haldex je SPOJKA, je to teda pripojitelny pohon - pripaja sa zadna naprava k prednej. V praxi to znamena cim viacej sa tlak oleja v systeme Haldex zvysuje, tym je preklz v spojke mensi a dozadu ide vacsie percento kr.momentu. Ak tlak dosiahne svoje maximum a preklz sa takmer zastavi (u haldexu sa preklz nezastavi uplne nikdy, lebo by sa napravy spojili natvrdo a to system nedovoli) tak sa moment deli na obe napravy na polovicu, teda pohon je 50:50. V takomto usporiadani pohonu sa na zadnu napravu viac vykonu resp. krutiaceho momentu jednoducho nedostane, nieje to totiz mozne!ak by sme chceli dosiahnut to, aby islo dozadu viacej kr.momentu ako dopredu, musela by byt spojka aj na prednu napravu. Musela by tam byt spojka, ktora by dovolovala preklz medzi prednou napravou a motorom.TOTO ALE U SYSTEMU HALDEX NIEJE. Predok je totiz z motorom spojeny natvrdo!Preto by som bol rad keby si mi mohol ozrejmit situaciu, lebo podla vsetkeho tato cast clanku nie je celkom v poriadku.Zaujimave je, ze je tu uz 50 komentarov a nikto si toto nevsimol.
To neni moje tvrzeni, ale informace z technicke specifikace systemu, uvadi to tak uplne vsichni, vcetne vsech zahranicnich periodik a ani tam nad tim nevidim zadne velke diskuse. Uprimne receno jsem tuto informaci vzal za svou bez blizsiho zkoumani a 25. prosince v 1:30 h si dovolim ji blize nezkoumat ani nyni , ale moznosti jsou dve:a) Bud se mylite a system je "naroubovan" na danou konstrukci tak, ze odpojeni predni napravy umoznuje. Jako napr. posledni xDrive BMW, ten jsem zkoumal podrobneji a zde je mozne uplne odpojeni prenosu vykonu na zadni kola a ponechani veskereho na prednich. Neni to zase tak konstrukcne slozite (a u BMW je to take jen "roubovacka") byt uznavam, ze u predokolky je na podobne reseni mista mene.b) Vyrobce nikde nepise, ze jde o 98 procent veskereho vykonu, muze jit o 98 procent vykonu aktualne prenaseneho na silnici, coz uz by za Vami popsaneho stavu veci mozne bylo. ASR umi pomoci brzd predni kola prakticky zcela zablokovat a nechat pracovat pouze ta zadni. Vepredu dochazi k temer nulovemu nezadoucimu prokluzu a vykon prenasi pouze zadni kola na misto s optimalni trakci. Samozrejme tak na zadni kola nikdy nedostanete 150 koni, ale to ani vyrobce netvrdi...Zjistim vice hned jak to pujde, jste kazdopadne jeden z prvnich na celem svete, kdo do toho takto stoura
"ako napr. posledni xDrive BMW, ten jsem zkoumal podrobneji a zde je mozne uplne odpojeni prenosu vykonu na zadni kola a ponechani veskereho na prednich."Pan Janda, som rad, ze som konecne narazil na odbornika na xDrive a bol by som Vam velmi vdacny, keby Ste toto mohol vysvetlit. Ale nie s poukazanim na reklamny material, ale s pouzitim fyziky a rozumu. A skuste pouzit fyziku aj na Haldex. Kopirovanie PR materialov do clanku fakt nema zmysel, to tam rovno dajte URL na vyrobcu, reklama totiz znesie vsetko, ale od Vas ocakavam odborny clanok.Velmi ma prekvapila Vasa reakcia na vecne argumenty od matuSa. Namiesto technickej analyzy a argumentov, tvrdenie, ze tak to pisu aj ini. Tym Ste chceli naznacit, ze iba kopirujete, co napisal niekto iny?A co sa tyka zmeny charakteristiky auta uprostred zatacania pre preklze prednej napravy, mam tuto skutocnost potvrdenu v praxi. Stalo sa to nie len mne, ale aj mojim kolegom na firemnej Octavii prvej generacie. To auto naozaj nie je na jazdenie na hrane a vodica, ktory to neocakava moze dost prekvapit.
Být panem Jandou, tak už vás asi pošlu do háje. Co to je za hloupý kecy? Pokud ti někdo řekne, že napsal popis vycházející z technický specifikace a že nikde neviděl, že by ho někdo interpretoval jinak, máš ho hned za vola co kopíruje PR materiály? To co je v tohle článku jsem teda jinde neviděl a jde stoprocentně o popis autora. A jako pokud někdo položí doplňující otázku a pan Janda ti napíše, že nemá jiný zdroj a nemá to kde jinde ověřit, tak z něj hned udělás blbečka co to neumí technicky zdůvodnit?Jsi hodně zvláštní člověk a mám pocit, že i jiný tady (pokud to všechno nejsi ty). Jako takhle ostře někoho napadat za to, že dá dohromady jasně pochopitelnej technickej popis, kterej se opírá o jedinej oficiální zdroj, to je fakt síla. Věřim, že to může být jinak, ale argument pana Jandy, že jde o technický popis výrobce (pochop rozdíl mezi specifikací a nějakou reklamní slátaninou pro vidláky) chápu a rozhodně se na něj nezlobím, když se o něj opírá. To samý když říká, že to jinde neinterpretují jinak. Tobě třeba nepřijde podstatný, že to v autocaru, v autotipu a jinde píšou úplně stejně? To neznamená, že autor nemá hlavu, ale že to asi nebude tak špatně jak si myslíš...Sakra prober se a zlob se na někoho jinýho, takhle kopat do někoho za podporu svého popisu technickou specifikací a stejnou interpretací kolegů, to jsem fakt ještě neviděl...
Notor, pokial je toto pre Vas tecnicky popis z vlastnej hlavy, tak si myslim, ze Vase tecnicke znalosti nie su na vysokej urovni. Vy si to vsak mozete dovolit, pretoze nie ste redaktor automobiloveho casopisu. To co tu pan Janda uviedol o prenose tociveho momentu medzi prednou a zadnou napravou je iba okopirovanie PR materialov. Tie si tieto zjednodusenia mozu dovolit, pretoze sa nejedna o technicku specifikaciu a teda nemusia uvadzat vsetky podmienky za akych je to mozne. Je mozne, ze mal pan Janda obmedzeny pocet znakov vo svojom clanku, takze nemohol uviest detaily, ale pokial sa ho na to niekto konkretne spytal, mal reagovat ako motoristicky odbornik a nie branit sa tym, ze to tak vsetci pisu. Ked uz nie pocas pisania clanku, tak aspon potom sa mohol zamysliet, ako moze jedna Haldex spojka umiestnena pri zadnej naprave odpojovat prednu napravu. Pan Janda ako motoristicky odbornik sa mal opriet o svoje znalosti a napisat:1. Ze medzi prevodovkou a prednou napravou je zariadenie XY, ktore na povel riadiacej jednotky odpojuje prednu nparavualebo2. Specifikacie, ktore udava vyrobca neznamenaju, ze auto je schopne preniest 98% tociveho momentu na zadnu napravu a teda takmer odpojit prednu, ale znamena to, ze za urcitych specifickych podmienok je mozne preniest 98% vykonu motoru !na vozovku! len zadnou napravou. A tie specificke podmienky znamenaju, ze predna napravu bude mat nulovu (alebo bliziacu sa nule) adheziu (bude vo vzduchu alebo na lade) a vtedy sa auto pohne iba pomocou zadnej napravy. Ale predna naprava nebude odpojena, neprestane sa tocit na prazdno pretoze je trvale pripojena k prevodovke.Takze pan Notor, reklamne materialy, z ktorych pan Janda vychadzal neklamu, to by si snad nemohli dovolit, iba neuvadzaju podrobnosti, pretoze nie su urcene odbornej verejnosti a 99% motoristov tieto podrobnosti ani nezaujimaju. Pokial sa vsak niekto spyta, mal by to vediet redaktor odborneho casopisu vysvetlit a nie odvolavat sa na inych. Na systemoch s Haldexom nie je vobec nic zlozite, su to jednoduche a lacne alternativy pohonu 4x4 a na ich pochopenie nie je potrebne byt technickym guru.Pochybnosti mam aj o moznosti odpojit zadnu napravu u xDrive, bol by som rad, keby to pan Janda upresnil.
ste trochu mimo.
Jen drobny detail. Neni ASR nahodou o tom, ze ubira plyn a tim se pohanena kola prestavaji protacet? Mam takovy silny pocit (psal jsem do Skodovky ohledne O1 4x4), ze do haledxovych aut se ASR nedava a to prave proto, ze pokud se predni kola zacnou protacet, tak se proste pripoji zadek a ne ze se ubere plyn. To, co brzdi prdni kola pomoci brzd je EDS neboli elektronicka uzaverka diferencialu... Ono totiz to, co je napsano v konfiguratoru ne vzdy souhlasi s letakem ke konkretnimu vozu. Ale mozna je tomu uz O2 4x4 uz jinak Ale jinak dik za clanek, je ctivy
asr se do O1 4x4 montovalo...vim to mam to
Je to tak, ze kdyz zacnou mit predni kola sklon k protaceni, pripoji se nejprve pohon zadnich. Pokud ani to ale nestaci a kola se dale protaceji (napr. led), pripoji se i ASR a omezi vykon nebo pribrzdi protacejici se kolo/a. Takze oba systemy jsou protomny soucasne a jen se doplnuji, pricemz pripojeni zadniho pohonu ma pochopirtelne prednost. Na suchu ani mokru ASR k praci u tohoto vozu neprimejete a ani u zminovane S3 se Vam to na techto povrsich obvykle nepovede, trakce 4x4 je v drtive vetsine pripadu dostatecna.Takze asi tak Kazdopadne diky za oceneni
Mno myslímže pan redaktor u mě osobně svým vyjádřením, cituji "Zjistim vice hned jak to pujde, jste kazdopadne jeden z prvnich na celem svete, kdo do toho takto stoura ", skončil. Možná točí hezká videa, perfektně ovládá vůz, jeho články jsou po stylistické stránce výborné, ale tímhle posledním článkem dokázal, že ho víc zajímají PR letáky než technická stránka věcí...Ale možná také je to záměr, a panu Jandovi křivdím (osobně ho samozřejmě neznám), protože 90% lidí uvažuje jako on. Takže vlastně píše jen to, co chtějí čtenáři číst. Design, Užitná hodnota, prestiž, velkohubé štítky na zadku vozu (4x4, TDI atd atd)...prostě je jedno jak to funguje, hlavně že to funguje..ikdyž je všem co si prohlídnou nějaké schéma jasné, že je to jen snaha VW vyřešit kombinaci motor napříč-4x4..protože passat starších generací torsen měl, stejně jako audiny s motorem podél...nic víc bych v elektronicky řízené viskozní spojce nehledal. Že to těm 99% lidí na ježdění stačí, nepopírám...
Myslim, ze ma slova neinterpretujete spravne. U popisu systemu musim pochopitelne vychazet z jeho technickych specifikaci a pokud je nekde napsano, ze posila vykon 2:98 az 98:2 a vezmu to jako fakt, kteremu nemam duvod neverit, necitim se byt spatny. Opravdu jsem nezkoumal, jestli je mozne odpojeni predni napravy nebo ne a zatim jsem nemel cas se konkretne timto zabyvat, protoze to neni zrovna snadne - i v clanku pisi, ze zjistit detailni informace o schopnostech Haldexu neni snadne, sama firma je tak podrobne nezverejnuje.Myslim, ze o Haldexu vim vice, nez drtiva vetsina novinaru, a to jak teoreticky, tak prakticky. Podivejte se na popisy systemu v jinych testech. Nikdy jsem se nesetkal s tim, ze by tuto konkretni vec nekdo nekde resil, tak jsem nad ni nikdy nepremyslel.Zda ji je pravda a) nebo b) z toho, co jsem naznacil v reakci vyse, mam urcite touhu zjistit. Zatracovat me kvuli tomu, ze jsem to nevedel dopredu a nezjistim neprodlene, jak je to ve skutecnosti, mi neprijde byt fer.A pokud mate vytku k nekteremu mnou vyjadrenemu nazoru v clanku, sem s ni, ale nespojujte to prosim s timto.
Pane Jando, jak mám vás a vaše články rád, tak tady jste opravdu ujel. Vaše články čtu zejména proto, že narozdíl od jiných rádoby řidičů-recenzentů píšete skutečně o Řízení, Jízdě a opravdových pocitech z auta, a nekopírujete PR kecy automobilek, jak se často stává v jiných periodikách. A právě proto mě vaše, v diskuzi výše uvedené příspěvky velmi zklamaly. Pasáže o tom, jak nemáte důvod nevěřit marketingovým tvrzením automobilek, a ani o nich neuvažujete (!), to myslíte vážně?? A že se nad tímto "problémem" nikdo ve světě nepozastavuje a matuS je jedním z prvních, kdo do toho šťourá? Tak to vám mnohé uteklo! Já osobně do tohoto šťourám pokaždé, když se k podobné diskuzi dostanu a osobně jsem tento problém popisoval mimojiné i v Garáži AR (fórum). A už vůbec nepochybuju, že nejsem ani první, ani jediný, který se tímto zabývá.Haldex 1 i 2 má pouze jednu spojku, a to pro připojení/odpojení zadní nápravy. Přední nápravu odpojit nelze, a proto z principu nemůže být rozdělení točivého momentu méně než 50:50. Ve skutečnosti je to od cca 98:02 (někdy se udává 95:05) až po cca 52:48, jak uváděl MatuS. Vaše představa o zablokování předních kol pomocí ASR je z tohoto důvodu rovněž zcestná -> přibržděním předních kol by došlo k přímému přidušení motoru klesnutím otáček, protože přední kola jsou pevně spojená s motorem. Že by to ve výsledku znamenalo taktéž výrazné snížení momentu na zadní nápravě, neboť zadek je závislý na předku, už myslím docvakne každému.Teď už zbývá pouze vysvětlit ono nešťastné, zavádějící marketingové tvrzení, že haldex dokáže přenést až 98 % výkonu na zadní nápravu. Je to tak, jak uvádíte v možnosti b). Jedná se o 98 % výkonu přeneseného na cestu, nikoli celkového. Této situace dosáhnete např. tehdy, pokud auto postavíte předkem na hladký led a zadkem na suchý asfalt, a při rozjezdu bude na cca jednu sekundu (než auto najede i zadkem na led) 98 % výkonu přeneseno na cestu přes zadní nápravu. Trvám na tom, že tento PR výkřik marketingového oddělení je silně matoucí a naprosto nicneříkající údaj. Tento technicky bezcenný "fakt" má jediné poslání - vyjímat se dobře v reklamních materiálech. Korektní údaj je samozřejmě rozdělení celkového točivého momentu mezi obě nápravy, tedy ten, který jsem uvedl ve druhém odstavci.Marketing na nás, kupce, vymýšlí různé pasti neustále, ale byl bych rád, kdyby alespoň renomovaná periodika výrobcům tyto finty nebaštila a naopak osvětlovala problematiku neznalým čtenářům. Spectral
Byl bych rad, kdybyste rozlisoval marketingovy kec (o tom nikdo nemluvil) a technickou specifikaci. Te opravdu nemam duvod neverit a kdybych mel pochybovat i o takovych faktech, museli bychom pri kazdem testu provadet i mereni vykonu na brzde, protoze tech 110 kW v 6000 ot. take muze byt "marketingovy kec"... "Nikomu never" je sice dobre vychodisko pro odhaleni pravdy, ale aby byl test prakticky realizovatelny, necemu verit musite. Pravda to samozrejme byt nemusi a muze se stat, ze uverim necemu, co pravda neni. Bohuzel, nejsem neomylny. Je mi lito, ze jsem Vas tim zklamal, ale udelat nade mnou diky tomu kriz, ze podleham nejakym marketingovym kecum... Nevim, ale s takovym zaverem se opravdu ztotoznit nemohu, pisi testy jen podle toho, co s vozy opravdu zaziji. Tato pasaz v testu byla ciste teoreticka a vychazela z technicke specifikace vyrobce. I proto v textu jiste nezazniva nespravna informace (vyrobce jiste nebude lhat), muze byt pouze neuplna. Doplnim ji hned jak budu vedet, jak se veci ve skutecnosti maji. Opravdu se necitim byt spatny, kdyz jsem v dane pasazi pouzil fakta z technicke specifikace a v diskusi dodal, ze jim nemam duvod neverit. Se zbytkem clanku to nema co do cineni, prakticke zkusenosti jsou pouze cirym vnimanim reality mou osobou.Ke zbytku se proto zatim vyjadruji s odstupem. I to co pisete Vy totiz neni uplne logicky nezpochybnitelne. Tezko muzete rici, ze prave maximalne 2:98 dosahnete pouze na zaklade toho, ze predni kola se protaceji na neadhezivnim povrchu a zadni pracuji na povrchu adhezivnim a tim prenaseji az 98 vykonu aktualne prenaseneho na kola. Kdyz totiz posadite predni kola na povrch s nulovou adhezi, bude vepredu vykonu prenaseno na silnici presne nula, takze by vyrobce rovnou mohl psat 0:100. A to nepise, takze takhle to myslim take nebude a vec se bude mit jeste trochu jinak.Myslim si, ze uz z duvodu uvedenych v clanku o Haldexu nikdo nevime dost. Vase podani je na prvni pohled logicke, na druhy ale onech 2:98 take nezpochybnitelne nevysvetluje. Takze si dovolim v tomto pripade uz opravdu neverit nikomu a v utery si vec vykomunikovat primo s nekym z Haldexu. Tim nejlepe budeme vedet, jak to vyrobce myslel a jak to ve skutecnosti je.V tuto chvili uznavam, ze informace v clanku rozhodne neni uplna a nezpochybnitelna, ale jaka je realita v teto diskusi rozhodne nikdo obstojne nevysvetlil. Mam uprimny zajem na tom zjistit celou pravdu a prezentovat vec tak, jak si zaslouzi. Ale nebudu se dopoustet dalsich spekulaci bez stoprocentnich informaci. Vami zminene diskuse jsem jiz objevil a je to vicemene paralela toho, co se objevilo i zde, nezpochybnitelne vysvetleni jsem v nich nenasel. Proto mi dovolte uvest vec na pravou miru, ale prosim pochopte, ze se to tezko da promptne udelat behem vanocnich svatku...
Pavle, zistili ste uz nieco nove?
Spectral i matus maji pravdu.Take jste pane Janda vyse zminoval odpojovani zadni napravy u xDrivu. Dle me (ale vychazim pouze z PR informaci a nakresu BMW) ani v tomto nemate pravdu - odpojit se muze pouze predni naprava. I v PR materialech BMW nikdy nezminuji "odpojeni zadni napravy" nebo "prenos 100% vykonu pres predni napravu" ale vzdy jen "odpojeni predni napravy" a "prenos 100% vykonu pres zadni napravu." Z technickeho nakresu (no spis teda z PR barevneho 3D obrazku) to na me pusobi jako za je proste na kardan vedouci k zadni naprave naroubovana spojka ktera spojujue/rozpojuje kardan s hrideli vedouci k predni naprave. Me informace jsou ale pouze z omezenych zdroju, proto by me zajimalo, zda mate tu informaci o odpojovani zadni napravy z nejakeho lepsiho zdroje nebo praxe.Myslim, ze protokol z brzdy u kazdeho testovaneho auta by zvysil kvalitu vasich clanku, ale chapu ze je to financne narocne.Jinak vesele svatky .
ten protokol z brzdy tu bol zrejme myslený ako absurdita, ale ja osobne by som bol naňho tiež zvedavý. Myslím, že by sme boli niekedy prekvapený.
S tímto názorem nelze než 100% souhlasit. Lépe už to napsat nešlo!
keby som bol jeden z prvych na svete, tak by som bol na to patricne hrdy, ale nieje to pravda. Ako som napisal na zaciatku, na serveri auto.cz uz na tuto temu prebiehala bohata diskusia, ja som v podstate len tlmocnik.Bod 1: je mozne, nevylucujem ze sa mylim, ale vzhladom na doterajsie zistenia to pokladam za nepravdepodobne.Bod 2: toto je pravdepodobne, ale nie v takej miere aby islo dozadu prilis vela (98%) vykonu. Na suchej ceste urcite nie. Pri starte na suchu urcite nemoze ani S3 startovat s vacsinou vykonu na zadku. So zabrzdenymi prednymi kolesami by slo dost zle.PS: som si myslel, ze na nete si mozeme vsetci tykat. Ja nemam ziaden problem s vykanim. Ak sa Vas to dotklo tak sa ospravedlnujem.
volkswagen na svých stránkách uvádí pro 4Motion: Spojka reguluje moment plynule od nuly až po plný přenos, což odpovídá rozdělení pohonu mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50; v závislosti na poměru hodnot tření je možné, aby na zadní nápravě bylo až 100 procent hnacího momentu.
este by som sa chcel sam opravit: samozrejme u Haldexu nebude nikdy rozlozenie kr.momentu na napravy v pomere 50:50. Vdaka tomu, ze v Haldexe musi byt vzdy aspon minimalny preklz, tak odhadujem ze rozdelenie bude 52:48, v prospech predku.
Mna to tiez zaujalo. To iste pisu pri Golfe. No 98% vzadu to uz by mali byt slusne powerslidy... Mne sa ale na videach zdalo auto stale dost nedotacave-aj na snehu pod plnym plynom. Takze tiez 98% neverim,nakoniec vyssie je to technicky vysvetlene.
systém umí poslat na zadní nápravu téměř veškerý výkon - nechápu
gratulujem, si prvy kto si to vsimol
Vdaka za pekny vianocny clanok, i ked len o Octavii. Prajem pekne Vianoce a vela dalsich perfektnych clankov.
Proč si kazit Vánoce chatováním o embéčku, co třeba takhle Dacie Logan ? Chacha
Neprejedl ty jsi se nahodou te vtipne kase? Takhle dobry vtipek jsem uz dlouho neslysel. Chacha
no mě osobně se například forester hnusí jako jiná subaru mimo legacy (outback taky fuj) na druhou stranu 4x4 od subaru je opravdu jiné kafe...už jen kvůli propracovanosti, ale v zatáčkách si myslim že subaru forester OII rozhodně neujede....mimo to OII bude mít mnohem lepší spotřebu i se srovnatelným motorem a uvážím li 2,5XT tak ten sežere i trávu v pangejtěALEhaldex haldex samá chvála ale tady nejde jen o výjezdy ze zatáček ale i nájezdy a průjezdy a brždění motorem a v tom je haldex cítit ne že ne charakter a styl ovládání je jakej...předo zado hrab 4kola či co...jde mi o naprosto typickou situaci....letim jak splašenej najedu rychle zatačku a už v první dejmetomu třetině ztrácím adhezi předku....co udělám....no v subaru nebo audi přiložim pod kotel a točim kolečkem a zpravidla řídím........u haldexu je v tomhle okamžiku prostě jednoduše cítit na chování a ovládání auta že dochází k změně přenosu-tudíž změně charakteru a chování---) byť plynulému (prostě nemusím mít vždy výkon tam kde ho nutně potřebuju,u torsenu stojím předs hotovou věcí) tudíž se např předkem přiblížim pangejtu daleko víc a nebo něco jiného,může se prostě stát že to na zadek najednou převede víc momentu a budu se točit jak káča někde v lese....nebo opačně to mi vadí a hodně, např v A4 jsem si mohl bejt jistej co se stane o kolik můžu přitáhnout řízení,kolik mám naložit atd....tady se musím zařídit podle toho co vymyslí haldex a to může bejt například v pitomejch 60km/h na sněhový cestě prekérka...věřim že to vyjede stejně co torsen ale na rychlý ježdění tomu nevěřim,zkusil jsem to v golfu a Oct1.....a nelíbilo se mi to chování,navíc při brždění motorem na hodně ledovatý cestě to může tropit psí kusy,další věc je už intuitivní chování s volantem a plynem na které je každý ve svým autě zvyklý....co platí tady??? bejt v pozoru a čekat kde se objeví výkon+krouták a v jakém množství...cena 950 buřtů se mi zdá taky dost ale na druhou stranu je to vybavený, nenápadný, civilně normálně vyhlížející, kompromisní a hodně praktický auto atd...takže si nemyslim že by to bylo nějak hrozně moc,tady jde jen o to že cenovka visí vedle šípu...
Souhlas.
Za tuto cenu bych radeji volil Subaru imprezu WRX, ktera je vykonove uplne nekde jinde a pohon 4 kol je urcite lepe resen.
tu O2 4x4 bych si nechal líbit, ale min. s motorem 2.0TDI....ta 1.9 je fakt na pohodovou jízdu, nesmí se od ní moc chtít a FSI na můj vkus přílíš žere..Jinak si taky myslím, že tak převybavenou O2 jaká byla v testu, je nesmysl kupovat....optimální je dát za to takovej max. 800tis. víc ne
Opravdu se pozastavuji nad inteligenci nekterých lidi
Proč?Někdo má rád Subaru někdo něco jiného.Já bych zůstal věrný značce a za tu cenu koupil Vectru.Možná i Astru Caravan,i když se mi zrovna extra nelíbí "zadek",ale ten rozvor a vnitřní velikost by mě možná přemluvili.Škodu moc nemusím,ale uznávám ji jako velmi dobrou značku.Takže hezké Vánoce a mnoho dárků,třeba nějaký auto
Myslim, že Germiho chápu. Marvova reakce je stejně nesmyslná, jako tvrdit, že ještě levnější a rychlejší je motorka. Prostě Octavia combi v kůži a Subar Impreza WRx jsou dost odlišná auta...
Proc nesmyslna? Jedna se o auta ve stejne tride s pohonem 4x4, podobnymi uzitnymi vlastnostmi, odlisnost je pouze ve vybave. Ozelil bych kuzi a navigaci a radeji proste za stejnou cenu koupil silnejsi, rychlejsi a spolehlivejsi auto s delsi zarukou. Je to pouze muj osobni nazor a nikomu to novnucuji.
WRX je mensi auto nez O2 a je celkove koncipovano "pro ridice".. O2 je spise rodinne pohodovejsi auto, nekdo nema potrebu byt pri rozjezdu zarazen do sedacek ale ma radeji vic prostoru.. Ty auta jsou proste prilis odlisna..
pravda, jezdil sem Imprezu a to neni auto ale bestie s brutalnimi vykony. ale vzadu mista jak ve stare oktafce nic moc. s OII 4xpseudo4 sem jel akorat s chrochtakem, motor tak akorat na to aby to rozjel ale na nejaky ukrutny vykony ne. mista vzadu o poznani vice nez ve stare oktave. kufr me az tak nezere, sam mam v Primere 505 litru a staci mi to (a to je sedan). taky sem ale jezdil s Legacy, s dvoulitrem a 2,2 automatem a to je jiny kafe- to je opravdovy 4x4, vyskrabe se vsude, auto velky, kufr obrovsky. za cenu okolo mega radsi toho Legace
Muzete mi nekdo rict, proc VW nedela 4x4 take s automatem? Je to technicky neproveditelny nebo prilis drahy? Treba BMW chce priplatek zhruba 70 tisic za 4x4 a dalsich 60 tisic za automat...
Ale dělá. Např. Sharan VR6.
Pane Jando, tleskám a děkuji za dáreček v podobě skvěle napsaného článku! Nechci hodnotit jeho obsah ale šmrnc se kterým je napsaný mi opravdu více než vyhovuje! Přesto bych k Vám měl dotaz. Motor hodnotíte jako “výkonný a úsporný“ rád bych si od Vás přečetl i něco víc. Jaká byla Vaše spotřeba, jaký benzín jste používali? Motory FSI me velice zajímají a rád bych získal více informací! Děkuji Šťastné a veselé!
Dekuji Vam za kladne hodnoceni, to vzdy potesi Co se tyce motoru 2,0 FSI, uz jsem o nem radeji ani nepsal, mam o nem kladne mineni a kdyz ho pochvalim, obvykle to v diskusi schytam Podivejte se do starsich testu a clanku, hodne o 2,0 FSI jsem napsal v testu Seatu Toledo, dost i u Passatu a nedavno v dojmech z predstaveni VW Jetta a Passat Variant.V teto Octavii byl zpoctaku liny a neprilis usporny, vuz byl prakticky uplne novy, takze jsem jej musel tak trochu zajizdet. Ale v 3500 km uz se choval podle ocekavani, opravdu bych se opakoval, kdybych popisoval jednotlive vlastnosti, byla by to prakticky stejna slova jako u Toleda, mrknete do prehledu testu. Jediny rozdil je v tom, ze v celkem tezkem kombiku s Haldexem asi nikdy nebude tak dravy, spotreba byla vyssi o cca 10-15 procent.U 4x4 nemate mnoho na vyber, takze 2,0 FSI je jasna volba. Asi nejpusobivejsi bylo v Octavii jeho odhlucneni, je opravdu mimoradne tichy. Jeho sestivalcovy charakter zustava, jede paradne od 1000 do 7000 ot.Stastne a vesele i Vam, jdu balit darky
Moc jsem četl o 2.0 FSI ale nedovedu si to nějak představit. Maximum výkonu v 6000 ot/min?... Můžete ho pocitově srovnat s 2.0 JTS? Díky.
Zajímalo by mě, jak je možná o 15% vyšší spotřeba, když Haldex má ty výhody předokolky. Takový nárůst spotřeby mi v autě jeden metrákový člověk nikdy nedělal.
odpory predsa. nahon je tahany az dozadu, spojka haldex je az pred zadnou napravou, takze az potial ti ide vykon (a zbytocne)potom nepripojeny zadok: su tam tociace sa poloosi, diferencial....tieto casti su pohanane od kolies, cize kolesa maju zvyseny odpor.
Takže má vůbec Haldex nějakou výhodu? U fulltime 4WD je nárůst spotřeby naprosto stejný.
podla mna v spotrebe haldex moc vyhodu nema. jeho najvacsia vyhoda je asi v tom, ze konstrukcne vyriesil problem VW ako urobit pohon 4 kolies pri priecnom ulozeni motora. v takejto konfiguracii totiz system torsen nieje mozne pouzit a ine riesenie VW jednoducho nemalo.
Díky za odpověď. Ještě bych měl jednu všetečnou. Nechystá se do budoucna testík Legacy a jeho nového 121kw motoru? Myslím že přímé porovnání motorů a Haldex vs AWD by bylo skvělé...Ještě jednou děkuji za příjemné počtení a doufám že nasazená laťka se bude jen a jen zvyšovat...Přeji Vám všem příjemné prožití dnešního slavnostního večera.
6- ti válcový charakter u 4 válce FSI, dovolte abych se zasmál. Jinak bohatého Ježíška. Článek je OK.
Linearitou narustu vykonu a schopnostmi v nejnizsich otackach budete tezko hledat vice "sestivalcovitejsich" dvoulitrovych ctyrvalcu. Samozrejme je to jenom "jako" a sestivalec to neni, ale vzhledem k tomu, ze jsem minuly tyden prubezne stridal svou 325i a testovanou O2, nemuze to byt zase takovy vystrel do tmy
pane janda, ako vcelku si vas vazim, ale toto ste strelil maximalne mimo. FSI ma vsetko mozne, len nie podobu so setvalcom. jediny 4valcovy motor, ktory moze hovorit o nejakej podobnosti so 6 valcom je kompressor od mercedesu ;)
Tak auto s rozvorem clia II a pseudo 4krát4 za meloun?To se vyplatí.
O praktickém rozdílu mezi stálým náhonem 4x4 (např. Subaru Outback) a připojitelným náhonem Haldex (Volvo V70) viz:http://www.subaru.pl/mmedia/volvo.qt (je třeba mít QuickMovie, přehrát se dá i v RealPlayeru)taky je to této stránce:http://www.subaru.pl/mmedia.html
Toto je bohuzel jen dalsi z mytu, kterymi je Haldex opreden. Toto neni V70 s Haldexem, ale jeste s visco spojkou, ktera se v nem drive pouzivala. Prave kvuli teto "funkcnosti" byla pozdeji nahrazena Haldexem, ktery podobnym problemem netrpi. Nemuze se stat, aby system nezareagoval na takto se protacejici kola, v zivote jsem to nezazil. V reportazi informace o systemu priraditelneho pohonu u Volva zazniva, bohuzel je cizi reci
mam passata syncro s visco spojkou a jediny problem s pohonem je ono "nezareagovani systemu". ve skutecnosti system reaguje, ale na filmu to neni videt: dve kola se toci "krizem" LP a PZ (nebo naopak) a druha dve kola stoji. resit by to ale mela EDS (me osobne uz nefunguje, stejne jako cele ABS), ale proc tomu je u volva ve videu, nevim...snad jsem to popsal srozumitelne.
Myslim, ze vsechny vase narky jsou na nic. Srovnavat o tridu lepsi auta v zakladu s Oktavkou s kuzi, navigaci a vsema ostatnima kravinkama je nesmysl. Srovnavejme ceny aut v zakladu nebo s vybavou, at je to aspon trochu objektivni. Podle meho nazoru je to auto, ktere by me zcela uspokojilo. Nejsem zadny zavodnik, nepotrebuji bleskurychle reakce elektroniky, ale chci auto, ktere me bezpecne a vzdy doveze, kam potrebuji, ma slusny zavazadelnik a 4x4 by me jiste v zime pomohlo pri rozjezdech nebo vyjeti kopcu. Vic od toho neocekavam (proto je mi zcela jedno, jaky system 4x4 auto pouziva). A za 700 tisic asi neni moc na vyber.
Zdravim.Podle mě se jedná o jeden z nejlepších článků roku o jednom z nejpraktičtějších aut na trhu v dané třídě. A cena pod milion mě připadá přijatelná. Ukažte mi podobný vůz s technikou a výbavou jakou 02 disponuje ? Srovnávat O2 combi s X3 mě připadá hodně nešťastné.Podvozek Subaru lepší o třídu mě docela pobavil
Cena je úžasná. Tak už nepřemýšlej, nepřepínej a utíkej si ji koupit. Je to prostě kauf. Vyhýbej se pokušení vyzkoušet si skutečná auta. Pak by si ze spaní začal křičet Impreza, Forester, nebo Ouback. Svět by pro tebe přestal být tak racionální, praktický a pravoúhlý.
Aha, takže skutečné auto se pozná tak, že výrobce nenabízí diesel (což je primární volba u většiny aut zaměřených na terén) a má hnusnej design (starší verze se mi hrozně líbili, ale současná je hnus).Auta jako Forester nebou Outback (předpokládm že ta impreza byl úlet) stojej se srovnatelnou výbavou úplně jiný peníze.Btw - už už jsem to tady psal, ale přiznám se, že bych i skousnul krabicoidní design Foresteru, ale absence naftovýho motoru ho pro mě vyřazuje z nabídky...
Skodovka ale preci take do 4x4 nenabizi dieselovy motor, jenom moturek 1.9TDI 77kW, ktery nedokaze rozhybat Octavii ani s nahonem pouze na predek natoz v ctyrkolem provedeni. Takze jedina rozumnou motoraci zustava stejne jenom benzin 2.0FSI.
Přesně tak, na naftu jezdí traktor...
Kouknete na ceny aut (na stredni tridu) s nahonem na vsechna 4 ..... kolik ji je v cene do 700000 ??? Ja vim jen o OII a Impreze .... Samo ze Impreza je lepci (technikou) ... ale to nikoho nezajima......Vsichni chtej mit totiz kOktafku v kombiku a f tÉdÉÍčku ... (OK ... FSI)Jen tak mimochodem ... OII 4x4 s TDi je pekna lemra ... na dízl mi prijde ze dost zere ...
Ani se mi nechce věřit, že to velké "pádlo" vpravo od displeje navigace je bluetooth handsfree. V dnešní době montovat do auta takovou velkou potvoru chce fakt odvahu. Tohle temu interiéru ale fakt hodně škodí. Ve škodovce by se měli poohlédnout po nové firmě, která jim BT bude dodávat. Je to fakt děs....!
Jde pouze o vnejsi projev, BT HF samozrejme nemusi byt vubec videt. Toto je jen k ni nalezici konzola, na kterou lze pridelat drzak vybraneho telefonu s nabijenim a pripojenim na externi antenu...
Jasně, chápu že jde o konzolu (mrknu a vidím ), ale i ta se dá přeci udělat menší. A nebo je rovnou lepší montovat přímo držák příslušného telefonu, který ve většině případů není větší než samotný telefon. Tahle konzola se prostě do interiéru nehodí a ještě k tomu tak vysoko...
Konzola je v pohodě, v reálu vůbec nepřekáží. Velikost není zas taková, uvědomte si, že na ní je ještě tlačítko hlasového ovládání a odjištění telefonu. Cena je za HF ovšem dost velká, od 19 400Kč až po 39 900 (tolik mě to stálo pro Nokia 6230i BT - s ovládáním na volantu).
Otec ma jakousi BTHF Parrot, obdelnik 2x6 cm, tri tlacitka, zbytek podsviceny displej, vypada to celkem dobre, cena 7 tisic, kolik si uctuje skoda ze BTHF?
Kolik si účtuje Škodovka za BTHF nevím (mrknu se), ale pokud nabízejí "obyčejnou" HF k Fabii za 11188,40 Kč, tak jsou trochu mimo.... . Celé to jejih příslušenství pro mob. telefony je drahý jako čert, obyčejný adaptér k telefonu stojí 3.000 Kč a víc. A to mají v nabídce adaptéry pro takové poklady, jako Siemens S25, Ericsson SH888, Ericsson T28s apod. ŠKODA mluvit
Staci se podivat do prehledu priplatkove vybavy v clanku Příprava pro telefon GSM II včetně Bluetooth (7900 Kč)Coz je myslim rozumna cena.
to je pořád haldex haldex a člověk aby jim pak půjčoval lopatu a tahal je samarou ze sněhu :)hezký vánoce a hodně šťastejch kilometrů v příštím roce ať už jezdíte s čímkoli
Toz ale ti ridici s temi A3, jak se vysmivali, ubozaci, takovemu vozu... Kolik ste jich potkal? Jo a tvrzeni ze ani v A3 nemaji takovou vybavu...Kolik oktavek ji bude realne mit? Pet setin promile?za 950 tisic neresim vubec ci jit do oktavie, to snad nikdo.. tady je uz A4.
A4 stojí za pěkné h..... poruchové ta škodovka je lepší.
Nevím jak ty, ale pro mě A4 není volba, protože je tam málo místa a hlavou narážím do tapezírungu vlevo nad dveřmi. Měřím 1.96, a v OII mám víc místa nad hlavou i v případě že je tam šíbr. A A4 stojí jako čtyřkolka (není s 2:0 FSI ale s 1.8T) 1034(limo)/1095(Avant) a to je holátko! Tipuji tak 300 tisíc na výbavu v úroveni O2 za 950... A k tomu je to staré auto.... Vevnitř je ta generace znát, O2 vypadá líp..
Známej dělá prodejce škodovek a právě mi říkal, jak se divý kolik takhle drahejch Odstávek se prodává. Vůbec ve srovnání s první generací, kde byla výbava LaK která stála cca 750 a v té vybavě se prodala jedna ze sta. Ted je to za ty prachy prej každá patnáctá
jsme v Cechach a sebedrazsi Skodovku ti soused zavidet nebude, ale sebelevnejsi cizi auto ti objede klickem
Kolik asi Škodovka za tento PR článek zaplatila...? Haldex je fajn řešení, ale takovéhle superlativy nejsou na místě. Cena je diskutabilní, pro někoho moc, někdo to nemusí řešit. Já osobně bych ty peníze neobětoval, skoro milion je vážně dost. To už radši Lexuse, i bez čtyřkolky.
Tohle me mrzi. Pan Janda nam tady serviruje paradni cteni, ma s tim plno prace a jedina odmena, ktere se mu dostane, je obvineni z korupce. Erbusy, mysli, nez neco napises. Chapu, ze nemas rad Skodovku, nebo VW - sice nechapu tve duvody, ale prosim. Nikdo te nenuti mit je rad. Ale neurazej lidi, kteri opravdu neco delaji, delaji to radi a delaji to dobre. Nezaslouzi si to.
Pan Janda jiste pobira i nejaky plat
A ty ne?
Proč je vždy kladný článek PR ?
Protoze kladny clanek o Skodovce proste musi byt PR Stejne jako ten negativni musi byt zaplaceniy konkurenci Ostatnim - uvitam vecne argumenty, proc myslite, ze dane reseni nesnese toto hodnoceni. Jde samozrejme o muj pohled na vec a chapu, ze Vas muze byt jiny, na druhou stranu jsem vyzkousel za zivot temer vsechny dostupne pohony vsech kol a mnou zde publikovane hodnoceni nepovazuji za nejake prehaneni... Urcite jste Haldex zkusili za takovych podminek, abyste jej mohli hodnotit?
Ja mam zkusenost jen s Mitsubishi Pajero Sport, kde byl pohon vsech kol priraditelny manualne a byla tu dokonce redukce. Podle meho nazoru je to idealni reseni, protoze staly pohon vsech kol je zbytecnost (a, jak pisete v clanku, zbytecne zvysuje spotrebu napr. pri jizde na dalnici) a v terenu nebo na snehu neni problem jej zapnout. S haldexem jsem vsak jeste nejel, takze nemuzu soudit.
Mel jsem Hondu CR-V ted mam toyotu rav-4. Spotreba stejna nebo i nizsi. A to ma Toyota preji jen jiny pohon naprav. Tenhle argument o spotrebe uz podle meho neplati.
s haldexem si to stale vezme vice (musi se stale pumpovat cerpadlo, odpory nahonu...), permanentni torsen vezme take vice, to je jiste...
Přesně tohle při čtení taky napadlo. Tohle už je "přeháňka" a až k smíchu.
Vzdy ma pri podobnych testoch napada, ze poznam vela firiem co robia chip tuning motora. Pozna ale niekto firmu co sa zaobera preprogramovanim Haldexu, ESP, ABS, TSC atd. Charakteristika tycho systemov moze ovplivnovat charakter auta este viac nez hruby vykon motora.P.S.: Pane Jando, pekny test aj ked zo vsetkym nesuhlasim tak som to s chutou precital.
a najnovsie aj MTM, www.mtm-online.de
Jistě, český výrobce sekvenčního řazení SQS Racing. http://www.sqsracing.com/cz/index.php?load=katalog&act=tuning&sel=haldexMartin KokešTuning Magazine
Skodovce fandim, ale 950 OOO kc je opravdu silny kafe. A radsi si ho jdu uvarit.Za tu cenu mam forestera s o tridu lepsim podvozkem a lepsim pohonem 4x4 i solidni vybavou. Proste je to i s ohledem na vybavu moc penez. Co se tyce trakce, doporucuji zastavit v opravdu prudkem stoupani a potom se rozjet. Ty mirne kopecky na kterych jste testoval toho moc nereknou, priste zkuste nejaky extrem. Ze octavie s haldexem zdaleka neumi to, co mechanicke mez. dif. mam bezpecne vyzkouseno. Ale jinak fajn test. Ale spis bych uvital nejake primo srovnavaci testy, kde skutecne pocitite rozdily mezi obema zkousenymi vozy.
Pravda pravda, mame doma forrestra a 1) neni nad 3 diferencialy (zadni samosvorny) protoze se stim naucite (v zime) jezdit a podle toho se pak odviji chovani v krizovych situacich, s Haldexem mam jezdit jak? jako s predokolkou? nebo opravdovou 4kolkou? Vzdyt i na suchu v zatackach se jezdi se 4 kolkou jinak s plynem.2) ve forresteru nemam na vsemoznych mistech odporne kycovity cerveny 4x4 a jeste navic u skodovky (haldexu) svym zpusobem lzivy.3)cena je opravdu stejna a nabizene kvality u opravdove 4kolky vyrazne lepsi.4)originalita, forrestra ma minimum lidi a ne pulka naroda jako ochcavii/fobii. Subru je kult.5) nebude to dlouho trvat a subaru zacne nabizet (uz je vyvynuty) diesel Boxer. S podstatne lepsimy parametry nez TDi (coz uz nejaky patek nabizi (lepsi parametry) Toyota s D4D II)Videl sem na autosalonu v Lipsku na venkovni draze jezdit pro lidi nekolik terennich aut (Mercedes G, Volvo (jaksejenmenuje),Toyota, Land Rover,Suzuky, BMW) a tam se dalo krasne vypozorovat jak se jednotlivy auta chovaji pri extremnich situacich, Sice Volvo a BMW nesmelo na extremejsi stoupani a klesani, ale na jednom prudsim kopci bylo vidte jak se haldex chova a to:Najezd na umelej kopec a nasledny prokluz prednich kol, pripojeni zadnich kol a rozjezd auta, v momente rozjezdu odpojeni zadnich kol a nasledny prokluz prednich a zase pripojeni zadnich, rozjezd, odpojeni, prokluz,pripojeni,.....atd atd nez se tam vyhrabal.Pokud clovek chce normalni osobni auto s nahonem 4x4 a nechce aby to bylo nejaky tereni hovado, nebo SUV, tak ma jen dve moznosti, Audi s mezinapravovym dif. torsen nebo Subaru s mezinapravovym dif. s viskozni spojkou. Oboje se symetrickym pohonem kol.PS: ano jsem zaujetej proti skodovce a radsi bych chodil pesky nez se se vozit ve skode (mam toyotu-abych nemusel nasledne odpovidat co mam), ale za to si muze nikoli skodovka, ale podivny chovani ridicu skodovek, vim ze je vas hodne (moc), ale prasite vic nez jiny, bohuzel.
No to tvoje vysvětlení je opravdu excelentní. Obávám se, že něco v tý kouli na krku nebudeš mít v pořádku ... Jena tak mimochodem, já škodovku nemam.
jeste bys mel napsat jakou Toyotu? predpokladam ze rv <1980 dovezenou z Nemecka! :D hh takovy mam nejradsi, kdyby meli pred barakem zaparkovanou O II. v 4x4, tak by si jenom chrochtali... ;) znam plno lidi, co ma O II. 4x4 a jsou s ni max spokojeni! :)
Jednu moznost jeste ma. A to tu v soucasnosti nejlepsi. Xdrive od BMW.
Xdrive nikdy nebyl ani "lepší", natož nejlepší :-D
Nic proti tvé zaslepené lásce k Subaru, ale napsáním "radsi bych chodil pesky nez se se vozit ve skode" se dostáváš do pozice hysterické blondýny a nemá ti smysl oponovat ...
Hh, tak tak... a jeste ten duvod proc je zaujaty proti skode... to by i sebeblondatejsi blondyna mela problem vymyslet
Forester zas vypada jako kentus, vyznam slova "design" si predstavuju jinak. Ale jak rikam, kazdej jsme zaujatej jinak a kazdej pro to mame sve duvody. Beru to. Akorat neverim tomu, jak se podle tveho popisu choval haldex v prudsim kopci.
Ono 950 bylo taky ta navigaci, TV, MP3 přehrávač dvouzovovou klimu a mnoho další výbavy. Forester zas není tak rychlej na silnici tak nevím jestli ten podvozek je o třídu lepší. Podle toho kam
forester 2.5 (za cca 1mil CK) ma napriklad z 0 na 100 za 6.0sek co si tym myslel ze neni rychly na ceste?
a výbava? tapříklad TV?
jojo, souhlasimjen tak mimochodem, na 920k zacina BMW x3. A to je proste jine auto i v uplnem zaklade. Tezke rozhodovani?
Přátelé, mám pocit, že se příliš upínáte na tu cenu auta kolem 950 tis. Kč. Mám pocit, že takto výbavou nabušených "oktávek" nebude mezi námi jezdit mnoho (vyjma referentských aut Mladé Boleslavi). Ta standardní výbava modelu 4 x 4 je pro mě celkem dostačující a pokud někde naleznete jiné rodinné auto s možností volby turbodieslu, s pohonem 4 x 4 a kufrem 580 litrů s cenou kolem 700 tis. Kč, tak mi prosím dejte vědět.
Kia Sportage
Hyundai Tucson
Asi jsi u Tucsona neviděl kufr a místo na nohy, že? - Je to bída, a to zpracování....... Bohužel musím konstatovat že O2 je auto opět pro čechy,každý chce v tom stěhovat..., a škodovaka ví jak na to,: hodit kozu na špalky a udělat dlouhé převisy karoserie a hned máme velké auto. Mimo jiné, jízdní vlastnosti O2 nejsou zase taková hitparáda.
Přesně tak, ten rozvor je pro Oktávii prostě moc malý.
Však místo v Oktávii pro nohy (jestli se bavíme o zadních lavicích) je taky sakra skromné. Ještě aby ne s tím úsměvným rozvorem.
Na 920k zacina 320d, X3 2.0d bude urcite pres mega a jeste relativni holatko.
Rad bych podotknul, ze na webu v konfiguratoru nejlevnejsi ctyrkolka BMW3 je 325xi za 1 164 600,- Kc...
Záleží od uhla podľadu - cena 950tísc Kč je za kompletne vybavené auto, kdežto u Subaru dostaneš to, čo majú a skončil si. Žiadne doplnenie výbavy, výbava Subaru oproti hociktorej európskej automobilke vyzerá ako chudobný príbuzný. To je ale problém všetkých japoncov a ich politiky, že na náš trh vozia len zlomok z toho, čo produkujú. Podvozok a motor je fajn, ale ja si potrpím aj na výbavu a tu má Subaru aj ostatní japonci veľké medzery. Toto je najväčší dôvod, kvôli ktorému pri výbere auta obchádzam japonské predajne oblúkom.
Tak se jdi podívat k Hondě na novýho Civica. Spadne ti brada až uvidíš co tam mají v základu. Nějaká octávka může jít do háje...
sorry ale "priplatkova" vybava v tomto aute je bezny standart v lepsie vybavenej strednej triede
Jasne, aj u Subaru - pozri si príspevok, čo som napísal vyššie
tak když sem si přečet tu cenu tak sem málem spadnul z křesla....dát milion za škodovku?? ani za nic, tak dobrý auto to zas neni.... to si radši připlatím a za cenu kolem 1 130 000Kč budu mít subaru outback s výbavou o který škodovka může jen snít a pohonem všech kol na výborný úrovni... momentálně mam audi allroad a jsem s nim naprosto spokojenej ale uz mu budou 3 roky takže koukám po něčem novým a subaru se zdá být docela slušný...
subaru v nafte? ale skodofku bych si taky nekoupilto uz snad radsi neco opravdu allroad, treba novou vitaru
Ok, schválne mi ukáž, čo môžeš do Forestera objednať a do Octavie nie. Ja som našiel jedinú položku - vyhrievané miesto pre zadný stierač, toto Octavia naozaj nemá. Forester ale nemá toho viac - dualzone klímu, parkovacie asistenty ani vpredu ani vzadu, rádio s mp3, maxidot, tpm, Forester má len 4abg(!!!), bt handsfree, dažďový a svetelný senzor...Napísať, a tým nereagujem len na teba, že Subaru má výbavu o ktorej sa škodovke ani nesníva, je obyčajná demagógia
mam pocit že ne, pokud si pořádně pročteč výbavu subaru a já nepsal o forestru ale o outbacku a porovnáš to s octavii tak uvidíš... a cenovej rozdíl je jen asi 200 000.
Mne z toho vypisu nejak nenapada nic co bych do toho Subaru nemohl mit. Ta vybava toho vozu je takovy dobre vybaveny standard, nic co by byla nejaka specialni bomba jinde nedostupna. A ta cena je za tak malinkate auticko skutecne neprimerena, ale to je obecny problem dobre vybavenych VWcek.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.