Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Zatímco v českém ceníku Škody Octavia stále figuruje motor 1.4 TSI, na Slovensku se jej už zbavili. Náhradu v podobě 1.5 TSI nabízejí v provedení se 110 kilowatty.

O nahrazení motoru 1.4 TSI modernější patnáctistovkou se v případě Škodovky hovoří už dlouho, na českém trhu se však ledy stále nechtějí více hnout. Octavia i Kodiaq mají stále v nabídce starý motor, byť SUV už pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou převodovkou, a jediným modelem s novým agregátem tak stále zůstává Karoq. U našich východních sousedů však vypadá situace trochu jinak.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Kodiaqu starý motor na Slovensku nadále zůstává, a to jak ve slabší verzi s 92 kilowatty, tak v silnější v kombinaci s manuálem a čtyřkolkou. Zároveň už tam ale nabízejí Octavii s motorem 1.5 TSI s vypínáním válců. Jedná se o variantu se 110 kilowatty bez variabilního turbodmychadla a možnosti „plachtit“ s vypnutým motorem. Zkrátka tu samou, jakou jsme v nedávné době vyzkoušeli v Karoqu a Seatu Ibiza FR.

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

Na výběr je mezi manuální a automatickou převodovkou, přičemž v druhém případě musíte sáhnout přinejmenším po linii Ambition. Naprostý základ s manuálem (Active) vychází na 18.780 eur, což je v přepočtu zhruba 476.000 korun. Výbava Ambition je dražší o 1230 eur, a za vrcholný Style (Laurin & Klement s 1.5 TSI nepořídíte) na Slovensku zaplatíte nejméně 21.510 eur (asi 545.000 Kč). Za sedmistupňové DSG se s výjimkou linie Active připlácí 2000 eur, tedy zhruba 51.000 Kč.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Jak jsme se v praxi několikrát přesvědčili, projev nového motoru 1.5 TSI se od předchůdce příliš neliší. Běží jemně a přechody mezi dvou- a čtyřválcovým režimem je v praxi neznatelný. Škoda však udává snížení spotřeby až o 0,3 l/100 km, na což Brusel uslyší. Avšak pouze v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Podle údajů výrobce si totiž 1.4 TSI s převodovkou DSG vzalo 4,9 l/100 km (aktuální stav u 1.5 TSI bez rozdílu skříně) už dávno před příchodem o deci objemnější novinky.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

včera | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 71 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 37 příspěvků