Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Škoda oficiálně uvádí na trh nový tříválec 1.0 TSI pod kapotou Octavie. Proti motoru 1.2 TSI si ale připlatíte 5000 korun.
Škoda Octavia 1.0 TSI: Výkon i spotřeba lepší než u 1.2 TSI a 1.4 TSI G-TEC

Očekávané se stalo skutečností. Pod kapotu Škody Octavia modelového roku 2017 zamířil benzínový tříválec 1.0 TSI. Tento motor nahrazuje výkonnější variantu čtyřválce 1.2 TSI, který nabízel maximálně 81 kW a 175 Nm. Nový tříválec má nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a točivý moment 200 Nm.

Vedle lepších tabulkových hodnot spotřeby, emisí, maximální rychlosti a zrychlení má prý tříválec 1.0 TSI také v porovnání se silnějším provedením motoru 1.2 TSI lepší pružné zrychlení:

  1.0 TSI 85 kW 1.2 TSI 81 kW
pružné zrychlení 60 - 100 km/h (5.st./6.st.) v s 10,4/13,9 (11,2/15,0) 11,8/15,0 (12,8/16,4)
pružné zrychlení 80 - 120 km/h (5.st./6.st.) v s 11,0/14,1 (11,8/15,1) 12,9/16,8 (14,0/18,0)

Slabší verze čtyřválce 1.2 TSI (63 kW a 160 Nm zatím v nabídce zůstává). Nový tříválec se dokonce hodnotou točivého momentu vyrovnává verzi 1.4 TSI G-TEC na CNG a překonává ji i v nejvyšším výkonu. Motor 1.0 TSI bude standardně dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude i sedmistupňové DSG.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Pokud jde o spotřebu paliva, tříválec má udávanou spotřebu 5,4 l ve městě, 3,9 litru mimo město a 4,5 litru v kombinaci. Je tak vůbec nejúspornější benzínovou verzí Octavie a papírově úspornější je už jen Octavia 1.6 TDI ve verzi s pohonem předních kol. Základní technická data najdete v následující tabulce:

  1.0 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI* 1.4 TSI G-TEC
výkon 85 kW 63 kW 81 kW 81 kW
točivý moment 200 Nm 160 Nm 175 Nm 200 Nm
zrychlení 0-100 km/h s 9,9 (10,0) 12,0 10,1 (10,2) 10,9 (11,0)
nejvyšší rychlost km/h 202 (202) 181 199 (199) 195 (195)
spotřeba město l/100 km 5,4 (5,4) 6,0   6,8 (6,6)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9 (4,1) 4,0   4,4 (4,4)
spotřeba kombinace l/100 km 4,5 (4,5) 4,8 4,9 (4,9) 5,3 (5,3)
hmotnost kg od 1225 (1250) od 1225 od 1230 (1255) od 1394 (1419)
emise g/km CO2 104 (106) 112 114 (113) 94 (94)
* již není v nabídce
údaje v ( ) platí pro vůz s převodovkou DSG
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků