Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Tříválec v Octavii vzbudil velkou diskuzi, a tak jsme se podívali, jak na tom vlastně současný trh s tříválcovými motory je. Ano, tušíte správně, takto malých motorů najdete u různých automobilek už opravdu hodně.

Tříválce se rozlézají motoristickým světem jako morová nákaza. Důvody, proč vznikly, jsou celkem jednoduché. Je to především tlak na snižování tabulkových emisí CO2. To, co létá z výfuku, když se podvyživený motůrek snaží hnát auto do dálničního kopce (v režimu mimo jakýkoli rámec tabulkového měření emisí a spotřeby), už nikoho nezajímá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválcová Octavia vzbudila opravdu hodně reakcí. Jenže když se podíváte na aktuální trh, zjistíte, že tříválců je v prodeji už opravdu hodně a rozhodně se netýkají pouze malých městských automobilů

Na druhou stranu výrobní technologie už jsou tak pokročilé, že se dají z tříválců dostat stejné výkony jako před časem z mnohem větších motorů. A tak se nemůžeme divit, že automobilky dávají tříválce i do docela velkých modelů, ve kterých ještě nedávno byl standardem minimálně čtyřválec o objemu 2,0 l. Ba co víc, někde tvoří právě tříválec vrchol motorové nabídky, aspoň co se ceny nebo tabulkového dostupného výkonu týče.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

V následující galerii (a tabulce) přinášíme některá auta, ve kterých také koupíte tříválec. Úmyslně vynecháváme zástupce malých vozů, protože v těch se tříválcový motor stal během posledních let naprostým standardem a klidně i jedinou volbou nabídky. Uvedeme proto jen několik příkladů.

Model Výkon motoru
Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 70 kW (95 k)
BMW 116d 85 kW (115 k)
BMW 116i 80 kW (109 k)
BMW 118i 100 kW (136 k)
BMW 318i 100 kW (136 k)
BMW i8 266 kW (362 k)
BMW X1 sDrive18i 100 kW (136 k)
Caterham 165 59 kW (80 k)
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 59 kW (80 k)
Dacia Logan 0.9 Tce 66 kW (90 k)
Fiat 500 0.9 TwinAir 62 kW (85 k)
Ford C-Max/Grand C-Max 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) / 92 kW (125 k)
Ford Focus 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k)
Ford Mondeo 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Kia cee´d 1.0 T-GDI 73 kW (99 k)
Opel Astra (ST) 1.0 Turbo 77 kW (105 k)
Peugeot 301 1.2 PureTech 60 kW (82 k) / 81 kW (110 k) / 96 kW (130 k)
Peugeot 308 1.2 PureTech 96 kW (131 k)
Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW (60 k) / 55 kW (75 k)
Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Škoda Rapid 1.4 TDI 66 kW (90 k)
Volkswagen Caddy 1.0 TSI 75 kW (102 k)
Volkswagen Golf 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků