Škoda Octavia 2.0 FSI se spotřebou 4,9 l

Motory s označením FSI jsou agregáty s velmi progresivní technologií, které ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty dosahují příznivější spotřeby. Škoda Auto se rozhodla dokázat toto tvrzení, proto ve spolupráci s pořadem Autosalon TV Prima a společností Shell uspořádala test spotřeby Octavie s nejsilnějším motorem nabídky, 2.0 FSI/110 kW.

Za volantem se vystřídalo dvanáct dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií. Nechyběly však ani známé osobnosti z TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km, tvořeném z 1/3 dálnicí a ze 2/3 silnicemi první a druhé třídy. Nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.

Tip: Test Škody Octavia kombi 2.0 FSI, test Škody Octavia s motorem 2.0 TDI

Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci dokonce i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km. Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.

Záznam z průběhu testu a jeho výsledky můžete sledovat na TV Prima v pořadu Autosalon v sobotu 14. května 2005 od 8:30 hod.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků