Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

Jedenáctého prosince tomu bude přesně sedm let od oficiálního představení současné generace Škody Octavia. Odhalení v mladoboleslavském muzeu Škodovky se tenkrát účastnily více než tři stovky novinářů z různých koutů světa a něco podobného nastane už za pár týdnů. Podle informací značky je premiéra čtvrtého vydání nejúspěšnější Škody plánována na polovinu listopadu, jen neproběhne v Mladé Boleslavi, ale v Praze.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

K vidění budou obě karosářské varianty (liftback, kombi), do prodeje se ale jako první dostane kombi, které má lepší prodejní potenciál. Dokládají to i zprávy o náběhu výroby. Kombík se začne vyrábět ve 48. kalendářním týdnu tohoto roku, tedy chvíli po oficiální premiéře vozu. Liftback čeká totéž až v 10. týdnu roku 2020. Současná Octavia Combi vydrží ve výrobě až do poloviny příštího roku a bude se tedy prodávat po boku novinky.

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Vedle zpráv o náběhu výroby nám zdroj poskytnul i informace ohledně motorů. Octavia nové generace by měla být až do 25. kalendářního týdne dostupná s motory 1.5 TSI DSG, 2.0 TDI/110 kW DSG a 2.0 TDI/85 kW. Jde o obvyklou praxi, kdy značky zprvu nabízejí dražší verze, nebo ty, u nichž předpokládá největší zájem zákazníků. Dvoulitr TDI s 85 kW je překvapením, protože současná Octavia takového výkonu dosahuje s motorem 1.6 TDI.

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Do 25. týdne příštího roku máme očekávat i omezenou výbavu. Stejně jako u vybraných modelů (Kamiq, Scala, Superb) se nedočkáme nejlevnější linie Active. Oproti současné generaci vozu mají ceny vzrůst o 20 až 30 tisíc korun. Kombi třetí generace s motorem 1.5 TSI/110 kW, převodovkou DSG a výbavou Ambition nyní stojí 628.900 Kč, novinka ve srovnatelné verzi by tedy měla atakovat částku 650.000 Kč. Tříválec 1.0 TSI/85 kW Ambition se zřejmě dostane asi o 100.000 Kč níže, jenže jeho přítomnost v nabídce hned po uvedení na trh je zatím nejistá.

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Později by měl dorazit zatím blíže nespecifikovaný plug-in hybrid (25. KT 2020), v 36. týdnu příštího roku se pak dočkáme verze RS s výkony 180 kW (TSI) a 147 kW (TDI), derivátu Scout a verze G-Tec na zemní plyn. Takto vypadá současný plán, ten se ale pochopitelně ještě může změnit.

Co už prozrazují prototypy?

Prototypy nové generace Octavie můžete už delší dobu potkávat na silnicích v okolí Prahy, Mladé Boleslavi či Hradce Králové. Jsou maskované panely, které mají zkreslit sériové tvary karoserie. Dlouhý zadní převis může připomínat Opel Insignia, z fotek je už jasně patrné, že Octavia dostane bezklíčové odemykání i vzadu, svítilny se zakusují hluboko do pátých dveří (v noci si všimnete dynamických směrovek) a zadní sloupek u kombi nebude tak široký, jak se zdá.

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

Příď se snaží podobat Superbu, ale i to je pouhá iluze daná polepem. Dokonce i kryty svítilen pokrývá fólie, která naznačuje rozptyl světla. Není pochyb o tom, že Octavia dostane Full LED techniku a lampy budu navazovat na masku chladiče jako u Scaly. I mřížku prototypy ještě částečně maskují, v galerii už ale máme i fotky nárazníku, které odhalují vše. Dokonce i spodní část, ve které budou umístěny úzké mlhovky.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek