Vyplatí se ten CHIP TUNING BOX a neodrovná to motor?Koupili jste si to a pocítili jste změnu?Auto: Octavia II kombi, 2.0 TDI, 16V, 103kw
Bylo by dobré připomenout, že motor 2TDI použitý u RS je zcela jiný motor typové označená EA-288....
vykon = komfort (mene stresu pri predjizdeni, jestli to tech par dejchavicnejch tdi koni stihne). A za komfort se proste a jednoduse plati. Priplacis za dvouzonovou klima, bixenony, lepsi audio, atd. Akorat nekteri jedinci to jeste nechapou - klimu koupi, ale kone uz ne :) A pak se to musi honit nakejma cineskejma boxama nebo garazovkama delajici chiptuning, aby mel ceskej "Pepik" pocit, ze s tema 10-20% vykonu najednou sedla supersport. I podle toho to na silnicich pak bohuzel vypada.
Udělat zvýšení výkonu se nedá jen pouhou změnou v řídící jednotce nebo oblbnutím vstupů, jediné co tím docílíte bude po několika tisících kilometrů totálně vylágrovaný motor. Upravit se dají pouze motory kde to lze, tedy motory kde výrobce nadimenzoval namáhané části (zejména převodovka a klikovka) a to je nutné ještě vzít v potaz, že kromě změny SW v ŘJ je minimální podmínkou změna sacího a výfukového systému motoru.Většina výrobců motorů velmi dlouho hledá kompromis mezi výkonem/spolehlivostí/životností, tohle žádný "chipař" za jedno odpoledne na zahradě nezvládne.
zrovna převodovka a klika jdou na řadu jako poslední inženýre, já bych se bál o ojnice, písty a spojku :D převodovka u každýho výrobce vydrží víc než sériová spojka
Ale dá a to velmi efektivně a motor se tím nevylágruje. Tedy pokud za volantem nesedí idiot, ale ten zničí i motor bez powerboxu. Přídavná jednotka je méně účinná ale bezpečnější forma úpravy než nová mapa do ECU. Jednotka přidá pár kW, mapou můžete přidat daleko víc, změnit průběhy, časování, počet vstřiků. To powerbox neumí. Ten jen trochu zdeformuje data tlaku na liště.
A spotřeba stoupla, nebo se snížila, nebo jak? :-O
Pokud jsi se někdy díval na stránky jakékoliv společnosti, která provádí zvýšení výkonu motoru, tak jsi se tam určitě dočetl, že motor má po jejich zásahu vyšší výkon, nižší spotřebu, vůbec nekouří a prodlouží se životnost motoru :-D:-D:-D Nebo můžeš použít vlastní hlavu a základní fyzikální zákony.
Nižší spotřebu může přece mít i při vyšším výkonu. Spotřeba je dána nejenom dávkou ale i počtem otáček a když máš vyšší výkon při nižších otáčkách tak rychleji dosáhneš požadované rychlosti. Takže si to spočítej sám, třeba předjetí sice bude s vyšší spotřebou třeba řekněme 25 litrů oproti sériovým 20 ale celý ten úkon bude trvat né o pětinu ale třetinu méně. Kouřivost bude samozřejmě vyšší ale životnost je předmětem otázky protože díky tomu že má člověk výkon níž nemusí motor tak točit a životnost motoru by přece měla být dána počtem daných pracovních úkonů. KarelK
Tahle věc není zas tak jednoduchá. Pokud bude někdo nutit motor k vysokému výkonu v nízkých otáčkách, zničí ho taky. Prvním problémem je mazání pístů a ložisek. Ty potřebují určitou minimální pohybovou rychlost, aby mezi nimi vznikl olejový film a udrželo se kapalinové tření Když budou otáčky moc nízké a tlaky moc vysoké, na kluzných částech se vytlačí olej a začnou se dotýkat "kov na kov".Druhý problém jsou vibrace - v příliš nízkých otáčkách motor přestane běžet, jak říkali staří šoféři, "kulatě". Setrvačník už nestačí překlenout doby mezi zážehy a motor začne rázovat. Ty rázy se potom přenáší do dalších částí motoru a způsobí zvýšené opotřebení. To je možná důvod, proč mají problém TSI. Protože co se kdysi ve staré stodvacítce nedalo přeslechnout, je dnes utlumené kapalinovými silentbloky a dvojhmoťákem a když trubce za volantem nedojde že na třináctset otáček se jezdí s autobusem a ne s dvanáctistovkovým motůrkem, je za chvíli vymalováno.
Podle mně nemáš pravdu. Při stejném stylu jízdy jako před zvýšením výkonu, bude spotřeba stejná (např. při ustálené 130 je jedno, jestli máš 150 nebo 200 k, když využíváš cca 60 k), možná mírně nižší (díky vyššímu momentu nemusíš do kopce podřazovat). Kdo by ale zvyšoval výkon, kdyby nechtěl jezdit rychleji. Při využívání vyššího výkonu bude spotřeba samozřejmě vyšší. U předjíždění tam máš mnohem více faktorů. S vyšším výkonem budeš mít pravděpodobně chuť předjet i za situace, za které bysis na to bez úpravy netroufnul. Takže dáš plný kotel, abys to stihnul. Bez úpravy si počkáš a předjedeš v klidu na půl plynu.
Také to může být proto, že se kroutící moment posune k nižším otáčkám a auto se bude lépe rozjíždět a nemusí se zbytečně vytáčet na nižším rychlostním stupni motor. Ne každý chce za každou cenu závodit.
Je to tak, že jednotka změní data tlaku v commonrail. ECU tím automaticky přidá množství nafty. V praxi bude o něco výraznější turboefekt alias zpožděná reakce na přidání plynu, hlavně u motorů do 110kW. pak nastoupí silnější zátah, ale jen do cca 3500otáček. Na ostřejší vršek musíte přehrát mapu, toho powerboxem nedosáhnete
Ale já to takto myslel, nepočítal jsem s powerboxem. Chtěl jsem jen říci, že ne každý udělá chiptuning kvůli tomu, aby z něj byl závodník.
ať je to tak nebo tak, výkon se vždycky hodí
To s tebou souhlasím. Myslím si ale, že je lepší si koupit rovnou výkonnější model, než cpát dodatečně peníze do pochybného chiptuningu.
pokud je vůbec výkonnější model v nabídcea někdy je, ale o hodně dražší
Ano, to je ten problém. Superb a Passat 125/130kW koupit můžete, octavii či golfa si musíte vylepšit dodatečně. Motorové/převodovkové/pohonné restrikce jsou u VW projevem marketingové idiocie. Viz například Sharan 4Motion výhradně s 103kW manuálem, což je líná lemra bez možnosti automatické převodovky. Přitom i Superb si dnes už konečně můžete objednat 4X4 DSG 125kW.
Takže celý zázrak není nic jiného než oblbnout čidla a nechat tam nachlístat víc nafty. Největší borci ještě přidají tlak na turbu. On ten motor není co do životnosti ani z fabriky nic moc, tak mu ještě dávejte za uši.
motory 2TDI ŠPATNÉ:-(OLEJOVÉ ČERPADLO OSOBNÍ ZKUŠENOST NEKUPOVAT:-(:-(
A jak jsou na tom 1.6 TDI ? Vydrzi to aspon 100kkm ?
Buď v klidu a přidej jednu nulu.
aj nove cr motory? Lebo stare pd mali problemy a nebola to tak vina cerpadla ako plastovej hriadelky za 5 eur, ktora sa zodrala a motor sa zadrel. typicky priklad setrenia tam kde sa nema setrit
Blbost, to se týkalo omezené série BMM a BMN motorů PD po cca 180tkm a šlo o poškozené PA ozubené kolo pohonu čerpadla v kombinaci s idiotem za volantem. Problém je dávno vyřešen a všechny opravy šly na náklad výrobce. Ostatních motorů Bxx a commonrailů Cxx se to vůbec netýká.
....motor vydrzi, prevodovka /znama to bolest VW/ uz ale nie
Odkaz na článek nefunguje.
Na článek O 2.0 TDI 4x4 na brzdě.
Som názoru , že článok informačnú hodnotu má . Už len z pohladu ceny za Power box v porovnaní s chiptuningom . Ten CHT kedže je orientačne za cenu l5O-l6O E tak je jasné kto je "víťaz" . Okrem toho mám s chiptuningom skusenost vlastnú , pozitívnu , motor bol jednoznačne živší a pružnejší , náklady na spotrebu sa prakticky nezmenili . Takže nielen z hladiska ceny , ale hlavne komplexnejšieho preprogramovania riadiacej jednotky by som uprednostil CHT .B-]
Profi zvyseni vykonu externi jednotkou vypada trochu jinak - za jednak se nabizi pouze na nektere verze motor/prevodovka, podle toho jak jsou komponenty u ruznych verzi dimenzovany, za druhe musi mit i externi jednotka vstupy informaci jako normalni ridici jednotka a to se da resit jen externimi cidly. Svyho casu jsem zvazoval powerbox od hartge na bmw, kdyz jsem dostal cenu, tak jsem malem spadnul ze zidle, ale kdyz jsem dostal seznam co vsechno se s tim montuje a ze si hartge instalaci prebira zaruku za vsechno od motoru az po pneumatiku hnane napravy, tak mi bylo jasny ze to nemuze bejt zadarmo kdyz se to udela poradne.Dulezite je, ze tovarna nikdy neuzna zarucni opravu, kdy je instalovan jakykoliv upgrade, proto seriozni upravci zaruku prebiraji a daj vam to na papire. A jestli zpetne pozna servis montaz? asi jak ktery, bmw to pozna podle zaznamu prekrocenych normovanych hodnot (prutok paliva, tlak vzduchu, teplota na vyfuku, atd..)
Pozná to každý servis, pokud chce. Přídavnou jednotku - před servisní prohlídkou vyndanou- nepozná.protože ta data zkresluje.
Tenhle power box tunning je pěkná blbost. Jak tu píší ostatní, oblbne to jenom vstupy a motor dostává děsně zabrat. Nemá smysl, pokud tunning, tak jedině chip tunning. Nevím jak nyní, ale ještě u octavie předchozí generace to škoda nebyla schopna v servisu na Vasilu zjistit (jenom jízdní zkouškou, nebo zasláním ŘJ do fabriky). Plus u lepších firem (cimbu apod.) nabízejí, že případě potřeby to nachipují zpět a pak zase nahoru zadarmo. Prosil bych příště trochu lepší články s komplexnějšími informacemi a ne tyhle výkřiky do tmy.
Ty seš ale jednoduchej primitiv,kdyby auto mělo nohy nakopne ti ty blbe
Tak zrovna cimbu bych mezi ty kvalitní úpravce neřadil. To, že si ve Škodovce vydupal možnost čipovat pro ní neznamená, že je kvalitní. Stačí se o to jen trochu zajímat a člověk se dozví pravdu. Toto se týká pouze čipů na tdi, nevztahujte na čipy na benály, ty mě nezajímají a tam by mohl být dobrý když se tím v minulosti dost zabýval. KarelK
Z mne mohu projevit pouze spokojenost s cimbu. Máme od něho načipováno cca 7 aut, některá mají najeto už okolo 300t km a bez problémů. Ať bylo cokoli potřeba (odčipovat a zase načipovat kvůli garanci) tak vždycky jsme se s ním bez problémů domluvili. Tolik moje zkušenost.
Powerbox alias digitální přídavná jednotka mění data o tlaku paliva v commonrail liště. Výhoda je popsaná v článku - neprokazatelnost a snadná montáž. Nevýhoda: Parametry změněných skutečných map jsou samozřejmě nesrovnatelně lepší. Problém je ale úplně jinde- při téměř každí servisní prohlídce servis datovou mapu upgaduje a tím vám vlastně vaši jednotku vrátí zpět na nevytuněnou. A dělá to povinně, takže pokud nemáte v servisu strejdu, který tomu zabrání, je přehrání SW při servisní prohlídce téměř jisté. To u powerboxu samozřejmě nehrozí.
to není pravda. Nechal sem si dokódovat do dvojkové oktávky corner funkci mlhovek a po roční prohlídce v servisu to tam stále mám. Pokud by přehráli nastavení ŘJ, tak by to fungovalo, protože to v základu nebylo.
150 tisic to vydrzi a ptoom uz to stejne bude mit nekdo jiny
Odpověď idiota. Zničím auto a po mně potopa.
Nektery auta se znicej tak jako tak sama (1.8 TSI 118kW se suchospojkovym DSG).Nebo si zkuste koupit 7 let starej elektromobil. Za novy baterky date dvojnasobek porizovaci ceny te ojetiny :-)
A co takový power box udělá s životností motoru? Pokud solidní firma dělá na autě chiptuning, tak se upravuje celá řada nejrůznějších map tak, aby celek pořád správně fungoval a aby provedená úprava příliš nezkrátila životnost motoru. Naopak Vámi doporučovaný power box, jen oblbne některé vstupy a výstupy ze standartní řídící jednotky a motor pak jede nestandardně a často i padá do nouzového režimu a to je pro motor opravdu to pravé.
Nic. Mechanika 2,0 TDI od 81 do 135kW je identická, liší se jen turba a software. Pokud nejsi totální hovado, najezdí to milion km.
Ano, blok motoru je (asi) stejny.Ale turbo je jine - a chip zvysuje plnici tlaky a tak. Cili turbo po nejake dobe odejde (vlastni zkusenost). Ale zase - repase turba jednou za 2-3 roky neni tak hrozna castka. Resp.problem s turbem se mi vyskytl na jednom ze tri chipovanych aut, cili tezko rict, zda to bylo chipem, nebo zda by to stejne odeslo - spis to beru tak, ze treba odeslo o pul roku driv, nez bez chipu, ale repase byla do 10k, cili v poho.Dalsi vec je, ze v tech autech nebude stejna spojka (dimenzovana na prenos stejneho kroutaku). A u dyzlu chipem ten kroutak vzroste opravdu o hodne a spojka to vetsinou nevydrzi - za par let zacne prokluzovat, zacnete si pripadat jak kdybyste meli automat s menicem momentu.I to se mi uz stalo.Presto jsem zatim chipoval KAZDE auto, ktere jsem mel :-)Potoze je sakra rozdil, jestli mate 110, nebo 136kW (1.8T benzin, 2.0 TDI). Ani tak ne v tom vykonu (stejne se moc rychleji, nez 160-180, jezdit neda, protoze stejna v pravym jedou setrilci 110kmh a vlevo je predjidej "zavonici" 125km/h). Ale ten kroutak je fakt prijemnej - pekna akcelerace treba z 80 na 140kmh na nejvyssi stupen, odpada nutnost podrazovat.A ze si ma clovek radeji koupit auto vykonnejsi jiz z vyroby? No - ZADNY vykon neni tak velky, abych si rekl, ze uz to staci. Ted mam lehce pres 200kW (origo vykon) a opet uvazuju o chipu na 236kW. Samoztejme kdyz ma clovek >200kW, tak ten vykon vyuzije jen opravdu vyjimecne. A urcite ne na maximalku, protoze ani v Nemecku neni moc prilezitosti jezdit 280kmh - kvuli hustote provozu, plus jinde nez na prehede rovince bych se i bal. Tzn. kdyz clovek jede pres Nemecko, tak stejne nad 200 zabrousi jen na chvili, aby si to zkusil.Ale proste ta vykonova rezerva je prijemna - uz pro ten pocit. I kdyz to clovek skoronevyuzije (maximalne tak kdyz potrebuje nekoho opravdu hodne rychle predjet, protoze to okenko prilezitosti je male - blizi se zatacka, krizovatka ci auto v protismeru - pak je sakra rozdil, zda mate 80kW, nebo 250kW - rozdil v tom, za jake situace si muzete z casovych duvodu dovolit predet). Samozrejme taky zalezi, jaky auto chipujete. Pokud to je uz tak poruchove (puvodni) 1.8 TSI 118kW a jeste k tomu mate poruchove DSG se suchejma spojkama, tak chip asi muze privodit rychlou smrt (ale tohle auto umre tak jako tak - mnoho bazaru ma ZAKAZANO auta s temito motory vubec vykupovat).
Ty blbe když se bojíš jezdit přes 200 po dálnici tak to raději nejezdi
Škoda, že článek vynechal podstatnou věc- zkreslení spotřeby v PP po zapojení powerboxu. Pro správné údaje se musí diagnostikou změnit v ECU 17 přístrojový štít, registr 10-adaptace index údaje spotřeby o 10-15% nahoru, jinak to ukazuje příliš optimistické údaje, protože jednotka netuší, že tlak paliva na vstřiku je jiný, než skutečně je.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.