Kapitoly článku:
- Výbava navíc, parkovací asistent, kůže, loketní opěrka
- Místo vzadu, motor 2.0 TDI, zvuk/hluk, pružnost, spotřeba
- Jízda, závěr, plusy a minusy, parametry, ceny, výbavy
- Příplatková výbava, přehled motorů, komentovaná fotogalerie (1. část)
- Komentovaná fotogalerie (2. část)
Komentovaná fotogalerie
Tip: Další fotografie najdete v testu Octavie 1.6 Ambiente.
Interiér
Palubní deska zmohutněla a je tvořena hodnotnějšími plasty
Ergonomie je na první místě, středová konzola má všechny ovladače uspořádané logicky --- Volant má skvělý tvar a dobře se drží
Palubní přístroje jsou přehlednější než ve staré Octavii, Multi-DOT ukazuje data palubního systému: nezavřené dveře, údaje o spotřebě, ujeté vzdálenosti, času apod. --- Ovládání dualzónové klimatizace je logické, návod netřeba
Loketní opěrka Jumbo-box skrývá úložný prostor, její horní část je posuvná; na zadní straně je větrání klimatizace a popelník
Rádio Audience stojí 21 tisíc, umí ale přehrávat i MP3 a má changer na 6 CD. Na displeji umí zobrazovat také informace parkovacího asistentu, díky čemuž se parkování stává doslova lahůdkou
Sedadla jsou dobře profilovaná, jsou však poněkud úzká, zejména v oblasti stehen --- Řazení je přesné a jemné, řadička je příliš „tlustá“
Odkládací prostory
Odkládací prostory jsou doslova všude, do předních dveří není problém vložit 1,5litrovou pet láhev
Schránka nad výdechy klimatizace schová peněženku i mobil --- Přihrádka před spolujezdcem je poměrně rozměrná --- Nápoje lze uložit do držáků vedle ruční brzdy
Zavazadlový prostor
Liftback má výhodu ve výklopných pátých dveřích --- Zavazadlový prostor má objem 560 l --- Kryt zavazadlového prostoru je lomený a má dvě části
Po sklopení opěradel (sedáky jsou pevné) vznikne dlouhá ložná plocha, ovšem není zcela rovná
Místo vzadu
Hlavové opěrky lze zasunout do sedadel, takže nepřekáží ve výhledu, prostřední má ale nedostatečnou výškovou aretaci
Sedadla mají větší sklon než v první Octavii, sedáky jsou ale nízko a neposkytují dostatečnou oporu stehen --- Místa je vzadu o dost více než v první generaci, ale pro dlouhána (190 cm) to stále nestačí
Detail na kolena 190cm osoby, která sedí sama za sebou --- Pokud si za takového řidiče sedne někdo menší (176 cm), už to není tak tragické --- Za volantem sedí 176cm řidi
Pokud si sedne sám za sebe, má místa dostatek a může se i jemně „rozvalit“ --- Také dlouhý cestující se má za „malým“ řidičem docela dobře
Za sklopnou loketní opěrkou se skrývá „díra“ do zavazadlového prostoru
Tip: Další fotografie najdete v testu Octavie 1.6 Ambiente.