Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

135 komentářů

Hever
4. května • 6:49

Neviem preco davaju do aut tak silne motory.Osobne cakam kedy bude v ponuke dvojvalec dvojtakt 250 ccm bez turba max.17 kw vykonu.Velmi dobry motor vynikajuca vykonova krivka super spotreba no najlepsi motor vo vesmire a prilahlych galaxiach.

Balvan
4. května • 6:57

Ano a tych 17 kw je pri 300 000 ot/ min.A benzin obohateny o uran.

Jindra
21. dubna • 8:09

Považuji tříválec 1.0 u octávie za extrémní projev úspory nákladů škodovky.Za 400 tis.základní verzi kombi no nekup to. Hezky se na nás pakujou.

V12
25. dubna • 10:25

A to EcoBoost 92kW mal byt ako zaklad v Mondeu :( Strasne na to len pomysliet.
Focus 1.6i 74kW je zufalo podmotorizovany vzhladom na svoju hmotnost, ohladom dynamiky PREHRA VO VSETKOM s rovnako vykonnym 1.0 EB 74kW. 92kW verzia je takmer plne porovnatelna s 2.0i, viem to porovnat, s 92kW som par km najazdil, 2.0i mal 2 roky. Teraz ho nahradil 2.5T v Mondeu.

johny1855
6. července • 14:20

Superb 1,4TSI naložen 4 dospělé osoby jel do kopce jenom pánové na 2 p. stupeň 60 km/hod., o momentální spotřebě nechci mluvit. Jo byla dvouciferní... Průměr v měste 8,7l/100km.

argument
26. října • 13:34

...co takhle přeřadit ?:-D

Driver
20. dubna • 10:37

V rovině základní motorizace je i jedno, co tam je. Ale to souvisí s něčím jiným. Největší problém s těmi podmotorovanými auty mám v tom případě, když dvě hodiny blokují provoz pomalou jízdou od Hradce Králového až do Mohelnice. 70 mimo obec, 35-40 v obci a do kopce to nejede vůbec. Za ním kolona kamiónů a předjetí sice není pro zdatné přemotorované jedince problém, spíše to je radost, ale drtivá většina dalších podmotorovaných splašenců zmatkuje, riskuje nebo bourá. Dokonce jsou ochotni v protisměru vytlačit kamion, protože: TAK CO MAJÍ DĚLAT??? :-)) Je to tak prosté. KOUPIT SI MOTOR A NÉ SEKAČKU:-/

frantaha
28. dubna • 20:13

tuhle trasu jezdím často a mimo obec takhle jezdí jen kamiony, ty pohádkáři....

E15
20. dubna • 15:42

tady je řeč o autě s 0-100 pod 10s , maximálkou 200 km/h a ty tu blábolíš něco o zdržování kamionů v kopcích , kde takový podmotorovaný osobák vůbec nejede... Co to má znamenat?

Honza M.
20. dubna • 11:02

To jste měl ale napsat pod Fabii 1.0 MPI; Octavia 1.0 TSI pojede velice svižně. A za těch 40 km/h v obci přece nemůže auto, ale špatný řidič.

Defekt
20. dubna • 18:45

Blbost.Nepojede!

Honza M.
20. dubna • 19:47

https://m.youtube.com/watch...
podle mě to svižné je dost.

Honza M.
19. dubna • 15:06

http://www.greencarcongress.com/2015/06/20150602-golf.html... Jinak si můžete počíst, je vidět, že ten motor je velmi propracovaný.

martin
19. dubna • 13:45

A nahradny motor je v standardnej vybave? :-D

Kuk Vykuk
19. dubna • 13:34

DOA - dead on arrive.

ALAPLI
19. dubna • 13:26

Opravdu se těším na pořádný test, na dojmy a hlavně na spotřebu...kdy už bude konec lžím a bude se uvádět skutečná? :-(

Mirek
19. dubna • 1:24

Už z principu pod kapotu octavie nepatří motor 1,0 TSI,nebo jakýkoliv jiný litr.... Jde o prestiž...

Marek
19. dubna • 18:53

Souhlas...
Jako motor do fabky do města... Paráda...
Ale do těžký octavie který lidi budou honit po dalnici? Ach jo...

Honza M.
20. dubna • 7:03

Vy vůbec nemáte představu o síle toho motoru. Nevím, proč je tu pro tolik lidí problém zorientovat se v technických údajích. Octavia není těžká. Jel jsem s Focusem 1.0 EB 74 kw - což je o dost slabší než 1.0 TSI - přes 150 km/h po dálnici a žádný problém nebyl. Přečtěte si ty údaje, než zase napíšete takovou hloupost.

V12
25. dubna • 10:20

Lietaj tak dennodenne a po 100k km turbo zrele na vymenu, po dalsich 50k km ovalne valce a spotreba liter oleja na 2000 km.

argument
26. října • 13:32

A nějaký argument by nebyl ? Denodení souvislé ježdění na dálnici se zahřátým motorem při 130 je motor na polovině max. otáček a v tom nejideálnějším jízdním režimu. Proč ovalita válců? Proč turbo v čudu ? Proč by to mělo chlastat olej ? Prase řidič zničí cokoliv, pokud se nechová k autu slušně. Kecy od piva to jsou..

Marek
20. dubna • 7:59

Já vůbec neodsuzuju Octavii... sám ji vlastním...
Pravda ale je, že tento motor je do Octavie prostě nevhodný. Hezký že jezdíte s litrem po dálnici 150... To já se svou 1.8t jsem to bez problémů hnal 200... Ale nemusel jsem se přitom bát, že mi někde vyletí píst z motoru, nebo že mu tím zkratim životnost o polovinu...

Tonda_B
18. dubna • 22:57

Já si počkám až na 0,4 litru jednoválec biturbo s 95 kW...

benzin
18. dubna • 22:18

Prostě další sen českých chalupářů, co s tím postaví půl chalupy. Nevím jestli jsem staromilec, ale jsou hranice které by se meměly překračovat. Jako by se nemělo spát s vlastní sestrou, tak by se neměl montovat do kombíku, co si hraje na nižší střední třídu, litrový motor-a ještě tříválec. Prvně co jsem uviděl ty zrychlení v tabulce, tak jsem myslel, že se jedná o spotřebu. Docela začínám uvažovat, nad dovozem nějaké zachovalejší ameriky. Cenou za dovoz a homologaci bych se ještě i dostal pod cenu této parodie na motor. A při prodeji, bych ještě i vydělal. Jako do nové koncernovky bych teď asi určitě nešel. Líbí se mi i třeba směr co si ted drží japonci. Jednoduchý atmo-benzíny. Proč to oni umí a koncern né?

Nikolas
18. dubna • 22:08

Ehm. Musel bych to zkusit. Dokud na tom motoru někdo nenalítá 250 tisíc, asi je na hodnocení brzy. Takhle od pohledu to děsí :-). Já bych raději 2.0 TSI v automatu :-DBTW nyní jezdím 1.4 TSI takže ještě mám co dohánět.

Tomáš
18. dubna • 20:59

Titulek je poněkud zavádějící. Pokud by tam bylo vloženo slovo "pravděpodobně"... tak bych to skousnul. Uvidíme jak se ta "roztřesená novinka" bude chovat v reálném provozu.

Jirka
18. dubna • 20:34

Jak se vypočítává pružné zrychlení? Nejde mi do hlavy, že 0-100 je pod 10 sekund a 60-100 nad 10 s.

mpolan
19. dubna • 7:40

Pružné zrychlení je na konkrétní převodový stupeň, jedeš 60 km/h a prostě šlápneš na plyn. To znamená, že motor se tak nějak líně převaluje, najednou po něm chceš zrychlení. A deset sekund trvá, než se turbína probere k životu, natlakuje motor a dotlačí auto na tu stovku. Inteligentní řidič si při potřebě takového zrychlení prostě podřadí do vhodných otáček a jede, ve finále je na té stovce dříve, než se turbína probere. Měření takového pružného zrychlení je manipulativní hloupost.

x
19. dubna • 13:01

Není to tak úplně hloupost. Naopak člověk s trochou zkušeností z toho vyčte, jak mizerně na tom ten motor ve skutečnosti je, zejména při srovnání se zrychlením 0-100. Je to neochotná, líná mrcha, co se musí držet pod krkem, aby to jelo. Prostě jako každý malý turbomotor. Chová se to stejně gumově a líně jako většina dieselů. To pak člověk chápe, proč to lidi, odchovaní starou "dobrou" 1.9 TDI kupujou.

mpolan
19. dubna • 20:54

No jo, ale kdo tak jezdí?

x
20. dubna • 9:10

Jak jezdí? Že v šedesáti s pětkou dupne na plyn a chce předjíždět? No asi většina řidičů, co takhle vidím kolem sebe.Osobně jsem klidný řidič, snažím se jezdit předpisově, i na těch dálnicích jezdím 110-120, prostě nějaké divočení už mne dávno nebaví. Jenže současně vím, jak se chová motor v autě, které zrovna mám a chovám se podle toho. Při klidné jízdě je to víceméně nastejno, jde o ty okrajové situace - předjíždění, výjezd z křižovatky, nájezdy na dálnice. Tam je prostě lepší využít oblast vysokého výkonu, rychle zmizet a nepřekážet ostatním. A kvůli těmto situacím mám pořád mnohem radši pružnou a předvídatelnou atmosféru s plynulým nárůstem výkonu až do vysokých otáček. Pro mne je chování motoru jedním z prvků aktivní bezpečnosti, kterou jako řidič mohu u svého auta ovlivnit. Najezdil jsem dost s všelijakými motory, ale prostě atmosféra u mne vede, i ty korejské 1.4 CVVT jsou zlaté proti koncernovým malým benzinovým turbomotorům.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
V12
25. dubna • 10:18

Atmosfera je pruzna ? A konkretne 1.4CVVT ?
Maximalny krutiak 137 Nm v 4000 otackach, pri 2500 mizernych 120. EcoBoost 1.0 92 kW 175 od 1700 do 4500, s kratkodobou spickou 190 Nm v rezime overboost. Atmosfera sa moze zahrabat, konkurent mu je iba 2.0i, ktoreho krivka krutiaku nepada pod 150 Nm od 1500 do obmedzovaca. Cele je to ukazka toho, ako turbo nahradilo objem.
Osobne jazdim s 2.5T :)

Mansfield
18. dubna • 22:11

No to bude dáno zřejmě tím, že z 0-100 km/h člověk neřadí v 60 km/h pětku nebo rovnou šestku ;)

yoggi
18. dubna • 20:28

Nahrada 1,0 TSI za 1,2 TSI urcite nie je spravna cesta pre zakaznika ani vyhodna, vyhodna jedine pre vyrobcu a laboratorne podmienky. Ako majitel 1,2 TSI musim napisat jednu vec. Ano pri konstantnej rychlosti 80 km/h a iba vodic v aute bude asi ten 1,0 TSI brat o nejake to deci menej ako 1,2 TSI.
Inak si dovolim tvrdit, ze bude 1,2 TSI uspornejsie hlavne v pripadoch, ze octavia je rodinne auto a rodinka pojde na dovolenku, vylet................
Podla mna zasadnym problemom bude prebudit motor z 1200 ot. aby zacal nieco robit. uz toto je u 1,2 TSI je citit, ze iba 1,2 a turbo nefuka ( napr. hruhac ). U 1,0 TSI to bude este horsie. porovnavam s atmo, ktora s tymto nema problem. Jednoducho objem.
Dalej predbiehanie pri trochu nalozenom aute v kopci to bude zazitok. Koncern uz pri motoroch 1,2 TSI radu EA 111 pohnojil dost veci............. potom prisli, vraj uz bezporuchovou radou 1,2 TSI EA 211 a aj tu im usli veci a teraz idu s novym 1,0 TSI trojvalcom. Namiesto toho aby uz konecne urobili nieco aspon na 99,8%............Buducim majitelo jedine dat radu prve 3-4 roky by som to nekupil, je to nova era motorov pre koncern a teda to ich silna stranka rozhodne nie je. Hlavne dat co mozno najdlhsiu zaruku aka ide .

Honza M.
19. dubna • 15:06

Dalej predbiehanie pri trochu nalozenom aute v kopci to bude zazitok.Stačí mít cca 1500 otáček a krásně to do kopce vytáhne. V tomto např. 1.0 EB má jasně navrch oproti 1.6 VTi - moje zkušenost.

V12
25. dubna • 10:09

Potvrdzujem. 1.6 TiVCT do 4000 netaha, potom sa zobudi, ide do 5500 a az tam zacina vadnut, co je lepsie, ako klasicka verzia 1.6i 74kW, ktora do 4000 netaha, no netaha ani od 4000, pretoze krutiak uz upada, takze motor len huci a zere.

Tommy
18. dubna • 20:25

Za chvílu tam budů dávat 50 z Pionýra s turbem - TPI 50

Axel Toronto (xax41)
18. dubna • 20:22

Tu chci a v kombiku, v lete ji nalozime do Chorvatska konzervama, od souseda pujcim karavan a po dvaceti kilometrech budou podpalene ventily. Jestli mi teda driv klikovka nepoda ruku.

Josef
18. dubna • 19:27

Tady ty nízkoobjemový motory jsou úplně na nic. Tchýně má golfa+ 1.2tsi. Jel jsem s tím do Německa a spotřeba se pod 7 litrů nedostala. Takže papír snese opravdu všechno

radon
18. dubna • 23:00

Golf+ je vysoky, muj G7 1,2 zere pri tachometrove 130km/hod cca 6,5l. No neni to zazrak, ale ktery benzin je opravdu vyrazne lepsi?

Martin.D
18. dubna • 18:59

Koľko odborníkov :-D a 0 reálnych skúseností ....
Kto presedlá z O1 1.6 benzín na túto 1.0 tsi bude mať pocit že to auto letí a nič nežerie ( 15 rokov do zadu som tú 1.6 mal a žrala 9 l )
Momentálne mám 2,0 tdi CR a to tiež... kým sa turbo nenadýchne pod 1500 ot nič nejde ...nechcem odhadovať koľko výkonu má v 1500 ot ale bude to v pár desiatkach koní....a mimochodom minule som mal čo robiť predbehuť Fábiu 3 pravdepodobne v 1.2 tsi , pretože si chlapec myslel že sa mám chuť pretekať , a tá fábia ma možno tak o 100 kg menej ako octávia....
Môjmu otcovi stačí 1.4 v Ceede , svokre 1.0 Vvti :-D
Po služobných tdi to bude najpredávanejšia Octávia.....
A nik od moderných Tdi , Tsi , Hdi a iných áut neočakáva nájazd ako na starej neoturbenej 1.9 od VW....kto áno žije mimo realitu ....
Ak by si mám kupovať auto pre seba , nie na prácu a urobím mesačne do 1000 km možno toto TSI bez problémov kúpim......

25. května • 15:16

No, ja tu 1.6 mam a oproti firemnim 1.6tdi a 1.2Tsi je to krapet rychlejší. Jen se d tim musi umet jezdit, a to je ten kámen úrazu. Ano, žere to víc než TSI, ale jen do doby, kdy tomu neslapete na krk, pak se karta obrací...

jirka
18. dubna • 19:18

davam za pravdu kdo fakt nalita malo a jednou rocne chorvatsko ten jeden litr muze stacit pokud to bude defenzivni ridic. Ale spise jde o to ze by koncern mohl mit i v nabidce atmosfericke motory a zakaznik by si skutecne vybral, a na jako ted ze nabidka urcuje nesmyslnou poptavku.

qwertz
18. dubna • 19:26

Jenže ty atmosféry skoro nikdo nechce. Turbo táhne odspoda, má menší nároky na řazení a celkově je motor výrazně živější. Atmosférický šestiválec je jistě zajímavé svezení, ale malooběmové atmo benzíny jsou bohužel někde úplně jinde.

Defekt
20. dubna • 18:52

V servisu!!!!!!:-D:-D:-D

mattyz
20. dubna • 17:16

Nemáš pravdu, podívej se na Mazdu a její 1,5 ve 3 a fantastickej 2 litr v 6.
Jejich sice jako šafránu, rozuměj dobrých atmo motorů, ale dají se sehnat.

mpolan
19. dubna • 7:36

Turbo táhne odspoda... Ano, pokud k tomu má odpovídající objem. Jenže tyhle oturbené sekačky se z nízkých otáček právě moc ochotně nesbírají a pro slušný zátah potřebují jet nad 2000-2500 otáček. Jenže to už umí i ta atmosféra a s mnohem nižším rozptylem spotřeby. Ano, turbínka umí hezky nakopnout, ale musí se držet taky pěkně "pod parou". Tím pádem odpadá i ten "menší nárok na řazení", protože řadit je zkrátka potřeba. Proč asi k moderním turbomotorům dávají stále více stupňů v převodovkách?

qwertz
19. dubna • 8:45

1.4 / 1.8 TSI táhne už od 1500 otáček a to prosím i do kopce. Atmosféru za stejných podmínek musíte držet pod krkem aby to vůbec zrychlovalo. Srovnávat to nemá vůbec smysl.Kategorie sekaček 1.0 litru je úplně jiná kategorie pro auto typu Octavie naprosto nevhodná. Vždy je třeba najít optimum.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
19. dubna • 11:50

No... a co jsem psal jiného? A ani to TSI není taková sláva, jak by papírové parametry napovídaly. Litrová sekačka je úplná tragédie, asi jak motory ve formulích. Sice vysoké výkony, ale s dvoutunovým autem by se ani nerozjely.

jirka
18. dubna • 20:08

ja jezdim atmo a pohoda. Ano turbo benzin je mene narocny na razeni. Atmo se musi obcas podradit a s meziplynem je to bomba. Ale papirove se spotrebou na tom atmo bude vzdy lip nez turbo motor. A priklad jezdil jsem dva tydny s tsi tam podrazeni nemelo cenu. Ano stredni otacky to jelo. Lidem to opravdu muze stacit, ale kdyz podradim atmo a chci jet pilu dokazu s tim jet devadesat procent casu na devadesat procent vykonu, tzn furt je tam ta sila podle obsahu. Tsi nad pet tis to bylo mrtve a tam a v tech rychlostech teprve oziva atmo a tam na hore ma atmo na vrch na vsechny tsi turbo motory kdyz by se jela priklad pila.
Jsou ridici kterym to stci tsi a podle prodeju je jich opravdu hodne.
Ne ale ja ne. Posledni dva roky koukam po druhem aute do rodiny. Spousta diskutujicich si vzpomene ze jsem koukal na jagujar x 300 nebo hummer h dvojka atd. Je spousta nadhernych aut. Ale po zrale uvaze takove druhe auto si mohu dovolit tak za pet let az doplatim hypoteku. Ted koukam zase corvette stingray rok osmdesat.
Vratim se zpet je budu urcite mensina s atmo motorem. Ano pro nekoho mam starou plecku beru dvacet let stary honda accord dvoulitr. Ale jako dnes jednou mesicne a denne pri predjizdeni potrebuji max vykon takze to poslu na horu a nemusim se bat ukrutne spotreby jako tsi. Jednou mesicne jedu pilu jako dnes nebot jsem vyrazil z prace o deset min pozdeji nez normalne a v urcitou dobu jsem nekde potreboval byt. Takze atmo jsem poslal na horu a mel jsem stale min devadesat procent vykonu. A tomu hodnackymu motoru to nevadi ze ho tam klidne priklad muzu drzet v cervenym poli i nekolik hodin. Motoru od hondy to nevadi.
Vzpominam si kdyz vyjela prvni fabia benzin rs jak ji testovali v cervenem poli nekde na okruhu ci dalnici pri testech. Po trinacti minutach jim zdechl motor.

qwertz
18. dubna • 20:34

Jestli je to o životnosti motoru pak prosím, ale jinak to nedává žádný smysl. Srovnání 1.4TSI 110kW s obdobně výkoným VTEC (1.8 nebo 2.0) je směšné (proto taky Honda plánuje turba). Je to jen váš subjektivní dojem ze zátahu atmosféry v červeném poli. Ve skutečnosti má TSI lepší krouťák i výkon v celém spektru otáček, ani v těch vašich 6500 se v atmosférou nedostanete nad. Jaký to má tedy smysl krom subjektivního pocitu řidiče? Podobně velký motor 2.0 pak bude naprosto neporovnatelný a průměrná spotřeba bude pořád nižší než u atmosféry, přestože jizda bude v průměru dynamičtější.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mattyz
20. dubna • 17:25

Na to ti odpovím 1 slovem .. zábava !!! pořád ještě jsou lidi, kteří rádi řídí.

Honza M.
20. dubna • 17:44

Též rád řídím a nejlépe se mi jelo s Focusem 1.0 74 kW. Je mnohem vitálnější než ten 1.5 v Mazdě 3.

jirka
18. dubna • 20:57

kroutak davam za pravdu ty tsi ho maji slusny pravda. Vykon v celem spektru otacek tam bych trochu polemizoval co mam zkusenost s tsi tak do peti tis otacek jo. Vti od peti na horu. Nevim kolik bere jedna ctyri tsi kdyz by se beru na sebe jezdilo tacho cca stodeset stodvacet. Ja u dvoulitru vtec 7.9 a pet procent nadrze v max vykonu. Pri jedne nadrzi na par km az k devoustovce tacho. Ale s vydrzi motoru na tom mohu byt lepe nebot tento ano abych byl presny pro nektere plecka ma povrchovou upravu valcu molybdenem pro dvojnasobnou vydrz km.
Jedna ctyri tsi pro fleet slusny auto a pro chalupnika taky jednou rocne na dovcu beru.
Je hodne lidi co maj radi turbomotor jeho projev neberu fajn. ¨
U me je to jinak ja chci atmo jen atmo minimum elektroniky.
Tuhle jsem videl krasnou fotku z ameriky. Mlady par v sedesatych letech vyfocen pred svym autem a po ctyriceti letech ta stejna foto akorat uz o tech ctyricet let zestarli a auto stale stejne.
Budu si drzet stare atmo motory me se libej i jejich projev a minimum dratu. Budu asi vyjimka.

qwertz
18. dubna • 21:05

Důležité je podívat se na průběh v grafu. Výkon turbomotoru sice na konci klesá, ale absolutní hodnota je pořád výše než u atmosféry, která ani na konci nevystoupá nad úroveň turba.1.4TSI bude ve 130 žrát okolo 6-6.5l na 100.

jirka
18. dubna • 21:10

tomu moc neverim dam priklad. Jezdil jsem dva tydny 1.2 tsi nova fabia do prace ta 63 kw. Zpredchozich aut mam vyzkouseno na sve trase na volnobeh z kopce to basti min. Moje trasa do prace je 65 km a to same zpet. Z tech stotriceti km na vlonobeh bylo dvacet pet km. Jizda do sta tacho a spotreba 6.2 po dotankovani nadrze.

qwertz
18. dubna • 21:26

Jenže 1.2 TSI je v mnoha ohledech pro Octavii nejrozežranější motor:http://www.auto.cz/serial-o-spotrebe-srovnan... ... S 1.8TSI se dají dlouhé trasy převážně 90 - 130 km/h za 6.5 (vlastní zkušenost, dynamická jízda). Někteří se při ekojízdě dostanou i hluboko pod 6. S těžkou nohou to může být 8-9.

jirka
18. dubna • 21:49

ja jezdil s fabii a s tou jedna osmou se tomu verit da. Protoze tam je uz nejaky obsah.
Jeste uvedu malickost prosim. Mame tady male tsi motory kteri potrebuji na urcitou praci dodat nejaky vykon a cim mensi motor tim vice namahany tzn procentualne v devadesati kmh bude potreba vetsiho vykonu nez treba u te jednaosmy tsi.
Tohle je krapet mimo na youtube jsem dal rollcye royce a ten ukazuje kolik bere vykonu. mel pres sestset ps a pri devadesati jich vyuzival deset procent. 1.2 tsi bude potrebovat jiste vic jak deset procent vykonu pri devadesati. Pocitam tak min ctyricet procent. Obsah nicim nenahradis.

jirka
18. dubna • 18:27

ted jsem kouknul na sprimonitor ford jeden litr eco bust lidi s nim jezdi od peti a půl na sto. Ze by skoda dokazala nekde nahnat jeden a půl litru benzinu ku prospechu? to maj pak motory s ucinosti min sedesat procent, pri cemz nejvic dosahuji uconosti ctyricet procent motory do toyoty.
Zahada.

jirka
18. dubna • 18:21

a za dalsich par let prijde skoda octavia obsah pul litru dve turba a spotreba litr na sto.

jirka
18. dubna • 18:18

a az se stim na dalnici nekdo pozene pres stosede spotreba bude dvojciferna a jestli to fakt mimo mesto basti pod ctyri litry tak tomu neveri ani buh.

Ondra
26. dubna • 18:27

Proč by byla spotřeba pod 4l mimo? Moje O3 1.2TSI 81kW po pěkném zajetí to baští. Trasa Brno-Centrum do Veselí nad Moravou za 4l/100km. Mimo město se to pohybuje okolo 3.2l.

Honza M.
19. dubna • 11:27

1.4 TSI žere při 90 km/h cca 4l /100 km. Kolik podle váš žere 1.0 TSI?

jarda
18. dubna • 18:16

četl jsem, že ojnice už je z hliníku. To to dopadne. Milion km už se dnes s žádným novým autem nenajede. Jen pár aut je s atmosférou..

MOJE JMÉNO
6. března • 10:02

Myslím, že jsi četl špatně. Ojnice jsou kované (!), a proto i z oceli.

mpolan
18. dubna • 18:20

To bys té ekonomice tedy moc nepomohl, mít auto na milión kilometrů... Jak si to vůbec představuješ, neutrácet, nekupovat neustále nové věci, nepřispívat bohatým na ještě větší bohatství?

Antiautomat
19. dubna • 12:14

...a hlavne, nesmies sa zabudnut spravat slusne, rozumej ekologicky.
V preklade, kazde tri roky musis kupit nove auto.

brk77
18. dubna • 17:47

Na můj vkus si udělali v ceníku docela velkou díru. Ten základní 63kW na tak velké auto, to asi nemá cenu moc řešit. Pokud tenhle nový tříválec bude jezdit podle papírových specifikací, tak dejme tomu, ale po zkušenostech s 1.2TSI si tohle minimálně příští dva, tři roky koupí maximálně nějaký velký milovník hazardu. No a 1.4TSI už je dalších 37 tisíc navíc. Mít jasně daný rozpočet někde kolem současné 1.2TSI, tak hodně okukuji konkurenci, i když jsem spíše na Škodovky.

Antiautomat
18. dubna • 17:12

Zaujimalo by ma mnozstvo olejovej naplne a specifikacia, co je alfa-omega pri malych motoroch /vacsie namahanie/. Vykonnejsi ecoboost od Forda ho ma cez 4l, okrem toho, ma liatinovy blok. A ze su to uz roky, co je na trhu - a je stale vykonnejsi ako tento novy motor od koncernu, co mi pripada, mierne povedane, zaujimave. No, neodsudzujme predcasne, zaver si spravime po prvej zvolavacke, alebo, ak sa to bude tutlat, po prvom prusere, ked sa v tichosti objavia nove diely vo vyrobe /technicke zmeny/: ostatne casu dost, testovacia faza na zakaznikoch potrva rok-dva. Dovtedy nech to testuje nejaky Helmut alebo Mohamed. Mna skor zaujima 1.5TSi. V slabsej verzii /menej nasponovany motor, mensie riziko predcasneho opotrebenia/, to bude /ak to zase neks.rvia/, idealny motor do auta tejto velkosti. Problem je, ze dovtedy Ford bude mat v serii pre focusa 100+kW verziu jednolitra, co je asi jediny preplnany 3-valec, do ktoreho by som bez obav siel /za plus tu povazujem aj velmi jednoduchu svojpomocnu vymenu oleja a filtra, casovo je to na dve-tri piva/.

Ecoboost
9. června • 18:36

Súhlasím, práve preto som išiel tento rok do 1,0 Ecoboost. Chceli sme 1,2 TSi YETI, ale problémy okolo týchto motorov ma od toho odradili. Aj keď YETI sa nám viac páči ako C MAX. A to som dlho čakal na druhú radu po problémoch z prvou. Nie som odborník, ale myslím, že kombinácia hliník a liatina nebude nikdy to, čo liatina s liatinou. Ak menia druhú radu 1,2 TSi za 1,0TSi, nechcelo sa mi kupovať výbehový motor – podľa mňa nie je to dobrá reklama sťahovať motor po inovácii cca po 2-3 rokoch.

Tonda_B
19. dubna • 9:39

1,6 VCT od Forda jezdí a jezdí - 200k km bez problémů jen s běžnou údržbou.
Pak z něj udělali Ecoboost 110 a 134 kW - přímý vstřik, přeplňování - ale nic se neděje, jen jezdí a jezdí bez problémů s běžnou údržbou.
Nevím proč se ty koncernové motory musí pořád sypat, když vidím, že to jde i jinak.

V12
25. dubna • 9:35

Povodne 1.6TiVCT jazdia, ale na 200k km potrebuju 2 vymeny TiVCT mechaniky, pretoze ta odchadzala uz po 100k km, nie raz boli prve priznaky problemov uz po 80k km. Ten isty problem mali aj Renaulty (rovnaka DENSO mechanika), dokonca aj PSA. Pritom je zaujimave, ze to iste pouziva aj Suzuki, ale tam problem nikdy nebol. Jediny rozdiel je v tom, ze Suzuki VVT ma retaz, ostatni remen. Zeby prave ten remen sposoboval predcasne opotrebovanie uzamykacieho kolika mechaniky zmeny casovania ?3 valcovy EcoBoost je po dynamickej stranke velmi fajn, s Focusom ide paradne, takmer rovnako, ako 2.0i. Mam vyskusane, nie raz som sa nahanal so susedom, ktory ma prave 92kW trojvalec. Vyhral som az vtedy, ked som 2.0i drzal opriadne pod krkom nad 4000 otacok. V specialnej edicii Fiesty ho maju naladeny na 103 kW, co z tak lahkeho auta robi priam raketu. Zivotnosti ale neverim, uz boli prve spravy o nadmernej spotrebe oleja po 170k km v dosledku ovalnych valcov, co je docela pruser, ked je to pravda.

host
18. dubna • 17:32

já to vidím tak, že uvolněný objem v motorovém prostoru přičtou k objemu kufru a O se stane opět vítězem v kategorii největšího kufru.... možná to dotáhnou do dokonalosti a vrátí se ke koncepci Š1000 - kufr, všude kam se podíváš. Za chvili mi bude trapné vůbec vyjet s šestiválcem z garáže, nejspíš v tom okamžiku, až se tenhle motorek stane základem i v Superbu.

Antiautomat
19. dubna • 12:13

Noo, pokial by dali motor /v sedane/ dozadu, to by mohlo byt nahodou zaujimave :-)
Ten motor je maly, lahky, prevodovka takisto, malo by to trakciu ako stare MB.

ixb1
18. dubna • 23:52

Kufr zrovna ne,ale mít hezky basu s vercajkem a modráky přímo u motoru se bude hodit.

qwertz
18. dubna • 17:36

Na tyhle extrém jsou tady zatím jiní ;-)

Leon
18. dubna • 17:07

......vážení soudruzi z VW,
............. a co nechat rozhodnutí na zákazníkovi, co za motor CHCE !,.....doladit ...stávající 1.2 TSI (řemen) na nějakých 90KW/195Nm, v klasickým čtyřválci by bylo určitě jako základ vhodnější !!!!!,...

bořek
18. dubna • 17:47

No, oni nechávají na zákazníkovi, jestli chce konzern, nebo něco jiného. A když konzern, tak je to spíš na konzumaci, než pro radost. A zatím jim to vychází. Stejně jako párky bez masa.v supermarketech. Masy bohužel slyší víc na peníze, než na prožitek..

pingpong
18. dubna • 21:12

Keby aspon v otazke penazi robil koncern nieco prevratne... Lebo najlacnejsi teda zdaleka nie je.
Ja mam skor pocit, ze vela ludi motorizaciu vobec neriesi. Skratka "chcu Octaviu", "chcu Leona" a co je pod kapotou, to sa neriesi. Staci to najlacnejsie.

Radek
19. dubna • 9:20

Když už tak koncern VW. Existují i jiné koncerny... :-P

mkvig
18. dubna • 22:42

jenom dovětek, tak proč existují Scouty, Allroady, experience, to jsou přece předražené deriváty octavii passatů... Prostě jsou lidé co chtějí něco výraznějšího terenějšího...

mkvig
18. dubna • 22:38

koncern, jestli myslíte VW dělá mnoho převratných věcí, ale hádám, že by jste na to neměl do konce života, já taky ne. Pokud přece chcete, tak se obraťte na jiný koncern, třeba FCA, nebo teslu, atd.

mkvig
18. dubna • 21:08

No nebude to hlavně tím, že většina má auto jako prostředek z A do B. A pokud mají peníze a jsou vášniví rybáři či nějak jinak ulítlí, tak prachy směřují do luxusu a prožitku svého koníčku.

Jgd&*^%7
18. dubna • 22:35

Myslim, ze tim to nebude. Jeste jsem nevidel vasniveho rybare s penezi, jen ulitle rybare bez penez.'Prostredek z A do B' je jen eufemismem pro 'nemam penize na nic lepsiho'. Samozrejme, ze to neni zadna ostuda, neb penize nema vetsina lidi. Jen bychom si neustale nemuseli lhat do te hluboke kapsy.

mpolan
19. dubna • 20:50

Každý zkrátka nežije jen pro své auto. Taky jednou dospěješ a auto nebude vším, pak se začneš dívat kolem sebe, uvidíš i ty rybáře s penězi...

mkvig
18. dubna • 22:49

zkuste se lépe dívat kolem sebe. Existuje mnoho "šílenců" co mají noťasy v cenové relaci ročního vozu a zároveň jezdí ve střední výbavě kompaktu. Hi-fi sti, turisti (dobrodruzi), takových je mnoho z množiny "bohatých". Prostě někdo dá 1/2 milionu na výpravu do amazonky a někdo si vyladí podvozek

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
AxaX*23HG
19. dubna • 22:09

Ano, vsichni tihle patri do skupiny 'nemam na nic lepsiho'. Ne, ze by byli socky. Proste jen pri utraceni penez museji resit priority. Clen skupiny 'mam na to' priority neresi a kupuje co chce.

AxaX*23HG
19. dubna • 22:09

Ano, vsichni tihle patri do skupiny 'nemam na nic lepsiho'. Ne, ze by byli socky. Proste jen pri utraceni penez museji resit priority. Clen skupiny 'mam na to' priority neresi a kupuje co chce.

mpolan
20. dubna • 8:24

Jsi neuvěřitelně mimo. Jsou zkrátka lidé, pro které je auto skutečně jen spotřebním zbožím a parametry motoru je zajímají asi tak na stodvacátém místě v pořadí. Klidně by si mohli koupit třeba šestiválec, ale mnohem více je zajímá, jestli je dostatečný vnitřní prostor, jak se v autě sedí, jak se auto ovládá, schopnosti klimatizace...
Jsem jedním z nich... Auta mě technicky baví, je to obor, který jsem studoval, ale v reálném životě prostě hledám jiné parametry, než tabulkové výkony.
Lidé, kteří "kupují, co chtějí", tvoří asi tak desetinu promile populace bohatých zemí. Všichni ostatní mají své priority při nákupu, protože pro takové vždycky může existovat "něco lepšího". Nebo ty znáš hodně lidí, kteří bez rozmyslu utratí pět miliónů za auto, dvacet za dům, dvěstě tisíc za nejnovější kolo? Já ne... vlastně neznám nikoho, kdo by se takhle hloupě choval.

vajcorodka
20. dubna • 17:21

zrejme si študoval pre teba nevhodný obor, inak by si toto nemohol napísať.

jogurt
18. dubna • 17:33

Právě jsi popsal budoucnost motorů 1,4TSI, po zavedení 1,5TSI místo 1,8 budou jednačtyřky nahrazeny jednadvojkami. A jednadvojky už nyní nahrazují tříválce.
Takže místo 1,2-1,4-1,8-2,0 budou řady 1,0-1,5-2,0.

qwertz
18. dubna • 19:32

1.5TSI má nahradit 1.4 i 1.8 TSI. Bohužel se nikde nepíše, zda nový motor bude navazovat na EA211 nebo EA888 kombinující přímý a nepřímý vstřik. Články zmiňují jen vypínání válců což by ukazovalo spíš na EA211. Horší bude, když 1.8 vypadne, a 2.0 zůstane jen pro RS.

komik
18. dubna • 17:02

U nás máme papírově právní stát, máme se papírově skoro nejlíp na světě, naše auta žerou papírově nejmíň a všichni jsme papírově šťastní. Hlavně ti v hlavním městě papírové unie...

qwertz
18. dubna • 16:59

Kdyby raději ti blbouni rozšířili nabídku o:
- volitelně víceprvek k zadní nápravě
- Manuál k 1.8TSI 4x4 nebo doplnit o motorizaci 1.4TSI 4x4 s manuálem co nabízí u Yeti a Superb.
- páčky řazení DSG převodovky pro Scout

Zelí
18. dubna • 16:43

Hlavně, aby prodejci správně otypovali zákazníka. Jako domácí mazlík s jednou cestou ročně na dovolenku to bude ideální motor.
Ovšem jako služebák nebo do flotil .... nikdy !!!!! To bude pro tento motor velmi riskantní, protože si myslím, že dálniční provoz bude pro něj náročný. Pojede hodně blízko max.výkonu a to ho rychle odrovná.

MOJE JMÉNO
26. dubna • 14:05

Max. výkon ?? Při 130km/h točí v POLU 2500RPM ty chytrolíne....

Honza M.
19. dubna • 11:24

Aby jel hodně blízko max. výkonu, jel by tak 180kou. Motor má při 130 km/h k dispozici asi 55 kW, čili velikou rezervu výkonu.

Mark
18. dubna • 16:40

Ten motor nevydrží co ostatní objem nenahradíš a spotřeba to bude jen marketyngovej tah,ten motor bude po sto tisících mrtvej.

qwertz
18. dubna • 16:54

jak je na tom 1.0 Ecoboost? Tam už by nějaká data k životnosti být mohla.

Tonda_B
18. dubna • 23:08

Motor dobře, ale zprávy z Anglie říkají, že odcházejí spojky.
Jak to dole trochu trvá než to začne jet, někteří si pomáhají přes spojku.
Nevěřím, že naši cesťáci se k tomu budou chovat slušněji.

Ecoboost
9. června • 18:17

1,0 Ecoobost hýbe C Maxom ďaleko ľahšie ako napr. s 2,0 D-4D (Avensiss) lebo s 1,5 CRDi (Hyundai Accent). C Max máme od 5/2016 a jazdí to ako diesel od nízkych otáčok. Nemá žiadne vibrácie ani pri pohýnaní, ani napr. pri 1 200 ot./min. To 1,5 CRDi mi pod 1 500 ot. "zomrel". Avensiss držal – všetka česť. Výhrady k životnosti motora 1,0 Ecoboost beriem – čas ukáže, koľko vydrží. Ale to ostatné...vyskúšajte si ho a potom píšte.

qwertz
19. dubna • 6:51

není to i vibracema?

Tonda_B
19. dubna • 8:18

Ne, je to hoblováním spojky na nárůstu kroutícího momentu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
19. dubna • 12:22

Motor ma maly objem, cize prijemna manipulacia ako s objemnejsou atmosferou tu velmi do uvahy neprichadza. U mna je to tak, ze kym nevyjdem z parkoviska a dalej na hlavnu, pridavat plyn nepotrebujem. No a v beznej premavke detto, najskor davam motor spojkou do zaberu /na naozaj kratky cas/ a az potom prichadza na radu plyn /auto si to doslova vypyta, aj ked chapem ze dnesnej generacii vychovanej na xbox-e tato zakladna dovednost moze robit problemy/ . Pri podradovani poctivo presne do otacok /medziplyn/. Vysledok: ani na jednom aute som doteraz spojku /najviac som nabehal na felde 1.6, poctivych 3oo.ooo km a vsetko povodne/, nemenil.O to potom opatrnejsie s tymito trojvalcami.

Moik
18. dubna • 16:11

VW nás přeučí dojmy a objemy motorů. Dnes jsem si zrovna říkal, že Leon 1,2TSI 63kW je rozhodně svižnější než 1,6i Focus a že to vlastně už docela stačí - jako služebák. Nad to spotřeba 140kmh po D1 je 6l. Jinde pod 6.Ale koupit si 1,2TSI jako hlavní auto...to ne...Před pěti lety jsem si nedovedl představit 1,4TSI, dneska bych do ní šel s klidem. Dnes si nedovedu představit 1,2TSI a za dva roky zase 1,0TSI...

civ
19. dubna • 14:51

Tyhle pohadky, kdy se benzinova auta o hmotnosti jeden a ctvrt tuny riti po dalnici ve 140km/h a maji spotrebu 6L, me nikdy neprestanou fascinovat. Budu se muset vratit do skoly a davat poradne pozor pri fyzice. Zvlast, kdyz se bude probirat termodynamicka ucinnost, odpor vzduchu a kinematika s dynamikou. :-P

Josef
25. května • 9:41

chlapče jsi mimo mísu. Mám 9. auto v pořadí od roku 1976 , je to Octavia 3 - 1,2 TSI 81kW - od 22/6/2015 najeto cca 66 000 km - a když jsem měl tuto plechovku novou - najeto 286 km vyjel jsem na dovolenou - se švagrem ( víc jak 100 kg) - 4 dospělé osoby, na střeše BOX 360 litrů na zahrádce. Ujeto cca 3500 km - a spotřeba 6,46 l natural 95 , do Kalotiny jsem měl průměrnou rychlost 112 km/ hod - je to cca 1100 km z toho 950 po dálnicích. a klidně tě svezu :-)) Naposledy cesta Brno - Trenčín ( buchláky ) , Žilina - Liptovský Mikuláš - Štrbské pleso - Bešeňová - Ružomberok - Donovaly - B.Bystrica, Zvolen, Prievidza - Drietoma - Brno - cca 800 km , ve dvou , a spotřeba plna - plná , ne podle počítače - 5,26 l / 100 km

argument
26. října • 12:57

Pohádka ? Tak tady je argument, myslím, že více než dostačující...
http://www.spotreby.cz/skoda-octavia-ii-facelift... ...

Vláďa
8. června • 19:07


Mám VW 1,2tsi. 63kw a bere to v průměru 5.3 - 5.6 a po dálnici v Německu při cestě do Francie a zpět jsme jeli těch 140 a někde i 170km/hod. nebyl velký provoz a na trase asi 1200km to ve dvou vzalo 6,1litru na sto km. Přes spojku to rvát nemusím aby to jelo stačí přidat a do rychlosti do 130km/h se rozjíždí celkem svižně: -D Moc jsem toho asi proti vám nenajezdil zatím jen 3500000km a kamarád o 1000000 méně, oba jsme řidiči ale asi jsme nedávali pozor při fyzice; -)

@DkE+4qd9^
18. dubna • 16:32

Sejde z oci, sejde z mysli ... :-|

Marek45
18. dubna • 15:22

Tak to je super. Ale víc se těším na nového Superba v 600 kilu a s 5 bi-turby :-):-):-)
Ale zpět k octavii. Jak to asi pojede s 4 dosp. lidmi o váze každého kolem 80 - 90 kg. a případně přívěsným vozíkem?

mpolan
18. dubna • 15:29

Což o to, jak se to už jednou rozjede, tak pojede, ten výkon a moment tam přeci jen jsou. Jenže donutit takovou sekačku k akceleraci z nižších otáček bude trošku těžší úkol, než u objemnějšího motoru.

Vana666
18. dubna • 17:00

Přesně.
Mi stačilo když jsem se na předváděcí akci svezl s downsizingovým Leonem 1,6 TDI 81 kW. Uff, to byla ale studená sprcha

Pedro
18. dubna • 15:06

Fabia 2 1.6 TDI (4valce)
Normovana spotreba 4.2l/100 km, real 4.8l/100 km.
Fabia 3 1.4 TDI (3valce)
Normovana 3.6, real 4.9.
Papier toho skutocne znesie...

qwertz
18. dubna • 16:53

Stylem důchodce se prý s tím dá jet i za 3.5/100 což by byla dost zajímavá hodnota.
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/minitest/test-vw... ... Otázka je, kolik ten motor vydrží a jak to bude v praxi, s naloženým autem a svižné jízdě. Pak bude nejúspornější motor 1.8 TSI :-D

Mansfield
18. dubna • 16:52

Fabia 1 1.9 TDI (4 valce, 74 kW)
Kombinovana spotreba 4.9, realna klidne pod 4.5, pri sviznejsi jizde 5.0.
Driv toho zrejme tolik papir nesnesl :))

space
18. dubna • 15:05

Zapomněli dodat, že zvuk to má lepší než osmiválec a klepe se to jako drahý pes...

Honza M.
19. dubna • 11:21

Nemá to lepší zvuk než V8, ale je tišší než 1.0 TSI.

řidič
18. dubna • 15:11

něco jako Wartburg ;-)

jogurt
18. dubna • 17:29

To byl ovšem dvoutakt, takže zážehy následovaly po 120° otočení klikové hřídele, stejně jako u čtyřdobých šestiválců. U tříválcového čtyřtaktu následují zážehy po 240°, takže vyvážit to je velká věda. Však se to taky u HTP nepovedlo.

LKhc876
18. dubna • 22:25

Omyl, veda rika, ze vyvazit (tedy dynamicky) to nelze. ;-) Nekde jem totiz cetl, ze existuje matematicky rigorozni dukaz, ze prvni motor schopny dynamickeho vyvazeni je radovy 6 valec.

ixb1
19. dubna • 0:03

A co dvouválcový boxer.Ten jsi v běhu viděl?

mpolan
18. dubna • 14:59

Teorie je krásná věc...
Ale teď vážně. Kdyby to nasadili jako základ s nějakými 70 kW, proč ne? Ale aby to byla druhá motorizace a pod ní okatě slabší dvanáctistovka, to vyloženě bije do očí jako nesmysl. Mě by tím tedy ke koupi moc nenalákali.

Look
18. dubna • 14:44

Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TECPapier znesie vsetko. Tej spotrebe neveriiiim.

*712ghxdHfs756
18. dubna • 15:07

Osobne verim, ze 3-valec obecne muze mit nizsi spotrebu nez odpovidajici 4-valec. Otazkou je, 'co za to'?System lze naladit tak, aby skutecne tu nizsi spotrebu mel. Lec vyznamne zlepseni systemu v jednom smeru vede (bez dalsich konstrukcnich uprav a vyjma jiste matematicky extremni pripady) ke zhorseni v jinych smerech. Ostatne, toto se tyka vsech systemu.Zkonstruovat motor spickovy ve vsech smerech samozrejme lze (jak teoreticke, tak i SW nastroje jsou k dispozici, stejne jako zkusenosti), lec trhem akceptovatelna cena je znacne limitujicim faktorem.

Mirek
18. dubna • 20:15

Podtočený tříválec bude mít určitě nižší spotřebu než čtyř...jenže při trochu dynamické jízdě se karty sakramentsky otočí...

Defekt
18. dubna • 18:19

Blbost,3válec je zdechlina a kdo stím nejezdil už před deseti lety tak jeto stoho dneska uplně u vytržení.Do šmelcu stím!

Ecoboost
21. června • 9:30

Veľký omyl čistého teoretika...C Max 74 kW verzia a najazdených 204 950 kmza 3 roky. Gepflegt und Technisch in einem Einwandfreien Zustand..! Náhoda?
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/F... ...

kwhsc*(&^
18. dubna • 22:27

Asi jsi si poradne neprecetl, co jsem psal. ...

LOL
18. dubna • 14:22

živontnost motoru: max. 5 let nebo 150 tisíc km. :-D

Lukeš
12. prosince • 18:08

Hloupost ...jak to víš ze vydrží 5 let ??? Nebo 150 tisíc ??? Hmmm piš zajimameto ...! Víš hovno

Marex
18. dubna • 21:38

Ovšem za předpokladu, že majitel nebude s autem jezdit po dálnici. Na to si bude muset koupit druhou Octávku :-P

Franta
18. dubna • 19:36

Škodovkou tam a vlakem dom!!! Simply kripl!!!B-]

vajcorodka
18. dubna • 19:06

v služobnom aute ani toľko. O3 s týmto motorom si musí kúpiť len masochista.

Dzambor
18. dubna • 14:27

A po nový pôjdeme do Kauflandu.

Doporučujeme

Články odjinud