Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)

Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)

Kapitoly článku:


Drobný tuning

Jak jsem už psal výše, šedý interiér Octavie mi přišel docela nudný, proto jsem se uchýlil k drobným změnám. Nejprve šly pryč šedé gumotextilní koberce, na nichž už byl patrný zub času. Nahradil jsem je podstatně elegantnějšími a praktičtějšími černými filcovými koberci, které se lépe udrží; textil zkrátka vyperete. Pryč šly i plastové černé pedály, ty jsem vyměnil za pedály z Octavie RS. Z domu muselo i obložení středového panelu, které opět nahradilo provedení black-dot z RS. A nakonec jsem se zbavil řadičky a nahradil ji hliníkovou hlavicí od Milotecu. Díky tomu je řadička nejen elegantnější, ale hlavně kratší, což ve mně umocňuje sportovní pocit.

     
Nová řadící páka od Milotecu --- Sportovní pedály z RS a nové koberečky
--- Obložení středového panelu black-dot z RS

Další změny na sebe nechají čekat až do jara - na patnáctkách zůstanou obuté zimní gumy, na léto pořídím vícepaprskové šestnáctky s patříčným obutím 205/55. Vybrány mám i tlumiče Eibach se sportovními pružinami, které sníží podvozek o 30 mm - tím by se měly zlepšit jízdní vlastnosti a stabilita v zatáčkách. Původní tlumiče, zejména přední, už mají to nejlepší za sebou, takže zabiju dvě mouchy jednou ranou.

Na vnější tuning se zatím nechystám, nemám rád, když nízké spoilery dřou o obrubník - na současném spoileru je na spodní straně plastový kryt, což sportovním spoilerům chybí. Jedinou výjimkou budou chromované kliky dveří, současné plastové jsou už poškrábané a vypadají vážně škaredě.

70 tisíc za sebou

Octavii jsem kupoval s najetými 65 tisíci po prvním majiteli. První garanční prohlídku absolvovala v 70 tisících (rok po poslední), základní cena byla sedm a půl tisíce. Kromě toho jsem si nechal vyměnit gumičky stěrače, seřídit střešní okno, vyměnit brzdové destičky, přivařen byl střední díl výfuku (a já si říkal, co je to za zvuky od podvozku). Celkem jsem platil osm a půl včetně odstranění držáku handsfree, vymontování měniče minidisků a zapojení ovládání rádia na sloupku volantu. V servisu mne sice straší výměnou spojky, ale ta zatím drží a snad bude ještě dlouho. Mimochodem, zhruba tři týdny po garanční prohlídce odešel mechanismus zavírání zadní levého okna, i s prací stála výměna devatenáct stovek. Hm.

Octavia? Ujde

Podtrženo a sečteno jsem s Octavií spokojen, trochu mi vadí horší podvozek a smutně vypadající interiér, který jsem si naštěstí už trochu vylepšil, naopak si cením výborného motoru a dobré výbavy, zejména automatické klimatizace a tempomatu, bez čehož si už auto neodkážu představit. Podle servisu se zdá být auto v poměrně dobré kondici a já doufám, že v ní vydrží ještě několik let, než nastane čas koupit zase něco lepšího, tentokrát už něco z japonské proveniencec (tedy pokud na to budu mít ;-).

Plusy:

  • Výkon motoru, rozumná spotřeba
  • Dobrá výbava
  • Pohodlí při jízdě

Minusy:

  • Řazení - delší dráhy, občas horší řazení jedničky a zpátečky
  • Horší stabilita podvozku v zatáčkách
  • Méně místa vzadu
  • Horší výhled dozadu

Parametry

  • Škoda Octavia SLX 1.8T
  • Rok výroby: březen 2000
  • Najeto: 71 tisíc km
  • Rozměry: 4507 x 1731 x 1431 mm
  • Rozvor: 2513 mm
  • Hmotnost: cca 1350 kg
  • Zavazadlový prostor: 528 l/1328 l
  • Palivová nádrž: 55 l
  • Přední náprava: zavěšení McPherson se spodními trojúhelníkovitými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
  • Zadní náprava: kliková s vlečenými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem
  • Odpružení: vinuté pružiny s teleskopickými tlumiči; vzadu s pružinami vně tlumičů (zadní tlumiče plynové)
  • Brzdy: kotoučové s plovoucími třmeny, vpředu s vnitřním chlazením
  • Kola: lehké slitiny, 15“
  • Pneumatiky: 195/65 R15
  • Motor: 1.8 T, objem 1781 ccm; výkon 110 kW při 5700 otáčkách, točivý moment 210 Nm od 1750 do 4600 otáček; kapalinou chlazený, napříč před přední nápravou uložený, přeplňovaný zážehový řadový čtyřválec s rozvodem 2xOHC a pěti ventily pro každý válec
  • Zrychlení 0-100 km/h: 8,4 s 
  • Maximální rychlost: 219 km/h
  • Spotřeba: 10,9/6,2/7,9 l/100 km
  • Výbava: posilovač řízení, volant nastavitelný v obou směrech, výškově nastavitelná sedačka řidiče i spolujezdce, loketní opěrka, bederní opěrky na předních sedačkách, nastavitelné opěrky hlavy, popelník + 12 zásuvka, loketní opěrka vzadu, ABS, MSR, brzdový asistent MBA, rádio s CD přehrávačem, osm reproduktorů, tempomat, lampičky vzadu i vpředu, tónovaná skla, tmavý pruh na čelním skle, zpětná zrcátka s vyhříváním a el. ovládáním, el. ovládání všech oken, dálkové ovládání s centrálním zamykáním, alarm, střešní okno, zámek na zpátečku, mlhové světlomety vpředu, palubní počítač, zvuková signalizace nevypnutých světel, automatická klimatizace
  • Cena nového auta dnes: cca 620 tisíc (výbava Elegance)

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud