Škoda Octavia 1,8 TFSI, skoro jako RS

I když se motor 1,8 TFSI o výkonu 118 kW (160 k) objeví v nabídce Škody pro model Octavia teprve za pár týdnů, již dnes je zřejmé, co udělá 8 kW a 50 Nm s dynamikou vůči Octavii s motorem 2,0 FSI, který nahrazuje.

Octavia v provedení liftback by měla s novým motorem zrychlit na stovku za 8,2 s, což je o 1,1 s rychleji, než s motorem 2,0 FSI. Maximální rychlost by se pak měla vyšplhat na 222 km/h, což je o 9 km/h více a kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat okolo 7,4 l na 100 km, což je o 0,2 l méně, než o kolik si v kombinaci řekne verze s motorem 2,0 FSI.

Jak je vidět, nová Octavia 1,8 TFSI by měla být vcelku dynamickým vozem, kterému co do rychlosti v přímém směru k modelu RS mnoho scházet nebude.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků