Škoda Octavia 1,9 TDI: sedm let zkušeností

198 komentářů

Roman
8. ledna • 20:14

Dobry den ma někdo skušenost když problikává žhaveni n octavii 1dekuji za odpověd

dalic
5. července • 0:12

Nesvietia brzdove svetla.

mirek
1. května • 16:54

užitečný článek! ty hovada co rádi pomlouvají neudělají ani nenapíší nic užitečného pro nikoho

Tomáš
5. března • 19:09

čau koupil jsem si xenonové vybojky do auta nebudu myt naké komplikace s policí poradte dik. Tomas Kdyžtak napište na mail diky

jirka
1. dubna • 12:14

ty si radeji kup slovnik cestiny nez xenony! blbe

JasteR
26. prosince • 15:56

Vy z toho nadelate ja mam na 66Kw /90PS ( puvodne taky AGR) ted cca 155Kw / 210PS a 400Nm + :-DI kdyz z puvodniho toho moc nezustalo, auto bylo prestaveno na RS (brzdy, podvozek, interier / exterier) , a motor ma jine:
sani
vedeni vzhudu
IC
chladic oleje
zavodni trysky
hybridni turbo
12mm hlavu cerpadla
PD podavaci cerpadlo v nadrzi
generalku motoru- lepsi (pisty, ojnice, klikovku, tesneni, srouby, komplet rozvody atd...)
race spojku
jinou prevodovku...aktualne jezdi lepe jak ORSI i II v benzinu
;-)

VRS11
26. prosince • 17:50

Tak to pridaj! Ide ti to ako raketa:-)

milan6
6. června • 20:04

mam octavia 1.9.tdi 66kw a nemněnil bych za nic jineho SUPER AUTO,,,,,,,,,,,,,,,,mam ji 4 roky bez investic jen olej a vymněna rozvodu a kapalin běžna udržba spotřeba 5l na 100km,,,,,, to se da ne:-):-):-):-):-):-):-)javascript:void InsSm(':-)')

lukas
10. prosince • 16:31

nevim co nechapete ze nejsou vzadu kotouce 66 kw nikdy nemela jen na prani zakaznika

mmm
23. prosince • 22:50

nacpat větší vstřiky k původní jednotce, to je pěkná blbost...

JasteR
26. prosince • 16:00

Blbej si mozna tak ty, vetsina jezdi na S764kach bezproblemu, provedou udrzbu motoru (vetsina tryskek je po 150tkm na ceske nafte napul KO) a zvysi vykon, Oct. 66 vs 81Kw od roku 2001 je rozdilna hlavne prave v tryskach, je to lepsi varianta nez naprat vic paliva chipem do tech seriovych kapatek...

Duffy
4. prosince • 17:27

:-)) no musím uznat že se královsky bavím nejen recenzí ale i komentáři pod ní díky za to!!!! všem !!!! s octávií jsem bohužel měl tu čest a to z více stránek (řidič, splolujezdec jak na přením sedadle tak bohužel i na zadním) cestovní komfort je asi jako když zavzpomínáte na základní školu na ty nepolstrované židle (kovový rám překližková deska místo sedáku a opěradla) nechápu jak z takovéhoto auta člověk dokáže vystoupit nerozlámaný možná tak po 5km z cesty z domova do práce ale budiš...Ale netvrď mi že v roce kdy si auto kupoval nikdo z konkurence v dané kategorii nenabízel vůz za podobné peníze se sravnatelnou výbavou...sám jezdím vozem stejné kategorie a i co se roku výroby týče tak se tyto vozy vyráběli paralerně v podobné výbavě za podobné peníze najeto cca 200 000km na vymlácených okreskách v interiéru nic nevrzne...Omlouvat nedostatek místa na zdních sedadlech tím že tam stejně nikdo nejezdí je trošku zcestné když je to auto určené pro rodinu (jen tak mimochodem dle mě tam nikdo nejezdí jelikož se tam nasouká maximálně 150cm vysoký člověk velmi štíhlé postavy což je dle mého názoru až na výjimky maximálně 15ti leté dítě bo drobná žena)Styl "tuningu" který na svém autě provádíš je dle mého názoru tagický možná bych ti doporučil že pravý a hlavně bezpečný tuning není jen o výkonu motoru... já říkám když už nemyslíš na okolí komu ublížíš případnou špatnou úpravou nebo neúpravou komponenty která může způsobit neštěstí mysli aspoň na sebe a dopřej svému bezpečí aspoň ty lepší brzdy atd. atd. zkus se nad tím zamyslet takle....
nejsem oni odpůrce octavií ani příznivcem, pravdou je že jsem jeden čas taky toužil po octavii ale bohužel pro octavii a naštěstí pro mne jsem se taky svez v něčem jiném než je ŠKODA OCTAVIA a zjistil jsem že i po českých silnicích se nemusím drncat ale že po nic mohu jezdit pohodlně

Jim
7. ledna • 18:20

však to ostatně tvrdím v článku, že O1 zázrak rozhodně není, ale tragickým autem bych jej nenazval, jak mám dojem z tvého příspěvku..
jiank v době koupě jsme samozřejmě zvažovali jiný auta(Astra DTI tuším, některý japonce),
ale O1 se jevila v kombinaci několika faktorů nej...jinak tenhle výkon nemám na to, abych závodil, to max na letišti, spíš sem tam rychle a bezpečně předjet...jsem si vědom, že podvozek na sportovní dovádění není a já sám nemám potřebu pořád riskovat...

fox
30. listopadu • 23:26

clanek je docela uchazejici spis me prekvapuje spotreba kterou nekteri uvadi ja mam kombi 4+4 74kw a prumer mam kolem 7litru a kdyz ji trochu slapu tak i 9,co se tyce podvozku tak je urcite lepsi nez u normalni octavie i kdyz tech 1600kg je znat:-(

shaggy
29. listopadu • 0:52

a tymto sa niekto chvali? auto nesplna podmienky na prevadzku na pozemnych komunikaciach a okamzite by som trhal technicak a bral spz!
tie xenony su urcite "vyborny" napad - mas domontovane aj automaticke sklapanie alebo svietia stylom disco-gula vsade naokolo?!
tie ubohe bubny na zadnej naprave sa este nestazuju? z 200km/h brzdit nudzovo na nulu, hm 3x a dost - mas po oblozeni... ak to vobec ubrzdis :-)
odporucam majitelovi tento vehikel niekam odparkovat a zahodit kluce - bude na cestach bezpecnejsie...

MadMack
25. listopadu • 14:51

Vazeny pane, z prispevku pod svym clankem si nic nedelejte. Snazil jste se ze sveho pohledu sdelit ostatnim zkusenosti se svym autem, proc jste si ho vybral, jak vnimate jeho provoz atd. Kdo o podobnem aute ci upravach uvazuje, vi co ho ceka a nac se pripravit. Nejak nevim, proc je v nasem narode zakorenena potreba osocit a zesmesnit nekoho jen proto, ze s jeho nazorem ci pohledem nesouhlasim. Muzu prece uvest argumenty proti, ale nemusim nadavat a hanlive titulovat, ne? Lidi, ja vam nerozumim ...

shaggy
29. listopadu • 0:56

chces argument proti? NELEGALNE upravy!
toto auto nemoze prejst technickou kontrolou!
urcite nie normalnou cestou.
ale kedze vieme ako to u nas/vas chodi maju zialbohu aj taketo priblizovadla este stale spz-ky...

fanda cech skodovka
28. listopadu • 21:47

plne s vama souhlasim a autorovi clanku dekuji

JartdaBar
25. listopadu • 13:44

Pro mě poslední Škodovka byla 110R, to bylo auto jak má být .... tydle úpravy koncernů mě přijdou fakt směšný. Ale neříkám, že to někomu nemůže udělat radost. A ta fotka motoru, kterej je 7 let starej?! ... děs :/. Jak z roku 1974.

Chatter
22. listopadu • 15:12

Tento článok je cielenou a pravdepodobne aj platenou reklamou firmy Dieselpower. Zaujímavé, že to nikomu nevadí.

Lukáš
25. listopadu • 11:40

To je docela dobře možné, ale DP Vám narozdíl od konkurence jenom "nenaleje" nějaký data do ŘJ motoru, ale v ceně je též měření na brzdě. Přeberte si to jak chcete :)

Lukáš
25. listopadu • 11:41

Takže proč by to mělo vadit :) Alespoň víte, že to někdo dělá i jinak :)

matuS
22. listopadu • 22:45

a preco by mi to malo vadit?

H.
21. listopadu • 14:07

Bacha na de#menty ve vytunenejch Oktavkach. 90% oktavkaru si mysli, ze ma neznicitelny tank, jsu mistri sveta ve zrychleni a zpomaleni a nemuzese jim nic stat. Zajil jsem nespocetnekrat kdy takova individua me predjizdeji v kopci do zatacky, pred horizontem, najizdeji do vasi bezpecnostni zony pred vami jedoucim autem, nechaji si uhnout auto v protismeru pri riskantnim predjizdeni a jeste maji tu drzost si na nej zablikat dalkovymi, atd atd. Mam "taky" 1,9 TDI (nastesti ne tank-octavii), ale nenapadlo by me ohrozovat sebe, spolujezdce, a uz vubec ne ostatni "slabsi" ridice svym bezohlednym chovanim na silnici. Predjizidim jen pokud vidim na x100 metru pred sebe, atd..

Ich
21. listopadu • 17:51

Prestav si, ze jsem dneska potkal dementa v Honde B-]

Thor
21. listopadu • 22:10

NEVĚŘÍÍÍÍÍÍÍÍM :-O:-O:-O:-O:-O A když tak 20 let stará a byl to majitel z leknutí :-P

emmacore
21. listopadu • 18:22

Vidis, mne dnes nedala prednost blondyna v cervenej Octavii - skoro do mna napalila, o par krizovatiek dalej zena s bielym Golfom suverenne vosla do krizovatky, nepozerala dolava, doprava. Samozrejme, ze bola na vedlajsej. A potom este chlapik s nejakym pick-upom odbocoval vo velkej krizovatke dolava - samozrejme, ze tam smel ist len rovno alebo doprava. Dnes je nejaky divny den.

emmacore
21. listopadu • 8:38

Necele 2 mesiace som mal moznost jazdit so starou Octaviou so starym TDI. Hmm, tomu autu totalne chyba charakter. Soferuje sa o triedu horsie ako Audi a o dost horsie ako ktorykolvek VW. Aby sme si nerozumeli zle, auto dobre tahalo, ale na volante vobec nebolo citit, co sa deje s kolesami, posilnovac riadenia bol nejaky cudny... Holt, Skoda nie je Subaru (ale ani s VW, ani s beznym Audi clovek zabavu nezazije).
Na druhej strane to auto malo najazdenych 320 tisic km za cca. 5 rokov (servisovane na Dolnozemskej v Bratislave). A okrem beznej udrzby bol opravovany len alternator - nieco sa pokazilo - cena okolo 3 000 Sk. Okrem trochu tazsieho radenia niektorych rychlosti (ale ziadna tragedia to nebola) na tom aute vsetko fungovalo uplne bez problemov. Nic nevrzgalo, nic neklepalo. Klobuk dole.
Zaver: Skodu si nikdy neplanujem kupit. Ale po skusenostiach so starou Fabiou (rok sluzobne auto), kratkom pouzivani starej Octavie a kratkom zvezeni v novej Octavii rozumiem vsetkym, ktori si Skodovku kupia a su s nou spokojni.

ANDREA 44
21. listopadu • 3:21

Myslím si,že autor napsal článek parádně a je v něm hodně pravdy.Můj bracha měl taky Octaviana r.v.01 ve výbavě elegance v kombíku,a vždycky mi říkal,že 66ka TDI nejmín žere a supr jede,pořád jezdil do 6ti.Nejvíc nadával na zvlněné přední brzdové kotouče,na málo místa na zadních sedadlech a ve finále na to že mu ji závistiví Češi ukradli.Jen jsem chtěla napsat že je to moc krásné a dobré auto.A facku všem zaujatým škodovkářům!B-]

spotreba
20. listopadu • 23:48

ako sorry ja mam octaviu s rovnakym motorom a priemernu mam v pohode do 5,5 litra maximalne 6 a to nejazdim pomaly dialnica tak 150 km/h ,fakt ta spotreba sa mi zda vysoka na to auto mal som podobny problem s fabiou v zime zrala 10-12 litrov a na cudzej 7 litrov som mal spotrebu cize nejaka zavada typujem a fabia sa naburala a predala skorej ako som to dal vyriesit.

Jim
21. listopadu • 0:14

a výkon máš sériový?
nezapomen, že já měl největší trysky, co tam lze dát...při konstantní jízdě to žere podobně jako série, ale stačí víc akcelerovat a spotřeba rychle roste...;-)

lada
20. listopadu • 22:11

Koupit si ochcávku,hlavně s motorem TDI(traktor-diesel-injection)to jsou opravdu peníze vyhozené komínem.Vykon malý,spotřeba velká:::

4est
21. listopadu • 22:49

Jenze Ti unikaji podstatna fakta - lidi kupuji kone a jezdi na kroutici moment ;) Takze jak spravne rikaji dalsi - MELES.

Childeater
21. listopadu • 0:16

Meleš nesmysly, hloupý primitive.
Ten motor je zacílený na určitou skupinu uživatelů. Bavíme se o těch, kteří preferují výkon, nízkou spotřebu a životnost.
Nesmí jim vadit nutná investice v podobě váhy vzduchu, výkon soustředěný do pásma 2000-3000rpm (někoho ten slastný turboefekt přivádí k orgastickým prožitkům) a pumpe-düse-krawall.Každý nechť si zvolí, já mám třeba radši HDi, ale neznamená to, že se budu dívat skrz prsty na TDičkáře.

Thor
21. listopadu • 22:07

A proč myslíš, že je hloupý primitiv a mele nesmysly ??? rotože jsi v té cílové skupině a urzil Ti NEJ káru na světě ??? Bohužel tak mluvíš sám :-(

4est
21. listopadu • 22:51

Ne, protoze jen zjevne netusi, o cem mluvi - jinak nic vic ;-)

Childeater
20. listopadu • 19:14

Článek jsem si se zájmem přečetl, je poměrně slušně a čtivě napsaný.
Když jsem přemýšlel nad tím, jestli bych podobnou úpravu dělal na Octavii I. pokud bych jí měl, došel jsem k závěru, že ne.
Ten podvozek mi připadá trochu gumovej a ve srovnání s jinými vozy (OII, Mondeo) jsem se při vyšších rychlostech nebo v zatáčkách necítil s O1 tak jistě, abych měl potřebu motor takhle nahulákat. Nevyužil bych to, baví mě výjezdy ze zatáček pod plynem a rychlá jízda - ale potřebuji k tomu podvozek.
Nicméně, proti gustu...V OII už je ale těch 100kW docela příjemných...:DB-]

Bla
20. listopadu • 18:18

Nechtěl bych to po autorovi článku koupit někde v bazaru....

JasteR
20. listopadu • 21:13

Ver tomu, ze v bazaru si koupis o hodne horsi octavky se "zarucenejma" 150tkm :)

JasteR
20. listopadu • 18:56

Ver tomu, ze v bazaru si koupis o hodne horsi octavky se "zarucenejma" 150tkm :)

puck
20. listopadu • 17:55

to je delo ! Octafka :-D

Jim
20. listopadu • 16:48

no tak jsem si přečetl vaše reakce na můj článek. Popravdě řečeno jsem takové očekával...
Ale abych to shrnul, napsal jsem jen své zkušenosti a jak se mi auto jeví, někoho to může třeba zajímat, pokud podobné auto má...dále bych dodal, že mnoho z vás tu píše, jak se to sype o 106, tak bych jen dodal, že se spojkou se počítalo u při počátku úprav, poloosa je holt daň za tyto úpravy, ale já s tímhle nemám problém, nebot jsem si byl vědom rizik...co se týče podvozku, vůbec jen nevychvaluji, na normální ježdění stačí...výkon se mi hodí na předjíždění a na sprinty, nemám to na to, abych s tím jezdil po dálnici nonstop 200, to by motor v žádném případě nevydržel...

milda
20. listopadu • 21:46

cau mam stejnej motor co ty.nechal sem si ho precipovat, a zvedl se mi vykon asi o dvacet koni.nic dalsiho sem neupravoval.zatim sem ujel asi 50 000 km a su spokojeny musim zaklepat.auto je zivejsi podstatne,hlavne pri predjizdeni nebo pri plnem obsazeni. co se tyka kourivosti,to je jak si nastavis rozvodovy remen.ten sem menil po 120 000 km a prikouri si to jen trosku na dvojku jinak nic.a spotreba,sla radove o pul litru az litr dole. co si chvalim je vic sily ze spoda nemusim tolik tocit motor a tolik radit. kdyz chip tuning tak rozumne.a kdyby to automobilky davaly ve standartu tak za co by z lidi tahali penize kdyz stejny motor ma pokazde jiny vykon:P

ITTI
20. listopadu • 20:33

v klidu,jako býv.majitel podobné,ale ne tuněné, neb to bytostně nesnáším mohu napsat,že je to psáno hodně pravdivě,vč. stěračů,oken a váhy.Nicméně na české silnice naprosto normální a pohodové auto,mně posloužilo 120t a zase jiné,ale to už tak dělám roky...nicméně když jsem to prolítl, alespoň 1/3 příspěvků řešila mlhovky,takže to zase není špatná bilance, myslím pro škodu a tenhle model...jj, ono se všichni tváří a jsou machři,čím by jeli,co by nekoupili,z čeho je jim na blití,přitom před pár lety většina národa vylezla z nějaké šáde 120/fáčka a značná část tam,bohužel, ještě je i dnes, takže recenze solidní,tunění bych nedělal,tečka.

Skyline
20. listopadu • 12:59

Clanek me pobavil a diky za nej, je to krasna sonda do duse skodifkare, kterych se tady pohybuje spousta. Zminka o srazu kamnaru a z ni vyplyvajici upravy na votuzidle jsou proste dokonalou studii teto specificke sorty motoristu a skvele jsem se bavil.

4est
21. listopadu • 22:47

Tuzingem podavanym jako takovym na nejmenovanem serveru jsou mysleny spojlery, blikatka, cvakatka, houkatka, kridylka, pripadne svetla apod. Drtiva vetsina ladicu TDI jezdi seriove vypadajicimi automobily - oni totiz ty penize nervou do blbosti, oni vedi, do ceho investovat a vedi, ze vzdy maji moznosti kam jit, co zlepsovat, protoze hardwarovych moznosti je opravdu hodne (turba, intercoolery, trysky, hadice ... ). Na druhou stranu ze zkusenosti vim, ze naopak drtiva vetsina "ladicu" automobilu znacky Honda resi svoje upravy nakupem seriovych setu, ktere jim navysi s jistotou vykon a uz kdyz si to koupi, tak vedi presne, kolik nakonec budou mit. Zel, tyto sety se na svete zatim moc nevyrabeji (az na vysokoobjemove diesely z USA), takze ladicum dieselovych motoru nezbyva nic jineho, nezli ladit (chcete-li tunit).

Jan Hus
20. listopadu • 18:03

Už jsem se bál, že sem vylizaný prudič, který jezdí v tuzerském Civicu s výkonem travní sekačky nepříjde. Nakonec jsem se dočkal :)

Skyline
20. listopadu • 19:26

Musim rict, ze me celkem mrzi, ze zrovna takovy vylizany prudic, jako ty, jezdi tuzerskym Civikem s vykonem travni sekacky. Nicmene nechapu, proc informaci o svem prichodu pises zrovna jako reakci na muj nick?

KK
20. listopadu • 19:45

Páč je to adresovaný tobě... což jistě víš, jen si to nemáš odvahu přiznat. B-]

Skyline
20. listopadu • 19:50

Bylo to adresovane vylizanemu prudici, coz Jan Hus bezpochyby je. Dale se v prispevku mluvilo o tom, ze onen prudic jezdi Civikem, coz je mi uprimne lito, ze takovy primitiv jezdi Hondou. V neposledni rade se jednalo o vytuzeny Civic s vykonem sekacky na travu. Protoze takovy ani zadny jiny Civic nemam, proc bych si mel myslet, ze je to na me? Ze se v tom poznas i ty je spis tvuj problem nez muj :-D :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
KK
20. listopadu • 20:00

Ano jistě, jediné co umíš udělat, je obracení příspěvku. Bohužel tu o tobě sposuta lidí (včetně mě) má docela jasný názor. Takže v klidu, nemusíš se obhajovat, jak se říká, modří už vědí. B-]

Skyline
20. listopadu • 21:47

Ehm, mam tedy tvrdit, ze jezdim Civikem, i kdyz to neni pravda? No jo, skodifkari, ti se vyznaji a nikdy nezklamou :-D :-D

Jan Hus
21. listopadu • 9:05

To tvrdit nemusis, staci ze jsi potvrdil toho vylizance :)

DTSmaniac
21. listopadu • 16:49

skyline: *THUMBSUP* nedelej si z nich hlavu, me taky jeste nikdo nevysvetlil, proc bych mel jezdit v kamnech...

J23
20. listopadu • 11:57

osobně si myslím, že chip je lepší než pouze samotná výměna trysek. Chip řeší tlak turba (více vzduchu) + více paliva (prodloužení délky vstřiku). Výměna trysek s větším průtokem dopraví do spalovacího prostoru pouze více paliva, ale to řídící jednotka neví...

4est
21. listopadu • 22:37

ano nevi, pokud mu to prostrednictvim vhodne modifikovaneho chipu nereknes ;)

Jim
20. listopadu • 16:53

s tím bohužel nesouhlasím...výhodou větších trysek je, že za stejnou dobu dopraví víc paliva než předchozí trysky a motor méně trpí...
například u 66ky je lepší dát větší trysky, např z 81kW a rázem je vyšší výkon bez kouře, o udržbě motoru nemluvím...pokud s edávají ještě větší trysky, je vhodné upravit i SW, jinak nadměrně kouří...

J23
20. listopadu • 21:14

aha, tak vidím, že masírka Dieselpoweru funguje. Kolik tlačí VTG turbo v 81 kW (AHF), stejně jako turbo s obtokem s 66 kW (AGR)? asi těžko... tohle přesně řeší čip - víc paliva , víc vzduchu, větší výkon. Větší trysky ano, ale s vazbou na nový software řídící jednotky....

Jim
21. listopadu • 0:08

neděláš náhodou jen chipy?
pak by se to dalo vysvětlit....
jinak AGR turbo sice tlačí mín, ale pořád je tam tolik vzduchu, že i trysky z 81kW zvládne v pohodě vbez kouře....s ještě většími tryskami je předělání softu logické....;-)

Prochaine
20. listopadu • 11:55

Pokud autor jezdí s xenony bez automatického naklápění a bez ostřikovačů, tak je pěkně neohlednej a sobeckej!

TECH
20. listopadu • 11:11

Tak fénixi 56, tos mu to nandal.Čiší z tebe machr až na půdu, ale tak maximalně zde na internetu.Jinak budeš chcankař, který nikoho nezajíma, takže nemá cenu se tebou dále zde zabejvat.

R.K.
20. listopadu • 11:41

ámen..:-D

Pit
20. listopadu • 10:11

Je fajn, že autor nechal změřit výkon. Vážně by mě ale zajímalo, jak mu vyšly emise. Při těch úpravách, které popisuje si toto auto podlě mě nezadá s některými komíny v Neratovicích. Kolik jsi měl CO2 na 1 km? A kolik pevných částic?

Ivan
20. listopadu • 14:11

Tak to by mne taky zajímalo....

muhehe
20. listopadu • 20:35

trochu mu to kouří no :-D
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=9424&cat=500&ppuser=2263

dino410
19. října • 13:47

No smoke - no fun :-D

Germi
20. listopadu • 20:57

Můžeš být klidný, tímhle se na silnici nevyjelo:-D Tady měl motor jen vyměněné trysky z 2.5 TDI a soft, který tam absolutně nepatřil a byl tam asi jen 10 minut na zkoušku ;-)

miki
20. listopadu • 10:05

Lidi, řekněte mi už konečně někdo, proč se tyto relativně velmi levné a jednoduché úpravy ke zvýšení výkonu, nedělají přímo v továrně? Proč to auto nemůžu s tim výkonem a krouťákem koupit se všemi zárukami přímo od výrobce? Možná vám ta otázka připadá lehce dementní, ale zkuste odpovědět!

JasteR
21. listopadu • 7:32

Uplne jednoduse de tu jen o penize, proto se delaji ruzne varianty na stejnym zakladu, idealni priklad VW 1,9TDiPD v Octavii Tour 74Kw a 96Kw, jinak VW melo i 85Kw a 110Kw a ted jako zaklad je 77Kw treba u OII...a treba FII ma dokonce 1,4TDi 51Kw a 59Kw jen chipem-jinym SW...
A pokud beru Octavii Tour tak od MR02 se 66 a 81Kw lisi prave jen tryskama...

dino410
19. října • 13:45

To jo ale i turbem s variabilním nastavením lopat

e.t.
20. listopadu • 10:25

1. dodava se ten samy motor s vetsim vykonem a i vyssi spotrebou (96kw, v VW bora/golf dokonce i 110kW)
2. vetsi vykon = i vyssi spotreba. (kvuli vetsim vstrikům)
3. vetsi vykon ze stejneho objemu = vetsi namahani.Ono napsal jset to spatne. "velmi levne a jednoduche upravy"? No chybi prodlouzeni rozvoru, zlepseni aerodynamiky, vystuzeni karoserie, zmena podvozku (do zadu multilink) atd. Co motor? co hlava valcu, blok? je menenej za silnejsi? Co ventily, krouzky, pisty?
Apropo F1 ma taky velkej litrovej vykon ale jak dlouho ten motor vydrzi? 5tis km max?Pokud chcete vykon z dvoulitru, kupte si imprezu ST. Ale verte ze jsem tu cetl v diskusi jak si jeden majitel stezoval jak se mu behem 30tisic sype. Pritom subaru patri mezi nejspolehlivejsi vozy. Pak z nej vypadlo ze s tim pod 200 nejezdi a jezdi furt na plnej karbit. Na ten jeho styl 4valec stacit nikdy nebude... ale to je trosku mimo misu.Tato uprava nedava smysl proto ji vyrobce nenabizi. Dela z klidneho rodinneho vozu co jezdi i pod 5 litru a ma urcitou uzitnou hodnotu vozidlo, na ktere se musi opatrne, v zatacne nepridavat a na hranici maximalky pevne drzet volant.
Jinak puvodni O1 s timhle motorem zvladne i 500tis km bez vaznejsich problemu.

miki
20. listopadu • 10:55

Díky Srandovi a e.t. za odpovědi. Já jsem odpovědi na svoji otázku znal, ale potřeboval jsem dát přečíst názory nezávislých , zřejmě zkušených "autařů" na tento druh tuningu, svým známým. Mě nevěří. Oni si nechali načipovat dvě starší oktávky 1,9 Tdi kdesi v Liberci. Mají prý 30 kW navíc a NIŽŠÍ spotřebu! To vše s jakousi zárukou na "normální" životnost celého vozu. Podle mě je to celé pěkná blbost.

Thor
21. listopadu • 21:46

No asi moc zkušený nejsou, ten STEJNÝ motor má jen jiné turbo, software, mezichladič ...., ale jinak je to stejný motor :-D:-D:-D:-D

mikes
20. listopadu • 17:16

Sveho casu, tusim pred rokem, byl v AutoBildu test tuningovych firem, kdy čipovali stejný typ motoru, porovnali kolik melo auto před a po "upgrade" a jaka byla spotreba predtim a potom, jak se zmenila teplota turba atd. Svete div se, ale narust vykonu byl řádově nižší než slibovaný, přidali sotva pár koní místo např. 30 slibovaných PS, zato spotřeba soupla uplne u vsech. Clanek mam naskenovany, pokud by mel nekdo zajem, muzu poslat. Poucne cteni.

Thor
21. listopadu • 21:55

Ani nemusíš, já ho četl taky. :-D Moc pěkný čtení, ale když někomu za 20.000 řekneš, že jsi mu přidal xx koní, tak tomu prostě věří :-))

e.t.
20. listopadu • 12:21

pri tomto precipovani bych s nima souhlasil, tady nemusi jit zivotnost az o tolik dolu, zalezi jak kdo s tim bude jezdit... Jasne ze komponenty jsou castecne predimenzovane aby snesly vic.
Ciste teoreticky kdyby u octavky odchazeli poloosy (stylem vaha vzduchu) a kazdej by o tom vedel, asi bych byl vic proti tomu chipovani. Ale nejake to kw navic jeste beru.
Nicmene tenhle clovek to zvysil o 100% !!!

TECH
20. listopadu • 11:18

Co vím tak ty Liberečáci maj svoje auta taky tak "vyhoněný".Jezdí s nimi 2-3 roky, pak výkon sníží a jde auto do světa."Levná octavia se cca 150 kw, to asi pojede dobře a za auto se 150 kw se dávaj kapku jiný peníze.Chudák ten co to koupí posléze...

SRANDA
20. listopadu • 10:16

Motor je vždy nastaven na nižší výkonovou hodnotu než jaké je schopen, to je kvůli spolehlivosti a delší životnosti. Při takovémto nižším výkonu motor více snese a lidé kteří zrovna "neumí" jezdit sním vydrží déle... každý jezdí jinak, někdo s podtočeným motorem, kdy TDi také trpí jako např. benzínové motory a tak se všechny motory prodávají s podtaktovaným výkonem, aby tyto lidi a jejich styly jízdy lépe snášely, bohužel i to je na některé málo a jsou schopni tyto motory svým stylem odrovnat :D Co se týče úprav je holý nesmysl vytunit motor a ostatní díly ponechat stávající, viz brzdy, stabilizátory, tlumiče atd atd. Díly jsou dimenzovány vždy na určitý výkon, pokud se rapidně zvýší, např. jak autor článku píše o 100% je samozřejmé že určité díly podlehnou a např. prasknou, nebo neunesou sílu na kterou nebyly z výroby dimenzovány. Nižší výkon motoru je vždy vypouštěň kvůli životnosti a předpokladu že s vozem nejezdí jen lidé, kteří ví jak mají řadit, kdy a že když je motor studený nemají jet "naplno".

Jméno:
20. listopadu • 9:56

100 kW (vic neverim) a plnej plyn v maximalnim rejdu na stroji dimenzovanym na 66 kW? Tusis vubec neco o tom jak funguje homokinetak? boze!

JasteR
20. listopadu • 21:18

Mam vetsi upravu, na cca 136Kw taky z AGR 66Kw TDi :) (vymenenyho toho je opravdu hodne i podvozek a brzdy, spojka atd...) ..a znam lici co maji jeste vetsi a taky najezdi dost km.....

Thor
21. listopadu • 21:43

a proč sis rovnou nekoupil auto co těch 136 kW má ???:-D:-D:-D:-D Hlavně nás tu netahej za fusekli :-D:-D:-D Já vim "papír" snese všechno :-D:-D:-D Já mam O1 původně sociálka 66 kW a teď mam 250 kW :-P:-P:-P

xxx
25. listopadu • 16:21

no je videt, ze vubec nevis o cem mluvis..staci trosku pohledat na webu a uvidis,ze s penezma vsechno jde:-) no jinak treba v ty dobe, kdy kupoval to auto takovy vykon nepotreboval..a treba taky to auto co chtel se s takovy vykonem nedelalo...moznosti je hodne:-P

pavel
20. listopadu • 10:02

Auto už je co jsem zaregistroval v diskuzích odstrojený na původní výkon a je v bazaru, samozřejmě se kupující nedozví co se s ním dělo. Pravděpodobně bude i stočený na klasických 130 tisíc.To bude kup a nadávek, jak se Škodovky serou!

_Teddy_
20. listopadu • 12:16

Nemam nic proti tomu, ked si niekto takto (prepacte za vyraz) dojebe svoje auto, a znasa nasledky. Ale ak to niekto potom zatusuje, vrati povodne trysky, cipne to naspat, a predava ako keby sa nic nestalo (neupozorni potencialneho kupca co s tym stvaral), tak tomu by som odtal ruky od samej prdele, a v zivote uz nepustil do ziadneho auta...Ze sa stacaju v bazaroch (aj pri sukromnych predajoch) kilometre, s tym clovek tak akosi musi ratat. A myslim ze skuseny technik dokaze odhadnut, ci auto ma naozaj 130t, alebo skor dvojnasobok. Ale tieto "psie kusy" sa prakticky nedaju bezne odhalit. To uz je maximalne svinstvo voci potencialnemu kupcovi...

andree
20. listopadu • 9:42

Zeptal bych se... . V Kalifornii bys za to dostal rovnou gilotinu, tipnul bych si ;-)

JasteR
26. prosince • 16:06

To asi tezko kdys jsou naky Euro 5 apd nesmysly USA u prdele to by ty jejich nepreplnovany V8 apd asi tezko plnily...

majkl
20. listopadu • 16:11

Emise? Emise se na naftovejch osobácích ani věčinou nedělají. Kdo si vezme na svědomí, až ti v maximálních otáčkách prasnke rozvoďák.

ka-spel
21. listopadu • 10:40

Správně, jak píšeš, na svědomí. O ničem jiném to není. V případě potkání motoru STK nenese žádnou odpovědnost.:-(

Fénix56
20. listopadu • 9:27

Musím autorovi článku poděkovat, že jsem se po ránu krásně pobavil na jeho účet:-D:-D:-D Tak to vezmem postupně, za auto se stydět nemusí! Omyl - musí. Já bych se styděl i za Superb 2.5tdi ale vaše věc. Zadní stěrač je opravdu netřeba, stačí mít vyhřívané zadní sklo a auto které netvaroval nějaký amatér. Pokud tvaroval, je to marné chybu je hledat tam. Že světla nesvítí máte pravdu! Jednou jsem s O1 jel a nebylo vidět vůbec lautr nic ani na potkávačky, ani na halogeny. Někteří si proto pomáháte berličkama = štiplavými xenony. Nevím ostatní auta měli normální žárovky 2x silnější i před 15 lety. Proč oktávka nemá nevím, asi proto že je nej že. Při 150tkm si v interiéru něco vrzne- bravo. Jo opravdu kvalita, mi při 250tkm nevrzne nic. Jinak mě zaujal dým z kotoučů! Wau asi není něco v pořádku mám auto 2x těžší než vy, několikrát jsem musel brzdit z cca 220 na nulu fest co to šlo a nikdy dým nebyl. (když už tak už dýmí pneu a ne kotouč) Takže poděkujte materiálovým inženýrům do Škodovky za kotouče z plechu co měl být někam na králíkárnu. O tom že se kroutily (jo navrhl to opravdu profík - kroutily, bohajeho) se ani rozepisovat nebudu. Jinak životnost taky super, už je veměnit, já mám při 250tkm kotouče původní a měnit mi je pořád nechcou. Svou osobu jste pěkně odhalil když jste tankoval benzín místo nafty, bravo. A tak aspoň že jste nechtěl odjet se zastrčenou pistolí. Líbí se mi že vyjedete táhlé stoupání rychlostí 190 (no beztak škodovácký tacho takže praxe max 170) ale zapoměl jste dodat, že od tacho 120 je O1 velmi nestabilní. Takže od 120 to musí být dobře adrenalinový zážitek. Vašich 190 už považuji za kaskadérský výkon, tímto se vám za něj klaním. Já se totiž v oktávce nad 120 popravdě bojím. Nechápu postižení vašší mánií o mnoha stupňových převodovkách. Ty jsou proto aby auto jelo v konstantních otáčkách a tím byli emise minimální. Já mám maximálku elektronicky omezenou na 250, přeto mám stupně jen 4 a nikdy jsem necítil potřebu pátého. Vy máte maximálku menší (navíc jí nedosáhnete lážo plážo ale s jazykm na vestě), stupňů dokonce pět a pořád je to málo, asi další berlička. Vaše spotřeba při ostrém stylu jízdy 15L je teda ohromující, jsem rád že se svým 1.9 TDI máte podobnou spotřebu jako benzínové V8 4000-5000ccm. Ty totiž běžně berou 12-13, při ostrém stylo okolo 15, ale ať děláte co děláte (ve měste mezi křižovatkama i 210) přes 17-18 to nejde dostat. Co se týče malého druhého zrcátka, tak jsem se tomu nejdřív taky smál. Jako nesouměrné auto, každé varle jiné. Nicméně musím říct, že to sklíčko je tam tvarované a bohatě to stačí. Fakt viděl jsem tam víc, než na autech co mají 1,5 -2x větší plácačky. Tak řekněte že každé zrcátko jinak velké vypadá blbě a ne že tam nejde vidět, kupodivu tam vidět jde, to musím uznat. No a na závěr nejlepší pecka, hlučnost motoru se díky úpravám zvýšila. Bohajeho, mi zní v uších TDI v sériové podobě ještě po letech (jednou jsem s O1 tdi jel) . Dělám na to dodnes vtipy jak nutností sluchátka na uši ala Otík vesničko má středisková a vy hlučnost ještě zvýšíte. No řeknu vám starý ruský buldozer/bagr hadra, resp vyšší hlučnost si už moc představit nedovedu. Jinak 320 Nm je na motor o objemu 1.9 velice slušná hodnota, to nechápu proč ho nazýváte nízkým!!! S 320 Nm se vzhledem k velikosti auta musí už ucházejícně jezdit, to nizký mi trochu neštymuje. Takže vám váš článek nechci kazit. Rozumím je jste hrdým majitelem toho nejlepšího auta pod sluncem z kterého my okolní musíme sedat na zadek. Určitě vás nějaký Golfista s křídlem pochválí a proberete spolu své zázračné vozy. Nicméně z článku vyplývá že to je pěkný pasráč a vám doporučuju projet se i jinými auty. Pak třeba náhle zjistíte, když to obrazně přenesu, že čínská motorka 125ccm nebyla to pravé, že třeba japonská 750ka je o něčem zcela jiném a za podobné prachy. Ale nic si z toho nedělejte, že autům nerozumíte. Já zas třeba moc nerozumím počítačům a vy třeba jo:-P Tak hezký den a dík za pobavení;-)

Míra
13. ledna • 9:23

Á pán je odborník,
a co vaši, jezdí často s fábií do servisu???

M2
24. listopadu • 17:27

Bájný ptáku, díky za příspěvek, hodně pobavil. Už jsem zase dlouho neviděl taková .ovna, kroutím hlavou. Jedině snad jestlis' to psal "nachytřen" svými kamarády po návštěvě hospody?

michal
22. listopadu • 22:00

na zacatku pisete, ze jste jednou jel s o1 a od pulky clanku uz mate komentare jako clovek, ktery s ni najezdil minimalne 100 tisic km. zajimave.

JasteR
20. listopadu • 18:50

Ted jsem se zase ja pobavil na Vas ucet :) .. vy budete asi majitel super-extra-neporuchoveho japonce a samodrejme v bezinu :) ..mel sem tu cest s Acordem rv.2000 a po tech poruchach a spotrebe 15L pri nevalnem vykonu a nechutnych sazbach za opravy, diky nechci ...jinak nevalne tvrde plasty na pristrojovce vrzaly taky pekne :) ...a frantiky radsi vubec komntovat nebudu.. a V8 za patnac hmm dobrej vtip..PS: Pri teto uprave je 320Nm opravdu malo, bezne je tak 370Nm ..zasvedceni veci....
...stejne tak tlachy, ze to nevydrzi pisty (AGR motor) apd., lidi prostudujte si uz o tom konecne neco at tu tak neplacate...Jinak oddelat spatnym zachazenim turbo, nebo spojku je bohuzel bezne i u seriovych aut (nedochlazovani turba, vytaceni studeneho motoru atd..)Jinak Octavka dostala po faceliftu trochu lepsi svetla, ale porad zadna slava tj. xenony jsou jine kafe... podvozek je na rodinne auto dostacujici... pokud chcete sportovnejsi kupte si RSo... jinak ty bubny u 1,6 a 66Kw TDi je opravdu chyba.. setreni na spatnem miste.....jinak k tomu naliti benzinu do naftaku, asi mate vsichni bezchybne pritelkine, nebo manzelky co :)

Thor
21. listopadu • 21:35

PřítelkIně, dobrej fór, radši se nauč psát a pak krituzuj "japonce", tys tak jezdil jedině s kombajnem po poli a ne s Accordem, to je možná tvůj nedostižnej sen :-P:-P:-P:-)):-)):-))

JasteR
26. prosince • 16:04

No jednou me ten horor stacil, diky nechci...

chytrak
20. listopadu • 13:34

Tak tady má někdo dovcela dobrej komplex z octavie, co Fenixy. To je opravdu na léčení. Jeslti se v octavii ve 120 klepeš strachy, tak to seš asi ten dědula co jsem potkal posledně, valil to 30 na okresce a oči měl naštopkách. Ona totiž octávka právě ve velkejch rychlostech v přímym směru drží stopu velmi dobře. Neni to žádnej sportovní vůz do zatáček, ale jet s tim konstanteně tacho 180-200 neni takový umění.

Jiří Duchoň
21. listopadu • 10:13

Tak to je nesmysl. Špatná směrová stabilita ve vyšších rychlostech je především díky těžkému předku a krátkému rozvoru jednou z mála věcí, které jsou na Octavii prokazatelně a evidentně opravdu špatně. A to se bohjužel částečně týká i Octavie II.

mipu
20. listopadu • 15:59

180-200 a potom ses probudil

WOLF
20. listopadu • 13:23

tak nevim cemu se mam smat vic jestli clanku nebo temhle kydum... myslim ze fenix se odhalil sam kdyz uvadi ze jeho motor ma obsah 4000-5000ccm kdy si se zavrenyma ocima predstavuje ten pocit uspokojeni a snad mu i jeho penis pripada vetsi pri te predstave vetsiho motoru... recenze je opravdu spatenkova ale reakce fenixe jde jeste nize... je nizka jeste o velky kus ubozejsi... i kdyz ma v mnoha vecech pravdu styl podani poukazuje na jeho malost

tura_tatta
20. listopadu • 12:19

:-D:-D Už se těším až napíšeš něco podobného. Třeba o tom jak ti papá dal na nové autíčko aby se ti před kamarádíčkama dobře machrovalo. 210 ve městě to už je trochu moc nemyslíš? Mám Lancer Evo VIII kdybys chtěl psát něco o tom že závidim

LK
20. listopadu • 11:19

Píšete to jako kdoví jak velkej frajer, stylem "já jsem ultraking". Přesto, že v určitých ohledech mám podobné zkušenosti, na mně působíte jako blbec a to nejen pro styl psaní, ale i pro rádoby uvedená fakta.
Například můj benzínový V8 s objemem 4.6 (čili je v rozsahu 4-5l) si rozhodně vezme i přes dvacet (kamarádova A8 4.2 nápodobně, o Aceho E500 raději ani psát nebudu), takže hlody typu "přes 17-18 se nejde dostat" řadím do šuplíku k takovým, jako "mám při 250tkm původní kotouče, se kterými brzdím fest 220 na nulu" a "emise byli minimální".

mikes
20. listopadu • 17:06

Souhlas, velmi trefně napsáno...

skvarek
20. listopadu • 10:23

Jezis ty si chudak, umis jen kritizovat. Ty si presne ten debilek, co si vytuni 10 let stary audi, prilepi dozadu pritlacny kridlo z papundeklu a pak nekoho sestreli ze silnice, protoze si mysli, ze je ten nejlepsi a nejrychlejsi. Tady v diskusi si jeste dokazal, ze se povazujes za nejchytrejsiho. A nezapomen pravidelne pouzivat slovicko WAU - jako spravnej amik :-D

sim
20. listopadu • 11:13

WAU

e.t.
20. listopadu • 10:06

pokud rozumite motorum benzin diesel, tak vite ze dneska 300NM je standart u dvoulitrove nafty.
Ja ve svem zastarale nafte (bez CR) mam 280 (+50overboost), to same auto s CR, melo uz v roce 2001 v seriovce 320NM.
Pri tomhle brutalnim chipovani a posilovani vidím 350NM jako minimum, točák ke 400NM jako reálný,. Tzn vzhledem k vykonu a všemu kolem je 320NM učo sníženo.

_Teddy_
21. listopadu • 8:30

Pokud rozumite motorom ako takym, tak viete, ze velkost krutiaceho momentu bez informacie pri akych otackach ho dosahujete nema ziadnu informacnu hodnotu...Ono aj z maleho motora vykonu 40kW mozete dostat 1000Nm krutiaci moment, pravda ak ho sprevodujete tak, aby pri otackach kedy motor dosahuje tych 40kW (napr.4000/min) bolo na vystupe prevodovky ~380 otacok za minutu...

Jim
20. listopadu • 17:07

ano, jeden čas tam skoro 400Nm bylo, ale nejvyšší hodnota kroutáku není vše, pak to akorát hrabe a u nejvyšších otáček chcípá....tak jsem si to nechal snížit a zároven co nejvíc narovnat průběh při zachování výkonu...a hned se s tím líp jezdilo a sprintovalo... :-)

polakow
20. listopadu • 9:52

Už jste se vypovídal? Toho pána -kluka neznám, ale proč by měl bejt "pasráč", že si dle mého názoru zmíněnejma úpravama spíše autu uškodí je jeho věcí, on to tak chtěl vyzkoušet a je spokojenej. Pokud tím nikoho neohrožuje a projde STK tak je to jeho věc. Ten kluk sem napsal zkušenost se svou O1, kterou sposta lidí ocení . Vy jste sem napsal akorát, ale jo budu sprostej-hov.o.

ssd
23. října • 0:21

uplny suhlas, tato recenzia mi dala viac ako tie co majitelia robia po 1-10000km... inak podla prispevkov by som typol, ze clovek pod nickom "Fénix56" ziadne auto nema a take perly ako 4 stupnova prevodovka, 250km/h, gumy dymiace pri brzdeni z 220... takych pubertiakov je na internete dost.

SRANDA
20. listopadu • 9:52

Tak toto mě opravdu pobavilo, další co nerozumí technice a plácá se v tom jak sviňa. To že ve vašem autě jede na 4 rychlostní stupeň 250, nebo dokonce že máte jen 4 stupně není vůbec o tom že auto je lepší nebo horší, ale o technice... viz. jiná auta: Bentley Arnage má také pouze 4 stupně automatiku a to jede až 270Km/h, ale díky tomu že má 4stupně je jeho spotřeba běžně za hranicí 30Litrů, kdyby toto vozidlo mělo stupňů 6, spotřeba klesne o slušných 15%. Tak to je k technice vy chytráku!! Co se týče stability, vše záleží na podvozku, tlumičích a také použitých pneu! Když budu mít tvrdší tlumiče na stejném voze s širšími a většími pneu, stabilita bude mnohem lepší. Zajímalo by mne co máte za vůz, protože vaše vtipy jsou opravdu k pozasmání.... no jako obvykle ten kdo tomu nerozumí nejvíc perlí :D A nejvíce mě pobaví, když hodnotí člověk rozmlsaný z limuzíny za trojnásobek ceny vůz jiné kategorie. Jak to vidím vaše vozidlo, je nejspíš jiná kategorie a vy to sním srovnáváte... srovnejte stejně starý renault, peugeot se stejně starou o1 a potom poznáte ty rozdíly, kdy u většiny francouzských vozů je třeba měnit snad vše, nehledě na nekvalitní slícování, vrzající materiály a díy, zrezlé podvozky a stále svítící chybné kontrolky, které jak mi v servise řekli jsou prostě u těchto vozů normální. :D

JirkaK
20. listopadu • 13:56

S tím podvozkem to není tak jednoduché. Široké pneu, velké disky, snížit, ztvrdit. Ono to potom skutečně perfektně sedí, ale jen za "laboratorních podmínek" na dokonale hladkém asfaltu. Na hrbolech se z toho potom stává neovladatelná jankovatá koza, protože sladit použitou velikost kol s charakteristikou pružin a tlumičů tak, aby fungovaly optimálně a kola neodskakovaly je práce pro tým specialistů na spoustu týdnů, a ne pro samodomo garážový tuning.
Pokud jde o jízdní vlastnosti O1, ty nejsou nijak zázračné a nejde s tím prakticky nic dělat - kombinace extrémně krátkého rozvoru a dlouhého zadního převisu, u TDI doplněná o těžký motor před nápravou to prostě nedovolí. Podvozek samotný - vpředu McPherson a vzadu vlečená ramena jsou standardní podvozek pro nižší a střední třídu u všech aut z 90. let. Tak se vykašli na bláboly ze servisu, a zkus si někdy půjčit Xantii nebo Lagunu 1 v dobrém stavu, které mají plus minus stejnou konstrukci náprav, a 15 - 20 cm rozvoru navíc, a srovnat s Oktavií. Možná se budeš divit. S auty obdobné velikosti, které mají vpředu lichoběžníková ramena, vzadu víceprvek a rozložení váhy blížící se 50/50(M-B C-klasse nebo starý 190, BMW3), se potom oktávka podvozkově nedá absolutně srovnávat.

sim
20. listopadu • 9:43

Tak ja myslim ze ted uz muzeme jen zatleskat protoze jste prave takrikajic uhodil hrebickem o hlavicku. Souhlasim s vami.Jen bych dodal ze z clanku jasne nevypliva zda ten sikula co natankoval benzin byl primo auto nebo jeho otec, na zacatku uvadi ze se casto o vuz deli.

mikes
20. listopadu • 16:34

"...uhodil hrebickem o hlavicku."
"...jasne nevypliva..."
...chlape, vam by se clovek taky s chuti zasmal, jako Fenixovi :-))

sim
21. listopadu • 9:05

No tak se zasmejte a zivot jde dal ;-)

Ot@s
20. listopadu • 9:43

Evidentne jsi to nepochopil. Pro takove frajery jako ty mam jediny vzkaz - napis podobny clanek a pak muzes machrovat, brouku pytliku (kdyz uz zminujes ty varlata).
Muj osobni nazor - s prvni pulkou recenze na 98% souhlas a s tou druhou pulkou moc ne (dane ale tim, ze nejsem zastancem tuneni). Kazdopadne clanek napsany s dobrou virou a ja verim, ze pro spoustu obycejnych oktavistu velmi zajimave informace/zkusenosti.

sim
20. listopadu • 9:48

Ja mam bohuzel z internetovych diskusi pocit ze neco jako "obycejny oktavista" snad ani neexistuje. Z jejich projevu clovek snadno podlehne dojmu ze jezdit oktavkou je ten nevyssi vrchol jakeho lze v oblasti automobilu dosahnout.

franta_V8
20. listopadu • 18:42

ale to jen proto, ze jste proti oktavkam zaujatej. Treba ja mam k nim neutralni vztah, a nic takoveho tam nevidim...

Fénix56
20. listopadu • 9:47

Však já cením že napsal článek, dyť jsem mu za to i poděkoval. Jen jsem napsal že není všecko zlato co se třpytí.

ITTI
20. listopadu • 20:24

tak tys hned snad ve 2.či3. větě napsal,ža by ses staděl i jako majitel Superba...pak nechápu,proč vůbec tráviš svůj drahocenný čas čtením blábolů o koktávce..nečti,nekupuj,kup RR a napiš nám o něm.Aha jsme v česku,kritika všeho a všude je nutná,takový marxistický zlozvyk z dřívějška...B-]

miki
20. listopadu • 8:41

Nechápu lidi, kteří si koupí relativně drahé auto a pak do něj cpou další prachy za úpravy, které způsobí další poruchy a závady - tedy další náklady.

lolek
20. listopadu • 9:27

trosku to fakt prehnal no, ale kdybyste zkusil pocit "jee vono to ted tahne i na sestku" (octavia 4x4 74->96kw) uz byste taky nechtel jinak :)

miki
20. listopadu • 10:27

Jenže u mně by nad euforií z tahu na šestku, převládla obava z toho, že něco rupne...

20. listopadu • 8:09

by mě teda fakt zajímalo co udělal pro to, aby to lépe brzdilo, ty bubny vtadu asi nic moc a o tom, že by aspoň narval větší kotouče na předek jsem nic nečetl. furt jenom výkon a výkon 3-[3-[3-[

MLASKAC
20. listopadu • 9:29

to auto uz bubny davno nema, pouzil starsi fotku aby dosel tvrzeni ze auto je relativne zachovale. mj me lehce upravene 81kw to nandal vzdy tak nehoraznym spusobem ..

Radek Ondrášík
20. listopadu • 8:33

To je zajímavé. Není to tak dávno, co závodní speciály měly bubny a nikomu to nevadilo. Ono vzadu ty brzdy až takový zápřah nemají a dobré bubny odvedou v podstatě to samé, co kotouče. Ano, při nějakém super ostrém ježdění by zde problém byl, ale obecně bych v bubnech zas takový problém neviděl.

miki
20. listopadu • 8:59

Přesně tak. Hlavní nápor schytávají přední brzdy(až 90% pohybové energie) a to přímo úměrně razanci brždění. U dieselů to platí dvojnásob. Kritika zadních bubnů, bez znalosti souvislostí, patří k Českému folklóru.

luky
20. listopadu • 9:40

má zkušenost s auty které mají kotouče a jezdí převážne prázdná a mužu říct že těmto autům jsou kotouče kničemu a jen odchází.pro tyto auta jsou lepší bubny. pokud se jezdí málo tak rozhodně bubny.když se jezdí málo a většinou s prázdným autem tak zadní brzdy jen tak trochu přibrždujou tím pádem třmeny se moc nepohybujou a zatuhnou zareznou a nasledně zničí kotouče destičky

miki
20. listopadu • 9:49

Ano, je to tak.

Hujer
20. listopadu • 9:17

Nejde ani tak o bubny/disky, jde o to, že brzdy na 66kW auto jsou dimenzovaný jinak než na 110kW. Sám autor píše o kouři od brzd a o přehřívání, ale nic o tom, že by brzdovej systém nějak posílil. A srovnávat závodní speciály se sériově dělanejma autama?? No comment...

Hujer
20. listopadu • 8:03

Tunig motoru s bubnovejma brzdama ?!?!?! Tyhle magory mám nejraději....

Germi
20. listopadu • 13:16

Už je tam dávno kotoučová zadní náprava;-)

ka-spel
20. listopadu • 11:39

a sériovým podvozkem...

20. listopadu • 8:12

hm, sem to nestihnul :-/

e.t.
20. listopadu • 7:34

Mate automaticke naklapeni svetel? kde mate ostrikovani svetlometu nutne pro xenony? Tomuhle autu bych nikdy technickou nedal.... 3-[3-[3-[

Petr Leitner
20. listopadu • 8:00

Naklánění, nenáklánění, mě xenony deptají i na rovných úsecích. Možná křivdím dobře provedeným xenonům z fabriky, ale z českých silnic mám na xenony alergii. I na naprosto rovném úseku značně oslňují, víceméně se svítivostí rovnají dálkovým na starších vozech. Po projetí nějakého mercedesu s xenony pár sekund nic nevidím. 3-[Počkejte až začnou dpoředu dávat LED světla. Možná takové LED světlo bude mít 20W ale bude svítit 4x jak současná dálkovka. Norma se splní, řidič dobře uvidí ale těch mrtvých v protisměru.. 3-[ 3-[

e.t.
20. listopadu • 8:28

xenony se použivaji dnes bezne.. muzeme s tim nesouhlasit, muzeme o tom vest diskusi ale to je tak jedine co s tim muzeme delat.
OKA xenony se muzou pouzivat ale MUSI mit automaticke naklapeni a hlavne musi mit ostrikovani. Aby se zamezilo oslnovani.
Ja mam oci v poradku a vim ze pokud jsem za horizontem jsem oslnovan a ridic za to nemuze. Ale tahle recenze je jak udelat z auta nerizenou strelu. Proc tam nedal 2,8 benzin V6? Auto na bubnech, s podvozkem co nestiha, s komponenty co nevydrzi takovy napor ?

Ozzy
20. listopadu • 8:33

Nejsem v tomhle tak zběhlý, tak mi to prosím vysvětlete. Proč musí mít xenony ostřikování? :)

shutdown
20. listopadu • 20:59

xenony mají menší příkon a v zimě tolik neodtává sníh ze světlometů, proto ty ostřikovače

e.t.
20. listopadu • 8:39

"Použití xenonového světlometu je spojeno s přítomností dvou dalších důležitých systémů na vozidle - automatické regulace sklonu světlometů a ostřikování světlometů," vysvětluje Štícha a varuje: "Sady pro přestavbu, které se na trhu objevují, tuto skutečnost vůbec neřeší a řidič se pak vystavuje postihu policie nebo potížím při technické prohlídce vozidla."http://automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=10457

e.t.
20. listopadu • 8:38

pry aby nemeli znecistene svetlomety.. na nich se pak lame svetlo a oslnuji.
neni to z moji hlavy. ale u noveho auta s xenony nenajdete svetlomet bez ostrikovani.
TJ. xenon neni jen vybojka jak si tuneri mysli. je to automaticke naklapeni + ostrik (na tohle ale bohuzel kazdej kasle.)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Normality Syndrome
20. listopadu • 8:48

no spis je to tak, ze Xenony potrebuji pro svoji funkci ciste svetlo, jinak sviti vyrazne hure, nez bezny halogenky. Toz tak :-D .

Bárt
20. listopadu • 9:43

Ne, e.t. má pravdu. Výbojky mají asi 2x větší světelný výkon než žárovky a pokud je na světlech nějakej bordel, může se na nich rozptylovat tolik světla, že to pak hódně oslňuje... Že nenajdeš na originálních xenonech verzi bez ostřiků není náhoda nebo výmysl výrobců, ale povinnost daná zákonem/vyhláškou (čím přesně nevím). Stejně i tak zařízení na automatické seřizování sklonu světel...
Když se před x lety přecházelo z normálních žárovek na halogenky, taky se o tom vedly vášnivé diskuze a spousta lidí se cítila oslněna. Pak si na to lidi zvykli... Stejně tak si (budou muset) zvyknou i na xenony a za pár let na LED

SKAJA
20. listopadu • 8:17

Otázkou ovšem zůstává, kde je problém. Existují různé oční vady, s nimiž by člověk rozhodně auto řídit neměl, protože tím vážně ohrožuje sebe a své okolí, takže pokud opravdu v noci po projetí vozu v protisměru "nic nevidíte", měl byste navštívit očního lékaře a nechat se vyšetřit, než způsobíte nějakou nehodu :-|

Petr Leitner
20. listopadu • 8:25

Ve městě OK. Ale pokud jedu mimo město a je tma jak v pytli tak je toto naprosto přirozená reakce očí. A nejsem jediný, to samé potvrzují spolujezdci a to spolujezdec není světlem "zasažen" tolik jako řidič. Jak říkám - xenon mě osvítí možná víc než dálkovka z Favoritu.

Bárt
20. listopadu • 9:38

Takové problémy jsem taky dřív měl. Je to normální, protože oko se automaticky snaží zaměřit na nejjasnější objekt v zorném poli. Vyřešil jsem to tak, že se vědomě dívám dál na svůj jízdní pruh a opravdu se snažím nesklouznout pohledem do těch světel. Funguje to dobře ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ka-spel
20. listopadu • 11:11

Přesně tak. Taky mě to oslňuje, ale na to je fakt nejlepší už z dálky jak se blíží někdo hodně ozářený sklopit oči na vozovku před autem a vůbec se nedívat do protisměru.

Novák
20. listopadu • 7:03

"S chiptunigem jsem najel skoro 50 tisíc km a vše zatím funguje jak má. Čili to může být dostatečný důkaz, že při kvalitním chipu a aplikaci odpovídajících trysek a turba nemusí automaticky dojít k razantnímu snížení životnosti či havárii motoru."
Co chcete hodnotit po pouhých směšných 50 tisících kilometrech ? Oddělal jste krom toho spojku a poloosu, což je právě důsledek toho tuningu.

WOLF
20. listopadu • 13:13

Boze muj z puvodnich 66kw to zvednout na 114kw tomu rikam blbost... za padesat tisic odesla spojka poloosa atd. atd. a to s tim podle vlastnich slov jezdite rozumne... myslim ze jde o vyjadreni nedospelosti vlastniho ega... OKTAVIE MA MIZERNY podvozek i brzdy a vy z toho delate nerizenou cmoudici strelu ktera se kazdym okamzikem rozsype... tomu rikam automobilova FUSARINA erste klasse

_Teddy_
20. listopadu • 8:32

Inak clanok je krasny priklad toho, ze ciptuning sa nema prehanat. Autor to s dopovanim motora prehnal, a to dosvedcuje ta spojka a poloos. Jednoducho az taka rezerva v navrhu pohonu nebola, aby bez problemov zniesla narast vykonu z 66 na ~120kW. Keby tuto upravu urobil uz na zaciatku, velmi pravdepodobne by sa mu auto uz davno "rozsypalo" a nenajazdil by na nom tych 220tisic km. A to by som este velmi rad videl valce, piesty a piestne kruzky, ako vyzeraju po tejto uprave!

Bořek Hudák (bhudak)
20. listopadu • 15:51

Jak mužeš říct, že to s tim výkonem přehnal? Myslim si, že to, že mu odešla spojka, tak byla očekávaná daň. Pokud chceš zvýšit výkon, musíš k tomu udělat i pár úprav okolo. V tomhle případě spojka a poloosa.

_Teddy_
21. listopadu • 8:20

Prehnal to prave preto, ze upravoval len motor, a ten vytunil na prilis vysoky vykon. Adekvatne tomu neposilnil spojku, brzdy, poloosy. A samozrejme, aj motor "tunil" len vymenou trysiek a preprogramovanim. Lenze tie mechanicke diely nemaju az taku rezervu, takze ich zvysene namahanie sa podpise na nizsej zivotnosti piestov, kruzkov, valcov, lozisiek...

PetrX
20. listopadu • 7:32

Ano 50t je docela málo a odešlo toho docela dost. Dát plnej kotel při vytočených kolech je opravdu těžká hovadina - kámošovi se stalo to samý na kruháči. Zvednout výkon skoro o 100% to je síla - jak dlouho to to auto může vydržet při "sportovním" zacházení.

e.t.
20. listopadu • 7:46

hlavne rika ze podvozek na to kvalitou nema.
a nezvedl skoro o 100% ale o vic jak 100%. po te co z 66 udelal 118, tak pak pridal +10koni.
apropo na 118 to zvednul kdyz uz motor 66kw nemel. Na cerstve zajetem motoru by udelal jeste vic.
Proc si nekoupil hned 96kw oktavku? dostal by lepsi spojku a predpokladam ze i lepsi prevodovku atd.. no vrazet to do oprav se mu vyplati.

Jouda
20. listopadu • 12:27

Nevim co je spatneho na tom ze menil spojku ... ja ji na O1 menil pri 130tkm ... ted mam 217tkm a mam 1,6 74kw....

Jouda
20. listopadu • 12:27

Nevim co je spatneho na tom ze menil spojku ... ja ji na O1 menil pri 130tkm ... ted mam 217tkm a mam 1,6 74kw....

Jouda
20. listopadu • 12:27

Nevim co je spatneho na tom ze menil spojku ... ja ji na O1 menil pri 130tkm ... ted mam 217tkm a mam 1,6 74kw....

PetrX
20. listopadu • 21:49

Tak to jste "borec" - moje O1 - 81kW (čip 97kW) najeto 180t a spojka, turbo stále původní. Je to holt někde mezi pedálama a volantem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fido
21. listopadu • 13:26

Mate pravdu. Osobne taky nechapu, jak nekdo muze znicit spojku. Na zadnem aute jsem ji nikdy nemenil a nekolik jsem jich prodaval s najetymi 300t km a puvodni spojkou.

4est
21. listopadu • 22:31

Je rozdil mezi benzinem a dieselem, nemluve o preplnovanych motorech ... ver nebo ne, ale u opravdu vyladeneho 1,9TDI se muzes dostat pres hodnotu 500Nm. (z puvodnich 285/310/320) a to uz si zada daleko jinaci zachazeni nebo spojkovy set.

Radek
21. listopadu • 15:53

Ono je menit a menit. Bud menim, ze musim, nebo menim, ze chci. Ja mel problem jen v tom, ze mi sla blbe radit zpatecka, jinak vse v pohode, po vyymene spojky to bylo ok, videl sjem tu spojku a nerekl bych nezskusenym okem, ze je spatna, jasne ze jsem mohl jezdit dal a tu zpatecku tam nejak narvat, ale ma to cenu? To samy plati o jinych vecech - tlumice taky vydrzi 50tis. nebo 200tis. km

Jouda
21. listopadu • 16:04

Mozna vydrzela 150tisic, fakt nevim, ale proste se menila v tomhle intervalu ... Jezdila s tim starsi pani tim zpusobem ze nez aby si podradila tak vymackla spojku ... No a ja si s tim autem servitky neberu .. Ono vetsina jizd po meste a rychle pousteni pedalu se asi spojce moc nelibi. Proste se tomu autu dava zabrat... Takze spis zalezi na zpusobu jizdy, nez na motoru. Dizly maji ale vetsi talir nez benziny....

Jouda
21. listopadu • 16:04

Mozna vydrzela 150tisic, fakt nevim, ale proste se menila v tomhle intervalu ... Jezdila s tim starsi pani tim zpusobem ze nez aby si podradila tak vymackla spojku ... No a ja si s tim autem servitky neberu .. Ono vetsina jizd po meste a rychle pousteni pedalu se asi spojce moc nelibi. Proste se tomu autu dava zabrat... Takze spis zalezi na zpusobu jizdy, nez na motoru. Dizly maji ale vetsi talir nez benziny....

Jouda
21. listopadu • 16:04

Mozna vydrzela 150tisic, fakt nevim, ale proste se menila v tomhle intervalu ... Jezdila s tim starsi pani tim zpusobem ze nez aby si podradila tak vymackla spojku ... No a ja si s tim autem servitky neberu .. Ono vetsina jizd po meste a rychle pousteni pedalu se asi spojce moc nelibi. Proste se tomu autu dava zabrat... Takze spis zalezi na zpusobu jizdy, nez na motoru. Dizly maji ale vetsi talir nez benziny....

Bárt
20. listopadu • 9:39

Jestli to nebude tím, že v roce toho faceliftu se 96kW verze ještě nedodávala. Přišli s ní až docela pozdě, pokud se nemýlím až okolo r. 03 nebo 04...

MT
20. listopadu • 6:43

Jen doufám, že majitel automaticky mlhovky vypínal v případě, že potkal jakékoliv protijedoucí vozidlo. Lidi uvědomte si konečně kdy vyhláška povoluje použití mlhovek a mějte ohled na druhé a zbytečně je neoslňujte.
Bohužel bezohledných řidičů je opravdu dost a pokud vidím auto za tmy (bez mlhy nebo hustého deště či sněžení) s rozsvícenýma mlhovkama, tak mu ty mlhovky pustím taky a do toho ještě světelnou houkačku ať se "nažere".

r
20. listopadu • 12:30

Mne mlhovky ve dne taky nějak neoslňují, narozdíl od geniálních samokutilsky řešených xenonů nastavených tak aby svítily do výšky očí. grrrr

chytrak
20. listopadu • 13:12

Hezká teoretická diskuze o tom jak mlhovky svítěj dozemě. Ale tady kolega psal o octávii, kde mlhovky jsou součástí hlavního reflektoru. Takže tyhle rozhodně oslňujou, byť jsou naklopený. KAŽDOPÁDNĚ, ZA NORMÁLNÍHO PROVOZU MLHOVKAMA NESVÍTIT. Kurňa.

JirkaK
20. listopadu • 13:29

Hodně je to právě o tom, že u Oktávky jsou mlhovky v hlavních světlech. Tím je nemožné "rozštelování" proti hlavním světlům. Problém je spíš u mlhovek v nárazníku (favo, felicie a spousta dalších aut). Tam často asi probíhá následující: Chci líp vidět, rozsvítím mlhovky. Ale prd od nich vidím, svítí deset metrů před auto. Tak je zvednu nahoru.....
Jinak svítit mlhovkama v noci za mokra je prasečina, a když jede někdo takový proti, dávám bez rozmýšlení dálkové. Za sucha jen když jsou zvednuté a oslňují - svítí na první pohled víc než tlumená. Když je člověku dvacet, tak si to neuvědomí a vidí ve tmě mlhovky nemlhovky. Za pár let je to ale jinak.

stoural
20. listopadu • 9:02

Me kdyz nekdo oslepuje, tak hned nastavim sklon svetlometu, aby potkavaci svitily co nejvice do dalky (standardne mam druhy nejmensi stupen). A kdyz pak na me zacne drze blikat, ze ho oslepuju, prepnu jeste na dalkove. A je klid.

Pepa
20. listopadu • 8:03

Taky mne mlhovky neoslňují, radši bych je viděl místo tlumených světel ve dne. škoda jen, že to nelze. A na takové jako ty je nejlepší udělat myšku z oslnění do protisměru, aby ses z toho po*ral.:-D

forrest
20. listopadu • 14:18

myška do protisměru může napadnout jen toho největšího debila jako seš ty!!!:-Ojinak já si mlhovky v noci taky občas pustim protože moje felcka svítí fakt na dvě věci.Je mi to blbý,ale co mám dělat když vidim pěkný h...a řek bych že je to pořád stokrát lepší než audina s xenonama co oslepuje jak dobytek

kypo
20. listopadu • 11:29

tak Pepicek si sa vyznamenal teda. Tvoj prispevok svedci o tvojej inteligencii hraniciacou s geniTalitou... Sa uvedom magor.

MT
20. listopadu • 8:28

Hmmmm zajímavý způsob řešení. Místo toho aby se zabýval příčinou tak řeší důsledky. Mimochodem možná by nebylo od věci, aby si řidiči přečetli vyhlášku, která jasně vymezuje situace kdy je dovoleno mlhovky používat.

Mrak
20. listopadu • 11:35

To mas tezky, kdyz kazdej polointeligelint ve facku si rozsviti mlhovky, protoze je drsnej, je fakt zvlastni, ze tu kazdej trouba resi ze ho to oslnuje nebo ne, kdyz mame presne definovano, kdy se mlhovky smi pouzivat, navic je pak kdyz je muzou pouzit, tak je nezapnou.

Shifty
20. listopadu • 7:34

Mlhovky ve předu sviti pod mlhu,tj. dolů....;-) nezdá se mi,že by mohly oslnovat..

fahrer
20. listopadu • 19:14

Když si s nima přisvětloval, tak mu asi nesvítily do země. Prostě je to jen další mlhovkovej dement.

kypo
20. listopadu • 11:27

nezda sa ti? No mne sa to teda zda a dost vyrazne, a neni hmlovka ako hmlovka. Hlavne je to pruser ked je mokra cesta ako tu uz niekto pisal, to az oci stipu. Hmlovkarom pravidelne davam dialkove v domneni, ze sa ten dotycny uvedomi ale pripada mi, ze 80% hmlovkarov si ani neuvedomuje ze robia nieco zle... GRRRR

m@rek
20. listopadu • 8:28

to je pravda, ale jak je tu napsano, celkove s rozsvecenymi svetly je to opravdu neprijemne, zvlast u takovehoto auta, kdyz jsou mlhovky zakomponovany v hlavnim svetlometu. Mam ten samy vuz a kdyz se na to kouknu, taky me trochu boli oci

m@rek
20. listopadu • 8:27

to je pravda, ale jak je tu napsano, celkove s rozsvecenymi svetly je to opravdu neprijemne, zvlast u takovehoto auta, kdyz jsou mlhovky zakomponovany v hlavnim svetlometu. Mam ten samy vuz a kdyz se na to kouknu, taky me trochu boli oci

_Teddy_
20. listopadu • 8:33

No hmlovky v hlavnom svetle su asi tak platne, ako mrtvemu kabat. Fakt nechapem, kto prisiel na take "inteligentne" riesenie, ze bude takto setrit naklady...

JiVi
20. listopadu • 16:56

za by mercedwes? mel to v modelech z 80. let .. proste toto reseni popira logiku svetel do mlhy ... kdo tomuhle schvalil homologaci, by taky zaslouzil vytahat :-/

RRAAFF
20. listopadu • 6:59

Já teda nevím, že vám to vadí. Mně teda zapnuté mlhovky protijedoucích vozidel nikdy nevadily ať už v noci či ve dne.
PS: Mlhovky používám i ve tmě třeba na horách k lepšímu osvětlení cesty, když něco jede proti, tak je ale vypnu;-). Mně ale osobně nevadí no.

Standa
20. listopadu • 18:06

Mně teda mlhovky v noci vadí hodně.Určitě ty mohlovky vypínáš pokaždý při míjení protijedoucího auta? Já jenom, že spínače mlhovek bývají často umístěný dost něšikovně.

vrky
20. listopadu • 8:40

Tak to seš ty co tady pořád jezdí na mlhovky. 3-[

qqq
6. února • 12:56

na mlhovky jezdí jen blb

qqq
6. února • 12:54

na mlhovky jezdí jen blb

fredy
20. listopadu • 9:59

to bude jeden z tch magorov, co maju zapnute hmlovky aj v kolone na dialnici... velmi prijemne...

RRAAFF
20. listopadu • 13:50

To myslíte na mě nebo na jima co psal recenzi? Já jsem psal že je vypínám.
A i kdyby ne, tak se vám to může nelíbít, můžete nadávat, ale to je tak vše co proti tomu můžete udělat;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Standa
20. listopadu • 18:08

Můžeme taky zapnout dálková světla a případně upravit jejich sklon. :-D:-D

BrainLess
20. listopadu • 15:27

Kdyz se nekdo chova jako dobytek nebudu se k nemu chovat slusne ze ? Takze tyhle pitomecky resim dalkovejma z xenonu, funguje to naramne.

JiVi
20. listopadu • 16:55

dalkovy xenony . tak to je dobrej hlod :-D

lukas
10. prosince • 16:33

a proc jako hlod je videt ze o tom vis hovno co treba bi xenon?B-]

sfga
20. listopadu • 21:14

preco hlod? bixenony su myslis naco?

Jméno:
20. listopadu • 9:44

pitomecek to je no.. a hlavne mu to pripada normalni

Jogi
20. listopadu • 8:03

Mne to vadi pokial je mokra cesta. Pekne sa od nej tie hmlovky odrazaju. Ale na suchej ceste , hmlovky ani trochu neosvetluju. Ved svietia aj tak do zeme. :-P

_Teddy_
20. listopadu • 8:28

Ak svietia do zeme! Totiz geometria svetelneho kuzela u hmlovych svetiel sa nekontroluje, ponevac ju je aj dost tazke nastavit. Ak navyse niekto drgne prednym naraznikom povedzme o ten obrubnik, a "postrci" si hmlove svetlo vyssie, moze takto jazdit cele roky, a jedine co si vsimne budu blikajuci vodici, iduci proti nemu...A este nieco: na niektorych autach je to tak, ze ked zapnes predne hmlove svetlo, automaticky sa s nim rozsvieti aj zadne (pritom zadne svetlo do hmly mozes mat zapnute aj samostatne). Ist za niekym, kto ma vzadu vypecenu hmlovku (alebo este lepsie dve) nie je ziadna slast...

MT
20. listopadu • 8:00

Bohužel každý člověk je jiný a mě osobně jakékoliv intenzivní světlo ve tmě vadí. Mlhovky sice mají svítit dolů, ale přesto zvyšují, a to ne málo, celkovou intenzitu osvětlení vozidla.

pepe
20. listopadu • 7:23

Taky mám ten pocit že mně protijedoucí auto s mlhovkami nikdy neoslňovalo...

Doporučujeme

Články odjinud