Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

74 komentářů

michal
23. září • 22:10

K diskusi o DSG přidávám - není DSG jako DSG. i v rámci trojkové Octavie :-)Se 7 stupňovou,suchou, ve spojení s 1.4 TSI, jezdím denně ... a na můj vkus prostě škube, skáče, teda pokud se k ní chováte "neempaticky". Pokud se s ní sžijete a jste ochotni jí vycházet vstříc (nedělat, co se jí nelíbí), dá se to dost omezit, ale obecně tedy není moc user friendly. Mluvím hlavně o městském provozu. Navíc jsou s ní kolem 100.000 km problémy (máme jich ve firmě hodně, není to jedna problémová).6-stupňová, mokrá, je výrazně lepší, zejména když do ni přesednu z té předchozí. Je teda ve spojení s 2.0 tdi a je to zánovní kus. Měl jsem ji kdysi ve dvojkové Octavii a soudruzi ji v mezčase objektivně dost vyladili ..... Hodně blízko k HDM a 99 % užovatelů k ní nemůže říct ani popel.
Co se týká žvejků od místních hospodských mudrců o šizeném běžném servisu u operáku. Byl tu zmiňovaný Lease plan. Po dobu záruky (a Octa měla za poměrně malý příplatek i prodlouženou na 4 roky) jezdíte do Vámi zvoeného autorizáku na plnohodnotný servis.

E15
24. září • 15:48

Moje (už pomalu 10let stará) zkušenost se suchou 7 stupňovou DSG (Octavia 2 1.4 TSI 92 kW) byla, že řadila prakticky neznatelně (to bylo super), ale neskutečně podtáčela motor (to nebylo vůbec super), takže za mě spokojenost kromě dementního nastavení software....

qwertz
24. září • 8:25

jistě. A ten servisní plán je automobilkou nastaven:
a) S ohledem na optimální údržbu vozidla jeho co nejdelší životnost?
b) S ohledem na požadavky leasingových společností, kterým automobilky prodávají velkou část produkce.Vyberte si. Tož je je předepsaná výměna oleje po 30 tis. km určitě není tím, že to motoru prospívá.:-P

michal
25. září • 19:25

tak nesmíme plést hrušky a jablka.Reagoval jsem na to, že tu bylo uváděno, že auta z operáků/leasingovek mají šizený servis. Což jsem na základě toho, že za posledních 15 let užívám na operák různé Octy, postupně od třech různých leasingovek, ROZPOROVAL.To, jestli je servisní plán od výrobce stanoven "správně" je věc jiná. Troufnu si tvrdit, že ve zbylém segmentu (auta firmami zakoupená anebo auta privátní) budou mít v průměru spíše horší disciplínu v dodržování tohoto předepsaného servisu (nejsou hlídáni a sankcionováni leasigovkami). A aut, které jsou servisovány LÉPE/ČASTĚJI než je předepsáno, je marginální minimum. Olejový interval po 30tkm je další blud. Je proměnný. Takže mě Octa vyzvala po 24 tkm k výměně oleje, což mi provedli na počkání a při 30 tkm jsem jel na standardní servis (už bez oleje). Takže olej si jede svým životem, podle potřeby.

.
24. září • 12:22

Už zase píšeš tu hovadinu o předepsaných 30 tis. Jsi nepoučitelný.

..
24. září • 20:02

Proč by psal hovadinu? Ano je to proměnný interval, ale v praxi se těch 30tkm do puntíku plní, i při hodně drsném zacházení, nikdy jsem u aut naší firmy neviděl, že by palubák nahlásil servis třeba ve 25 nebo 20 tkm, vždy se to motá kolem těch 30 a je jedno jestli je to VW, Peugeot nebo Ford.

Joe Doe
23. září • 12:41

Na ziadnu Skodu sa neoplati cakat.

Petr Vaněk
24. září • 22:44

Na Kamiq docela jo B-]

Petr Vaněk
23. září • 1:18

Pěkný by to bylo, ale přijde mi to trochu na jedno kopyto, včetně známých motorů. Pamatuji si doby, kdy jsme čekali na nový model pomalu se zatajeným dechem. Kastle jiná, koncepce jiná, motory jiné. Chtělo by to něco revolučního, ne takový stopadesátýosmý facelift.

Jirka_1
22. září • 20:46

Ještě jedna věc - máme udatné debily v Bruselu, kteří vymýšlejí nesmysly ohledně hodnot CO2, které se nedají se současnými motory splnit. Lidé chtějí výkony, velká auta atd., což je přesně opak toho, co chce Brusel. Takže vznikají různé hybridy a já nevím, jak se to všechno jmenuje, přitom celková spotřeba ropných paliv u těchto aut v praxi výrazněji neklesá, jen se zvyšuje hmotnost a složitost techniky a čím je něco složitější, tím má větší snahu se posrat. Zákazníku, plať... My tady v Evropě sice budeme mít možná o deko čistější ovzduší a přispějeme k poklesu vývinu CO2 o 0,0001 procento, ale zbytek světa, který na to dlabe, bude dál smrdět a s CO2 si hlavu vůbec neláme.
Nakonec se člověk dozví, že místní automobilka přejde do kteréhosi roku plně na elektromobily, což je naprosto slepá cesta - myslím tím elektromobily s akumulátory. Když se člověk podívá, jaký dojezd a provozní vlastnosti za neskutečně vysokou cenu elektromobily nabízejí, nedovedu si představit, že bude automobil dostupný každé rodině. Prostě se vrátíme do let padesátých minulého století, kdy měl auto skutečně jen někdo. Ojetý elektromobil je sázka do loterie - v jakém stavu je akumulátor a jak dlouho ještě vydrží nám nikdo nebude schopný říct.
Tímto pozdravuji majitele bazarů a přeji mnoho úspěšných budoucích let...

Jirka_1
22. září • 20:25

K těm vychytaným 1,5 TSI - mělmjsem před pár lety 1,8 TSI 118 kW, kterýžto motor se choval co se týká provozních parametrů doslova spisovně, až na ty rozvody a spotřebu oleje, která se na long-life oleji pohybovala mezi 6 a 7 tisíci km na litr oleje. V současnosti mám opět 12,8 TSi , ale 132 kW. Co se týká rozvodů, zatím mám najeto jen 45 000 km a tak čekám, jestli se rozvody zase neprojeví, což minule nastalo někdy okolo 70 000 km. Spotřeba stejného typu oleje je nulová, což mě docela překvapilo. Od poslední výměny ve 30 000 km mám hladinu oleje na stejné značce na měrce a tak tomu bylo i do těch 30 000 km. Takže usuzuji, že koncern na závadách zamakal a myslím si, že i současná 1,5 TSI už nebude trpět původními neduhy. Akorát se o tomto motoru píše, že v nízkých otáčkách je to slabota a motor se díky vysokému litrovému výkonu nechová tak dobře, jako původní 1,4 TSI. DSG - původně byly tyto převodovky docela poruchové (v porovnání s ručně řazenou) a opravy vychází docela draho. Proto jsem ji odmítl, dnes se vykořisťuji sám a už nepracuji ve firmě, která by opravu zaplatila nebo by se to řešilo v rámpci operáku. Škodovka sice dá záruku pět let, ale jen do 100 000 km, což najedu zhruba do dvou let... Jak jsou na tom tyto převodovky nyní netuším, to by musel říct někdo, kdo je opravuje a nelže. Osobně považuji dvojspojky za slepou cestu vývoje automatických převodovek, pro pantátovské ježdění jsou dobré, ale kdo jezdí trošku svižně, tak se s ní těžko domlouvá.

Robert
22. září • 20:37

Pantátovské ježdění? Je to přesně naopak, dvojspojky nejsou nejkomfortnější, takže pantátům právě moc nevyhovují, ale vynikají rychlostí řazení, takže prakticky všechny sporťáky dnes "jedou" na dvospojkách.

Jirka_1
22. září • 20:50

Pantátům vyhovují, protože pantáta si nehraje s plynem, nemění prudce rychlost a tudíž převodovka dávno dopředu ví, co má zařadit. Pokud ale budu chtít s klasickou DSG převodovkou pro osobní auta vyvádět, nastává problém, kdy si převodovka myslí, že bude řadit nahoru, ale požadavek bude podřadit. U mokrých spojek to ještě jde, ale suché začínají docela smrdět, jak se jim pálí obložení. To není z mojí hlavy, to jsou zkušenosti těch, kteří tato auta jako nová testují. Ano, dvojspojka mívá problém s poskakováním v kolonách, ale už to možná vyřešiili, nevím, do auta mi to zatím nesmí.

JN
22. září • 21:27

Pokud chceš vyvádět proč si kupuješ automat??? pntáto

Shimi
22. září • 21:30

JN: Tak to by se asi měli ve WRC, WTCC, F1 apod. zamyslet :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
23. září • 10:11

Proč?
WRC, WTCC a F1 je sport, kde je hlavním cílem nejlepší výsledek a kde auta mají obrovská zrychlení (tzn. doba přeřazení s plně manuálním řazením cca 1 sekundu by znamenala velkou ztrátu). Je logické, že je tam potřeba převodovka s extrémně rychlým přeřazením.
S "normálním" autem se ale nezávodí a zrychluje mnohem pomaleji. A v tom případě poskytuje plně manuální řazení možnost "vyvádět". Třeba vytočit motor až do omezovače otáček. Což s převodovkou DSG nelze. Jak jsou na tom ostatní robotizované či automatické převodovky, to nevím.

DSG
23. září • 10:21

Ale lze, úplně v pohodě. Režim Sport a řadit si pádly pod volantem (nebo fofrklackem). Je potřeba si to zkusit. Ten pocit, kdy auto plynule zrychluje.... :)))
Co nelze, je současně brzdit a přidávat plyn. Ale bavíme se ještě o ježdění za běžného silničního provozu ????

Q
23. září • 15:15

Nelze. Například u motoru 1.4 TSI převodovka DSG v režimu Sport nejpozději po dosažení 6000 rpm sama přeřadí na vyšší převod a otáčky spadnou dolů. S manuální převodovkou se dostanete až k omezovači otáček při 6300 rpm.

DSG
23. září • 15:23

Sorry, měl jsem na mysli režim Manuál, ne Sport.... Jinak moc nechápu masochisty, kteří musí točit motor do omezovače... Konkrétně 1.4tsi má nejvyšší výkon mezi 5100-6000 otáčkami a od 6000 jde dolů. na 6300 má cca o 10 kw méně než při 6000...

Q
24. září • 8:05

Někdo tomu říká masochismus, ale já jsem záměrně citoval výraz "vyvádět". Při tom vyvádění totiž nejde o kW a nejrychlejší čas na okruhu formule 1. Samozřejmě, nemá smysl to dělat s motorem, který se trápí už daleko před červeným polem otáčkoměru.

Robert
22. září • 21:11

Ne, pantátům nevyhovují, protože cukají při nízkých rychlostech, typicky třeba ty suché spojky při parkovacích manévrech, kdy málo plynu a nic se neděje a trošičku více plynu rovná se poměrně zběsilá reakce nebo při couvání do svahu atp. Naopak při rychlé a dravé jízdě jsou bezkonkurečně rychlé což ovšem také může být provázeno jemným škubnutím, protože zatímco HDM prokluzuje tak dlouho dokud se nesrovnají otáčky a vše je velmi plynulé leč pomalé, tak dvojspojka tam střílí kvalty snad ještě dřív než se dotkneš pádla.

ACE
23. září • 9:37

Bohužel ty kvalty nestřílí vždy správným směrem.

Kejsy
22. září • 10:07

Kde je Josef Kuřbuřt?

Miko
22. září • 14:49

no odisiel prec a Skodovka vyprodukovala taky grc ze sa na to neda ani pozerat a zo zade je to este horsie :-/

k.ik
22. září • 9:20

V prvním roce výroby se ladí auto i výrobní proces. U minulé generace se měnilo pérování, u roomsteru se po nárazových testech měnilo uchycení pásů, nepsalo se, zda se změní u již vyrobených...

666
22. září • 14:20

"V prvním roce výroby se ladí auto i výrobní proces."
Ano, to je u Škody běžný proces. Naštěstí jsou i jiné automobilky. Ty ze zákazníků nedělají betatestery."roomsteru se po nárazových testech měnilo uchycení pásů, nepsalo se, zda se změní u již vyrobených.."
Vykašlali se na to...
http://dfens-cz.com/roomster-kurzschlus/...

Ivan
23. září • 16:39

No namátkou výrobní proces ladí i u Toyoty, Hyundai, Peugeot, Mercedes, LR a dalších.
Ono jedna věc je papír, druhá nultá série kdy se dělá pár aut za den, a uplně jiná sériová výroba.

mpolan
22. září • 9:10

Už jsem ji na D10 a D11 potkal několikrát, takže představení může vnést jasno už jen do drobných detailů vzhledu. Ale celkové tvary se mi ani trochu nelíbí. Podivná krabice s přišlápnutou, hmyzí přídí. Tvary zádi na jednu stranu strohé a krabicové, na druhou komplikovaně prolisované. Dohromady to vůbec neladí.
Růst cen se dal čekat, když musí mít spoustu nové výbavy. Ale tím už leze do zelí Superbu, který není tak daleko. Pak už bude záležet jen na konkrétní nabídce.

petr r. (petrumr)
22. září • 9:04

na fotkách je to zapanelovaný, ale nerozumím v textu tomu, že bezklíč bude aji vzadu, to jako tedka nemá bezklíčový vstup do kufru? Doufám, že jak odstraní ty polepy a penely, tak tam budou blinkry jak u kamíqa, ale stejně jak ten řidič nemůže být vybodován, vždyt jezdí jak feták.

imartas
22. září • 9:11

Tím je myšleno bezklíčkové odemykání na klikách zadních dveří jako dostal Superb po faceliftu.

petr r. (petrumr)
22. září • 17:06

zbytečnost a možná i je to na hraně bezpečnosti, myslím věcí uvnitř.

speedfred
22. září • 20:29

Dobrá vec, ale je to o preferenciach.

Shimi
22. září • 9:02

650.000,- za holobyt s problémovou 1.5 a "sametovou" DSG? Tak takhle dlouho jsem se už dlouho nezasmál :-D

qwertz
22. září • 10:01

1) tyto "problémy" způsobené emisním přiškrcením vykazuje polovina motorů na trhu.2) je na to TPI a aktuálně i oprava. Po ní zatím stížnosti nejsou.3) V kombinaci s DSG se to v Octavii neprojevuje, což teoretik z hospody jako vy nemůže vědět. Na rozdíl od vás stím autem totiž (spokojeně) jezdím :-P

ACE
22. září • 12:52

Musím oponovat, kamarád tenhle motor má v Oktávce na operák a je rád že jen na rok, ptal se mě jestli nevím něco o tom, že ten motor za studena řádně a nepříjemně škube, tak na tom asi něco bude, není majitel, tak nepotřebuje bagatelizovat problémy, které prostě jsou. A DSG je kapitola sama pro sebe, ale jen člověk co nejel s jiným automatem, může být asi spokojen, jinak ….. těžko.

Rejpal
23. září • 7:34

Premyslim, jak je mozne, ze nekdo v aute na operak (tedy uplne novem) muze resit nejake problem s motorem.
U jakehokoli auta je prvni rok motor v zabehu a tak o neco vic zere, ale pokud ma nejaky jiny problem, tak to asi bude spatny kus a je zraly na reklamaci.

DSG
23. září • 7:40

To záleží, jak je postavená smlouva. Pokud nemáš ve smlouvě tzv. pick-up a servis, tak si jízdy do servisu a cenu servisu řešíš sám. V opačném případě zavoláš na leasingovku, oni pro auto přijedou a pokud nebude ten stejný den problém vyřešen, tak dají náhradní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
23. září • 12:16

To zalezi, ake mas auto ;)

qwertz
22. září • 19:00

V manuálu jsou na škubání stížnosti. Nejvíc v Karoqu. Oprava byla vydána.Před DSG jsem jezdil s HDM v pětkovém BMW. Spokojen rozhodně jsem více s DSG, o potenciálních nákladech v servisu ani nemluvě. Prostě máte jen jiné preference.

Moik
22. září • 13:26

DSG 6st. v Passatu řadí líp, jak 8st.ZF v S-MAXu nahoru i dolů - nemyslím logiku.

Aladin
22. září • 16:02

V passatu znám dq500 nebo co to je za konkrétní řadu. A řadí fantasticky. Rychle, relativně komfortně a hlavně úžasně rychle padají otáčky.

Shimi
22. září • 10:27

qwertz: Jako obvykle střelba do vlastní nohy. Má 1.5 problémy? Odpovím si sám, má. Ty sám to potvrzuješ, takže ta omáčka kolem je zbytečná. Já pouze konstatoval fakt. A co se DSG týče, tak já neřeším její spojení konkrétně s 1.5, ale její "sametovost" všeobecně, chápeme? Třeba při poskakování v kolonách je to vyloženě "sametovost" sama. Takže ta poznámka o hospodě je jaksi úsměvná ;-)

Potooczech
22. září • 23:04

Mam DSG v O3, pravda s 1,4TSI, a žádný problém s poskakováním v kolonách nemám. Ta převodovka jede naprosto v pohodě, v kolonách, při parkování, na žádný problém jsem nenarazil. Pravda na můj vkus někdy příliš podtáčí po městě. Ale jinak je to jako s každým automatem, naučit se jak reaguje na sešlápnutí plynu a pak není sebemenší problém. Kdo má místo nohy cihlu bez kouska citu, tak ať si koupí kolo, udělá líp.

šofér
23. září • 8:50

do té doby, než jsem se čas jezdil po ČR s Aisinem jsem si také myslel, že DSG je pecka, nyní už jsme z té vyjímečnsoti DSG vyléčen. Kolik máte zkušensotí s autmaty vy?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
23. září • 11:25

A s kterymi dvouspojkami to dsg porovnavas?

Joe Doe
23. září • 12:15

Ak porovnam DSG v cca 2-rocnom superbe s DCT na svojej Honde (motorka z roku 2014), tak musim konstatovat, ze DCT sa v kolonach a pri manevrovani sprava priam zamatovo medovo.Ak porovnam DSG so Sky automatom od Mazdy (konkretne v poslednej generacii 2.5 litrovej M6), tak mam pocit, ze DSG sa, slusne povedane, nevydarilo.

šofér
23. září • 12:06

porovnávám automatickou převodovku, tak jako člověk porovnává například dvoulitrový diesel či 1,5 l turbomotor. Že je jedna dvouspojka a druhý ne, mne netrápí, já hodnotím jízdní pojev-pohodlí.

DSG
23. září • 7:16

Musím jen souhlasit. Z 90% je problém mezi sedačkou a volantem. Hlavně u tzv. "cvrlikačů" (neustále drbou do plynu) nebo "on offáků" u kterých má plyn jen dvě polohy tj. nahoře nebo uplně dole. Jinak pro místní trolly a mínuskáře. S DSG jezdím již 12 let, od O2 po SUP (4 auta, u každého nájezd min.150 tkm). Tak vím o čem mluvím. Za těch 12 let nebyl s DSG žádný problém. A většina kritik je od takových "odborníků", kteří se v autě s DSG buď vůbec nezvezli nebo max. jen pár kilometrů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
šofér
23. září • 8:53

A jel jste taky někdy s jiným automatem než DSG? Ono totiž není nad valstní zkušensot zjistit, co vlastnšě ten "sametový chod" zanamená u konkurence :) . já už to vím!

DSG
23. září • 9:15

A co jako ? Neporovnávám typy a výrobce převodovek. Jen se vyjadřuji k DSG od VW koncernu. Btw. za dva roky již v podstatě nové auto s dvojspojkou od Asinu téměř nepůjde sehnat. Jeden z největších evropských odběratelů koncern PSA (kam mj. patří i Opel..) s Aisinem končí a nahrazuje je ho nějakou NoName čínou..

šofér
23. září • 12:03

Tak kupujte kvalitní auta, tedy Toyoty a jiné japonce, tam Aisin najdete. Evropa není pupek světa a taky nevyrábí nejkvalitněnjší auta. Btw koncern VW.

C.K.
23. září • 17:14

Japonci všude cpou nehorší automat jaký existuje, tedy CVT.

qwertz
22. září • 11:30

Zábavné. V koloně totiž "poskakuju" denně a žádné škubání se totiž nekoná. Když neumíte jezdit s DSG (jako každý správný teoretik z autorevue jste s ním možná ani nejel), tak se tím veřejně nechlubte.Normálního jedince nezajímá, jaké SW problémy měla motorizace v jiném autě před začátkem výroby (ale dejme tomu, třeba máte takovou úchylku), tak když se vám nelíbí (již vyřešené) problémy s 1.5TSI, kupte si něco jiného. Ale pro zajímavost byste mohl napsat co. Protože většina aktuálních motorizací má podobné nebo ještě horší problémy spojené s emisními normami. Bez toho je to jen prázdné blábolení.A pokud vám vyhovuje HDM, je to pochopitelně vaše volba. Běžte si koupit Peugeota nebo Ford. Stejně jako nemusíte pořád číst ty škaredé podplacené články o škodovce B-]

Shimi
22. září • 12:05

qwertz: Panáčku, kdybych neměl osobní zkušenosti, tak o tom vůbec nepíšu. O ne příliš vydařené AP, která nemá ráda nízké rychlosti, která má problémy s logikou řazení, na které odchází předčasně mechatronika, atd., atd., tak na tom všem je u odborné veřejnosti všeobecná shoda. Nějaký qwertz na tom nic nezmění. A jestli je problém u 1.5 vyřešen, tak o tom se můžeme dlouze dohadovat. Ani ty v tom nemáš jasno, když píšeš, že ZATÍM nebyly žádné stížnosti, tudíž vaříš z vody. Takže jestli je tady něco zábavného, tak tvá snaha ohýbat fakta.PS: Pokud žiješ v omylu, že já kritizuju pouze Škodu, tak tě můžu ujistit, že tomu tak není. Pokud by jiná automobilka uvedla na trh kombi nižší střední třídy v holobytu, s problémovým motorem, nepodařenou AP a za nesmyslnou cenu, tak věř tomu, že bych ji podrobil stejné kritice.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
22. září • 18:55

Já teda nevím, jakou odbornou veřejnost máte na mysli (asi klub trollů na autorevue), ale DSG je podle pana Sixty spolehlivá:
https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/ivan-si... ... Ona i ta pomlouvaná sedmirychlostní DQ200 vyžaduje po čase jen výměnu spojky (jako u manuálu) a ta zmiňovaná výměna mechatroniky je asi to nejhorší co se vám může stát. Kolik stojí obdobná oprava HDM se ani nemusíme bavit, ta budete o řád jinde. O podařenosti nebo nepodařenosti DSG hovoří vysoké prodeje.:-P

Mirek
22. září • 19:31

DSG nechci hodnotit, nemám s ní žádné zkušenosti, ale docela přesně vím, že pokud má člověk na něčem založenou živnost, tak určitě nebude troubit do světa, že je to šunt a nabádat lidi, ať to nekupují.
Tohle platí obecně, tak ne abys tady zase rozvíjel úvahy o zaujatostí.....

qwertz
22. září • 19:54

Pak se ovšem nemáte koho zeptat. Franta od vedle představuje zanedbatelný statistický vzorek nevypovídající o ničem, a servisy opravující tuto převodovku ve větších objemech jsou podle vás podjaté.

Mirek
22. září • 20:36

Tak podle zkušeností s různými automobilkami, autosalóny, hovoří za své, všichni "svůj ocas chválí", nebo tobě někde někdo řekl nekupuj to, jdi jinam, je to šmejd?
A jako tradičně, já se na nikoho neodvolával, tvůj Franta, já mám osobní zkušenosti, akorát výše jsem v přísloví nahradil lišku prodejci aut.

šofér
22. září • 19:24

Ha, ha, tak tu "sametovou DSG" mám v Octavii 2,0 TDi rok, dodnes najeto 30 tis. Mohu srovnávat s Aisinem a potvrzuji, že to skáče jako koza, přeřazuje asi dle počasí, tedy jak se jí zachce! Jediná výhoda je, že nakonec se to rozjede. A propos, když je to tak "skvělá" převodovka, proč mám já a další zákazníci Leaseplanu jako nepřekročitelnou pomínku nájezd do 120 tis. km? Pak se najete kilometry násobně pordraži? No to je proto, jak tvrdí Leaseplan, aby mohli džet půl roku záruku, protože ta převodovka se sype! Asi to mají z hospody, že ano?

Ivan
23. září • 16:31

Nájezd Leaseplanu je dán smlouvou. A ten nájezd chtějí proto že to auto chtějí následně ještě dobře prodat. A jsme v čechách a nájezd 120.000-150.000 je stále magické číslo po kterém se auta prodávají hůře. Jinak jsou i smlouvy které povolují třeba 15.000km/rok.
No a také Leaseplan dobře ví že většina co je nafasovala s těmi auty jezdí jako prasata ,neohřejou motor-převodovku ale daj rovnou plnej, nedochladí turbo. A pak se diví že to auto nejede jak má. Ale takové zacházení spolehlivě zničí jakýkoliv motor či převodovku.
Jinak neznám osobně nikoho komu by DSG odešla, a jde i o auta s nájezdem hodně přes 250.000km. Jen v rodině taková máme dvě, obě s 2.0TDI.

Boli
22. září • 23:20

Mám od Leaseplanu Tourana 2.0 TDI DSG se smluvním nájezdem 150000 km, za super cenu. Máte vůbec auto od Leaseplanu nebo jen plácáte hlouposti?

šofér
23. září • 8:47

to si pište, máme jich ve firmě 7!

qwertz
22. září • 19:51

Argumentace leasingovkou, u které je obecně princip podnikání založen na snaze utratit co nejmíň za servis za každou cenu. Já bych si totální vrak (nic jiného to totiž není) po 120tis. km v operáku nevzal ani zdarma. Všichni víme. jak se ty auta servisují.

šofér
23. září • 8:58

vůbec jste nepochopil smysl nmého příspěvku, s lesasplanem to je tak, že se sami bojí. Co je ale nejdůležitějši je, že DSG oproti Aisinu škube a nesmysleně podtáčí motor při prudší akcelraci. Pokud vaš zušenost je zaožena pouze na DSG a starým hydrodynamickým měničem v BMW, tak se běžte povozit Toyotou, chytráku!

.
22. září • 20:48

"Všichni víme. jak se ty auta servisují." Jak kde. Nemluv za všechny.

Jirka_1
22. září • 20:34

Otázka stojí jinak - proč jsou servisní práce nasmlouvány tak mizerně. Pokud vím, tak výrobce předepisuje v době záruky, což jsou minimálně dva roky, plnohodnotný servis a leasingovka ho musí plnit, jinak ho značkový servis neudělá. Také se dá operák nasmlouvat tak, že v něm servis není a platí si ho zákazník sám. Zažil jsem obě varianty a jelikož jsem od fochu, tak jsem si vždycky pročetl, co všechno bylo uděláno a fakturováno (jestli to udělali všechno nevím, ale dejme tomu, že tomu budu věřit). Pokud je tomu jinak, tak se takové leasingovce vyhýbej.

qwertz
22. září • 21:19

Proč je předepsaný servisní interval výměny motorového oleje 30tis km? Je to jenom poptávka leasingovek po co nejdelším servisním intervalu a s tím souvisejících servisních nákladech. Co bude s autem po 100-150tis. km je nezajímá. Soukromník, co není prase, mění olej po 10-15tis. km

.
23. září • 6:51

Ten interval není předepsaný, něco si o tom přečti. Píšeš blbosti.

Jirka_1
23. září • 7:23

Prodloužený interval je předepsaný pro long-life oleje s tím, že tam elektronika hlídá výpočtem opotřebení oleje a pak může interval zkrátit, pokud je hodně studených startů atd. Takto to bylo aspoň při zavedení prodl. intervalů, u dieselů max. 50 000 km, u benzínu 30 000 km, nebo 2 roky (jednou mi to vyšlo na 52 000 km). Později se změnil olej na 5W-30 a sjednotila se doba na 30 000 km a dva roky. Jelikož jezdím dlouhé trasy, tak mi systém nikdy nezkrátil interval, takže si myslím, že dnes už nějaké studené starty neřeší - musel bych se kouknout, jestli jsou stále v olejové vaně snímače. Ano, nemusím prodloužený interval používat, přejdu na levnější oleje a měním po 15 000 km nebo po roce. Ovšem když hodně jezdíš, jsi pak v servisu třeba každé dva-tři měsíce a celkově se servisní náklady prodraží.

.
23. září • 11:44

Proč reaguješ na mne? Já tohle vím. Proto jsem mu napsal, že 30 tis. není předepsaných.

Jirka_1
22. září • 21:26

Meleš nesmysly. Měl jsem Octavii 1,98 TDI 81 kW, později přečipovanou a tehdy jsem měnil long-life olej 0W-30 po 50 000 km. Najel jsem 268 000 m, kdy se prodala (dostal jsem novou). Pokud vím, tak to auto jezdí dodnes a má okolo 600 000 km. Občas ho potkávám, SPZ mu zůstala stejná.
Prodloužený servisní interval není výmyslem leasingovek, ty si všechny servisy dají do ceny nájmu a je jim jedno, jak často se tam jezdí.

Aladin
22. září • 20:09

A také, jak se s nimi jezdí. Teplota kolem nuly, nastartovat a ihned prošlápnout není problém. :-)

nemám jméno
23. září • 14:44

Aladine : ne všichni jsou od přírody auto-prasata. Ve firmě máme přes 20 aut na operák a troufnu si napsat, že min. 15 z nich bych si klidně po 120tkm koupil. Včetně toho svého ;-)

Josef
22. září • 11:28

Nechci se zapojovat do vaší "diskuse". Jen připomenu název článku "Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše", který je odpovědí vám oběma... :-)
Je přece jasné už z uplynulých let, že novinky, která uvede na trh Škoda, mají "mušky", které se násleně odstraňují. Chce to jediné - podřídit se tomu a kupovat to, co se už osvědčilo (a vychytalo). Do Octavie stejně sluší dvoulitrové motory - nafta i benzin, které jsou celkem vpořádku a není důvod se jich obávat. A to ostatní? Stačí připomenout "problém", kdy do Octavie s dvoulitrovým 110kW nafťákem u Škody nedávají víceprvek ve srovnání třeba s 110 kW naftovým Golfem. A těch "detailů" (i v kvalitě) je více. Je přece skutečností, že Škoda je v koncernu zařazena jako značka "konfekční" a kdo chce více, kupuje v koncernu jinde. (Případně/hlavně jjnde mimo koncern...) Škoda není špatná, nabízí solidní auta, ale žádný zázrak to není. Otázka ceny je už něco jiného a o ceně se vedou dlouhodobě všude široké diskuse... Stejně tak i o fleetové politice Škody, která podle výsledků je úspěšná...
Kdo chce Škodu, tak si ji koupí a zaplatí. Kdo ne, tak si koupí něco jiného.:-)

Doporučujeme

Články odjinud