Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Škoda oficiálně uvádí na trh nový tříválec 1.0 TSI pod kapotou Octavie. Proti motoru 1.2 TSI si ale připlatíte 5000 korun.
Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Očekávané se stalo skutečností. Pod kapotu Škody Octavia modelového roku 2017 zamířil benzínový tříválec 1.0 TSI. Tento motor nahrazuje výkonnější variantu čtyřválce 1.2 TSI, který nabízel maximálně 81 kW a 175 Nm. Nový tříválec má nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.

Vedle lepších tabulkových hodnot spotřeby, emisí, maximální rychlosti a zrychlení má prý tříválec 1.0 TSI také v porovnání se silnějším provedením motoru 1.2 TSI lepší pružné zrychlení:

  1.0 TSI 85 kW 1.2 TSI 81 kW
pružné zrychlení 60 - 100 km/h (5.st./6.st.) v s 10,4/13,9 (11,2/15,0) 11,8/15,0 (12,8/16,4)
pružné zrychlení 80 - 120 km/h (5.st./6.st.) v s 11,0/14,1 (11,8/15,1) 12,9/16,8 (14,0/18,0)

Slabší verze čtyřválce 1.2 TSI (63 kW a 160 Nm zatím v nabídce zůstává). Nový tříválec se dokonce hodnotou točivého momentu vyrovnává verzi 1.4 TSI G-TEC na CNG a překonává ji i v nejvyšším výkonu. Motor 1.0 TSI bude standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude i sedmistupňové DSG.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Pokud jde o spotřebu paliva, tříválec má udávanou spotřebu 5,4 l ve městě, 3,9 litru mimo město a 4,5 litru v kombinaci. Je tak vůbec nejúspornější benzínovou verzí Octavie a papírově úspornější je už jen Octavia 1.6 TDI ve verzi s pohonem předních kol. Základní technická data najdete v následující tabulce:

  1.0 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI* 1.4 TSI G-TEC
výkon 85 kW 63 kW 81 kW 81 kW
točivý moment 200 Nm 160 Nm 175 Nm 200 Nm
zrychlení 0-100 km/h s 9,9 (10,0) 12,0 10,1 (10,2) 10,9 (11,0)
nejvyšší rychlost km/h 202 (202) 181 199 (199) 195 (195)
spotřeba město l/100 km 5,4 (5,4) 6,0   6,8 (6,6)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9 (4,1) 4,0   4,4 (4,4)
spotřeba kombinace l/100 km 4,5 (4,5) 4,8 4,9 (4,9) 5,3 (5,3)
hmotnost kg od 1225 (1250) od 1225 od 1230 (1255) od 1394 (1419)
emise g/km CO2 104 (106) 112 114 (113) 94 (94)
* již není v nabídce
údaje v ( ) platí pro vůz s převodovkou DSG
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků