Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

Jedenáctého prosince tomu bude přesně sedm let od oficiálního představení současné generace Škody Octavia. Odhalení v mladoboleslavském muzeu Škodovky se tenkrát účastnily více než tři stovky novinářů z různých koutů světa a něco podobného nastane už za pár týdnů. Podle informací značky je premiéra čtvrtého vydání nejúspěšnější Škody plánována na polovinu listopadu, jen neproběhne v Mladé Boleslavi, ale v Praze.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

K vidění budou obě karosářské varianty (liftback, kombi), do prodeje se ale jako první dostane kombi, které má lepší prodejní potenciál. Dokládají to i zprávy o náběhu výroby. Kombík se začne vyrábět ve 48. kalendářním týdnu tohoto roku, tedy chvíli po oficiální premiéře vozu. Liftback čeká totéž až v 10. týdnu roku 2020. Současná Octavia Combi vydrží ve výrobě až do poloviny příštího roku a bude se tedy prodávat po boku novinky.

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Vedle zpráv o náběhu výroby nám zdroj poskytnul i informace ohledně motorů. Octavia nové generace by měla být až do 25. kalendářního týdne dostupná s motory 1.5 TSI, 2.0 TDI/110 kW DSG a 2.0 TDI/85 kW. Jde o obvyklou praxi, kdy značky zprvu nabízejí dražší verze, nebo ty, u nichž předpokládá největší zájem zákazníků. Dvoulitr TDI s 85 kW je překvapením, protože současná Octavia takového výkonu dosahuje s motorem 1.6 TDI.

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Do 25. týdne příštího roku máme očekávat i omezenou výbavu. Stejně jako u vybraných modelů (Kamiq, Scala, Superb) se nedočkáme nejlevnější linie Active. Oproti současné generaci vozu mají ceny vzrůst o 20 až 30 tisíc korun. Kombi třetí generace s motorem 1.5 TSI/110 kW, převodovkou DSG a výbavou Ambition nyní stojí 628.900 Kč, novinka ve srovnatelné verzi by tedy měla atakovat částku 650.000 Kč. Tříválec 1.0 TSI/85 kW Ambition se zřejmě dostane asi o 100.000 Kč níže, jenže jeho přítomnost v nabídce hned po uvedení na trh je zatím nejistá.

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Později by měl dorazit zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid (25. KT 2020), v 36. týdnu příštího roku se pak dočkáme verze RS s výkony 180 kW (TSI) a 147 kW (TDI), derivátu Scout a verze G-Tec na zemní plyn. Takto vypadá současný plán, ten se ale pochopitelně ještě může změnit.

Co už prozrazují prototypy?

Prototypy nové generace Octavie můžete už delší dobu potkávat na silnicích v okolí Prahy, Mladé Boleslavi či Hradce Králové. Jsou maskované panely, které mají zkreslit sériové tvary karoserie. Dlouhý zadní převis může připomínat Opel Insignia, z fotek je už jasně patrné, že Octavia dostane bezklíčové odemykání i vzadu, svítilny se zakusují hluboko do pátých dveří (v noci si všimnete dynamických směrovek) a zadní sloupek u kombi nebude tak široký, jak se zdá.

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

Příď se snaží podobat Superbu, ale i to je pouhá iluze daná polepem. Dokonce i kryty svítilen pokrývá fólie, která naznačuje rozptyl světla. Není pochyb o tom, že Octavia dostane Full LED techniku a lampy budu navazovat na masku chladiče jako u Scaly. I mřížku prototypy ještě částečně maskují, v galerii už ale máme i fotky nárazníku, které odhalují vše. Dokonce i spodní část, ve které budou umístěny úzké mlhovky.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků