Škoda Octavia 2.0 TDI: hlučný tahoun (test)

Škoda Octavia 2.0 TDI: hlučný tahoun (test)

Kapitoly článku:


Komentovaná fotogalerie

Tip: Další fotografie najdete v testu Octavie 1.6 Ambiente.

Interiér

  
Palubní deska zmohutněla a je tvořena hodnotnějšími plasty

 
Ergonomie je na první místě, středová konzola má všechny ovladače uspořádané logicky --- Volant má skvělý tvar a dobře se drží

  
Palubní přístroje jsou přehlednější než ve staré Octavii, Multi-DOT ukazuje data palubního systému: nezavřené dveře, údaje o spotřebě, ujeté vzdálenosti, času apod. --- Ovládání dualzónové klimatizace je logické, návod netřeba

  
Loketní opěrka Jumbo-box skrývá úložný prostor, její horní část je posuvná; na zadní straně je větrání klimatizace a popelník

  
Rádio Audience stojí 21 tisíc, umí ale přehrávat i MP3 a má changer na 6 CD. Na displeji umí zobrazovat také informace parkovacího asistentu, díky čemuž se parkování stává doslova lahůdkou

  
Sedadla jsou dobře profilovaná, jsou však poněkud úzká, zejména v oblasti stehen --- Řazení je přesné a jemné, řadička je příliš „tlustá“

Odkládací prostory

  
Odkládací prostory jsou doslova všude, do předních dveří není problém vložit 1,5litrovou pet láhev

  
Schránka nad výdechy klimatizace schová peněženku i mobil --- Přihrádka před spolujezdcem je poměrně rozměrná --- Nápoje lze uložit do držáků vedle ruční brzdy

Zavazadlový prostor

  
Liftback má výhodu ve výklopných pátých dveřích --- Zavazadlový prostor má objem 560 l --- Kryt zavazadlového prostoru je lomený a má dvě části

  
Po sklopení opěradel (sedáky jsou pevné) vznikne dlouhá ložná plocha, ovšem není zcela rovná

Místo vzadu

  
Hlavové opěrky lze zasunout do sedadel, takže nepřekáží ve výhledu, prostřední má ale nedostatečnou výškovou aretaci

  
Sedadla mají větší sklon než v první Octavii, sedáky jsou ale nízko a neposkytují dostatečnou oporu stehen --- Místa je vzadu o dost více než v první generaci, ale pro dlouhána (190 cm) to stále nestačí

  
Detail na kolena 190cm osoby, která sedí sama za sebou --- Pokud si za takového řidiče sedne někdo menší (176 cm), už to není tak tragické --- Za volantem sedí 176cm řidi

   
Pokud si sedne sám za sebe, má místa dostatek a může se i jemně „rozvalit“ --- Také dlouhý cestující se má za „malým“ řidičem docela dobře

  
Za sklopnou loketní opěrkou se skrývá „díra“ do zavazadlového prostoru

Tip: Další fotografie najdete v testu Octavie 1.6 Ambiente.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud