Škoda Octavia 2.0 FSI se spotřebou 4,9 l

Motory s označením FSI jsou agregáty s velmi progresivní technologií, které ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty dosahují příznivější spotřeby. Škoda Auto se rozhodla dokázat toto tvrzení, proto ve spolupráci s pořadem Autosalon TV Prima a společností Shell uspořádala test spotřeby Octavie s nejsilnějším motorem nabídky, 2.0 FSI/110 kW.

Za volantem se vystřídalo dvanáct dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií. Nechyběly však ani známé osobnosti z TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km, tvořeném z 1/3 dálnicí a ze 2/3 silnicemi první a druhé třídy. Nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.

Tip: Test Škody Octavia kombi 2.0 FSI, test Škody Octavia s motorem 2.0 TDI

Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci dokonce i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km. Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.

Záznam z průběhu testu a jeho výsledky můžete sledovat na TV Prima v pořadu Autosalon v sobotu 14. května 2005 od 8:30 hod.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků