Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Zatímco v českém ceníku Škody Octavia stále figuruje motor 1.4 TSI, na Slovensku se jej už zbavili. Náhradu v podobě 1.5 TSI nabízejí v provedení se 110 kilowatty.

O nahrazení motoru 1.4 TSI modernější patnáctistovkou se v případě Škodovky hovoří už dlouho, na českém trhu se však ledy stále nechtějí více hnout. Octavia i Kodiaq mají stále v nabídce starý motor, byť SUV už pouze v kombinaci s předním pohonem a automatickou převodovkou, a jediným modelem s novým agregátem tak stále zůstává Karoq. U našich východních sousedů však vypadá situace trochu jinak.

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Zbavuje se Škoda zásob motoru 1.4 TSI? Octavia Trumf má 150 koní za 444.900 Kč

Kodiaqu starý motor na Slovensku nadále zůstává, a to jak ve slabší verzi s 92 kilowatty, tak v silnější v kombinaci s manuálem a čtyřkolkou. Zároveň už tam ale nabízejí Octavii s motorem 1.5 TSI s vypínáním válců. Jedná se o variantu se 110 kilowatty bez variabilního turbodmychadla a možnosti „plachtit“ s vypnutým motorem. Zkrátka tu samou, jakou jsme v nedávné době vyzkoušeli v Karoqu a Seatu Ibiza FR.

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

TEST Seat Ibiza 1.5 TSI ACT FR: Padne jako ulitý!

Na výběr je mezi manuální a automatickou převodovkou, přičemž v druhém případě musíte sáhnout přinejmenším po linii Ambition. Naprostý základ s manuálem (Active) vychází na 18.780 eur, což je v přepočtu zhruba 476.000 korun. Výbava Ambition je dražší o 1230 eur, a za vrcholný Style (Laurin & Klement s 1.5 TSI nepořídíte) na Slovensku zaplatíte nejméně 21.510 eur (asi 545.000 Kč). Za sedmistupňové DSG se s výjimkou linie Active připlácí 2000 eur, tedy zhruba 51.000 Kč.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Jak jsme se v praxi několikrát přesvědčili, projev nového motoru 1.5 TSI se od předchůdce příliš neliší. Běží jemně a přechody mezi dvou- a čtyřválcovým režimem je v praxi neznatelný. Škoda však udává snížení spotřeby až o 0,3 l/100 km, na což Brusel uslyší. Avšak pouze v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Podle údajů výrobce si totiž 1.4 TSI s převodovkou DSG vzalo 4,9 l/100 km (aktuální stav u 1.5 TSI bez rozdílu skříně) už dávno před příchodem o deci objemnější novinky.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků