Škoda Octavia 2.0 FSI se spotřebou 4,9 l

Motory s označením FSI jsou agregáty s velmi progresivní technologií, které ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty dosahují příznivější spotřeby. Škoda Auto se rozhodla dokázat toto tvrzení, proto ve spolupráci s pořadem Autosalon TV Prima a společností Shell uspořádala test spotřeby Octavie s nejsilnějším motorem nabídky, 2.0 FSI/110 kW.

Za volantem se vystřídalo dvanáct dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií. Nechyběly však ani známé osobnosti z TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km, tvořeném z 1/3 dálnicí a ze 2/3 silnicemi první a druhé třídy. Nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.

Tip: Test Škody Octavia kombi 2.0 FSI, test Škody Octavia s motorem 2.0 TDI

Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci dokonce i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km. Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.

   

Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.

Záznam z průběhu testu a jeho výsledky můžete sledovat na TV Prima v pořadu Autosalon v sobotu 14. května 2005 od 8:30 hod.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud