Škoda Octavia 2.0 FSI se spotřebou 4,9 l

Škoda Octavia 2.0 FSI se spotřebou 4,9 l

Motory s označením FSI jsou agregáty s velmi progresivní technologií, které ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty dosahují příznivější spotřeby. Škoda Auto se rozhodla dokázat toto tvrzení, proto ve spolupráci s pořadem Autosalon TV Prima a společností Shell uspořádala test spotřeby Octavie s nejsilnějším motorem nabídky, 2.0 FSI/110 kW.

Za volantem se vystřídalo dvanáct dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií. Nechyběly však ani známé osobnosti z TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km, tvořeném z 1/3 dálnicí a ze 2/3 silnicemi první a druhé třídy. Nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.

Tip: Test Škody Octavia kombi 2.0 FSI, test Škody Octavia s motorem 2.0 TDI

Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci dokonce i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km. Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.

Záznam z průběhu testu a jeho výsledky můžete sledovat na TV Prima v pořadu Autosalon v sobotu 14. května 2005 od 8:30 hod.

bazar

Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 095 km
Cena: 274 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 96 265 km
Cena: 240 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 212 225 km
Cena: 175 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 780 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 227 176 km
Cena: 116 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků