Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)

Škoda Octavia se na českém trhu prodává už osmým rokem. Za tu dobu prodělala mnoho změn. Sám jsem si jednu takovou koupil, motor 1.8T, výbava SLX, rok výroby 2000. Jak jsem spokojen a co mi vadí?
Škoda Octavia 1.8T SLX po půl roce (zkušenosti)
Seznam kapitol
  1. Výměna kus za kus, výbava
  2. Důvodem byl motor, design = verze před faceliftem
  3. Velký zavazadlový prostor, interiér Slush
  4. Kvalita zpracování interiéru, pohodlí vpředu, odkládací prostory
  5. Místo vzadu, jízdní vlastnosti
  6. Motor 1.8T a jeho výhody
  7. Spotřeba, převody, řazení, srovnání 1.8T nebo1.9 TDI 96 kW?
  8. Drobný tuning, po garanční prohlídce, parametry a výbava

Vzhledem k tomu, že jsem Octavii několikrát testoval, věděl jsem, do čeho jdu. Kamarád prodával po třech letech svůj kousek těsně po tom, co mu doběhl leasing. Chtěl si koupit auto, které tolik nežere, protože jezdí převážně po městě a sílu motoru 1.8T zkrátka neužije. A tak zatímco já zanechal svoji Fabii sedan v bazaru (moje zkušenosti najdete v tomto článku), kamarád si koupil zbrusu novou Fabii kombi Creation s motorem 1.4 55 kW.

Výměna kus za kus

Cenový rozdíl mezi prodanou Fabií a jeho Octavií činil jen šedesát tisíc korun, což je dle mého názoru docela výhodné, zvlášť když Fabia neměla ani ABS. Za takovou cenu (260 tisíc) jsem zkrátka podobné auto v bazaru nenašel, navíc jsem měl jistotu, že auto je skutečně po prvním majiteli. Kamarád jezdil do stejného servisu jako já s Fabií, takže tam znali jak mě, tak auto. Neměl jsem tedy nejmenší zábrany koupi risknout.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Stará maska působí smutně a méně elegantně než nová --- Na krátkém rozvoru se podařilo
celkem hezky „naskládat“ dlouhou karoserii s pěti dveřmi

Nakonec jsem si tedy odvezl černou Octavii ve výbavě SLX s motorem 1.8T (označuje se jako 20V Turbo) s výkonem 110 kW. V příplatkové výbavě figuruje tempomat, alarm a automatická klimatizace Climatronic, střešní okno bylo tehdy (březen 2003) ve standardu, ale jist si tím nejsem. Výbava SLX je celkem bohatá, zahrnuje dva airbagy, ABS, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, všechna okna v elektrice, šedý pruh na čelním skle, tónovaná skla, bederní opěrky, výškově nastavitelná přední sedadla, loketní opěrka vpředu i vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, novou palubní desku (tehdy ji měla pouze výbava SLX, nikoliv LX a GLX), hliníková 15“ kola s pěti paprsky s pneumatikami 195/65. Nechybí drobnosti jako palubní počítač, ovšem bez ukazatele dojezdu (ten se objevil až v MR 2001).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Střešní okno je poměrně zbytná součást výbavy

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Automatická klimatizace je doplňkem pro pohodlnou jízdu --- Climatronic v servisním režimu

Poznámka: Současná výbava Elegance má ve tempomat ve standardu a přidává navíc ASR a vyhřívání předních sedaček. Chybí ale střešní okno (i když to je s klimatizací opravdu zbytná výbava). Mimochodem, nejsem si jist, zda výbava SLX měla v základu manuální klimatizaci, vzhledem k montáži střešního okna bych tipnul, že nikoliv.

Drobnosti jako lampičky nad všemi sedačkami, nastavitelný volant, posilovač či osm reproduktorů snad ani nemá smysl zmiňovat. V autě nebylo rádio, to majiteli ukradli; vzhledem k tomu, že jsem si ponechal CD přehrávač Sony ze své staré Fabie, mně to nijak zvlášť nevadilo. Kromě toho v autě zůstalo ovládání pod volantem z přehrávače minidisku, a světe div se, také Sony – v servisu jsem si ho nechal zapojit a funguje k mé plné spokojenosti.

Většímu pocitu bezpečí, že auto najdu ráno tam, kde jsem ho zaparkoval, přispívá zámek na zpátečku, originální alarm a také odstraněný zámek u řidiče i spolujezdce. O tom, že alarm skutečně funguje dobře, jsem se přesvědčil, když jsem odemknul klíčem zámek zavazadlového prostoru – po otevření dveří se okamžitě spustil. Na druhou stranu alarm dnes už nikoho nevzrušuje, takže je to spíše taková kosmetická funkce; jednou jsem „simuloval“ krádež, alarm řval jako zběsilý, ale nikdo se ani neotočil.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na designu Octavie je patrné, že vznikala už před devíti lety --- Za malé pravé zrcátko by
zasloužili technici VW domácí vězení

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výměna kus za kus, výbava
  2. Důvodem byl motor, design = verze před faceliftem
  3. Velký zavazadlový prostor, interiér Slush
  4. Kvalita zpracování interiéru, pohodlí vpředu, odkládací prostory
  5. Místo vzadu, jízdní vlastnosti
  6. Motor 1.8T a jeho výhody
  7. Spotřeba, převody, řazení, srovnání 1.8T nebo1.9 TDI 96 kW?
  8. Drobný tuning, po garanční prohlídce, parametry a výbava
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků