Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Zatímco v českém ceníku Škody Octavia stále figuruje motor 1.4 TSI, na Slovensku se jej už zbavili. Náhradu v podobě 1.5 TSI nabízejí v provedení se 110 kilowatty.

O nahrazení motoru 1.4 TSI modernější patnáctistovkou se v případě Škodovky hovoří už dlouho, na českém trhu se však ledy stále nechtějí více hnout. Octavia i Kodiaq mají stále v nabídce starý motor, byť SUV už pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou převodovkou, a jediným modelem s novým agregátem tak stále zůstává Karoq. U našich východních sousedů však vypadá situace trochu jinak.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Kodiaqu starý motor na Slovensku nadále zůstává, a to jak ve slabší verzi s 92 kilowatty, tak v silnější v kombinaci s manuálem a čtyřkolkou. Zároveň už tam ale nabízejí Octavii s motorem 1.5 TSI s vypínáním válců. Jedná se o variantu se 110 kilowatty bez variabilního turbodmychadla a možnosti „plachtit“ s vypnutým motorem. Zkrátka tu samou, jakou jsme v nedávné době vyzkoušeli v Karoqu a Seatu Ibiza FR.

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

Na výběr je mezi manuální a automatickou převodovkou, přičemž v druhém případě musíte sáhnout přinejmenším po linii Ambition. Naprostý základ s manuálem (Active) vychází na 18.780 eur, což je v přepočtu zhruba 476.000 korun. Výbava Ambition je dražší o 1230 eur, a za vrcholný Style (Laurin & Klement s 1.5 TSI nepořídíte) na Slovensku zaplatíte nejméně 21.510 eur (asi 545.000 Kč). Za sedmistupňové DSG se s výjimkou linie Active připlácí 2000 eur, tedy zhruba 51.000 Kč.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Jak jsme se v praxi několikrát přesvědčili, projev nového motoru 1.5 TSI se od předchůdce příliš neliší. Běží jemně a přechody mezi dvou- a čtyřválcovým režimem je v praxi neznatelný. Škoda však udává snížení spotřeby až o 0,3 l/100 km, na což Brusel uslyší. Avšak pouze v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Podle údajů výrobce si totiž 1.4 TSI s převodovkou DSG vzalo 4,9 l/100 km (aktuální stav u 1.5 TSI bez rozdílu skříně) už dávno před příchodem o deci objemnější novinky.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků