Škoda Octavia 1.9 TDI: sázka na jistotu (velký test)

194 komentářů

Rudolf
2. ledna • 16:48

:-))vlastním to 1,5 roku,zatím spokojenost -spotřeba ,zátah,kufr,celkový dojem robustnosti pro mne +
:-(co mne vadí nejvíce- stěrače cyklovač,to posunování 1-3 hruza,zlatá felicie (pamět efekt),ABS to drnění do pedálu v zimě a pak už to jede jen rovně-dost blbý(jen letos jsem na to málem už 2* doplatil a to v minimální rychlosti.Celkem spokojenost a obdiv kamarádu s řadou I.

Vlado
9. prosince • 16:05

Predné sedátka sú otrasné - ako na vysokozdvižnom vozíku, operadlá a opierky hlavy OK.

NdR
10. května • 12:32

Sedlák si chtěl koupit novou Fabii místo staré Škodovky. V novinách si přečetl, že základní model stojí 225 000,- Kč.  Vybral tedy knížku a šel za dealerem. Ten mu spočítal, co by takové levnější provedení Fabie stálo. Sedlák zaplatil 376 tisíc a naštvaně odjel. Po čase se na něj Škodovka obrátila, že potřebuje koupit dvě dobré dojnice na statek v rekreačním zařízení, aby měli čerstvé mléko pro zaměstnance a aby si jejich děti mohly sáhnout na opravdou krávu. I sedlák nelenil, krávy odeslal a připojil tuto fakturu:

 - kráva, základní provedení                                 2×70 000,-
 - potah z pravé hovězí kůže                              2× 5 000,-
 - černo-bílý lak (příplatková barva)                      2× 3 000,-
 - zásobník mléka na celoroční provoz                     2× 8 000,-
 - 4 vypouštěcí ventily po 2 000,-                        2× 8 000,-
 - 2 ochranné přední oblouky po 3 000,-                 2× 6 000,-
 - celoroční kopyta 4 ks po 1 500,-                      2× 6 000,-
 - poloautomatický odháněč hmyzu                        2× 5 000,-
 - jednohlasé signalizační zařízení                         2× 6 000,-
 - umělá inteligence v provedení Standard                2×  24 000,-
 - čtyřstupňové zařízení na zpracování pohonné směsi     2×35 000,-
 - zařízení na ekologické hnojení                          2×12 000,-

 Celková cena za dva kusy dojnic:                         376 000,-

Pata
10. května • 12:40

Nahrad jmeno Skoda za BMW, DB, VW, Renault a jine  a pripis nekolik dalsich pozic a hlavne zdvojnasob cenove naviseni a mas docela peknej clanek.

 

Stanislav
10. května • 10:45

Já bych teda řek, že ve Škodě se přizpůsobili většinovému zákazníku - firmám a většinovému užití - jako služebák. Být šéfem, tak lidem nedám nějakej nabušenej třílitr ani za Boha, protože to nejen bude znát na spotřebě (a to si pište, že ho šetřit nebudou, když je to za firemní peníze), ale taky proto, že se slabším motorem nebudou provozovat rallye ABC consulting vs. XYZ computers, tak často k vidění na našich silnicích

osmo
10. května • 9:17

diky za pekny clanek. predem uvadim, ze jsem skodovak a muzu tak mit subjektivnejsi nazory:

souhlasim s tim, ze cesi jsou asi zabehnuti na skodu a tak mnozi ze setrvacnosti kupuji skodu (ja pri prechodu z felicie jsem si vybiral jenom z variant fabie). Mrzi mne jen, ze se setrvacnost projevuje treba tim, ze se kupuji Fabii juniory misto treba Hyun Getz

vyse bylo zmineno, ze MB vyuziva ceske natury a male kupni sily. proc by tedy meli davat silne motory, kdyz koupeschopnost je mala (je to to stejny kdyz byla predvedena Octavia Cupe - byla nadherna ale vyroba by se prodejem nezaplatila). Nesouhlasim ani s nazorem ze Octavii nestaci 1,4. Mame jednu sluzebni a je to dostacujici auto. Je to pohled nazoru - ja mam fabii 74kw ale dokazal bych si ji predstavit i s treba 1,4 nebo htp. nebezpecne motory-proc? predjizdim jen kdyz vidim ze na to mam. kdyz predemnou predjizdi favorit pul hodiny tak ja to uz proste nestihnu a pockam si - proc spechat. usetrenych par minut na 50km nebo 200km je o nicem.

vyse uvedene prispevky mne nepresvedcily ani pri porovnavani jednotlivych trid. stale pro jednotlive tridy nemam kriterium (je pravda ze porovnavat octavii (golf) s pasatem bylo uz i na mne dost )

co se tyka ceny - hodne se mi libi BMW 320, cena vsak min. 900k. proto radeji octavia 2,0d s vybavou za 700k (s automatem za cca 750k - snad) a myslim ze je to uz "nabuseny" auto. do tohoto auta motor 2,5 - to uz je asi opravdu nesoudnost

skode zdar!!!

IT
10. května • 8:50

Na úvod musím napsat, že jsem byl majitelem staré v provedení 1,9 TDI 66kW : všechny typické poruchy pro tento vůz se na ní vyskytly(kotouče,váha vzduchu,ovládání oken, atd...)Ale celkem spokojenost.Měl jsem možnost vyzkoušet novou s 1,9 TDI dle "chuti" a moje poznatky: skvěle sedí a brzdí.Toť vše. Dunění motoru je subjektivně (neb se neměřilo), větší než v 66kW. Hlavně při razantní akceleraci. Takže pro mne velké "minus". Aerodynamický hluk při vyšší rychlosti citelný.Psát o sedadlech jako ..." ..o posezeníčku"... mi připadá zvláštní . Po 100 000 km s modelem z roku 2000 trvám na tom, že ve staré se sedí líp(vpředu). Polohu za volantem jsem hledal dost dlouho a žádná sláva to nebyla. Ve staré se hledala líp, neb žena a dcera mi vždy seřídily na sebe. Čitelnost přístrojů je horší než ve staré. A na závěr k ceně. Ani v nejdražší výbavě nejsou hlavové airbagy, rádio...To nemá cenu komentovat. Kladem bude spotřeba, protože na PD systém motory HDI nemají. V plné výbavě a s motorem 2,0 TDI bude atakovat 700 tis., a to se dají koupit určitě lepší auta. I s motorem na naftu. Závěr: pokud bych teď kupoval Octávku, tak zásadně starou. Design nekomentuji, to je věcí názoru. Při zavírání zadního víka docela hluk(třeba náhoda). Zbývající dveře snad o trochu tlumeněji než ve staré. Krásné na tom je, že s novým Golfem se jede a sedí se v něm lépe. Ale: každý, kdo po ní touží, ať si ji koupí. Jenom ji proboha nepřechvalme. Je to normální obyčejné auto a nic extra na ní nehledejme.Že se mi dozadu vešla 13. letá dcera-podélně, je snad samozřejmost.To, prosím, neobdivujme. U aut této třídy se snad počítá, že vzadu sedí i někdo jiný než dítě v autosedačce. Nebo ne?

Libor
17. května • 9:47

V sobotu jsem si vyzkoušel novou 1.6 i 1.9, (jsem majitel 1.9 66kw r.v.2002) a mám dojmy naprosto opačné. Sedělo se mi velmi dobře a co mě hlavně potěšilo je  snížení hluku jak aero-, tak od motoru. Místa vzadu je více než dost. Akorát si myslím, že by mohl být cenový rozdíl mezi benzínem a dieslem nižší.  

tibor
10. května • 14:24

No to radio je ostuda,to by snad melo byt v nejvyssi vybave standart a nejvyssi rada smin.6 reproduktory,xsara to dava standart a hraje skvele!jinak s hdi je to tezky najednu stranu maji dobrou spotrebu,ale jsou hlucny,malo pruzny,jinak hlavovy airbagy mam ve xsare standartTak vydite pane broza neprijde mi,ze by oktavka byla zrovna levna,ale uvidime az tu bude nejaky ten patek.

IT
11. května • 13:52

Přiznejme si, že co se týká spotřeby, tak koncern VW je nejlepší. Ale "klapot" motoru a pak "dunění" je také fakt. Mám HDI, je tišší, žíznivější a pružnost dostatečná: 50 km/h a 4.stupeň stačí. Pak v pohodě akceleruje. Na rovině. Co se týká výbavy Octávky, až opadne počáteční nadšení, bude za stejnou cenu jistě lepší než v počátku. Konkurence zapracuje. Kupovat auto na začátku výroby je vždy loterie a hlavně se za to "připlatí". Já to řeším tak, že vyčkám, až se dělá 3-4 roky a pak koupím. Zatím se to osvědčilo. Prodejce mi tvrdil, že jediné mouchy budou ty na předním skle. Jako fórek je to hezké, to uznávám, ale stejně... mají co zlepšovat už nyní a to ji nezačali prodávat. Mouchy tam holt jsou, ať se to líbi nebo ne. Ale zatracovat Octávku, či ji hanět, to by lidé také nemuseli. Prostě není dokonalá, jako každé jiné auto.

Petr Broža
10. května • 8:57

Čitelnost přístrojů le lepší než ve staré, protože tam byly hodnoty 120, 150 a 180, zatímco v nové jsou klasicky: 120, 140... Pokud porovnáváte s Octavií pořed faceliftem, pak ano - tam má budíky nejlepší; nevypadají sice tak efektně, ale rychlost odečítám okamžitě (mám rovněž tuto Octavii jako soukromé vozítko).

Fabia vRS
10. května • 9:44

...nebyla by pěkně pohromadě fotogalerie všech budíkových panelů třeba ze všech Octavií?

XP
9. května • 19:09

Jakto že v Rusku má Octávia II  2.8 V6, 1.8 turbo, 1.9 TDI 96Kw, 2.5TDI V6.

Doslova tam je



Система питания


Электронный, многоточечный впрыск топлива. Электронный непосредственный впрыск дизельного топлива (2,0/115л.с.; 1,8 20V Turbo/150 л.с.; 2,8 V6/193 л.с.;1,9 TDI PD/131 л.с.;2,5 TDI V6/155 л.с).

Kdo nevěří, at se koukne na Ruské stránky škody http://www.skoda.ru/model/tech.html?proc=777 

Petr Broža
9. května • 19:32

Když se podíváte na celou stránku, je z toho poznat, že je to produkt-list Superbu (nádrž, kola...); jen ta hlavička tam nějak nesedí.

XP
9. května • 21:52

Aha, tak to pak jo. Už jsem skoro začal myslet

AcuraTL
10. května • 15:52

no on pry kdysi Ferdinand Piech pri vyvoji Octavie I prosazoval i sestivalcovou verzi, ale nejak to neproslo bohuzel...

XP
10. května • 18:50

Myslim že na to až tolik nevadí. Stejně by si ji málokdo koupil. Hlavně že tam jsou výkoný čtyřválce zejména 1.8 T 132Kw a v OII bude 2.0 FSI turbo 200koní. To nahradí výkon šestiválce, má menší spotřebu, ale nebude mít takový zvuk.

Alfons
9. května • 7:01

na pořádné auto, že tady pořád melete o Škodovkách? Jsou to jenom lepší Trabanty pro chudinu. Do EU jen s pořádnými vozidly.

mv
9. května • 10:53

Asi nemáš ani toho Trabanta.

A pokud je Škoda na úrovni ostatních, v něčem lepší, v něčem horší - nemám potřebu nermomoci vyčuhovat a jdu do O3. Jinak hodina servisu ve Škoda je pořád okolo 500/hod.....

Martin
8. května • 20:53

Rejpalové, ukažte mi nějakého konkurenta, který má stejnou nebo lepší výbavu a lepší cenu než Octavia 2.0 TDI 103 kW Elegance... Uvidíte, že Octavia vede.

Petr Papík
9. května • 8:53

No, nevim. Ja ted kupuju novy faceliftovany ford mondeo, 2.0TDCi 96kW, vybava Ghia, metaliza, 5dv, defendlock + nejaka dalsi vybava za 690tis. Stoji to srovnatelne, podobna vybava, je prostornejsi a nepotkam jich behem 10minut 20. Je to tyden stara predvadecka s 0km, tedy nove auto. Neni to nic neobvykleho, jen jsem obeslal par prodejcu v okoli a chvili smlouval.

Bernie
9. května • 16:02

O Mondeu 2001-> uvazuju taky. Parkrat jsem v tom sedel, a je to super zalezitost, se starsi Oktavkou uvnitr nesrovnatelny pohodli a design. Stve Vas neco na Mondeu? Nebo vsechno je super? Diky

Petr Papík
9. května • 20:14

Model po faceliftu 2004 vypada zvenčí a hlavně uvnitř značně lépe než původní model 2001. Zkvalitněly plasty, je tam konečně moderní a do očí nebijící audiosoustava, taky obložení dřevem ve výbavě Ghia vypadá lépe než původní černý lesknoucí se plast (nebo co). Je to po 3 letech prodeje vyzrálé a dotažené auto bez dětských nemocí, kterými bude možná O2 trpět. Navíc je to skutečně střední třída a ne žádná rádoby náhražka. Zatím v tom jezdím jen krátce a jsem z toho v extázi. Přešel jsem na to právě ze staré Octávie a musím říct, že je to jako přechod z motokáry do Auta.

Pája
9. května • 17:19

Mondeo podporuju a celkem schvaluju... je to hezké auto (jako jeden z mála evropanů), nejezdí jich tu tolik, a přesto (vzhledem k výbavě) je k mání za velmi solidní kroupy... když jsem chvilkově uvažoval, jaké euro-auto dejme tomu střední třídy bych snesl, tak Mondeo vyhrálo... taková ST220 v kombajnu...

 

tibor
9. května • 1:10

Ty rikas,ze oktavka je v takovy vybave a za takovou cenu nejlevnejsi a asi mas pravdu,ale ja bych si vzal radsi treba mazdu6,ktera patri do stredni tridy,je designove ohodne dal,ma image a myslim,ze kvalitou se muze rovnat s novou oktavkoua spodobnym motorema vybavou bych rekl,ze nebude o moc drazsi,snad kolem 750,000.takze oktavku bych si nekoupil presto,ze je nejlevnejsi?!?

Šumík
9. května • 12:50

Když se kouknu do ceníku, tak Mazda 6 2.0 CD sttojí asi 815tis, Nissan 825tis, Superb taky nějak tak, Ford rovněž. V této cenové relaci koupím auta s xenony, koly "17", atd. Jde o to, že Octavii s takovou výbavou pořídím okolo 700tis. a hotovo, u ostatních by to vyšlo, jak jsem výše zmiňoval.... 

tibor
9. května • 13:06

ale to jsou auta o tridu nahoruAta mazda je za 750,000 podivej se poradne!Sice vybavou nebude takova,ale je to auto o tridu vyse.Taky nevim poc srovnavas superba s oktavkou?!?a na japonce jsou ted slevy...a 700,000 na auto nizsi stredni tridy neni taky zrovna malo

Petr Broža
9. května • 13:27

Octavia je auto v podstatě srovatelné s M6; vnitřní prostor na podobné úrovni, jízdní vlastnosti rovněž, výbavu má Octavia v základu lepší a je daleko lépe dovybavitelná. Samozřejmě jako majitel Mazdy 6 bych se cítili lépe, ale ne každý se rozhoduje dle image značky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tibor
9. května • 16:06

nemohu porovnat objektivne to je pravda, s o2 jsem nejel,ale jel jsem s m6 a oproti stary oktavce neskutecnej rozdilSportovni chovani vozu,skveli sportovne ladeny interier,hodne mista a citil jsem vtom vozu nejak na urovni oproti starsi oktavceale je to ciste muj subjektivni pocit.A Volvo s40 je teda taky na rozmezi mezi nizsi a stredni tridou,ne?Protoze jestli oktavka je stredni tak s40 je stredni 100%,uz jen kvuli pouziti motoru,ktery se bezne do nizsi stredni nedavaji

Petr Broža
9. května • 17:02

Ano, oproti staré Octavii je to rozdíl. Ale to nová O také; asi jako mezi Fabií a Felicíí. S40 je také na rozhraní tříd...

O2 bude mít lepší motory, ale až později; šestivál to ale bohužel nebude.

tibor
9. května • 17:34

ja trochu nechapu tu marketingovou stranku skody,uvezt novy model a se starymi motory je napovazenouvzdyt kdyby uvedli o2 a hned treba s 16fsi nebo 2,0fsi ci necim silnejsim pridalo by to jiste na atraktivnosti a byla by to dobra reklama pro oktavku v zahranici,treba nova s40 je nejdrive nabizena se slinejsimi motory a pusobi tak hodnotne a duveryhodneale jestli sfsi musite tankovat pouze n98 tak unas asi uspech sklizet nebudou.

Diamant
18. května • 14:30

Azase klasicka otrepana fraza, ze FSI tankuje N98 a je to drahe. O kolko je N98 drahsi nez N95? O 7%? A o kolko ma FSI rovnakej kubatury nizsiu spotrebu? A to nepominam ani vyssi vykon. Podla mna sa FSI oplati, hoci by mohlo byt aj lacnejsie. Inak prax ukazala, ze aj s FSI sa da jazdit na N95.

XP
9. května • 18:55

Kdyby jsi sledoval dění kolem aut, tak by jsi Věděl že Octávie s motory FSI určenými pro český trh budou moci spalovat 95

tibor
9. května • 19:05

tak to bude dobry,pak nevim kcemu tam davaji klasickou 1,4 a1,6,vybehove motory,ktere mi k tomu to autu proste nesednou

Pája
9. května • 19:20

Ty motory tam dávají, protože si to nenároční lidi koupí!!!!  Ti nároční si koupí TDI.

A až bude klesat poptávka, tak bude na trh uveden "nový motor FSI" - vsadil bych se, že už se pracuje na reklamním šotu...

Petr Broža
9. května • 19:34

Ono je to celkem jasné - když už někdo má peníze na slušný motor, koupí si k tomu jiné auto.

Tom
9. května • 21:50

Moje rec

Petr Broža
9. května • 22:26

Já třeba mám Octavii I s motorem 1.8T. Je z druhé ruky, na nové nemám - resp. měl jsem nové, ale prodal jsem ho a koupil auta dvě, jedno pro mne, jedno pro snoubenku. Kdybych kdysi nekoupil novou Fabii a nyní nekoupil ta dvě auta z druhé ruky, už se před domem hřálo BMW 320d... (můj favorit).

Tom
9. května • 23:06

"....Já třeba mám Octavii I s motorem 1.8T......" Pane Brozo, neni vsem dnum konec! Ja jsem zacinal s Oktavkou z r. 67 (pred revoluci), pak Dacia, .... a na nakonec mam dve "3" doma (320d a 316i pro zenu) a to nejsem zadnej zbohatlik, normalne chodim do prace "na pasku". Jedinny rozdil je v tom, ze uz nejakou dobu nebydlim v Cechach ... Preju Vam a vsem ostatnim, aby se jim vyplnily jejich sny. Ale mezi nama, ta 320d je uplne obycejne auto  bezne stredni tridy , tady v Mnichove je to neco jako Octavka, takze zase neni o moc stat . Bohuzel v Cechach je silne predrazena a vydava se za neco extra (cenou). Kdyz se podivam na leasingovou kalkulacku VW na Golfa, vyjde mi, ze mesicne stoji o mnoho vic, nez ta vzpominana 316i. Pojisteni to same. Takze za "3" je vlastne nejlevnejsi auto zlate stredni tridy. Bohuzel (bohu dik) ale ne všude.

tibor
9. května • 22:34

tak to mate slusny motorale na snoubenku jste se ml zapomenout a koupit si bavko,to je fakt uzasny svezenicko,ty motory benzinaky i diesly...proste skvele

Petr Broža
9. května • 23:05

Zatím jsem měl jen 320i, příští týden si jedu pro 330d. Mňam

RedBaron
13. května • 22:50

...si děláte legraci, ne? To chci taky

Kupovat nové auto, dle mých představ by to vyhrálo 330Cd

--==(RedBaron_540i)==--

Petr Broža
13. května • 22:56

Právě s ním jezdím. Docela ujde

Dawe
9. května • 21:35

To je samozrejme, ze kdyby davali do O2 sestihrnek, tak se o to lidi nepoperou. Mnoho vyrobcu dava do vrcholnych verzi sestivalec (az na japonce), vetsinou neco kolem 3litru. Pokud mktg oddeleni stavi O2 jako stredni tridu, tohle by mela byt povinost. Ne aby na tom vydelali, ale aby ji udelali tu image. Treba Superb se taky nejcasteji prodava s 1.9TDI, ale tam uz v nabidce ten sestivalec byt musi bez debat. Auto ktere konci na ctyrvalcovem dvoulitru nepatri nikam jinam nez do nizsi stredni. Je to jeden z duvodu, proc me tak toci ta skodovkou omilana stredni. Jinak jsem presvedcen, ze auto je to kvalitni a konkurenceschopne, trh se na ni tesi, jak je videt i z mnozstvi prispevku tady  Jen by se mi libilo vic cinu misto oslavnych reci. 

tibor
9. května • 22:30

presne tak jsem to chtel nejak rictabsolutne souhlasim,neni zrovna chvalihodny davat do auta velikosti a komfortem stedni tridy?!?motory na urovni aut nizsi stredni,to image o2 rozhodne nepomuze

Petr Broža
9. května • 22:46

Motory jsou skutečně jediná chyba O2 - velké a těžké auto pohání malá čtrnáctistovka  Základem měl být motor 1.6, dále se měla objevit běžná 1.8, dvoulitr a pak případně pětiválec. Motory TDI jsou ok více než 100 kW se běžně nenabízí ani ve střední (výjimkou jsou německé vozy trojky BMW-MB-Audi).

tibor
10. května • 14:14

ale o2 je nove auto,tudiz skoda mela obmenit i motorovou paletu!Podivejte se na novou astru ta je mi po tehle strance vic nez sympatickajinak s40 ma taky zakl.diesel 100kw,mazda ma taky mzr-cd 100kw,ale je pravda,ze tdi jsou fakt kvalitni diesely.Treba mondeo ma nejsilnejsi diesel 96kw,coz na stredni tridu je trochu podprumer.Jinak tu 1,6 vyradily i z volva,sice tam mela vyssi vykon nez u vw,ale je slaba,proste autu narozmezi stredni tridy pasuje motor minimalne 80kw,jak kvuli prakticnosti a bezpecnosti tak i emocim

Petr Broža
10. května • 19:25

Astra má lepší motory, to je fakt; zejména ta 1.6 jede slušně a není tak hlučná jako 1.8 Ecotec. Nicméně Octavia také (časem) přijde s 2.0 FSI, 2.0T FSI a 2.0 TDI s vyšším výkonem. Ale bude to chtít tak půl roku/rok počkat.

tibor
10. května • 19:47

potom to bude urcite alspon motorove srovnatelny s s40ne vazne,2,0 t fsi to zni slibne a poradne nabuseny tdi taky,no uvidime,jinak proti oktavii nic nemam,tedy az na design,myslim,ze je to kvalitne udelany auto,ono moc nedodelanych od vw nenajdete,ale rozhodneikdyz bych si ji nekoupil,neuznacuju jeji vlastniky za chudaky apod.jak tu nekdy zazniva,vtom je ta krasa,ze kazdy muze vlastnit to na co ma a co se mulibi...

Fabia vRS
10. května • 9:38

Zbývá věřit, že za rok, za dva tam nové motory přibudou, stejně tomu bylo u i Octavie v r 1999, kdo si ještě pamatuje první řadu, když vyjela koncem roku 1996? Nasel jsem pouze toto: čtyřdobý, zážehový (1,6 1,8), resp. vznětový (1,9 D), ale pamatuji si, ze to byla tehda pekna bida s nabidkou motoru. 

Bohuzel Skoda Auto zamerne blokuje vsechny indexery (a snahy zaznamenat, co pisi na jejich webu), takze je problem lehce na netu dohledat cokoliv z oficialni historie.

www.skoda-auto.cz/robots.txtUser-agent: *
Disallow: / 

Petr Broža
10. května • 10:07

Na začátku prodeje byly k dispozici motory 1.6 55 kW, 1.8 92 kW a 1.9 TDI 66 kW. 1.8T přišel až v roce 1998 (kombi), 1999 pak i liftback. V tomtéž roce byla nahrazen motor 1.8 92 kW za 2.0 85 kW. Kdy přesně přišel motor 1.9 TDI 81 kW a 1.9 SDI si už nepamatuji.

Petr Broža
9. května • 17:45

V podstatě je to stejně jedno, protože drtivá většina si vybere 1.9 TDI, takže i kdyby tam byl osmiválec, nikdo si ho nekoupí

Pája
9. května • 17:40

Tady je vidět, že spíš vůbec nechápeš význam slova marketing... Nejde o žádnou atraktivnost, ale o to, vytřískat z naivních zákazníků prachy... a v ČR k tomu stačí :

1. "domácí" značka Škoda
2. slovo "nový"
3. výlet do Řecka pro pár "žurnalistů" a pak četba PR na webech a stránkách různých časopisů...

 

MV
9. května • 17:52

Seděl jsi v O2 a vyzkoušel ji?

A nebo je tvůj program co je "český" stojí za... Lituju tě!!!

Petr Broža
9. května • 17:50

ad 3) Příště budeme raději psát o autech, o které není mezi běžným lidem zájem, třeba Chrysler Vision.  A pak rovnou AR zavřeme, protože čtenost půjde ke dnu.

Teď vážně: Skutečně je v našem zájmu věnovat maximum místa tomu, co se čte. Test Octavie za první dva dny měl deset tisíc přečtení. Žádný jiný test, snad jen Golfu, neměl tak vysokou čtenost v prvních dnech po zveřejnění. Stejně tak si všimněte, co prodává motoristické časopisy - když je na obálce nová Octavia, bude náklad v tahu natošup...

PS. Čeští čtenáři by se možná měli naučit být tolerantní k názorům druhým a ne hned každému cpát svoje stanovisko "tak to je a nikdy jinak". V německých diskusích jsem se s ničím takovým nesetkal... Asi jsou více nad věcí a každému je úplně "buřt", co si kdo kupuje, čím jezdí, na co kouká apod.

Pája
9. května • 19:14

Broža:

ad Vision) běžné lidi totiž luxus vůbec nezajímá, zákazníci jsou skromní a nenároční a stačí jim tři písmenka TDI...

Teď vážně: Kdyby na obálce třeba Světa motorů byla stará oktávka a dvě pěkné mladé a hlavně nahé ženy, prodá se toho možná ještě víc... ?? Ale na(ne)štěstí jde i o dlouhodobou prodejnost...

Necpu nikomu své stanovisko, jen komentuji smutnou realitu... Jsem třeba nikde neřekl, že O2 je špatné auto, ba celkem nikdy jsem to auto z pohledu kvality nekomentoval... O2 může být i dobrá, ale když je zde situace, že někdo je donucen dát třeba půl milionu za auto bez motoru a bez výbavy a přitom mu je všelijakým způsobem (od celní politiky, přes lobování u vlády-dovozy ojetin apod.) znemožněno dát půl mega za auto s motorem a plnou výbavou, tak je to prostě objektivně špatně.

MV: no ten názor neprosazuji.

MV
9. května • 21:23

Jestli je to naštvanost na situaci a věci okolo, pak spíš souhlasím, ale pak to není debata o O2....

Petr Broža
9. května • 19:42

Bohužel je to tak; do té doby, než bude kupní síla obyvatel Česka a ceny jako v USA, bude většina z nás jezdit Fabií a Octavií.

tibor
9. května • 20:10

nerekl bych,ze fabie je vzor value for moneyC3 sezene s vybavou dost levne 1,4hdiod 340,000 mozna i min...fiesta taky neni nejdrazsi...myslim,ze kdo chce levne auto nemusi skoncit zrovna u skody,nebo vy si myslite,ze skoda je nejlevnejsi?podle me to tak neni

Petr Broža
9. května • 21:39

To jsem napsal obecně - fabie a octavie = poměrně levná a dostupná auta. Klidně za ně můžete substituovat C3, Punto, Xsaru, P307 apod.

tibor
9. května • 22:46

Jsem rad,ze uznate francouzka auta jako cenove dostupna,stim plne souhlasim

ajatin
9. května • 14:58

A s M3 jako srovnatelná není? M6 a O2 je snad rozdíl jedné třídy. Přece jen asi bude mít blíže ke Golfu, než k Pasatu, že. A nejde jen o image. Také o design, bezpečnost, spolehlivost,.... M6 je větší auto se všemi výhodami a nevýhodami, z toho plynoucími.

Petr Broža
9. května • 15:30

Je srovnatelná i s M3, stejně jako s mnoha jinými vozy ve třídě i "lehce" mimo ni.

Nebudu tady obhajovat O2 ani žádný jiný z vozů, ale myslím, že dnes už se nehraje příliš na to, jestli je auto větší nebo menší o 10 cm, protože menší auto může mít větší vnitřní prostor i kufr (viz právě srovnání O2 a M6) a naopak. Stejně tak to, že O2 patří do nižší střední neznamená, že nemůže nabídnout stejnou, ne-li větší užitnou hodnotu než auto třídy střední.

Jedinou současnou nevýhodou O2 je nedostatek silných motorů, ale to se časem "spraví" motorem 2.0T FSI...

ajatin
9. května • 16:01

Jo, takže je logicky M3 srovnatelná s M6.Ne, vážně. Trochu více objektivnosti než vlasteneckého nadšení by snad Oktávce neublížilo. Už teď to vypadá, že to bude kvalitní vozidlo, ale necpěme ji, kam nepatří. A ta užitná hodnota? Fabia Combi TDI asi také nabídne vyšší užitnou hodnotu, než třeba MB CLK. Ale třída tu bude jistě nižší.
A že by tady všichni jen kritizovali? To bude asi jen taková polopravda, či básnická licence? Je tu dosti kritiky i dosti chvály. Přitom delší zkušenosti tu s O2 má asi málokdo. Ale je to diskuse, tak je to snad v pořádku.

Petr Broža
9. května • 17:16

Ono když srovnáte vnitřní prostor, palubní desku, kvalitu zpracování atd. je M3 se stejným motorem (jediný srovnatelný je 2.0 l) s M6, zjistíte, že jediný rozdíl je v délce a velikosti zavazadlového prostoru. Rozdíl v rozvoru je pouze 3,5 cm => kdyby se M6 vyráběla jako hatch a dával se do ní motor 1.4 je to v podstatě nižší střední

Srovnejte např. Renault Mégane sedan - rozvor 2680 mm, Mazda 6 - 2675 mm. A jak poznáte, co do které třídy patří?  Nižší střední a střední se dnes v podstatě liší jen základními motory a výbavou, protože vše ostatní je srovnatelné.

Chci tím jen říct, že rozdíly mezi nižší střední a střední se stále více stírají... Nechci tady kvůli tomu vyvolávat zbytečné rozvášněné hádky.

ajatin
10. května • 22:03

Dobře, v tom smyslu kdyby se Octavia nevyráběla s 1.4, tak je střední. Také málokteré auto střední třídy 1.4 nabízí. V tom má konkurence co dohánět.
Už končím. Pravda je, že Skoda jde často svými modely trošku mimo zaběhlé třídy. A to je možná dobrý tah, to uznávám.

Snehulda
10. května • 14:10

Ono nakonec 323 a 626 pouzivaly stejny podvozek se stejnym rozvorem tusim. Nevim jak je to u M6 a u M3 ...

Šumík
9. května • 15:55

To je přesně to, co chci říct. Mazda je sice o něco výš(rozměry, komfort), ale ne s takovým rozdílem, aby to vyvážilo zhruba 100tis. navýšení. To, že tu budou jezdit mraky Octávek mi nevadí, důležitá je spokojenost s autem...a v Mazdě chybé 6 převod a diesel není zdaleka tak špičkovej jako 2.0 TDI....

tibor
9. května • 16:14

To me by prave velky pocet oktavek na silnici vadil,mam rad urcitou exkluzivituJinak jsem se koukal poradne na cenik mazdy a je fakt trosku predrazena a ten diesel asi neni tak dobry jako tdi-cko,ale pusobi na me proste pritazlive,magnetickymyslim,ze novy design mazdy je silene charizmatickyaco takhle mitsubishi charizma nebo lancer?Myslim,ze to je pro oktavku prijatelna konkurence a cenove je to taky zajimavy,ale jsou to dost nedocenneny auta,podivejte se na cenik

Šumík
9. května • 19:13

Taky se mi M6 líbí, ale O2 asi víc, no....ale Mitsubishi??? mají něco zajímavého(motory, podvozek), mám dojem, že ne...

Petr Broža
9. května • 18:02

Problémem těchto minoritních značek jako Mitsubishi je nedostatečný marketing: auta půjčují na testy výjimečně a pokud ano, jen některým médiím. Reklamu těžko někde uvidíte, takže většina lidí bude znát Oktávku, bude znát Golfa a vše ostatní se bude jen ztrácet v mlze.

NovoCZ
9. května • 19:46

Ono je to u Mitsu daleko horší. Jsem jejich hodně velký fanda v rally (i když moc radosti mi momentálně nedělají) a Galanta jsem měl ze svých aut nejraději. Ale skuste si zajít do prodejny Mitsu a zeptat se na možnosti. Mají jen určité specifikace výbavy, moc si vymýšlet nemůžete (resp. vůbec) a navíc takový Lancer je brutálně drahý, když to srovnám s konkurencí. Vozí to sem rakušák Denzel a jejich marketing a zejména nabídka je hrozná. Navíc když si vzpomenu na servis, nejen že byl hodně drahý, ale na všechno se muselo dlouho čekat (to bylo ale v roce96, dneska je to možná jinak).

Dawe
9. května • 21:52

Problem je, ze mitsu nas trh nepotrebuje (i kdyz to v busnessu zni blbe). Maji tu par svych zakazniku, jejich modely nejsou masovky a podle toho vypada i to kolem. Tedy to, ze se nesetkate s reklamou a servis neni tolik rozsireny, aby vytvarel konkurenci a tim kvalitni sluzby za dobre ceny. Je to mozna skoda. Tech aut tu ale nikdy nebylo mnoho, pro Evropu vzdy zbylo jen nekolik malo modelu, na kterych se nedala zformovat verna klientela. V dobe kdy soupli na trh par zajimavych aut, kazdy uz mel sveho favorita a co si budem rikat...Jak si jednou koupite nejake auto a jste spokojeni, koupite si priste tu samou znacku. Napriklad zakaznika, ktery nyni uvazuje, po tom co mel O1, o O2 ani nenapadne zajit se podivat na mitsu. Jinak nejlevnejsi nejsou, to je pravda, duvody vychazeji v podstate z toho co jsem napsal. Ja mam Lancera (2004) a jsem z toho auta vazne nadseny. Po Carisme, ktera byla neslana nemastna me to auto vazne chytlo.

xxl
9. května • 15:26

Suhlasim. Tu sa clovek objetivnosti nedocka

Petr Broža
9. května • 15:38

Ano, nedočká - všichni kritizují O2 a vychvalují vše ostatní

xxl
9. května • 14:46

No neviem co bolo na obed, ale porovnavat Mazdu 6 s Octavkou 2 to je odvaha. Octavka 2 znesie poravnanie tak naximalne s Mazdou 3

Petr Broža
9. května • 14:59

To není tak úplně pravda; Octavia II se délkou, vnitřním prostorem, možnostmi výbavy apod. nachází mezi M3 a M6, tedy mezi nižší střední a střední třídou. Stejně tak Superb je přesně na pomezí tříd. Zkuste se oprosti od emocí a porovnávat čistě pragmaticky, objektivě... Každý má na to samozřejmě jiný názor, nicméně mnozí budou M6 a O2 srovnávat, tak proč se tomu bránit...

xxl
9. května • 15:32

Ciste teoreticky sa to zrovnat da, len prakticky je to blbost. Co takto naucit citatelov dobremu vkusu, skuste niekde prist s Mazdou 6 a potom s Octavkou 2, hned pochopite ten rozdiel.

Petr Broža
9. května • 17:20

Ne, není to blbost a za tím si stojím. Řekněte mi, v čem přesně je M6 lepší než 02; jediný skutečný rozdíl je absence sedanu u 02 a horší sedačky vzadu. Vše ostatní je srovnatelné - prostor, výbava, cestovní pohodlí, zpracování atd.

Opět jen opakuji, že rozdíly mezi nižší střední a střední se stírají. Rovněž určení, do jaké třídy automobil patří, je dnes stále těžší.

tom
9. května • 23:09

Pane Broža, Vaše články se mi docela líbí a rád si je přečtu. Ale tentokrát jsme to s prominutím opravdu, ale opravdu přehnal. Mohl byste mi laskavě vysvětlit, jak můžete srovnávat O2 s Mazdou6? Mazda je přece konkurentem Passatu! To je jako byste srovnával O2 s Passatem - a to asi nejde, že? Obě auta jsou totiž úplně jinde...

Mnoho úspěchů v další práci, méně zaslepené propagace výrobků Škoda auto a racionálnější uvažování přeje Tom

Petr Broža
9. května • 23:31

Ano, Octavii II lze srovnávat i s Passatem, v mnohém je modernější než Passat a nikde výrazně nezaostává - jen v nabídce motorů. Místo vzadu - srovnatelné. Kufr - O2 větší. Místo vpředu - O2 je na tom lépe. Pohodlí vpředu - O2 vede. Pohodlí vzadu - zde vede Passat, má přece jen lepší sedačky. Příplatková výbava - O2 má takové "špeky" jako duální klimu nebo parkovacího asistenta vpředu (časem budou i bixenony a natáčecí světlomety, DSG aj.). Jen ty motory, před nimi musí O2 smeknout - žádný šestiválec, W8 apod. Nový Passat bude jistě ještě dál, ale na ten si ještě rok počkáme.

Pochopte, já se nebavím o image či vzhledu, ale čistě jen využitelnosti a pohodlí. O2 se může směle měřit s mnoha vozy střední třídy, zejména s těmi staršími. Určitě v této diskusu vypadám jak jako agitátor Škody, nicméně O2 má skutečně nesporné kvality, které mnozí zaslepeně přehlíží.

PS. Uvažuji skutečně velmi racionálně, trávím hodně času porovnáváním technických parametrů vozů, sledováním cen a výbav, "občas" i něco otestuji , takže si troufám tvrdit, že mám takřka dokonalý přehled o veškeré současné nabídce pro běžné řidiče (sem nepočítám Porsche, Lamba apod., auto pro běžného člověka/redaktora nedostupné).

xxl
10. května • 0:31

Tak to uz tu naozaj zacina byt huste Porovnavat O2 s Mazdou 6 a Passakom tu koncim, naschle pri dalsich diskusia na toto uz nemam...

Michal
10. května • 8:19

Naschle  Passak nemá na Octávku ani náhodou, zkoušel jsem oboje, Passak mne ničím nenadchnul. O2 je určitě lepší volba, když si počkáš na lepší motoury.

Jméno a příjmení
10. května • 10:14

No asi to nepochopíte, ale v práci jsme nyní nafasovali Pašíky TDI 96 KW. Dříve jsme měli Oktávky 1.8T. Stojím si za tím, že krom místa na zadních sedačkách, který je nám ale beztak k hovnu, jelikož jezdíme nejvíce ve dvou, tak se srovnáním nemám problém. Místa vepředu je stejně, design palubky do jisté míry podobný, 1.8T daleko tišší a živější než tenhle ropovod v Pašíku. Jízdní vlastnosti srovantelný. Kde vidíte výrazný rozdíl????

Nicméně mám oboje grátis, takže co řeším, že.......

Petr Broža
10. května • 8:09

Jen nabízím oproti ostatním argumenty. Toť vše.

xxl
10. května • 10:01

Nie vsetko sa da porovnavat cez tabulky. Nieco ine su technicke a cenove udaje, nieco ine pocity s vlastnictva a pouzivania auta. Tato diskusia ma len presvecila ze nie ja som zakomplexovany ako tu niektory pisaly. Ale majitelia Octaviek maju komplex, stale si myslia ze maju nieco viac ako je pravda. Ukazte mi cloveka ktory ma Mazdu3, Focusa, Astru, Golfa a chce ho zrovnavat s Mazdou 6, Passatom...

Petr Broža
10. května • 10:46

PS. Už bych toho asi nechal, každý z nás má svůj názor a důvody, proč se ho drží. Pravda je taková, že každý si může srovnávat co chce s čím chce a v této volbě nechť má svobodnou vůli

Petr Broža
10. května • 10:33

Ale já srovnával jen O2 s Passatem a M6, tedy auta s podobnými rozměry atd... Focus, Astra apod. jsou malé hatche, už jen proto srovnání s Passatem nesnesou; srovnávejme jen to, co srovnat lze: hatch s hatchi, sedany se sedany (případně liftbacky), kombi s kombi atd. Pocity z O2 jsou srovnatelné jsko v Passatu nebo M6; pokud budu srovnávat s MB-C nebo BMW3, to už je rozdíl, a znatelný. Ale o těch se tu přece nebavíme, ne?

PS. Nejsem nijak zakomplexovaný, jen mi vadí, že mnozí něco srovnávají aniž mají k tomu podklady, argumenty apod.

Jméno a příjmení
10. května • 10:43

Petr Broža: souhlasím s Vámi - při tomto pohledu to srovnat lze. Každopádně se nenechte vykolejit názory různých troubů, kteří budou dokazovat, že je škodovka shit. Není. Stačí mrknout na prodeje. Těžko by někdo v dnešní době prodal něco, co není kvalitní - u aut obzvlášť.

Name and surname
10. května • 12:26

Hezké , ale srovnávat kvalitu aut podle toho, kolik se jich kde prodává... to jsi fakt, promiň, ale trouba! To by pak podle tebe musela být v ČR opravdu "super" auto Škodovka, Itálii italský káry, v DE německý, ve Francii francouzký.... Asi chápeš, že to tak není, že...

Já ale netvrdím, že je O2 špatný auto. V rámci svých možností vyhovuje. Ale taky je to potřeba vidět věci v souvislostech. Z velké části je to levné auto od VW. A navíc, spousta lidí, stejně jako Škodovka sama, se jí snaží nacpat do segmentu vozidel (střední třída), kam vůbec, ale vůbec nepatří. Je to dobré auto nižší střední třídy, nic víc...

Radek
10. května • 14:26

Myslím, že je to zažitý mýtus (nevím o co se opírající), že si majitelé oktávek myslí, že mají něco více, než auto nižší střední třídy. Já osobně si plně uvědomuji roli Octávie ve světě automobilů, nestydím se za ní, ale také neočekávám jízdu jako v BMW.

Jméno a příjmení
10. května • 10:07

xxl: já bych osobně nesrovnával Mazdu 6 s Passatem - oboje jsem podrobně zkoumal před prodejem a šel jsem do Pašíka - v porování s ním je Mazda 6 tak trochu šlapací autíčko - bouchni si se zadníma dveřma a pochopíš......

Šumík
8. května • 21:21

To si myslím taky, proto o ní vážně uvažuji...namátkou Mazda 6, Nissan Primera, Toyota Avensis ty jsou podstatně dražší, i když možná o chlup pohodlnější....ale myslím, že Octavia 2 bude o podstatný kroh dále než jednička....se kterou jsem dosatečně spokojen....

TT
8. května • 21:46

az nato, ze to jsou vsechno auta ve tride skoda suberb - proto ten rozdil v cene.

Petr Broža
9. května • 11:10

Superb je přece jen nepatrně výše než zmiňované vozy; podstatně lepší příplatková výbava, větší rozvor, větší vnitřní prostor atd...

ajatin
10. května • 21:42

Jasně, Skoda je ve všech třídách vždy nepatrně výše, než zbytek světa, že? To bude asi tou užitnou hodnotou...

MV
8. května • 15:58

Viděl,vyzkoušel a objednal. Úplně souhlasím s autorem - článek vystihuje i můj názor na O3.

Jinak - všiml jste si někdo poměr značek např. ve Francii - na 10 aut cca 9 francouzů!

Proto, pokud budu mít na výběr srovnatelná auta, půjdu do Škoda.

Ono to je trochu o hrdosti, ekonomice atd...

Jirina
10. května • 23:59

Jenže ve francii maj 3 velký automobilky, takže není problém s výběrem. V česku to máme težší. Když se nikomu z rodiny oktávka vzhledově nelíbí, tak jí přece nebudem kupovat jen protože je to české auto, ne?

ajatin
8. května • 20:37

O národní hrdosti a ekonomice to jistě je a je to asi v pořádku. Jen dle toho obrovského nepoměru Škody a jiných značek na první pohled odlišíte postkomunistickou zemi od západních sousedů. I proto se těším na mrňouse z Kolína. Člověk třeba bude moci fandit i jiném "českému" autu. I v té Francii nemají jen toho Renaulta. A 50ti procentní podíly zavání monopolem, i když je to samozřejmě o něčem jiném, než třeba Telecom. A třeba i proto nepůjdu do Škody, i když proti ní nic zásadního nemám.

Pavel
8. května • 20:51

No hlavně ve Francii mají tři automobilky, takže nemusí kupovat jen Renaulty

vlk
26. května • 9:36

A hlavně francouzský automobilky a ne německý...

ajatin
8. května • 21:39

No vždyt - to jsem chtěl říct - I v té Francii nemají jen toho Renaulta.

mv
8. května • 23:22

V kolíně ale nebudou dělat třídu O3 (O2)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ajatin
9. května • 14:41

Nikdo mne také nenutí, abych si ji kupoval. Ba ani ta kolínská mini. Jen se tu třeba zpestří silnice i jinými malými a přesto českými vozíky.

tibor
8. května • 18:55

Ale o hrdosti je to vazne jenom trochujestli sis nevsiml tak skoda urcite neni prave ceske auto,protoze je vlastnena ne spojena svwtakze daleko prednejsi je bych rekl kvalita,styl,bezpecnost a pro me i vyjmecnost auta,nez nejaka narodni hrdostatd.

Petr
8. května • 20:49

Já bych si třeba rád koupil novou Audi A3. Jenže s motorem 2.0 TDI a slušnou výbavou Ambition stojí 770 tisíc, a to prosím nemá ani klimu a palubní počítač. Octavia II stojí s tímto motorem v Eleganci o 130 tisíc méně a tuto výbavu má! Ačkoliv se mi tak nelíbí, koupím si raději ji, protože za ušetřený prachy mám navigaci, kůži atd.

A bezpečnost O2 rozhodně není menší než A3, spíš lepší. O2 je prostě výhodná kupě.

Dix
8. května • 17:28

co budeš mít za výbavu a motor ?

MV
8. května • 23:08

TDI 1,9 Ambiente.

Na 40 tis/rok po okreskách ok

--
7. května • 23:15

Příspěvek smazán. Když se neumíte chovat slušně, nepiště do diskuse. Redakce

Name and surname
8. května • 11:49

Že by závist...

--
8. května • 10:24

Příspěvek smazán. Když se neumíte chovat slušně, nepiště do diskuse. Redakce

xxl
8. května • 11:52

Vy dvaja ste sa dlho hladali, mozno ani neviete ako ste si podobny...

PJ
8. května • 11:26

Celkem bych s ním souhlasil, ale šlo by to napsat normálně.

bond
7. května • 19:37

a co automatická převodovka?Je v nabídce?

Petr Broža
7. května • 19:38

Bude později, stejně jako DSG.

Dix
10. května • 9:25

Pro motor 2.0 TDI PD 103 KW bude k dispozici ve čtvrtém čvrtletí,pro motor 1.9 TDI PD 77 KW nemám informaci,kdy bude v nabídce.Cena nen známa.

bond
8. května • 14:04

Co je prosím DSG?

Dix
8. května • 16:04

Vysvětlení funkce převbodovky DSG:

Převodovka se dvěma vícelamelovými spojkami dokáže řadit současně dva rychlostní stupně zárověň:ten který máte zařazen a podle rycholsti jízdy,"pokynů" plynového pedálu a dalších údajů si sama předvolí i ten,na který hodláte přeřadit.Přeřazení z jednoho na druhý se pak odehraje ve zlomcích sekund,výsledek je plynulé řazení bez ztrát  a také úspornější provoz.

 

Dawe
7. května • 17:03

No, byla to fuska precist...jako bych to auto uz znal. Popsanej skoro kazdej knoflik:) ale tak to ma byt.
Jinak by me zajimala jedna vec. Nejsem technik a nerozumim tomu, ale to je vazne takovy problem tu platformu prodlouzit o par cm? Kdyby mela ta Octavka kola vice v rozich (a o palec vetsi) prisly by mi ty proporce mnohem vyvazenejsi a jiste dobrym jizdnim vlastnostem by to jiste jeste trochu pridalo. Pak samozrejme chybi kvalitni benzin. Moderni 1.8 a mensi sestivalec jakozto vrchol nabidky by se hodily. Je mi ale jasne ze je VW nebude vyvijet kvuli skodovky...Co me dostalo a musel jsem se zasmat jsou ty drzaky na tasky v kufru:) Pry Classic 0, ambiente 1, elegance 2:) (korunove polozky) Beru to jako kanadsky zertik obchodniho oddeleni. Jinak myslim ze oproti nekterym nazorum je to urcite krok dopredu. Az bude moznost, pujdu se s ni svezt, ale kupovat ji nebudu. Predem urcena role masovky ji podkopava nohy a ani me to neni sympaticke. Ale rozhodne to nebude spatne auto.

Martin
7. května • 15:17

Stará Oktávka se mi líbila víc, po faceliftu vypadá vyváženěji než ta nová, která má moc nabubřelou kapotu a velký zadní světla. Přední maska je taky divná...

Bob Ash
9. května • 19:43

Souhlasím, O2 vypadá jako nafouklá jednička. Abych pravdu řek, přijde mi že je hnusná ...

divne
8. května • 10:23

Ty seš divnej

Leonardo Cupranek
7. května • 14:26

1) Fakt nechapu, proc Skodovka tak setri se sestikvaltama. Kdyby byly alespon volitelne, jako u Alfy. Sestikvalt byl jeden z hlavnich duvodu, proc jsem sel do Toleda. Preci kdyz nekdo nechce radit, tak si koupi automat, ne? Zacalo to Superbem, kterej je snad jediny koncernovy auto s TDI 96kW bez sestikvaltu a nova Octavia v tom evidentne hodla pokracovat.

2) Taky trochu nechapu u koncernu tu pestrou vykonnovou paletu motoru 1.9 TDI. Jen v osobacich jsem napocital 7 vykonovych variant, dalsi jsou v uzitkovych autech. To uz je teda docela sila.

3) Presne tak. Chiptuning z toho udela nejen 100kW motor (cili podstatne vice, nez ma 1.6 FSI - vlastne vykonove blize k 2.0 FSI), ale dobry chip by mel i prodlouzit vyuzitelne otacky smerem nahoru i dolu - tedy jeste lepsi zatah odspoda, vadnuti pozdeji. Chip podstatne zmeni i kalkulace typu "cena jedne kilowatty". I pri vyssim vykonu, nez benzin, si chipnute TDI zachova nizsi spotrebu. Ostatne toto lidi vedi a proto je tolik TDIcek chipnutych. Ostatne chipy delaji i "dvorni" ladicske firmy jako ABT, cili koncern to v podstate schvaluje.

4) Nova octavia vypada moc dobre, jsem zvedav, cim se ji pokusi trumfnout nove Toledo ci Bora. Doufejme, ze do ni take casem zacnou davat nejake pouzitelne motory. Mit jako vrchol benzinove palety motor 1.6 FSI je docela ostuda a ani 2.0 FSI asi nebude dustojnym nastupcem motoru 1.8T 132kW (a mozna ani ne motoru 1.8T 110kW).

Petr
14. května • 18:04

Němci už dávno cca 4 roky spět mluvili o tom, že VW bude vyšperkovanější a škoda chudší. Není se tedy čemu divit (po té co Š konkurovala Boře, Golfu v Německu), že bude mít Bora delší rozvor, šestikvalt a naše O II s dlouhým zadkem zůstane nelogicky na kratším rozvoru.

A někteří jelmánci se tu diví že češi fandí Škodě. Přitomn to samé dělají Němci s německými značkami ...

 

S tím čipem 100kW to bude dobrý, asi změním názor a pokud půjdu do OII tak z mého plánu 1,6 75 kW asi přejdu na tu 1,9 77 kw. Pokud mne nezláká Mazda 6 s nějakou akcí! 

Jméno a příjmení
7. května • 15:42

Nové Toledo vůbec nebude. To už vypadlo z koncernových plánů a nástupce Bory je také ve hvězdách - osobně tipuji, že nebude také.

Leonardo Cupranek
7. května • 19:06

O tom jsem ale nikde necet.

Ale kdyby misto Toleda vyrabeli Bolero, Tango a CupraGT, tak bych se vubec nezlobil.

Jméno a příjmení
10. května • 9:21

 to protože se nejspíš nedostaneš k interním koncernovejm zprávám .......

Petr Broža
7. května • 15:57

Tak to mne zajímá: je někde nějaký zdroj této zprávy? Z palety Seatu vypadla Arosa a Alhambra, předpokládal jsem, že se s nástupcem Toleda počítá, když nebude Bora pro Evropu. Volkswagenu by tak chyběl sedan v nižší střední a to se mi nezdá.

Jméno a příjmení
7. května • 16:08

Bylo mi receno ze v tuto chvili Toledo nebude. Udajne se o vyrobe Toleda rozhodne podle toho, jak se chytne Altea.

Petr Broža
7. května • 15:15

V tiskové mapě Škody byl testovaný motor uveden alternativně také s šestikvaltem; do Golfu se dává jak s 5kv, tak 6kv, cenový rozdíl je tuším pět tisíc...

Dix
7. května • 15:35

Šetsikval je u motoru 1.9 TDI PD 77 KW automatická převodovka DSG.Jinak je tam pouze 5.st.manuál.

Petr Broža
7. května • 15:42

Jasně, spletl jsem si to s 1.6 FSI; tam Škoda skutečně uvádí jak 5st., tak 6st. manuál; viz tisková mapa.

Petr
7. května • 15:13

Já bych tam nejraději viděl 1.8T a nějaký méně objemný šestivál, něco jak mám BMW 325, tedy cca 140 kW, 2,5l. Toho auta jsou už větší motory důstojné, do staré Octávky by moc nepasovaly.

Dix
9. května • 10:07

Nabídka motorů v Rusku v Octavii II: 2.0 85 KW,1.8 20V Turbo 110 KW,1.9 TDI 96 KW,2.5 TDI 114 KW,

http://www.skoda.ru/model/tech.html?proc=777 

X12345678
13. května • 13:15

Nesmysl, to si správce webu popletl data Octavie II  se Superbem. Motory 2,8V6 142kW ani 2,5TDIV6 neexistují ve verzi pro příčnou zástavbu.

Jura1023
9. května • 17:58

A je tam taky felicia a superb combi .... takže hurá do Moskvy:o)

Leonardo Cupranek
7. května • 15:33

Rikam - do stavajiciho Toleda se alespon davalo 2.3 V5 125kW. Kdyby ten motor pro novou generaci zalozenou na novem golfu oprasili, dali mu treba vstrikovani FSI a je nevim co jeste, mohl by davat alespon 140kW a na Octavii by v pohode stacil a zarucoval by i kultivovanejsi projev, nez (preplnovane) ctyrvalce.
2.8V6 daj do Octavie asi tezko, i kdyz do stareho golfu se daval dokonce i 3.2V6. Ale petivalec by fakt mohli. I dieselovej ctyrventilovej.

NovoCZ
7. května • 21:05

Proč by tam dávali tak silné motory? Škodovka je prostě součástí koncernu, a v něm má mít Seat roli sportovnějších vozu, Oktávka má být rodinným a služebním autem. S tím se musíme smířit ...

tibor
8. května • 11:32

proc?protoze s tak tezkym autem1,4 nic nedela a1,6 je na tom podobne!Vubec takovyto auta by meli mit motory sminimalne80 kw aito je na hranici unosnosti.Hele auto neni jen karoseriePro me je vykon a kvalitni motor dulezity i kvuli bezpecnosti,ono predjizdet do kopce s1,4 nakladak je docela o hubu,znam to s golfem4 1,4,to vubec nejelo a jeto opravdu nebezpecny!Dalsi plus pro volvo ty vi,ze silny motor je i bezpecny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NovoCZ
8. května • 12:41

Tibore, mluvíš úplně o něčem jiném. Já se bavím o motorech jako pětiválec 125kW, na což jsem reagoval. Taky bych si do oktávky nedal 1,4-ku, i když uznávám že někomu tam stačí. 1,6-ka tam ale normálnímu uživateli Škodovky vyhovuje, jám mám 1,8 92 kw a nedá se říct, že když jedu s 1,6 75kw, že bych byl doma nějak moc dřív.

tibor
8. května • 14:25

ja mam xsaru 1,6 16v80kw a neda se rict,ze bych trhal asfaltale pro dynamictejsi jizdu je to motor vic nez vhodny,100 mam za 9,7 a rekl bych,ze ty 200 udela,ale xsara je ohodne 10 mozna i o 200kilo lehci,mam3dver...takze 1,4 55kw je proste nebezpecna a podle me by ji meli vyraditstou 1,6 mam spatny zkusenosti,spatna dynamika a zatah az min,2500ot.pak uz to jede,jelikoz rostou auta na vaze meli by rust vykonove i motory,ne?a nevim co je tak extremniho na petivalci,rekl bych,ze oktavka snim by byla hodne atraktivnikdyz se chce skoda srovnavat s volvem,meli by vprvni rade obmenit motorovou paletu,pak bych srovnani s40 chapal

tibor
7. května • 14:52

apak to s temahle motorama srovnavejte s svolvem s60,jina trida slabsi motory...doufam,ze se zase neozve pan niemand nebo pata a zacnou tady to sve silene srovnavani volva a skody

Leonardo Cupranek
7. května • 15:29

S S60 samozrejme Octavii srovnavat nelze, Superb s primhourenim oka ano.

Nova Octavia ale v pohode jde srovnavat s Volvem S40. Octavia je na podvozku Golfu, Volvo na podovzku Focusu ci Mazdy3. Nejaky dramaticky rozdil tam asi nebude.

Ze by v S40 byly nejake uzasne motory, to jsem se nevsiml. Bohuzel do Octavie davaji jen "horsi" koncernove motory. Ale do jinych koncernovych aut na stejne (predchozi) platforme se davaly motory lepsi, treba 2.3 V5 125kW a 1.8T 132kW a 1.9 TDI 110kW do Toleda, 2.8V6 150kW a 1.8T 165kW do Leonu a treba 3.2V6 do Golfu. Takze pokud do Octavie daji alespon ctyrvalcove 2.0 FSI Turbo, popripade nove petivalcove TDI ci nejaky benzinovy atmosfericky vice(alespon5)valec, neni duvod, aby lepe vybavena Octavia nemohla konkurovat stredne vybavenemu Volvu S40 (az na to image samozrejme). A pokud vim, do Volva S40 se zadne sestistupnove DSG nedava, kdezto "koncern" ma takovych vychytavek docela dost, jde jen o rozhodnuti to montovat i do Skodivky. Takze je to hlavne na koncernu a na samotne Skode, jestli do Octavie take zacnou davat nejake slusnejsi motory, nebo ne - pro danou platformu jsou ale urcite k dispozici.

tibor
7. května • 16:22

no nejslabsi benzinak v novyms40 je zatim 2,4 103kw a diesel2,0d100kw,takze to asi zazraky nebudou,ale je tam i t5 se160kw a to je na nizsi stredni tridu lehci nadprumer,ne?jinak cena bude u nove s40 asi kapanek jindeale volva nikdy nebyly masovou zalezitosti.

Leonardo Cupranek
7. května • 19:24

Myslim, ze S40 neni az tak dramaticky draha (lehce nad 700 - ale s 2.4 petivalcem). A jak vidis : nizsi verze S40 (jak motorem, tak vybavou) se budou prekryvat s vyssimi verzemi Octavie. Pokud bude Octavia Laurin&Klement, Octavia RS, pokud tam daji alespon 2.0 FSI Turbo a 2.0 TDI 16v 136kW, tak dojde k docela znatelnemu prekryvu. A to i cenovemu (

Zakladnim motorem S40 je opravdu 103kW 2.4 petivalec, nebo 100kW diesel. Ale je dost pravdepodobne, ze uvedou i slabsi ctyrvalcove motory. Ted tam davaji jen lepsi motory, protoze zaroven se jeste prodava stary model. A do stareho modelu se davaly jen o stupinek lepsi ctyrvalce, nez do octavie. Nezacinalo to sice na motoru 1.4 (ostuda skodovky), ale ve stale jeste prodavanem starsim modelu S40 byly motory 1.6 80kW, 1.8 90kW, 2.0 100kW a 2.0T
Ceny zacinaly lehce nad 600 tisic. Je tady pravdepodobne, ze az stary model uplne zmizi ze sceny, nove S40 udela i krok smerem dolu - nepredpokladam zavedeni sestnactistovky, ale 1.8 a 2.0 ctyrvalce jsou realne. Vzdyt podobne motory maji i konkurencni auta jako A4, Passat, trojkove BMW, atd... Takze treba nova S40 s ctyrvalcovym dvoulitrem za 650 tisic je relativne realna vec. A Octavia 2.0 TurboFSI Tiptronic 4x4 Laurin&Klement asi bude lepsi (i drazsi) auto - a hle, mame tu prekryv.

Je to jen o image. Kdyby zakladnim motorem nebyla zhebla ctrnactistovka, ale alespon 1.6FSI, kdyby vybavy byly jen Ambiente, Elegance a L&K, a kdyby Skoda mela obecne lepsi image, tak je prekryti dost velke.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Diamant
18. května • 14:07

Nehnevaj te sa na mna, ale ja si radsej kupim Octaviu II (hoci so slabsim motorom), nez V50. Povodne som nad nim uvazoval, T5 sa mi velmi paci, ale ked som v tom v Zeneve sedel, tak som bol sklamany. Miesta (hlavne v zadu) menej nez vo Fabii a mimoriadne nekvalitne a na poskrabanie haklive plasty. Dakujem, Volvo neprosim.

tibor
18. května • 18:41

Kup si co chcesja ti volvo necpuJen rikam,ze je lepsi nez oktavka2 uz jen z toho duvodu,ze lepe vypada

Scanner
7. května • 13:57

Hezký, "zcela objektivní" PR článek. Přesně dle hesla koho chlebajíš .....

 

robert
7. května • 14:12

co je na tom PR??? vždyť to auto takhle hodnotí úplně každý automagazín, tištěný i na netu

Petr Broža
7. května • 14:04

Když na autě nenajdeme nectnosti, hned se jedná o PR... Berte to jak chcete, nová Octavia je povedené auto. Delší test, který plánujeme později, samozřejmě může odhalit nedostatky, kterých jsme si teď nevšimli.

davon
3. června • 13:41

Během rozsáhlého testu Octavie neobjevíte mnoho nedostatků (snad je objevíte jindy), ale pár km strávených za volantem Peugeot 407 vám řekne, že to auto v podstatě stojí za ...

Pak mně něco vyprávějte o tom, co je a co není PR masáž mozku.

pavel
11. května • 15:17

... az na cenu, vybavu a jizdni vlasntosti :)

Tom
7. května • 14:52

"...... nová Octavia je povedené auto......" - to bych si dovolil tvrdit az tak po roce, kdy bude znat, co "odchazi", co je blbe a kolik se jich proda (i kdyzv cechach si ji urcite koupi kazdej Jouda ). Golf V je take novinarsky vynaseny do nebe, ale  "tak ňák jaksi" VW musi propustit 5% zamestnancu a prodej zatim nepresvedcil ....

Petr Broža
7. května • 15:18

První kousky mají vždy nějaké chyby, které se časem vyladí a nová Octavia určitě nebude výjimkou. Ale pokud bychom u každého auta čekali rok s testem, bylo by to silně kontraproduktivní, nemyslíte?

Tom
7. května • 15:31

.... cekat rok .... to jiste ne. Jenom mi to pripada jako u kazdeho Oktavkare, ze proste uz neni a nemuze byt nic lepsiho, ze je to absolutni spicka. Dokonale auto totiz neexistuje, vsude je neco "pro" a neco "kontra". Proto se vyrobi a proda na svete miliony aut rocne v desitkach typu, kazdy ma jine potreby a jiny pohled na vec ....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr Broža
7. května • 15:39

Nikdo ale netvrdí, že Octavia je bez chyby. Lepších aut je spousta, jen Octavia je takřka ideálním kompromisem mezi "cenou a výkonem". Náš pohled je takový, že Octavia je v této třídě a cenové relaci na předním místě vedle Mazdy 3.

Tom
7. května • 15:52

To urcite ano. Bohuzel pri vyberu auta je jeste jedna polozka, kterou je emocionalni stranka a ta mnohdy hraje vetsi roli pred objektivnimi argumenty. V Cechach je "cena za vykon" urcite na prvnim miste, jinde je to prestiz znacky, jidne treba uplne neco jineho.

Aleš
18. května • 22:43

No jo no.Když se testuje, či jen píše o vozech škoda, tak je to národní záležitost a všem se musí líbit. každej kdo se na novou Octavii podíva objektivně tak musí vidět jakej je to paskvil.něco mezi Toledem a Superbem. Ale na to se nikdo nepodívá objektivně.Když se píše recenze či test čehokoliv jiného, tak se vytýkají takový kraviny, že nad tím zůstává rozum stát.

Dle mě většina lidí co píše články na netu, jsou naprostí amatéři co autům nerozumí, jen se k tomu náhodou "nachomejtli" a hrajou si na odborníky.Opisujou jedny keci od druhých a harajou si na specialisty.Speciálně autorevue je děsnej web, auto.cz je trochu lepší, ale taky nic moc......

Jak někdo mohl testovat auto a neprojet ho na dálnici? To autor bydlí někde na Ukrajině? A pak psát, že ve 150 je hluk adekvátní???? Celej ten článek má spustu much a jeden argument popírá druhej. Zkuste se nad sebou trochu zamyslet!!!!

 

Petr Broža
7. května • 15:55

To je sice pravda, ale emotivní hodnocení ponecháváme na čtenářích, v testech nemá co dělat.

Asi byste těžko souhlasil s tím, kdybychom napsali "nová Octavia je sice fajn, ale nám se více líbí trojkový Bavor" atd.

Tom
7. května • 16:05

.... ja bych s Vami plne souhlasil  (mam 2 v domacnosti ), ale neodmitam ani jina auta. Neni spatne to stridat, to je pak prijemna zmena! Nemi mi cizi ani E-Klasse, ani obcas Ducato 2.8 JTD Caravan ...

Petr Broža
7. května • 16:30

Myslel jsem to samozřejmě v obecné rovině. To, že zrovna vy se mnou souhlasíte, neznamená, že budou i ostatní

Tom
7. května • 17:12

... no ten Bavor se mi, svym zpusobem, musi libit. Cast meho platu totiz zavisi take na teto firme, pro kterou delam (konzultace) 

xxl
7. května • 16:39

Ja tak celkom nusuhlasim, zabudate ze pomeru cana za vykon treba zahrnut viac faktorov. Napriklad image znacky, pocit s vlastnictva, vyrazny charakter...

P.S: Mne by sa pacilo keby redaktori vyjadrovali svoje (ne)sympatie k urcitej znacke, pripadne modelu. Ste predsa cesi (slovaci) a nie chladne nemecke cumaky

Petr Broža
7. května • 16:52

V tom případě: Nová Octavia se nám zamlouvá po všech stránkách.

NovoCZ
7. května • 20:59

Pane Brožo, kašlete na pomatence, kteří porovnávají jabka a hrušky, tedy auta z úplně jiných kategorií. Váš test se mi líbil, shodou okolností jsem si přesně stejný model už i vyzkoušel a PR tohle rozhodně není, protože podle mně jste byl k tomu motoru hodně kritický, toho dunění tam bylo o hodně hodně míň, než ve staré TDI 66kW.

xxl
7. května • 21:50

Prajem Skode vela takto loajalnych zakaznikov, ak budu produkovat take uzasne novinky ako Octavia tak ich budu potrebovat.

p.Brozo, nabuduce nie tak kriticky este si pohnevate fanusikov Skody. Su mozno este citivejsi na kritiku svojich milacikov nez samotny vyrobca.

NovoCZ
8. května • 12:45

Nějak jsem tě bejku nepochopil. Jaký máš zkušenosti s oktávkama, že můžeš takhle hloupě tlachat? Nebo je to jen uražený nacionalismus?

xxl
8. května • 13:42

Mily NovoCZ, mal som to potesenie poprehanat niekolko Octaviek, rozhodne som z toho nemal potesenie, zivot vie byt niekedy kruty. Chces tuto diskusiu cenzurovat? Chces rozhodovat kto a co tu moze pisat? Tak to budem radsej od teba nazyvany "nacionalista" ako "komunista".

NovoCZ
8. května • 18:26

1. že jsi poprehanal nekolik oktávek, a že jsi z toho nemal potesenie, je dané asi tím, že máš v oblibě asi jiné auta, a to je tvoje věc (a byly to opravdu ty nové nebo jen o nich teoretizuješ?). Já pro novou oktávku někak moc nehoruju (i když starou mám), říkám že je hodně dobrá ve své kategorii a to rodinné a služební auta v dané cenové relaci. Mimochodem, plánuju koupi Mondea (chci větší auto a paradoxně Superbem nadšený nejsem, mám ho v práci), i když novou oktávku jsem si zkusil ...

2 "zivot vie byt niekedy kruty" - ok, v tom s tebou souhlasím, ale nevím proč to tady plácáš

3. snahu o cenzuru tady zavádíš ty, přečti si po sobě předchozí příspěvky, zesměšňuješ tady ty, kteří se nové oktávky zastanou

4. aspoň že ses přiznal k tomu náckovství, i když důvodů k tomu moc nemáš ...

Kuban
15. května • 12:29

Takže si potvrdil, že Oktávky jsou jen o "prestiži".... Nemusí jet, nemusí prostě ani fungovat ale hlavně že jí máš a si mezi lidem "populární"....Ikdyž reaguji s odstupem času, na tom se evidentně nic nemění.

xxl
8. května • 20:57

1.Skoda ako taka je mi ukradnuta, nema k nej odpor. Chcel som len napisat ze Skoda uz stratila schopnost oslovit novych zakaznikov. Ja sam nepoznam nikoho kto ma teraz ine auto ako Skoda a chce si Skodu kupit. Skoda vie s novynkami oslovit len svojich vernych, to je jej hlavny problem. Ak si to vcas neuvedomi tak jej trzny podiel bude stale zmensovat. Boli to stare Octavky, novu som len videl, namal som moznost zatial na nej jazdit.

2.Bolo to myslene tak ze u mna auto ktore pouzivam musi vyjadrovat moje postavenie a pohlad na zivot. Ked som bol nuteny pouzivat Octavku tak som sa necitil najlepsie, nebolo to stastne obdobie...

3.Ale nie, nech si kazdy pise co chce, len mam niekedy pocit ze fanusikovia Skody su k jej odporcom prilis osobny, niekedy az vulgarny.

4.Mozno som to nezrozumitelne napisal, ale tak som to nemyslel. Zijem na slovensku uz dost rokov ale slovensku narodnost nemam, takze tazko budem nacionalista. Ako citam prispevky v diskusii tak mam pocit ze je tu viac Ceskych nacionalistov ako Slovenskych...

AK
12. června • 15:37

Ako tak pozeram na tvoje prispevky tak si asi uz aj zabudol pisat spisovnou slovencinou (osobny, vulgarny, ...). Tvoje teorie o oslovovani novych zakaznikov a trznom podiele nedavaju zmysel - pozri sa na predajne cisla starej Octavie, navyse zabudas, ze priemerna kupna sila obyvatelov CR a SR zdaleka nestaci na Mercedes S klasse.... a to je presne trhovy segment, na ktory sa Skoda zameriava. Len tak pre zaujimavost, na ako aute to vlastne jazdis? Mozno nam to vsetkym pomoze pochopit tvoj pohlad na zivot. Na zaver, obvinujes fanusikov Skody z vulgarnosti. Nemam pocit, ze by k tebe bol v tejto diskusii niekto vulgarny, skor sa mi zda za vlasy pritiahnute, ze obvinujes autora testu z akejsi neobjektivnosti, navyse bez toho aby si novu Octaviu videl inde ako na internete.

Dawe
8. května • 22:35

Ja myslim, ze Skoda to moc dobre vi, ze nova octavka zrejme mnoho novych zakazniku od konkurence nepritahne. To co dela je ale naprosto logicke. Proc by mela riskovat, prijit s necim uplne novym nebo alespon designove radikalne zmenenym a drzet si palce, ze se najdou novi zakaznici. Jednak nemaji jistotu, ze by se tak opravdu stalo, zato si muzou byt jisti, ze by ztratili spoustu konzervativnich zakazniku znacky. Maji svou klientelu, svou cilovou skupinu (a nejspis uznate ze velmi pocetnou), znaji jejich preference a to auto udelali primo pro ne. To je proste business. Zakazniky lze ztratit velmi snadno, ziskat tezko. Proto jsou jejich kroky takove jake jsou. Jestlize se necitite byt z cilove skupiny Skodovky, tak na to auto proste zapomente a hotovo. Nelze udelat takove, z ktereho budou nadseni vsichni.
Jenom abych vam usetril cas, ktery byste mozna venoval vysmechu me "automobilove orientace", tak vas ubezpecuji ze zakaznikem Skody nejsem.

xxl
8. května • 23:54

S Vasim prispevkom mi neostava len suhlasit. Len si nemyslim ze Skoda ma dostatocne silne image v zahranici ani dostatocne vernu klientelu zakaznikov. Napriklad na Slovenku od roku 2000 straca Skoda kazdy rok priblizne 5% trhu. Ktomu este treba povedat ze Skoda ma na Slovensku ani najagresivnejsiu cenovu politiku. Skoda vzdy apelovala ze ma najlepsi pomer "ceny za hodnotu". Ked logicky sa tato vyhoda zacina vytracat, tak sa pomaly vytraca aj Skoda z nasich ciest. Mam pocit ze u Vas v Cechach je to podobne aj ked zatial nie tak vyrazne, lebo u Vas je este ako jej plus narodna hrdost. Ale ja by som sa na to dlhodobo nespoliehal...

Dawe
9. května • 0:37

Mozna ano, uvidime, jestli na to bude Skoda nejak reagovat. Zatim se stale chlacholi laoajalitou stavajici klientely, ale to, ze cast z ni ztraci je nesporne. Zisky ale realizuji porad velmi slusne. Stejne jako VW uz davno neni znackou pro chude, mozna prave toto je image, ke ktere smeruji. Spousta lidi ale jeji cenovou politiku nerozdycha a odejde. Skoda se snazi co nejrychleji vyrazneji proniknout na zahranicni trhy, ktere ji budou kompenzovat ztratu zakazniku u nas. To sice neni zrovna chvalihodne, ale pochopitelne ano. Je taky si treba rozmyslet, jestli je lepsi, aby vyrabela (a za evropske ceny prodavala) kvalitni auta, ktera snesou srovnani s konkurenci, nebo za kazdou cenu drzela ceny dole a delala stale kulatejsi favority (felicie). Skoda zkratka prestala byt znackou dostupnou pro vsechny, ale jeji image ji v tom jeste nedohnalo, proto tolik negativnich ohlasu.

Petr Broža
8. května • 23:08

Na to stejné sází VW se svým Golfem; ostatně to je dobře vidět na reklamní kampani. Ovšem takový Opel musí jít jinou cestou, těžší.

Dawe
8. května • 23:26

Ano, je to tak. Opel musi jit jinou cestou, hodla si vytvorit zbrusu novou klientelu, protoze ta stavajici neni dostatecne silna. Opel navic hleda novy styl (stejne jako renault uz nekolik let). Jeho auta maji image sedeho prumeru a levnejsi imitace VW (atra/golf) . Kdyz si odmyslim speedster turbo, nevyrobil Opel nikdy nic, na co by se dalo vzpominat, navazovat, vychazet...ci si nejakym zvlastnim zpusobem ziskalo prizen.

Jirina
10. května • 23:50

S tou imitací Golfa bych si dovolil nesouhlasit. Astra se Golfu přinejměnším vyrovná. Opel má v Německu poměrně silnou pozici, navíc v některých zemích (např. Holandsko) je neprodávanější na trhu.

Petr Broža
8. května • 21:05

Je celkem logické, že Škoda má nejvíce fandů a odpůrců. Je to naše domácí značka, škodovkami jezdí téměř padesát procent našinců. O škodovkách se nejvíce píše, články o nich se nejlépe čtou, nejvíce se u nich diskutuje. Nám to vyhovuje, protože víme, že test Škodovky má zaručen čtenářský úspěch

xxl
8. května • 21:22

Mozno ked budeme viac diskutovat nad Skodou, tak sa Vam tak stupne pocet navstev ze dostanete na test aj poriadne auta

Petr Broža
8. května • 21:26

A co byste si tak představoval za auto?

xxl
8. května • 21:30

Jaguar, Aston Martin, Porsche, Lamborghini, Maserati... ja viem som narocny

Petr Broža
9. května • 7:56

Raději píšeme o autech, které si může koupit běžný obyvatel naší republiky.

xxl
9. května • 9:24

Ja Vam rozumiem, tiez si rad precitam Vase testy o beznych autach. Rad o nich aj podiskutujem. Clovek by mal mat v zivote vyzsie ciele aj keby ich nemal nikdy dosiahnut. Mal som to potesenie zajazdit si na Porsche 911 Carrera 4 asi 250km a bol to zazitok na ktory budem dlho spominat. Tieto auta Vam daju zazit pocity ktore inak clovek v seriovych autach nikdy nezazije. Dufam ze sa ras v zivote budem na tom tak dobre ze si nieco podobne kupim, je to tak trochu moj sen

Petr Broža
8. května • 20:55

Mondeo 1.8 SCi - ideální motor (tedy benzín)... Moc se mi líbil.

NovoCZ
8. května • 21:08

No právě o ten mi jde, jen mně štve, že do mondea nedávaj dvouzonovou klimu, kdo cestoval delší trasu s manželkou pochopí ...

xxl
7. května • 16:57

OK, beriem Mna neoslovila lebo je tak strasne dokonalo priemerna, nicim nevynika a nema ani slbosti, nie je co milovat

xxl
7. května • 14:19

Mna skor zaraza ako mozete napisat objektivny test o aute ktore mate tak kratko na testovanie. Takymto sposobom som vo svojom zivote vyskusal velke mnozstvo aut, ale nemam odvahu tvrdit ze som ich aj spoznal. Mate asi zazracny talent...

Petr Broža
7. května • 15:23

Máte pravdu, krátký svezení nikdy nenahradí běžné týdenní, případně čtrnáctidenní testování. Nicméně novou podvozkou platformu jsme již vyzkoušeli v Golfu a A3, interiér a exteriér známe už z Ženevy a dalších statických prezentací. Pro nás tedy Octavia už nebyla zcela nové auto, které jsme znali jen z fotek...

PS. Test další varianty Octavie samozřejmě připravujeme.

Pavlos
7. května • 13:53

Z článku " Zadní světlomety neprošly zásadní proměnou, jsou přesto větší (o 25 procent) a mají nový tvar; dominuje vnější oblouk, podle něhož novou Octavii zcela jistě poznáte."

???

A to není Zásadní proměna -Změna tvaru a velikosti ?

Petr Broža
7. května • 14:05

Zásadní je např. rozdíl mezi světlomety nové BMW 5 a staré generace. Tvar jako takový zůstal u Octavie stejný, jen se změnilo rozložení světel - již zmíněný oblouk stará Octavia nemá.

Pavel
7. května • 13:53

Vy se teda umíte rozepsat

Už se těším na test 2.0TDI, docela dobrej motor, zdá se.

xxl
7. května • 13:34

Jedna zaujimavost ktora ma vzdy napadne ked pozriem na novu Octavku, je preco nepotiahly linku prednej masky cez naraznik. Vsimnite si ze skoro vsetky auta maju naznak pokracovania masky v natazniku predelenim otvoru pre chledenie. Dokonca aj stara Oktavka to ma, takto ten predok vyzera prilis tazkopadne, no mozno to bol zamer...

English
21. prosince • 11:07

DESIGN - please!!!!!!!!!!!

Doporučujeme

Články odjinud