Škoda Octavia 1.0 TSI není jediná. Podívejte se, kde všude koupíte tříválec

Tříválec v Octavii vzbudil velkou diskuzi, a tak jsme se podívali, jak na tom vlastně současný trh s tříválcovými motory je. Ano, tušíte správně, takto malých motorů najdete u různých automobilek už opravdu hodně.

Tříválce se rozlézají motoristickým světem jako morová nákaza. Důvody, proč vznikly, jsou celkem jednoduché. Je to především tlak na snižování tabulkových emisí CO2. To, co létá z výfuku, když se podvyživený motůrek snaží hnát auto do dálničního kopce (v režimu mimo jakýkoli rámec tabulkového měření emisí a spotřeby), už nikoho nezajímá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválcová Octavia vzbudila opravdu hodně reakcí. Jenže když se podíváte na aktuální trh, zjistíte, že tříválců je v prodeji už opravdu hodně a rozhodně se netýkají pouze malých městských automobilů

Na druhou stranu výrobní technologie už jsou tak pokročilé, že se dají z tříválců dostat stejné výkony jako před časem z mnohem větších motorů. A tak se nemůžeme divit, že automobilky dávají tříválce i do docela velkých modelů, ve kterých ještě nedávno byl standardem minimálně čtyřválec o objemu 2,0 l. Ba co víc, někde tvoří právě tříválec vrchol motorové nabídky, aspoň co se ceny nebo tabulkového dostupného výkonu týče.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

V následující galerii (a tabulce) přinášíme některá auta, ve kterých také koupíte tříválec. Úmyslně vynecháváme zástupce malých vozů, protože v těch se tříválcový motor stal během posledních let naprostým standardem a klidně i jedinou volbou nabídky. Uvedeme proto jen několik příkladů.

Model Výkon motoru
Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 70 kW (95 k)
BMW 116d 85 kW (115 k)
BMW 116i 80 kW (109 k)
BMW 118i 100 kW (136 k)
BMW 318i 100 kW (136 k)
BMW i8 266 kW (362 k)
BMW X1 sDrive18i 100 kW (136 k)
Caterham 165 59 kW (80 k)
Citroën C-Elysée 1.2 PureTech 59 kW (80 k)
Dacia Logan 0.9 Tce 66 kW (90 k)
Fiat 500 0.9 TwinAir 62 kW (85 k)
Ford C-Max/Grand C-Max 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) / 92 kW (125 k)
Ford Focus 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k)
Ford Mondeo 1.0 EcoBoost 92 kW (125 k)
Kia cee´d 1.0 T-GDI 73 kW (99 k)
Opel Astra (ST) 1.0 Turbo 77 kW (105 k)
Peugeot 301 1.2 PureTech 60 kW (82 k) / 81 kW (110 k) / 96 kW (130 k)
Peugeot 308 1.2 PureTech 96 kW (131 k)
Škoda Fabia 1.0 MPI 44 kW (60 k) / 55 kW (75 k)
Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Škoda Rapid 1.4 TDI 66 kW (90 k)
Volkswagen Caddy 1.0 TSI 75 kW (102 k)
Volkswagen Golf 1.0 TSI 85 kW (115 k)
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků