Dobré agregáty jsou 1.6TDi. Měl jsem pronajatého superba, kterého jsem si vybral v galerii na stránkách www.pronajemtaxiku.cz Auto nebylo hlučné a jezdilo po městě za slušných 5 litrů na sto.
zhodnoceno krátce TDI PD a Libni zdaleka se vyhni!JTD proti tomuto monstru je jak z jiného světa.Pd sice táhne jak zvíře ale v běžném provozu ho zkrotit k poslušnosti lze jen těžko a nespoří.JTD 1:9 sice nezatahuje tak ostře ale spoří a nechá si líbit úplně vše!Olej nežere jak PD olejnička a je i spolehlivý.
Pane Broža,Vaše hodnocení se dosti shoduje s testem p. Jandy-slabiny jsou hlučný a nekultivovaný dieselový motor a zadní náprava (do 150 k, tedy i 2 l diesel). Myslel jsem, že koncern VW již u dvolitrů přešel na common rail a nechává svoji ochr. značku TDI, a že PD je již minulost? Šlo by porovnat novou Mazdu 6 s 2.2 dieselem a tuto Oct 3?
Tak to jsem teda sorry, vidím že jsem trochu mimo současnou dobu, kdy se zde testovalo...
Radicka neni tulsta je super lepsi neznam!!!B-]
Jen tak mimochodem, proměnný interval 50 000 km u 2.0 TDI je naprostá iluze. Za tu dobu Vám ten motor superdrahý olej VW 506 01 vklidu celý spapá a dolejete ho průběžně novým. Taková je realita.
Mám dotaz,jak hraje rádio Audience se soundsystémem oproti standartním repro v octávii elegance,kde je 8 reproduktorů a většinou rádio Stream,zda je ten zvuk kvalitnější,když je tam výkonější audisouprava s výkonem 260 W a 12 reproduktorů a jaký je basový projev soundsystému.Je rozdíl v projevu zvuku oproti rádiu Stream.
Bohužel Stream jsem v žádném testovaném autě neměl...
Já co měl možnost řídit nové octavie,tak v každém bylo Stream ale nikde Audience,tak proto jsem chtěl to porovnání.
tak panove nova oktule se mi libi,ale nechapu proc se nekdo rozplyva nad nekterymi vecmi jako je loketni operka.. jine automobilky ji maji asi uz 100let a nekdo to ted zjistil nebo co??? oktule se mi vazne libi, jen s tim mistem a sedackama to fakt neni kdovico.Co me dostalo je to ze ta ropa v tom vazne bruci jak vytocenej medved grizzly...jede dobre ale je to hlucny jak prase a spotreba taky neni nijak uzasna....kdyz se setri tak jo ale jak se pridusi papa to vesele.ja jsem si udelal takovou docela dlouhou zkusebni jizdu /liberec brno/ od kamose z firmy a kdyz jsem hodne sporil 5,6l/100km a kdyz jsem jel nadoraz okresky a dalnice tak to bylo asi necelejch 13...takze nevim nevim.jizdni vlastnosti ujdou ale zazrak to teda taky neni.mam starou 525tds a ta sedi jak prisita i kdyz ma nalitano 200tkm. chci to casem vymenit ale presto ze se mi tohle libi nevim nevim....proste me to kdovijak nenadchlo,tak jeste uvidim zase za 8mi kilo uz poridim i neco jineho treba i mirne jeteho ze
Dobrý den, se zájmem jsem si přečetl celou diskuzi. S Octáviemi jsem najezdil cca 300 000 km, ale bohužel jen s 66 kw TDI. Na jaře si pořídím novou, ale protože jsem se nedávno svezl s 1,8 T, tak se těším na 103 kw TDI. Srovnávat benzíny s turbem a TDI dost dobře nelze, mě zvykání si na jízdu v 1,8 T trvalo po tolika km s relativně slabým TDI docela dost dlouho, ale ta radost z jízdy mě vydržela celých 900 km, které jsm měl k dispozici. Najezdím 50 000 km za rok a tak volba pro TDI je finančně pochopitelná, ale sportovní svezení to není...Děkuji za diskuzi, doufám, že moje volba 103 kw TDI mi alespoň částečně přiblíží příjemné zážitky ze sportovního pocitu jízdy s 1,8 T. Předjíždění bylo skutečným požitkem a i hledisko bezpečí bylo nezanedbatelné. Je rozdíl mezi novými 1,9 a 2,0 TDI v pružnosti zásadní? Máte někdo subjektivní dojmy svezení mezi těmito dvěma motorizacemi? Diskuze se vedla výhradně mezi nesrovnatelnými 1,8 T a 2,0 TDI...
No rozdil v dynamice je opravdu znatelny, ja jezdim v O1 1,9 Tdi 81 kW a 2,0 Tdi 103 kW a je to opravdu znat (urcity vliv ma asi i 6ti stupnova prevodovka). Kdyz presedam z O2 do O1 mam pocit jako kdyz sem presedal z O1 do stary dobry felicie1,3i. Proste O1 najednou jakoby netahla, i kdyz nez jsem znal O2 tak mi moje O1 prisla jako docela vykonny auto. Nejmarkantnejsi je to pro me ve stoupani, na 5tku okolo140, pokud nejsem rozjetej, tak 1,9 Tdi uz jen udrzuje rychlost 2,0 Tdi znatelne akceleruje dal. O pocitu zatlaceni do sedacek s 1,9 Tdi, tim spis 66 kW, si muzes nechat tak zdat.
Vypovidaci hodnota clanku Petra Brozi je dobra pro ty,kteri Oktavii jezdi,mene pro ty,co by ji hodlali sedlat. Objevuje se to v popisech vsech diskutujicich.Neni prece dulezite,jestli jsme priznivci nektereho druhu paliva,nebo sporech kolem zpusobu mereni. V nasem servisu vime jedno - jestlize se prodava ojeta Oktavie,NIKDY nebyly stiznosti na nedostatecnou kvalitu diesl.motoru(pro spravedlivost i benzinoveho).Nebyt hlouposti s vyrobni vadou pomerove vahy vzduchu,tak se TDI prakticky znici az starim vozu. Posledni serie Oktavie I uz nepotrebuji zhaveni do -5 st.C,stejne jako nova O2.Je to pouze nastavenim cidla,nic vic. Setreni na provozu se teprve uvidi po nekolika mesicich,prvni zakaznici uz maji svou 50.000 ku za sebou a ceny nejsou moc divoke (do 7.000 Kc). Vyberme si pohodli - vcetne akustickeho projevu - nebo investujme do mirne ojeteho BMW jakekoli rady,pak bude obema taborum ucineno zadost. Nemyslim si,ze tento clanek a mirna Flame neco zmeni na pristupu jednotlivych lidi ke svym oblibenym znackam aut - alespon do doby,nez to cena ropy na nas vyresi. Zdravim autora a Vas vsechny.
neni to jedno? jestli ma pruzne zrychleni (pro nekoho treba akceleraci) lepsi ropak nebo beznin?
kazdy od auta ocekava neco jineho. Diesely maji dobry zatah, protoze maji turbo. Benzin, kdyz bude mit turbo, tak bude mit taky zatah (taky mu vzroste kroutak) takze srovnani typu 1.9 tdi 77 kW proti 1.6i 75 kW ... jo jasne to je fer srovnani.
je naprosto znama vec, ze cast lidi nema rada diesely, cast lidi bezniny, a zbytku je to jedno, hlavne kdyz to jede. Ja patrim k tem co preferuji benziny a dokud mne nejaky diesel nepresvedci, tak pujdu vzdy do benzinu.
Ked si zrovna narazal na mna, tak ja mam rad aj benziny aj dizly (ale dizly len s turbom).
nene :) na nikoho sem nenarazel.Jen sem tim chtel rict, ze diesel vs benzin motory se nedaji az tak moc dobre srovnavat nedaji. Kazde je o necem uplne jinem. Uznavam, ze asi nejvetsi vyhoda dieselu je nizsi spotreba, ale zrovna kdyz sem uvazoval o auta, a diesel byl drazsi cca o 55 tisic, tak mi vyslo, ze pokud budu uvazovat jenom rozdil cen pohonych hmot, tak se mi diesel dostane na cenu benzinu (pri asi 20tkm - uz si to presne nepamatuju) za 5-6 roku, a to se mi holt nevyplati.Btw. podle toho, co sem slysel v tom video, tak to zni moc pekne jako trakturek :)) klapy klap
Před měsícem jsem prodal O I 1.8T, koupil O II 2.0 TDI.
Moje pocity jsou následující: Někdy si toho na cestě docela hodně dovolím. Subjektivně řečeno pocit co si můžu dovolit z hlediska síly motoru je stejný u 1.8 T a 2.0 TDI. 2.0 TDI umí akcelerovat ve větším klidu nemusím tolik vytočit motor a hlučnost je menší. První 2 tis. km s prum. spotřebou na palubním počítači 5.4 l. Hlučnost je samozřejmě vyšší. Překvapilo mne, ale hodnocení p. Broži, že motor vibruje a je to citelné. Nic takového nepociťuji. Taky je zajímavý ten hluk turba u 1.8T je podle mně turbo slýšet charakteristickým syčením u TDI nic neslyším. Nevím třeba se to turbo ztrácí v hluku motoru. Z hluku u TDI mi nejvic vadí, když člověk zmáčkne plný plyn v cca 2 tis. motor docela slušně zaduní. Jinak, ale ten hluk není taková tragedie jak se to tady píše. Zvykl jsem si už na jiný projev a to jsem 4 roky jezdil s 1.8 T.
Koukám, že spousta lidí má problém si něco přiznat. Mně osobně leze zvuk naftovýho motoru na nervy, ale věřím, že bych si zvykl. Takže by se mohli majitelé kadlavozů chytit za nos a brát to jako fakt, který vyvažuje jiné přednosti.
offtopic: Už se těším až budu v zimě startovat benzinovej V6 ( starej) a přes kabeláž rozdejchávat sousedům Octavii TDI a Xsaru, taky naftovou......stejně jako loni Oba vypráskali baterky při -20°C, to jste měli vidět ty ksichty
Vidim ze GOES tu dava rozumy. Jazdil som aj s 1.8T 110kW aj s novou Octaviou 2.0 TDI. To 1.8T je oproti TDI uplne lenive. Viem ze dynamiku ma lepsiu 1.8T ale musi sa tocit. Lenze potom to zere jak svina. Pruznost ma ovela lepsiu TDI. To co goes hovori neni meranie pruznosti (80-120 km/h), ale zrychlenia. Pruznost sa meria pri rovnakych prevodovych stupnoch. To je jedno potom ci to ma byt 80-120 alebo 0-150 ked sa ma radit. Aj 0-150 alebo 80-170 je meranie pruznosti? Asi nie. Ale ved goes je najmudrejsi. Proste TDI je pruznejsie, myslim ze technici co tie motory skonstruovali to vedia lepsie ako nejaky GOES. Jazdil som aj s 1.8T 210k v Seate Leon Cupra R, to je ine kafe. Lenze pruznost robia newtonmetre a nie kone. Ten motor sa krasne tocil k 7000ot./min, paradny tah, ale nie az taka PRUZNOST ako TDI 103kW. A ta Octavia vobec nie je hlucna, stare TDI 66 alebo 81 kW sa mi hlucne tiez nezdali. Povedal by som, ze 2.0 TDI je tichsie. Skor TDI PD 96 kW v Passate mi pripadalo hlucne. Hrozne tvrdy chod. To okrem tohto testu chvalili skoro vsade, ze 2.0 TDI je ovela tichsi a kultivovanejsi nez 1.9 TDI 96kW. Tak v tomto pana Brozu moc nechapem. A este nieco: ked maju auta priblizne rovnakej hmotnosti rozdiel vo vykone, napr. 103kW vs. 110kW, je jasne ze 110kW ma lepsie zrychlenie. To je jedno ci 0-100, 0-200 alebo 80-160. Toto by mal velky GOES pochopit. Lenze 320Nm vs. 210Nm, to uz taka slava neni. To znamena, ze ten prvy je PRUZNEJSI. Takze GOES: 80-120 na 3.,4.,5. prevod. stupni je PRUZNE ZRYCHLENIE. Dufam ze to tu niekto pochopi a nebude uvadzat pruzne zrychlenie 0-200 km/h. To co tu niektori uvadzaju, zalezi od VYKONU a nie od tociveho momentu. To ani nemusí byt 1.8T, moze to byt motor z Mazdy RX-8. Jasne, ked ho budes vytacat do 9000 ot./min tak to bude v pohode, lenze skus ho nepustit nad 5500. To sa potom uvidi. To auto ma only iba len VYKON a tocivy moment je mizerny. Tak to proste je... Dufam ze mi da niekto za pravdu...
No ono to není tak jednoduché. Pokud budu měřit pružnost (jak vy říkáte) dejme tomu třeba 60-100, u 2.0 TDI musím dát trojku, u 1.8T dám dvojku. A hele, 1.8T vyhraje. Když ale budeme měřit 80-120, dám u 2.0 TDI zase trojku, protože 120 km/h ještě zvládne (tak tak, ale zvládne), u 1.8T už také dám trojku, protože dvojka nezvládne 120 km/h (točí jen 110 km/h). A vyhraje 2.0 TDI, protože trojka bude mít na konci zrychlení max. výkon, ale 1.8T ne.
A když budu měřit pružnost 100-160 km/h, 1.8T to zvládne stále na trojku, 2.0 TDI už musí dát čtyřku. Věřím, že zde budou síly vyrovnané, spíš lehce vyhraje 1.8T, protože má v max. otáčkách vyšší výkon.
Zkrátka měření pružnosti je docela ošidné, záleží na zařazeném stupni, rozsahu rychlosti, který se měří apod. Celkově ale musím souhlasit s tím, že s 2.0 TDI má řidič lepší pocit "zatlačení" do sedadel, protože motor má vysoký nárůst výkonu v nízkých otáčkách, zatímco benzínu roste výkon plynule a postupně.
To, že se uvádí u nafty vyšší pružnost jen znamená, že nafťák lépe zrychluje z nízkých otáček, zatímco u benzínu je nutné podřadit. To je i případ RX-8, se kterou se běžně jezdí nad 4000 ot. Pokud ji pustíte níž, nepojede. Ale když se dostane do vysokých otáček, nebude ji stačit žádný dvoulitrový nafťák, i kdyby se rozkrájel na kousky. Přece jen 170 kW je stále 170 kW.
V tomto s Vami pan Broža suhlasim ze ked sa u vykonnejsieho benzinu podradi a motor sa dostane alebo priblizi k najvyssiemu vykonu, zrychli lepsie. Lenze toto plati vseobecne a je jedno ci je to dizel, benzin, ci toci 9000ot. alebo 5000ot. Zavisi to od maximalneho vykonu. Pruznost by sa teda mala merat len pri nizkych otackach, inac to nema zmysel. A teda pre porovnanie to ma vyznam u priblizne rovnako tazkych aut, s rovnakym poctom prevodovovych stupnov a je treba zrychlovat na rovnakom prevodovom stupni. A samozrejme neradit, cize rozpetie zrychlovania nemoze byt velke (optimale rozdiel 40 km/h). Tak to vidim ja...
Jak v malych otackach. Pruznost by se mela merit v beznych pracovnich otackach motoru. Takze u benzinu treba od 2500 otacek do 4 tisic ...
Ved tak som myslel... Nie asi pri 1000 ot./min.... Vysoke otacky to rozhodne nie su... Za vysoke povazujem okolie maximalneho vykonu.
Pruznost motora je jasne definovana ako schopnost dodavat nominalny vykon v rozsahu pracovnych otacok a udava sa v percentach. To percento hovori aky vykon z nominalneho vykonu priemerne dostanem od nula do maxima pracovnych otacok. Inak povedane "plocha pod ciarou" vykonovej krivky. Teda 16V atmosfericky benzinovy motor je typicky na asi 50% (priblizne sikma rovna ciara od 0 otacok a 0 vykonu do max otacok a maxima vykonu). Je to preto ze ma priblizne konstantny moment a vykon teda zavisi viac menej od otacok. Turbodizel ma turbokompresor ktory dodava objem vzduchu zavisly od vykonu motora a otacky nemaju taky vplyv (mensie otacky = vyssi tlak = rovnaky vykon). Preto mu moment klesa a vykon je vyrovnanejsi. To je ten hrb na vykonovej krivke a to je dovod vecsej pruznosti takeho motora. Takze rovnako vykonny turbodizel ma v rozumnych pouzitelnych otackach navrch nad benzinom okrem tych maximalnych otacok kde su vyrovnane. Ale aj pri rozbehu, ked radim, tak nejdem stale v maximalnych otackach, takze aj tam sa da viac cakat od dizla ... pokial sa nenarazi na tubodieru
Vyrobca vzdy dodava max. vykon, pri otackach a max tocak pri otackach. Tym su vlastne dane dva body vykonovej krivky a z nich sa da velmi dobre ta pruznost odhadnut. Rovnako doda aj vahu auta a maximalnu rychlost. Za predpokladu ze pri tej rychlosti je motor pri svojom maximalnom vykone, da sa velmi dobre vypocitat aj pruzne zrychlenie na ten dany prevodovy stupen. (odhocikadial hocikam). Vobec nie su potrebne ziadne dalsie hodnoty ako prevody, kolesa a podobne.
To ze sa v roznych testoch aut udava "pruzne zrychlenie" na najvyssi stupen je vychodisko z nudze a nema vobec ziadnu vypovedaciu hodnotu okrem tej ze sa daju porovnat ROVNAKO tazke a ROVNAKO vykonne auta. Ak meriam pruzne zrychlenie pri maximalnom rychlostnom stupni z 80 na 120 u skody 120 tak ta je jasne zvyhodnena jebo je to vlasne u nej plny vykon na konci rozsahu. Ak by som proti nej postavil nejake tazke zihadlo stavane na 300km/h asi by pri tej 80tke tazko zaplakalo alebo rovno zdochlo. Rozumnejsie by bolo udat napriklad percento vykonu pri polovicnych otackach, mozno by to opruznosti povedalo ovela viac. ... teda pokial niekto chape co je pruznost
Dalsi TDI maniak. Jen v kratkosti - vykon = tocivej moment * otacky .... Zajimalo by me jak chces merit pruznost u automaticky prevodovky ty chytraku ....
Pre Veveraka: No asi tam supnem manualny rezim a hodim tam rychlost na ktorej to chcem zmerat... chytraku...
Fajn - takze zrychleni 80-120 budes merit na jakej stupen? 2?, 3? - u nekterych automatu mozna na 4ku, u nekterych dokonce na 5ku. A v pripade CVT mas stejne smulu ...
Shodou okolností na auto.cz je test nového (faceliftovaného) Citroenu C5 (který se mi mimochodem velmi líbí, zatímco stará C5 vypadá jak korejec a vevnitř je to taky bída). Cena auta (když odmyslím - byť vychvalovaný - alarm nechtěného přejíždění z pruhu do pruhu za 25 tisíc) je o asi 20 tisíc vyšší než u této oktávky. Oproti oktávce chybí kůže na sedačkách a něco málo kufru (C5 má 470 litrů), navíc je toho ale hodně: natáčení bixenony, hydropneumatické pérování - to nejlepší, co s čím jsem se kdy projel (na vzduchu v MB jsem ještě nejel), nevím zda má ta oktávka senzor stěračů a světel a sklápění zrcátka při couvání (to předpokládám ano), obložení dřevem, pak celkem hodně místa vzadu a obecně vzato auto střední třídy. Oba mají skoro stejné motory (dvoulitr diesel cca 100kW, HDI bude jako obvykle kultivovanější než VW traktor).No a teď se ptám - kdo si za stejné peníze raději koupí oktávku než takovouhle perlu (už jen kvůli tomu pérování)? Rozum by řekl, že nikdo, v realitě uvidíme, že řada lidí. Než tu zas chytráci, jejichž známý má kamaráda a jeho bratranec koupil vykloktané neudržované XM, budou psát něco o nespolehlivé hydraulice, dovolím si upozornit na tuším 200 tisíc km záruku na funkčnost hydrauliky i statistiky poruchovosti, kde Citroen bývá lepší než VW.
No zase se nad cenou C5 tak nerozplývej. C5 totiž s motorem 2.0 Hdi v úplným základu - výbava X ( bez Hydractive, bez dvouzónové klimy, bez litých kol, bez dvouzónové autom.klimy, bez parkovacích senzorů, bez elektr. ovládaných oken vzadu, bez autom. stěračů a stívání zpět. zrcátka, bez tempomatu, bez alarmu, dokonce i bez audiosystému atd....) stojí 704.000 Kč, což je o víc jak 50.000 Kč než O2 elegance 2.0 TDI (která navíc hodně z výše uvedených příplatkových prvků má). Oktávka co testoval pan Broža je na nižší střední střídu podle mě nesmyslně převybavená (příplatkový audiosystém za 30.000, přední i zadní sensory za 20.000, xenony za 20.000, atd. - tyto prvky by tam podlě mě většina cílových zákazníků oželela). To už by bylo lepší si připlatit za automat DSG, který by mnohým (např. panu Brožovi) připomněl, že turbodiesel se nevytáčí do 5.000 ot., ale stačí jezdit 1500-3000 při vynikající dynamice, výborné spotřebě a nízké míře hluku.Věřím, že C5 je lepší (taky je to střední třída) , ale rozhodně je taky o dost dražší (a to nemluvím o dražším pojištění a servisu u C5).
Pokud jsi četl pozorně, tak jsem C5 porovnával s TOUTO Oktávkou. Ne s žádnou oktávkou 0.8HTP s příplatkovou výbavou volantem a pedály. Navíc se dopouštíš chyby, když píšeš, že výbava X nemá Hydractive. Samozřejmě, že má. To za prvé. Za druhé zmiňuješ dražší servis a pojištění. Povinné ručení je zcela shodné, havarijní se odvíjí od ceny vozidla a ta je stejná. Rizikové (třeba proti krádeži) by naopak škodovka měla mít vyšší, jak to je v reálu nevím. No a ceny servisu? Kdybych sám Citroën (Xantii) neměl, tak bych možná naletěl obecně rozšířené pověře, že Škodovka má levný servis a náhradní díly. Z vlastní zkušenosti vím, že tomu tak není (rozhodně ne u Fábie, Octavie nebo Superbu).Takže ještě jednou - nechápu, jak by si někdo za těch 800k mohl pořídit Oktávku (např. tu testovanou), když za stejné peníze (teda +20k) by mohl mít velmi pohodlnou střední třídu s kultivovanějším motorem a celkově lepší výbavou. Samozřejmě, že kdo chce koupit Oktávku v základu, tak nebude koukat po C5. To by bylo hodně špatné - buď by to znamenalo, že C5 je šunka a nebo naopak Oktávka nedoceněná perla.
C5 po faceliftu snížila ceny a přidala na výbavě, takže rozum rozum skutečně říká, že volba je jasná... Na C5 HDi se docela těším, ale test máme domluven až na začátek ledna.
Tak pod tenhle článek se můžu podepsat, auto skvělé, motor jede jako drak, ale ten zvuk při prudkém rozjezdu drásá uši. Spojka vibruje při sešlápnutí, to mi dost vadilo.
Svezl jsem se s 2.0 TDI také a rozhodně mi to nepřijde tak hrozné. Je o poznání tišší než Fabia TDI. A se spotřebou by se dalo též polemizovat, určitě záleží na tom jak se s ní jede.
tak spotreba mne docela zklamala... hlavne ve meste, na to, ze je to chrochtak si vezme 8,5l, s prominutim, za tolik se da jezdit po meste i s 2litrem v benzinu, pri te dalnicni rychlosti 140kmh to papa nejakych 6,8l, opet je to jen o par deci min, nez se da jet na pohodu se stejne velkym benzinem. Koukam, ze krom brutus chrocht zvuku sla spotreba docela vstric benzinu a tudiz ekonomicke hledisko dosti pokulhava. No ja si uz rikal, kdyz jsem O2 videl nazivo poprve, ze ten zvuk je divny, ale prikladal jsem to spis hlukem z okoli a svemu subjektivnimu dojmu, ale ukazalo se, ze to neni jen muj poznatek. Dynamika docela na pohodu, prostor se taky zlepsil, vybava taky, ale kultivovanost-hluk a spotreba mne teda vyrazne prekvapily. Holt ale asi se taky nic jineho nedalo cekat...
Holt stale plati, ze kdo chce kone, musi platit, dyzl nedyzl. Driv diesely nemely zadny vykon a taky nezraly (proc taky).
Na stejných trasách jezdím po městě s 1.8T za 10-12 l, takže 2.0 TDI má stále spotřebu o dost nižší. Dva litry na sto km je dost - při dnešních cenách cca 55 Kč. Po dálnici si pak můj 1.8T vezme 8-8,5 l (tempomat 140-150 km/h).
no ja jezdil se svou astrou 2.0 po brne do tech 9ti litru a to jsem urcite nikdy nezdrzoval provoz, ani se neloudal, po dalnici pri tech 140kmh udrzovane kopec nekopec to bylo do 8mi litru v prumeru... takze jak rikam, je to auto od auta, ale uz to neni takove super, jak se muze zdat, 50hal/km vyrovna jenom rozdil ceny 40tis. po ujeit 80tkm a to nepocitam dalsi veci, holt rozdil uz prestava mit az takovy smysl pri pouziti tohoto konkretniho dizlu vuci stejne velkym benzinum a to uz nemluvim o tom, ze ten benzin pojede objektivne lip, nez ten dizl... (uznavam ze na 5ty stupen z 0-350kmh na tom ten dizl bude lip, ale jelikoz takhle jezdi uplne vsichni a dizlari pri predjizdeni nepodrazuji, nikdy nepotrebuji rychly start 0-100kmh, protoze nikdy nevjizdeji z vedlejsi na hlavni a potrebuji rychly rozjezd, atd. tak to beru)
kukam ze goes ma problem pochopit to slovicko "pruzne"
Co me opravdu bavi je to, jak se tu porad srovnava spotreba nafty a benzinu.Ja fakt nevim, ale s benzinem 1.6 75 kW ve meste pod 8 litru nejedu, ani kdybych vypinal motor. Zatim co 1.9 TDI 66 umi pri stejne rychlosti 5 l celkem bezne. Kdyz vezmu srovnatelne motory a vykony a srovnatelnou prumernou rychlost a podminky, tak ma nafta porad o 1/4 az 1/3 nizsi spotrebu (dle podminek). To je proste holy fakt.Je jasne, ze naftak se 103 kW bude mit vetsi spotrebu nez 66ka. Az prijde CR3ka, piezovstrikovani a twin-turbo do beznych seriovych motoru, tak pujde vykon nahoru a spotreba bude priblizne na stejnych hodnotach jako dnes.
bla bla bla bla kokokookopises blbosti, srovnavam NOVY TDI motor 2.0 s motory 2.0 ale v benzinu, to ze nekdo neumi jezdit, za to ja nemuzu, beru, ze spotreba je porad jeste lepsi, nez je u benzinu, ale dnesni benziny ve 2litrech mivaji tech 110kW, tenhle ma 103 a ve meste si to jede za tolik, za kolik se da jet i s tim benzinem. To ze neumis jezdit, za to ti proste nemuzu...
Tak jinak:Skoda Octavia 2 Elegance 1.6 75kW spotreba: 10/5,9/7,4 l(mesto/mimo/kombinace)Skoda Octavia 2 Elegance 1.9 TDI 77kW spotreba: 6,6/4,5/5,3 l(mesto/mimo/kombinace)tady neni o cem diskutovat, pomery: 0,66/0,76/0,71Skoda Octavia 2 Elegance 2.0 103kW spotreba: 7,6/5,0/5,9 (mesto/mimo/kombinace)VW Golf 2.0 FSI 110 kW 10,5/6,0/7,6pomery: 0,72/0,83/0,77Jak vidite, stale je to 1/4 az 1/3. To ze nekdo nekdy nekde jel s 2.0 benzinem za tolik a tolik je asi tak vypovidajici, jako kdyz reknu, ze kdyz moje mlada nekdy nekde dala neco nekam, tak to bylo lepsi, nez kdyby to dala jindy jinam, tedy 0.Mimochodem, za to ze neumim jezdit se nestydim. A rozhodne za to nemuzete Vy, ani nikdo jiny.
Při běžné jízdě lze s naftou (stejně výkonnou jako benzín) obecně jezdit se spotřebou o dva litry nižší.
K jízdám po městě: Někdy ujedu stejnou trasu za osm, jindy za deset, záleží na tom, jak dlouho stojím v zácpách. Když jsem bydlel na okraji města a jezdil 20 km do kanceláře přes okrajové čtvrti, měl jsem spotřebu sedm litrů (1.8T); nyní jezdím přes centrum a pod devět nemám šanci, i když nejsou zácpy. Obě cesty vedou přes město...
Ja bych tu naftu proste tak nezatracoval. V nekterych rezimech hraje stale prim. K ucelum, ke kterym auto pouzivam ja, jsem oproti srovnatelnemu benzinu na kazdych 100 km o 3 litry niz (rekneme nejakych 80 Kc) a navic mam servis po az 50 000 km.
ale benziny maji taky promenny servisni interval ne ? Servis spojeny s vymenou oleje jako argument neberu, neni problem do benzinu nalet plnou syntetiku po 250 Kc za l co 20 tkm misto oleje za 750 Kc jednou za 50 tkm. Navic miva diesel zpravidla vetsi olejovou napln, drazsi olejovy filtr, nutna vymena palivovaheo filtru apod.
To neni az tak uplne pravda.U koncernu VW maji benziny promenlivy interval po max 30 000, naftaky az po 50 000. Pokud tedy budu brat cisla jako realna (realita bude samozrejme nizsi, ale to u obou), tak s Naftou budu po 150 tis. v servise idealne 3*, s benzinem 5*.Napln naftaku je vetsi, ale neni to vzdy pravidlem, zalezi na kubature, provedeni.Ceny konkretnich oleju neznam. Necham se rad poucit, kolik tedy stoji oficialne doporuceny olej pro 1.6ku a pro 1.9 TDI (loglife x doporucena klasika)?Tim, ze jedete menekrat do servisu setrite navic cas a palivo.Aby bylo jasno, servis po az 50 000 nijak vyrazne neobhajuji, uvedl jsem ho jako doplneni. Zajimala by me konkretni financni uspora, je li vubec nejaka.
Konkretni ceny longlife oleju v servise neznam, ale zaregistroval jsem cenu 700-800 Kc za 1 litr, dale nevim, jestli se pri vymene nepouziva nejaky specialni olejovy filtr, protoze prece jen 50 tkm pro klasicky filtr se mi zda dost. Co se tyce konkretnich objemu ol. naplne to opravdu zalezi pripad od pripadu, nevim jaky je obsah treba 1.9 TDI 77 kW. Obsah TDI 66 kW je tusim 4.5 l, obsah 1.6 MPI 75kW je kolem 3.5.
Chtel jsem jen poznamenat, ze ten promenny olejovy servis u dieslu nebyva takovou jednoznacnou vyhodu, jak by se mohlo zdat
Ceny Long Life oleju pri servisni prohlidce(to je podminka) stoji 400-450 Kc(litrove baleni je o 1/3 drazssi). Olejove filtry pro naftove motory jsou stejne a stoji 550 Kc patrona,palivovy filtr se meni v soucasnosti pri druhe prohlidce(100.000 km).Naplne oleju jsou ve vsech Oktaviich 4,5 -4,7 l. Cena se v obou pripadech prodrazi o nove brzdove desticky se senzory,ktere jsou 2x tak drahe,jako soucasne(u obou typu motorizaci). Prvni Servis po 50.000 km stoji v soucasnosti 5.900-6.500 Kc.Pokud dolijete olej,prechazite na 15.000 km probeh. Zdravim.
goes: jde o to, jak to město bylo zacpaný.....
jinak ten TDI ten benzíňák v pružnosti předčí........
chces mi rict, ze tenhle dizl ma lepsi pruznost nez treba 2.0FSI, nebo 2.0JTS? pochybuju.... ano uz viiim, ty to budes merit na urcity prevodovy stupen, ktery vyhovuje dizliku, co? no to se pak nedivme, ze ma lepsi pruznost.- co zmerit pruznost tech aut treba 80-150 na 3. prevodovy stupen? ze by pak dizl byl nekde vzadu? nebo ze by to vubec nedal takove zrychleni na takovy stupen? Zkus zapojit mozek a nepapouskovat PR oddeleni automobilek vychvalujici pruznost dizlu. Ano, dizl ma lepsi pruznost v pripdae rozjezdu an vyssi prevodovy stupen, popr. od nizsich otacek, ale snad nechces po 16V autu, aby tahlo od 1500ot, to same nemuzes chtit po dizlu, aby tahl do 7mi tisic otacek, takze v realu a bez prekazek je benzin pruznejsi...
goes: bez provokace - ten dízl je opravdu pružnější, než-li třeba 1.8T (která je pružnější než 2.0FSI) Samotnýmu se mi to nezdálo, tak jsem si s tím dal tu práci a změřil. Navíc si to tady můžeš orientačně porovnat i ze článků, které mají tyto motory. S benzínem budu muset vždycky podřazovat nejméně o 1 stupeň a při daný rychlosti se mi to už nevyplatí. Takže mě TDI vezme....
Třeba zrychlení 80-120 na 3ku vyhraje TDI 103kW nad 1.8T 110kW. Sice u benzínu můžu podřadit na dvojku, ale musím přeřadit a v čase to projedu.....
Když jsi u toho mozku, nech si prohlídnout svůj a smiř se s tím, že to tak holt je. Výkon je fajn, bohužel ten krouťák hraje taky roli. Jezdím benzínem.
Standa: nesouhlasim s tim co pises, to co pises je ucelove zmanipulovane ve prospech dizlu, celkovy. Hele bud se bavme, jak jezdis s autem ty, nebo se bavme, o realite pruzenho zrychleni. Ty porad jenom beres, ze meris zrychleni na urcity stupen a vzdy tim znevyhodnujes benzinove auto. Klidne vsadim papiry od sveho auta, ze men tvym dizlem nedas na jakekoli pruzne zrychleni v pripade, ze budu moct to zrychleni jet na jakykoli rychlostni stupen a ne dogamticky na ten, ktery se ti hodi, protoze ty to zrychleni pojedes na pro tebe nejvhodnejsim stupni, kdezto ja bych nemohl. Takze ber nebo nech byt, ale zrychleni 80-120 s benzinem o vykonu 110kW budu mit vyrazne lepsi, nez mas ty, v pripade, ze budem brat zrychleni jeste vetsiho rozsahu, treba 60-150, tak ty se uradis k smrti, ja ne, tech 80-120 vytocim na 2ku zcela v klidu, ty proste ne. Srovnavs jablka s hruskami a jen ve svuj prospech.Suma na zaver: ano mas lepsi pruzne zrychleni na vetsi rychlostni stupen, ano mas horsi zrychleni v pripade, ze nebudou omezujici podminky pro mereni zrychleni....
goes: hele piš trochu srozumitelně - kdo to má po tobě dešifrovat. Jinak si nesouhlasit můžeš, ale to je asi tak všechno, co můžeš dělat.....
Tak mi vysvětli, kde dělám chybu. Vezmi si 2 vozy 110kW 1,8T a 103kW TDI. Řekni mi prosím, jak mám tedy udělat, aby mě při zrychlení 80-120 TDI neujelo.......? Mě se to nepovedlo..... Ten dízl to jel na trojku. Já na trojku s benzínem nestíhal. Když jsem podřadil za 2, tak by to šlo, ale musel jsem přeřadit, takže mě stejně vzal. Chápeš to? Nebo jak bys to teda sfouknul ty........???
Jinak už jsem jednou napsal, nemám ten dízl - z čehož plyne, že jezdím benzínem. A rád bych to srovnával ve svůj prospěch. Ale prostě to tak nedopadlo. Jednodušejc to říct nedokážu.......
Kde delas chybu??? V prvni rade srovnavas dva rozdilny objemy. K 2.0 TDI patri logicky 2.0 TFSI.Jestli me pamet neklame, tak ma 200 kobylek a pere se do novyho Golfu GT. No a kdyz budeme srovnavat jablka s jablkama, tak nam VZDYCKY vyjde lepe benzin. Nehanim ropaky, ale krom spotreby nemaji jinou vec lepsi. Howg
Tak to uz je v rukach
Ne, vazne, bud jsi radil pomalu, pripadne se ti tam projevila pri prerazeni turbodira (ktera se mne mimochodem u 1.8T hodne nelibi, proto nemam rad turba). A nebo jde zrovna o pripad, ve kterem je slabsi vuz opravdu lepsi nez silnejsi, proc ne, muze to tak vyjit, kdy jedno prerazeni udela takovy rozdil. Stanov si rychlosti jinak a bude vse taky jinak.
Petr Veit: ano, souhlasím - šlo mi o to aby goes pochopil (jako že nepochopí), že ne vždy má benzín navrch. A myslím, že časem se to vůbec obrátí. A to já přitom naftu nerad
Standa: hele oki, nehodlam s tebou dale polemizovat, pruzne zrychleni jsme auto vedle auta merili tolikrat, ze dokazu objektivne rict, co komu ujede. Proste v pripade zrychleni bez omezeni zarazenych stupnu vyhrava benzin i kdyz musi radit, ten rozdil je tak vyrazny, az to pekne neni. Z tveho prispevku beru, ze ty mas 1.8T a nekdo to s tebou meril s 2.0TDi, ja meril pruzne zrychleni i s 1.9TDI 110kW a ujel jsem mu a pocit z lepsiho zrychleni je jak psal pan Broza pouze tim, ze dizl ma razantnejsi narust kroutaku, u benzinu to jde pozvolna, ale porad. Navic ty se porad jenom ohanis redakcnimi a PR merenimi, ktere porad jen nahravaji dizlu, postav ty auta vedle sebe a jed... dej jim 60, at ma kazdy stupen, jaky uzna za vhodne a sleduj, kdo komu ujede, to same, dej tam 80 a opet to same, meris 80-120 a to jen proto, abys mohl mit celou dobu zarazenou 3ku, opet podminky pro dizl, kdyz bys ale meril 80-150 tak benzin radit nemusi, dizl ano a rozdil by byl jeste vetsi. A to je jedno jestli jezdis tim ci onim, nehodlam cist blbosti od nekoho, kdo to meril buhvi jak a buhvi cim. Jak sem rekl, muzem to zkusit v realu o papiry, ale to by si nekdo musel stat za svym vyrokem...
1,9 TDI Seat Leon 110kW versus ten muj pekáč benzin 115kW. 0-200 km/h. Byl tak 40 metrů za mnou. Nebásněte tady lidi, já se svým autem zvládl do 180 km/h jet vedle 320 CDI 150kW. Video má ACE2 někde na netu.
goes: ale to je jasný, že kdybychom to rozjížděli dál, tak se karta obrátí. Trojku můžu točit do nějakejch 160ti. Ale na to ser
Ber to tak, že jedeš 80, chceš předjet a potřebuješ se nacpat do mezery před tebou. Výsledná rychlost bude 120. Ten nafťák zvládne tuhle rychlost, resp. tohle zrychlení lépe. Můžu se na hlavu postavit, můžu si zařadit co chci, ale s benzínem tohle konkrétní zrychlení svižněji neudělám. Nějaký zrychlování na 160 je mi v tu chvíli na nic.
jedu 80, to mam tak 5tku, velmi teoreticky i 4ku, promin, ale s timhle stupnem predjizdet nebudu, plesku tam bud za 3 v pripade, ze vidim, ze prdemnou je pohodovy a dlouhy usek, nebo za 2 kdyz potrebuju opravdu vyrazit, ver tomu, ze tam budu rychleji. Ja nejsem odpurce dizlu, z toho jak tu pisu, to tak muze vypadat, jen uvadim fakta na pravou miru...
goesi, goesi....já ti rozumím, ale při stylu jaký popisuješ, ztrácí jízda na komfortu. Ono neustálé mrskání s šaltpákou není vždy pohodlný, když chceš jet v poklidu a sem tam předjíždět. U dislu stačí ponechat 5. či 4 převod při jízdě po hlavní silnici a předjíždění si užiješ dosyta bez kopání převodu sem tam....proto obecně mám raději diesel...
tak to zase neee :) mne to taky porad nebavi a to byl jeden z duvodu, proc jsem se techto aut zbavil, ja jen od zacatku rikam, ze benzin ma lepsi pruzne zrychleni v pripade, ze dovolime oboum motorizacim vyuzit jejich nejlepsich otacek a stupnu k dosazeni toho zrychleni, nikde jsem nepsal, ze je neco pohodlnejsi ci ne...
gous: tos těžce zaspal dobu mladej.......
Pekny vykrik do tmy, starousi. Jestli mas neco, cim presvedcis goese, ze se myli, tak sem s tim. Jinak plati "mlceti zlato". Precetl sis tu diskuzi vubec?
Teda goesi, auto po tobe bych fakt nechtel. Radit v 80km/hod z 5ky na 2ku....Ty ses asi drsnej zavodnik
kdyby mel kazdy auto ve stavu, v jakem ho mam ja, byla by to parada, tohle je extrem, ktery sem udelal zatim parkrat, ale udelal sem ho, nekdy to jinak nejde...
Trojka u 1.8T sahá až někam k 160 km/h, u 2.0 TDI končí právě na těch 120 km/h. Takže pokud bude nutné zrychlovat dále, s benzínem nebudu muset dávat čtyřku, s nafťákem ano; 2.0 TDI má krátké převody, oproti 1.8T má totiž šest kvaltů.
Celkově je pocit "zatlačení" do sedadel intezivnější u nafťáku, protože zatímco u benzínu roste výkon plynule, u nafty prudce a rázně.
PS. Pokud budeme měřit pružnost zavedeným způsobem, pak ano, nafta je při stejném maximálním výkonu pružnější.
2.0 TDI se na trojku dostane těsně za 120 km/h. Jediné správné a srovatelné měření pružnosti by muselo být "zrychli na danou rychlost jak chceš", tedy i s možností řadit během akcelerace. Zavedená metodika ale běžně měří 60-100 na předposlední stupeň, 80-120 na poslední.
Pan Broža tady pronesl, ze 2.0SDI by srazil cenu na 450 000,- s tim ja ale nemuzu souhlasit, protoze jestli ste se nekdo dival na cenik Golfu, tak jste určitě videli, že tento motor je ve stejné výbavě přibližně o 55 000,- dražší než 1,6MPI, to by znamenalo, že by v OKTAVCE v základní výbavě CLASIC vyšel 2,0SDI na 509 900!!!!
Což není možné, protože 509 tisíc stojí TDI 77 kW Mezi jednotlivými motory jsou u Golfu daleko větší cenové rozdíly než u Octavie, proto je málo pravděpodobné, že Octavia někdy bude mít slabší nafťák než TDI 77 kW, musela by upravit celkovou cenovou politiku.
Není mi moc jasné, proč 1.6 75 kW stojí v El. 539 000, 1.6 85 kW 579 000 a 2.0 FSI 619 000 Kč. Mezi 1.6 MPI a 1.6 FSI je rozdíl 10 kW a 40 tisíc, mezi 1.6 FSI a 2.0 FSI 25 kW a taky 40 tisíc. Kde udělala Škodovka chybu? 1.6 FSI měl stát o 15 tisíc míň!!!
A už je to tady zas, majitelé dieselů se nemůžou dívat na to, jak jim někdo haní jejich naftové miláčky. To bude flejm
Opravdu je na tom BMW 120d s pruznosti tak spatne? Nebylo to dano tim, ze 120d byla uplne nova, tudiz nezajeta?
To také, ale v neprospěch 120d hrají svou roli delší převody.
Tedy, 820 tisíc za 2 litrovou naftovou Oktávku, pane jo... Docela slušná masáž...
Levné to není, ale jsou tam xenony, slušné audio, parkovací asistent - i přední, kůže atd. Když se doplní navigace + el. sedačky + střešní okno, vyšplhá se cena na nějakých 900 tisíc. A pokud si někdo pořídí kombi 2.0 TDI 4x4 ve skutečně plné výbavě, zaplatí cca milion.
To je bomba. Zvlast kdyz si vzpomenu na jednoho kamarada, kterej ma za neco lehce pres 800 tisic Mondeo kombi s 2.2 TDCI a prakticky veskerou vybavou kterou ma ta oktavka (teda krome predniho parkovaciho asistenta, a kuze na sedackach). Jo jo, oktavka je asi fakt stredni trida, hlavne cenou u lepe vybavenych a motorizovanych modelu ...
Srovnal jsem Mazdu 6 2.0 Touring s Octavií 2.0 FSI Elegance, do obou doplnil to, co druhý vůz nemá a M6 byla dražší o cca 60 tisíc. Na to že je to střední třída, to je dost nízký rozdíl.
za ty prachy : NIKDY
uz uz aj so sedanom sa da (podla konfiguratoru) dostat na vyslednu sumu 1.050.000 czk, co je podla mna za octaviu uz vela...
Minusy:
a co 1.9 77 kW ? to je slabsi naftak, ne ??
Ano, chybí slabší nafťák, Golf má ještě 1.9 TDI 66 kW...
Musím souhlasit, i 2.0 SDI 55KW by se hodil - do firem. Dnes je u nás právě v tomto nasazení nejobvyklejší Oc. combi 1.9 SDi LX (classic). TDI 77KW nám asi vedení nedovolí.
No myslím si, že v tomto má Škoda jasno - proč nabízet levnější nafťák, když si to většina čechů stejně nakonec nechá "čipnout" a peníze navíc tak neskončí v AZNP
A ekvivalent 1.9 SDI, coz je takovy pohodovy levny motor urceny k jezdeni na tempomat nebo po meste (k nicemu jinemu se ovsem nehodi).
I ten by se hodil, mohl by snížit základní cenu v Classicu na nějakých 450 tisíc.
Přesně tak, s tím musím souhlasit. Byla by tak O2 sice se slabším, ale stále TDI motorem. Pokud se k tomu přidá nějaká ta výbava, tak by z toho vyšlo slušné autí v ceně kolem půl mega, pro rodinku na pohodové ježdění po městě a sem tam nějaký ten výlet. A navíc s dobrou spotřebou... No škoda...
Jenze to by si mnoho zakazniku reklo, ze v novem modelu je generacne dost stary motor (nebyl uz v Audi 80/100?).Jako ideal (zcela jiste nenaplneny) bych videl jako: 1.9 77kW, 2.0 103 kW a bud 2.0 TDI (twin-turbo) rekneme 140 kW, nebo 2.7 132 (nebo o neco vice). Je to pohadka ja vim, ale paleta by to byla slusna.Benziny jsou bida s nouzi. Jako zaklad bych videl 1.6 75kW, pak 2.0 110 a 2.0 T 147 kW.6 motoru, 3 naftove 3 benziny. Jako tresnicku treba benzin 2.5 T se 160 kW pro RS.Ach jo, to je selanka co?
No já bych raději viděl jako základ 1.6 FSI za cenu 1.6 MPI
Benzíny: 1.6 FSI, 2.0 FSI, 2.0T FSI
Nafta: 1.9 TDI, 2.0 TDI 103 kW a cca 132 kW
Pro RS pak šestiválec 3.2 V6 FSI 188 kW
he he tak toho se dockame u Audi,u Skody bohuzel ne, no jo koncernova politika je holt svinstvo
V O1 je prodavaly diesely 1,9 Tdi 66 a 81 kW, kdyz uz se DAVNO do ostatnich koncernovych prominentu (Audi a VW) davali novejsi modernejsi motory. Seat ma aspon vyhodu ze je bran jako sportovni znacka tak dostava vykonne motory....
Je ta hlučnost u 2tdi stejná jako u 1,9?
2.0 TDI je hlučnější, devatenáctistovka méně vibruje a je celkově o něco kultivovanější.
S tou hlučností bych přece jenom brzdil. Jezdim se skodovackymi (VW) diesely nekolik let a to ve vsech vykonovych spektrech (66,74, 81 i 96 kW) a mohu rici ze hlucnost i cely agregat si seda az do takovych 8 - 9 tisic km. Proto bych po trech tisicich kilometrech nedelal zavery. Nyni jezdim v podobne vybavene Octavii jakou jste testovali (77 kW) a co se tyce prostornosti nevidim problem zkuste si pri 190 cm sednout do nove Astry, BMW 1 nebo C4 myslim ze na tom budete i hure.
s tou hlucnosti na p.Brozu moc nedavejte (velka debata a mnoho emoci => TDIcka mu asi nejdou pod nos), je to vicemene individualni zalezitost
- specielne test p.Brozi u A3ky, kde mi to subjektivne pripada velmi, velmi prijemne, bylo chrakterizovano jako "hlucne", jediny zaver vyvozuji, ze je to individualni vec k posouzeni, nikomu jeho nazor neberu
=> osobne charakterizuji, ze je to "brumivejsi", ale spis to prirovnam ke sportovnejsimu zvuku, nez k hluku (ten jsem zazival kdysi v Trabantu, a rozhodne ne v nove Octavce u 2.0 TDI), me osobne se ten zvuk libi
PS. jedina skoda, ze netoci aspon 6000ot, protoze to by pak bylo neco, takhle je clovek porad v cervenejch => resenim je DSG, vyzkousejte a uvidite jaka je to "cunarna" ;)
mejte se
Čtu dále a nevěřím svým očím: "Motor si dovolím označit jako nejméně kultivovaný se všech čtyřválcových nafťáků, jaké jsem testoval. Typický klapot je patrný ve všech jízdních režimech, při rozjezdu a volnoběhu jsou navíc patrné vibrace....Při prudké akceleraci se do interiéru dere skutečně nelibý zvuk; v nízkých otáčkách navíc motor trochu duní. Přestože jde o zcela nový agregát, ze zvukem se tvůrci moc poprat nedokázali. Motor má dokonce tak výrazný zvuk/hluk, že to může pro někoho být důvod, proč si ho nepořídit, ať má třeba sebelepší dynamiku a minimální spotřebu." To snad pane Broža nemyslíte vážně! Tady teda neuvěřitelně lžete! Prosím co jste tady, běžte se v tomto voze projet u dealera a napište to, at' nejsem sám! Jak už jsem řekl, motor je mnohem kultivovanějsčí než 1.9 TDI 81 kW v které jsem za 5 let jezdil.
Popravdě, asi na tom něco bude. Tuhle jsem přecházel silnici, a jak se rozhlížím, slyším z druhé strany hrozný klapot - myslel jsem, že jede Multikára, otočím hlavu, a ona to O2. Větší klokotáč aby pohledal...Uvnitř jsem nejel, ale tak pronikavě nepříjemný zvuk musí být znát i v interiéru.
Ne, neni... tedy aspon v porovnání se starou Octavii 1.9TDI/81kW je vnitřní hluk od motoru řekl bych zhruba stejný, nebo spíš nepatrně nižší.. co je znatelně nižší ve prospěch nové Octavie je aerodynamický hluk při jízdě, ten mi na starý octavii než jsem si zvykl trochu vadil, ale jde o zvyk, předtim jsem měl auto který bylo v tomto směru vyjímkou a mělo aerodynamiku nejtišší s jakou jsem se kdy setkal, to mi potvrdil i každý koho jsem v tom kdy vezl...
Co to bylo? Lexus?
Předposlední model meganu, combi... co bylo na něm skvělý, že tam vůbec nebyl slyšet hluk od zadní nápravy, který se např. o starý octavie na celkovym hluku vevnitř při plynulý jízdě hodně podílí... v tom meganu byl prostě klid, to že kolem fičí vítr člověk neslyšel... byl v tom benzín, výborně odhlučněnej, takže si to tichlo šlo vychutnávat...
Nemůžeš srovnávat pět let starej motor, co má natočeno 200 kkm, s novým motorem, to je jasný, že pětiletý vrak bude hlučnější.
No, ohledně hlučnosti musím trochu nesouhlasit.. hlučnost motoru 2.0TDI v Octavii myslím nijak nevybočuje z průměru... Můžu srovnávat s motorem 1.9TDI (tuším 96kW) v novém Meganu, a typem zvuku i mírou hlučnosti je na tom podle mého názoru uplně stejně jako jako 2.0TDI v Octavii... oba jsou to PD motory, a ty takový trochu klapavější zvuk mají... ještě mám pět let starou Otavii 1.9TDI (81kW - tzn. ne PD!!), a ta mě na zvuk abych pravdu řekl přijde kultivovanější než ty PD, holt je to v té technologii...
Jinak ad. zvuku turba.. to pískání, co je tlumeně slyšet z výfuku, když se motor zvedne z volnoběhu, tak to se mi právě líbí... tušim někdo tu nastinoval jako věc ze které je rozpačitej...
Můj názor na TDI obecně je ten, že od té doby co jsem prvně sedl do staré Octavie, vím že nic jiného než TDI si už nikdy nepořídim, protože ten ohromný záběr v běžně používaných provozních otáčkách (320Nm u nové Oct. je už hodně slušná hodnota), ten zkrátka stojí za to... a nemusim čekat jako benzinového motoru až se to vytočí nebo jezdit neustále v otáčkách... benzíny budou vždycky tižší, ale nikdy se mi nebude s nima jezdit tak pohodlně a dynamicky aniž by se to výrazně projevilo na spotřebě jako s dieselem...
Sorry,ale co to je za blbost ??? ... nemusim čekat jako benzinového motoru až se to vytočí nebo jezdit neustále v otáčkách ... Nez se u ropaka nadechne turbo aby se to nekam pohnulo, tak ma vetsina benzinaku otacky v nejlepsim pasmu a zene to vpred.A navic ten zvuk
Jediny v cem je srovnatelny ropak s benzinem lepsi, je spotreba.Nic jinyho neexistuje.
U současných deiselů je prodleva mezi stisknutím pedálu a najetím turba zhruba vteřina.. pak následuje velký zátah. Za a tu dobu se benzíňák bez turba moc daleko nedostane... Všeobecně rostoucí obliba dieselů v OA něco vypovídá, a nemyslím si že je to kvůli levnému servisu (když se na nich něco po..., tak to obvykle stojí zato), ani kvůli spotřebě (cena nafty vs. vyšší pořizovací náklady oproti benzínu neni v současné době nic příznivého).
Jak můžete vůbec srovnávat akceleraci dieselu a benzinu z nižších otáček? Jste v dieselovym autě ještě neseděl, viďte?
Dovolým si ještě rýpnout: ano, ten zvuk... taky se Vám nelíbí pocit, že sedíte v tryskáči?
Každému se líbí něco jiného, a má na to právo.
Taky si myslim ze to vsichni s tou hlucnosti trochu prehanej, ano je to hlucny, ale to 1,9 81kW ky a taky pekne duni. Proste diesel, kdo je na ten zvuk alergicky at si to nekupuje (ja sem zas gicky na 16v benziny co aby z nich neco vytahlo musi bejt otacky u cerveneho pole a pocitac ukazuje spotrebu 20l/100 km).
Hlavni rozdil je v akcelerci, ktera je u 2.0 Tdi opravdu nesrovnatelna se starsi 1,9 Tdi at 81 nebo 96 kW a to vcetne minimalni turbo diry, ktera je u starsich motoru patrna pomerne dost.
V Méganu je COMMON RAIL. Nejdrív píšete, že 1.9 dCi je 16V, teď zase že PD. Ani vám nevěřím, že jste v tom Méganu někdy jel
musím souhlasit tentokrát s bodym! V O2 TDI 2.0 jsem jel a i když má o něco drsnější projev než žravější HDI, dCi, tak to není zas tak hrozný, aby mě to odradilo od případné koupě...přesněji řečeno, odhlučnení je lepší než u mé staré O1 s TDI 66kW(zda je to motorem nebo izolací, nevím)...
Nic ve zlým pane Broža, ale píšete to tak, že člověk(já určitě) má dojem, že by si na jízdu s TDI měl vzít špunty do uší, aby neohluchl...
Pokud je někdo zvyklý na naftové motory a jezdí s nimi několik let, pak se stává vůči hluku imunní. Když stejný motor bude hodnotit někdo, kdo neustále střídá benzíny, naftu v různých vozech a kubaturách, bude automaticky hodnodit zvuk motoru přísněji.
Abych se přiznal, nevadila mi ani tak syrovost zvuku, ale spíše dunění ozývající se po sešlápnutí plynu.
Velmi trefne. Pokud do 2,0TDI v O2 sednu z 325i, a to zrovna neni auto, kde by byl zvuk motoru potlacen, ale spis vyladen k akusticky libivym projevum, mam pocit, ze mi upadnou usi. A take naopak, kdyz se pak vratim do sveho auta a na volnobeh motor neslysim, nic okolo mne nevibruje, mam tendenci znova startovat... Je to o zvyk, ale objektivni je, ze jeden motor je hlucny a druhy ne...
Jinak koukam hezka diskuse jako vzdy Ja musim clanek pochvalit, posledni testy hodnotim jako velmi vyspele s vlastnim nazorem a slusnou vypovidaci hodnotou. Rad si ho prectu a neco se z nej dozvim. Vetsina jinych periodik je proti tomu nesmirne seda, takze diky, prijdu zas
Mel jsem tu cest take s mnoha diesly od SDI az po V10TDI, ale chapu, ze cim vetsi kritika, tim vetsi ohlas v diskuzi, tim vetsi navstevnost a tim vetsi vyplata
Věřím tomu, že ať napíšu o Octavii cokoliv, vždy bude diskuse. Pokud něco pochválím, někdo napíše, že je to nesmysl. Pokud něco zkritizuje, napíše zase jiný, že je to nesmysl... U škodovek se zkrátka bude diskutovat vždy, z nějakého důvodu mnoha lidem leží v žaludku.
Moje rec, ja jsem rad, ze jste zaujal alespon nejaky postoj, ze to neni takove ani bile, ani cerne.Osobne bych si benzin a naftu srovnavat hlukove nedovolil, ale ze by udelali novy model, ktery by byl kultivovanosti a hlucnosti horsi nez predchudce? To snad asi ne. Asi se budu muset v tom 2.0 TDI zase projet.
Test je vždy ovlivněn osobou autora, novinář nikdy nemůže být absolutně objektivní, ale musí si zachovat jistou míru objektivity. Vždy se najde někdo, kdo nebude se závěry souhlasit - a od toho je tu diskuse.
Jezdím občas i v Polu 1.4 16V 55 kW - které je téměř tiché a po přesednutí do O2 je zvuk drsnějši opravdu jenom o málo a to jen při nastartování. Rozhodně neruší.
Na zvuk 2.0 TDI v O2 má asi opravdu každý jiný názor viz test O2 s tímto motorem v Aténách recenzovaný na tomto serveru, cituji: " Potěšilo mne i odhlučnění, které je dle mého názoru lepší než v Golfu nebo Audi A3"
Říct že není rozdíl mezi 2.0 TDI a 1.4 55 kW chce dost vyhulené trávy
Tak tak, ať si pánové příznivci turbokamen sednou do pořádnýho benzíňáku a poznají, co je to zvuk motoru
Presne tak, pan Broza lici zvukovy projev O2 jako zvuk 205 D s 5 mil km Objektivne je treba uznat, ze to zbytecne prehnane
Mr. Broza má právdu, ten motor je fakt hlučnej, HDI je oproti němu tichounký jako šelest listí. Nic proti VW, ale jejich diesely jsou supertraktory.
Viz má odpověď výše.
Mám Oktávii 2.0 TDI a tento motor je o poznání méně hlučný a kultivovanější než 1.9 TDI 81 kW, kterou jsem měl předtím. Při jízdě neruší vůbec, vibrace se do pedálů ani do volantu nepřenáší. Při nastartování za studena zvuk do interiéru proniká jen omezeně. Cožpak mám snad jiný motor než vy, pane Broža? Dovolím si tvrdit, že tento motor je stejně kultivovaný jako náš firemní Peugeot 307 2.0 HDi. Navíc, můj kamarád má Audi A3 2.0 TDI a motor je na tom co do hlučnosti subjektivně úplně stejně popř. ještě o kousek lépe ( pan Broža tady nedávno psal, že v Audi A3 je 2.0 TDI velmi nekultivovaný - hůř než v Oktávii), tak kde je pravda? Zkuste nám to, pane Broža, alespoň objektivně změřit v dB.
Na objektivní měření nemáme techniku. Dovolím si ale tvrdit, že 2.0 TDI je enormně hlučný, každý, kdo s tímto motorem jel, mi dal za pravdu. K tomu ještě v nízkých otáčkách při prudké akceleraci duní. 2.0 TDI považuji - subjektivně, objektivní měření nemám a nebudu mít k dispozici, za jeden z nejhlučnějších motor v této objemové kategorii; k němu patří snad ještě 2.2 dCi z Nissanu Almera.
Vzhledem k tomu, že zvuk motoru, jeho zabarvení a hlučnost jsou subjektivní hlediska, může na to mít samozřejmě každý jiný názor. Ale tvrdit, že HDI v 307 je hlučnější než 2.0 TDI v O2, bych si rozhodně nedovolil.
Zdejší testy dieslů jsou obecně hodně nadnesené,zřejmě nenávistí redaktorů k tomuto druhu
pohonu.Jinak co se týká motoru 2,0TDi je celkem dost kultivovaný,hlavně se jedná o 16-ti ventil
což je zárukou kultivovanosti běhu jak u benzínu tak diesela.Jinak je to poprvé,co čtu test a
někomu se nelíbí sedadla u nové oktávie.Sám jsem měl možnost se svézt a četl jsem mnoho
testů a vždy byla naprostá spokojenost.Vaše internetové stránky se mi líbí,ale rozhodně
nesouhlasím s výsledky testů,hlavně u diselových aut.Jsou silně zkreslené a je jednoznačně
poznat,že ten či oný redaktor je zaujatý proti dieselům.Objektivita by měla být základní
vlastností redaktora!Co vy na to pánové!!!!
Nevim teda co je na 16V zarukou kultivovanost. Co vim, tak zarukou kultivovanosti nebo spise vliv na kultivovanost maji hlavne typ rozvodu (OHV, OHC, ...). Pocet ventilu je podle me jedno
Na zvuku má podíl především typ vstřikováním, PD je obecně nejhlučnější, Common-Rail (HDI, dCi) je vždy tišší a tolik nevibruje.
Nejsem zaujatý pro nafťákům, naopak, líbí se mi jejich dynamický projev. Jediné, na co jsem možná - snad až příliš - citlivý, je hladina hluku a barva zvuku. Přečtěte si třeba test BMW 330d, BMW 120d či Méganu 1.9 dCi, tam naopak zvuk motoru chválím.
Tak teda nevim, jestli chválíte 1.9dCi u nového meganu a haníte 2.0.TDI u nové Octavie, tak Vás trochu nechápu. Jezdím po různu oběma tyto vozy, a hluk motoru navenek je téměř stejný, charakterem i hlasitostí (oba jsou to 16V, PD), a v interiéru je to taky velice podobné... Pode mého názoru, záleží jak se na daný test vyspíte, jinak si to neumím vysvětlit. Leda žebyste měl v testou nějaký nepovedený kus, ale o tom pochybuji...
Lepší bude, když si v redakci pořídítě nějaké měřící zařízení, a než subjektivní názory na hladinu hluku napíšete čísla...
>>>1.9dCi u nového meganu a .... 2.0.TDI u nové Octavie .... oba jsou to 16V, PD<<<
tak to je teda siiiila
teda blbnu, ta 1.9 je osmiventil...
a nie je je ani PD
... mimochodom rec bola o megan II a tam ten zvuk zvonku sice nie je nic moc, ale bavime sa o zvuku vovnutri ... a ten je u toho megana VELMI tichy a tichsie auto ktorym som siel od VW je A6 s novym 3litrom TDI .... mimochodom ten je tiez CR ... predchadzajuci 2.5TDI v A6 bola hruza .... takze tolko k tym "super nadmotorom TDI"
ak niekto trdi ze hlucnost TDIcok PD a CRriek je rovnaka, tak jednym z tych motorov nikdy nesiel
S tím mohu jen souhlasit, 1.9 dCi v Méganu je tišší než 2.0 TDI v Octavii.
Výborně, už je tu video. Zvuk uvnitř i venku vpodstatě odpovídá.
kde je video? nikde nevidim .... alebo nieco blbo funguje ...?
... vidim ... medzi videami
www.autorevue.cz/video
Je škoda, že jste nám, pane Broža, nenatočil s 2.0 TDI video (podobně jako u Superbu 2.5 TDI), každý by si mohl udělat o zvuku motoru alespoň rámcovou představu. Navíc vzhledem k tomu, co jste napsal o hluku motoru 2.0 TDI v článku, již nemusíte psát který z dalších motorů je tišší než tento, už jste to řekl: všechny. Hlučnější je snad už jen vétřieska.
Víte, ona kamera nedokáže dobře zachytit vnitřní hluk, mikrofon je málo citlivý. Takže tento kousek videa je tam vždy spíše jen jako doplněk.
PS. Vždy, když něco zkritizuji na nějakém autě, vždy se najde alespoň jeden majitel, který se s tím nesouhlasí. Někdy je těžké si přiznat, že by to, co jsme si za těžce vydřené peníze koupili, mohlo mít nějakou chybičku.
Já Vám nevyčítám že něco kritizujete, ale jak! Kdybyste napsal, že je motor hlučný, asi bych to přešel, ale napsat, že se ten hluk nedá vydržet, a nedoložit to ani jediným alespoň přibližným změřením( např: je to při 130km/h spíš 70 db nebo spíš 150 dB?)
PS. Já jsem se před koupí O2 projel jak s motorem 1.9 TDI, tak 1.6 FSI, tak samozřejmě i 2.0 TDI. Kdyby byl 2.0 TDI tak hlučný jak tu popisujete, tak bych ho nekoupil.
Máte pravdu, popis je hluku je možná příliš přehnaný, nemusel jsem tomu věnovat tolik prostoru. Ale stále si musím stát za tím, že se zvukem si mohli ve VW pohrát lépe a minimálně odstranit nepříjemné dunění při prudší akceleraci.
Jedna vec je subjektivny pocit ktory moze byt skresleny rambajzom od podvozku, nepouzivanim "dunivych otacok", necitlivostou na nejake frekvencie a druha vec je objektivne zmeranie. Pocity sa napisu lahko (a vobec si nemyslim ze nie su dolezite), ale ak k tomu pridate zmeranie hluku pri 50 a 130 na volnobeh a so zaradenym motorom pomocou pristroja hoci aj od Conrada za 2000 ale vzdy toho isteho, tak to bude sase ina kava.
nějaké kritérium by snad mohlo být - dá se např. při 130km/h poslouchat dlouhodobě autorádio, aniž by člověka nezačala bolet hlava? Může se normálně bavit se spolujezdcem?
Není potřeba speciální technika,stačí Nokia 5140.
Nokii bych moc nevěřil
Čím to teda chceš změřit ?
Jedině pořádnej decibelometr, nějakej dobře zkalibrovanej. Na měření má vliv ale vítr, jestli jedeš do kopce, z kopce, prostě moc faktorů, proto si myslím, že to nemá smysl. Radši si do toho auta sám sednu, abych zjistil, jestli mi ten hluk vadí nebo nevadí.
Hlučnosť si - podobne ako chuť, alebo farbu "neodnesiete" so sebou a nedá sa porovnávať s časovým odstupom. Ak máte záujem o údaje o nameranej a udávanej hlučnosti, odporúčam pozrieť www.autobild.de. Ja som 2,0TDI počul v Altei a bol som milo prekvapený.
Váš názor na hlučnost motoru 2.0 TDI ať už v Oktávii nebo v jiném koncernovém autě je ze všech recenzí, co jsem četl , a že jich bylo hodně, ojedinělý. Musím trvat na svém, zvuk tohoto motoru při jízdě téměžř neproniká do interiéru, a při nastartování je klapot přijatelný. Bylo to první, čeho si při jízdě všimla moje žena - a ženský ty mají uši!!! Souhlasím ale s Vámi, že můj názor je subjektivní a at' si to každý před koupí vyzkouší.
Musim rici, ze jsem naopak necetl test, ktery by o hlucnosti 2,0 TDI hovoril jakkoli pozitivne. Sam jsem jel nejprve s A3, kde byl hluk pro mne naprosto otresny, a to bez nadsazky, neco takoveho jsem v aute teto kategorie a ceny dlouho nezazil. Pote s Golfem V, kde byl utlumeny mnohem lepe a i presto, ze porad neslo o akusticky prijemny zazitek, nevidel jsem to zdaleka tak negativne jako u A3. A nakonec s O2, mela najeto uz 18 tisic km, takze zadne pohadky o nezajetem motoru nepripadaji v uvahu, a hluk pro me byl opet tezko snesitelny, nekde mezi A3 a GV. Co je duvodem rozdilu mezi jednotlivymi auty nevim, mozna rozdilne odhlucneni, mozna to zalezi kus od kusu, bud jak bud byl ve motor vsech trech pripadech suverenne nejhlucnejsi z novych dieselu, se kterymi jsem mel moznost v posledni dobe jet. Srovnani s HDi je absurdni, to je nebetycny rozdil.
Myslim, ze na vine jsou "usi majitele", nic jineho to nebude. Ja tim auto jako celek nehanim a uprimne Vam blahopreji k jeho koupi, ale nebudeme si zde povidat bludy, ten motor je proste hlucny. BTW mam 325i, ve firme i jednu Octavii, nejsem tedy zadny odpurce nemeckych aut nebo VW.
PS. Docela mne překvapil také zvuk turba, kterého si všiml i kolega Daněk, takové vzdálené, ale slyšitelné pískání v určitých otáčkách. Když se na to zaměříte, určitě si toho všimnete také.
PS2. Motor v O2, kterou jsem testoval, měl najeto jen 3000 km, je pravděpodobné, že se po čase trochu uklidní.
a) turbo jsem slyšel v obou nových motorech TDI (tj. 1,9/77kW a 2,0/103kW) v rozsahu cca 2000 až 2500 otáčekb) 1,9TDI/77kW se mi také zdá o něco kultivovanější než 2,0TDI/103kWc) i já hodnotím zvukový projev 2,0TDI/103kW jako (pod)průměrný. horší je snad jenom 2,0TDCi v Fordu Mondeo. Jako velmi pěkný motor doporučuji BMW 120d/120kW. To je vzorný 4-válcový diesel. Velmi kultivovaný, pružný a táhne ještě daleko za 4000 otáčkama. (A pro bohatší šestiválec 330d)
Souhlas, 120d je lahůdka.
Velmi nerad bych se přel ohledně zvuku motoru, je zde patrná velká míra subjektivity. Nechť si každý zkusí, zda se s tím zvukem smíří, nebo ne. Já osobně bych se s ním těžko smiřoval, byť je ten motor úsporný a má výbornou dynamiku. Nafťák 1.9 TDI 77 kW na mne udělal - pokud jde o zvuk - o něco lepší dojem.
Dá se srovnat živostí 1,6 (100k) s 1,9 nebo je ta 1,9 živější? (akcelerace a pružné zrychlení.)
To těžko
benzin je urcite zivsi, avsak pruznost moze byt u nafty lepsia..napr. 1.6fsi je podla mna velmi dobry motor, len je trochu drahy na to, ze je to len 85kw, ale inac uplne staci a zivostou taktiez..
V tomto případě je snad vše, s vyjímkou hlučnosti ve prospěch 1.9 TDI. 1.6i není ani živější, ani pružnější ani úspornější a to ani v praxi, ani papírově.1.6FSI by byl jinak docela fajn, ale bohužel papá Natural 98.
Ve Škodovkách papají motory FSI nat. 95!!! i 1.6FSI
No, spíš je to tak, že doporučený je 98, ale je možné tankovat 95 za cenu toho, že se může snížit výkon. Viz web Škody: "Natural 98 (95)"
a bude tohle platiti i u 2.0 FSI ? vcelku me tato motorizace zajima...nezhorsi se treba i jine vlastnosti motoru nez vykon? Nedavno nekdo v jedne diskuzi v garazi psal, ze ma 325i, pro kterou je taky doporucen 98 a ze pri pouzivani 95 se zvysuje hlucnost motoru .
Škoda kdysi slíbila, že do FSI bude možné tankovat i 95, takže věřím tomu, že to platí i pro 2.0.
1.6 MPI má dvě výhody: cena a zvuk, jinak vede 1.9 TDI.
No jo, ale stojí za těch 50 tisíc? To se nemůže ekonomicky vyplatit.
RS sa objavi na jar 2005, s motormi 2.0TDI s vyssim vykonom a 2.0FSI Turbo s 147kw.
Jste si jist tím 2.0T? Někde jsem četl, že se pro RS počítá jen s nafťákem...
Zopar 2.0FSI Turbo uz jazdi na Fkovych znackach. Bohuzial, nemozem napisat viac... Snad este tolko, ze sa teste na koniec zimy, bude to stat za to!
http://news.auto.cz/?article=1970
O motorech do RS pry jeste neni definitivne rozhodnuto. Nafta tam bude ale pry ne 100%
Je to pro mnohé čechy pěkné auto, ale mě se nelíbí. Vypada, když se na něj dívate z ostreho uhlu ze předu jako žába. Teda nevím je dobré řešeni parkovacího senzoru, zvláště když člověk couve! Dívám se snad dozadu a ne na displej. Ideálně to má vyřešene M-B, vzdálenost udávaji diody umístěny nad zadním oknem.
Při parkování sleduju senzor a zrcátka, nic víc nepotřebuju, proč si kloubit krční páteř???
děkuji Petře. Zdravý kompromis.
Nechápu, co stále řešíte...
Já nic, to přece vy
?
To neřešte
Výbavy:
Ambiente 2.0 FSI 579 900 Kč
Elegance 2.0 FSI 619 900 Kč
Díky za doplnění, v oficiálním ceníku zatím 2.0 FSI chybí.
Není zač,ceny mám z ceníku,který je platný od 2.8.2004 a prodejci ho mají normálně k dostání.
Na webu jsou zatím jen verze, které jsou v prodeji; co vím, tak 2.0 FSI bude reálně dostupný až na sklonku podzimu.
Přesně tak,mám tištěný a tam je i ten 2.0 FSI.Prodejci zatím nemají tištěný ceník a katalog na Octavii Tour,ale z webu škodovky ho jde stáhnout.
a jakou ma cenu ten 2.0 FSI ?...dost by me to uajimalo
Podívej se na můj ůplně první příspěvek,nahoře
ja to prehlid
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.