Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

tom  |  28. 10. 2019 08:56

Tak me to.nejvic pripomelo astru. Alespon ten predek, dokonce i s lemy pod svetly.
Dotaz, proc by nemohl laik z jineho oboru kritizovat profesionaly? Ono tem peofesionalum dost casto nedochazi, ze ti laici to maji kupovat. Supee je to videt v IT, navrhl jsem to jak nejlepe to slo, ale v praxi je to nepouzitelne.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  28. 10. 2019 09:02

Venoušek Klausů všude byl a všechno zná, pozor. Ale třeba start-stop co se zase zapne si dovolím kritizovat taky, tak to máš recht.

Odpovědět  |   | 
Wolf  |  26. 12. 2020 09:25

Jo, tuneldědek Klaus

Odpovědět  |   | 
Coke  |  28. 10. 2019 08:58

Jen jestli by se lidem "italsky" vuz nelibil I kdyz Octavia 1 kombi po face na litych ma dobry design dodne, to se musi nechat. Jen ten rozvor, jen ten rozvor. Celozivotni nemoc vetsiny Skodovek, male podvozky.

Odpovědět  |   | 
japa kapa  |  28. 10. 2019 09:59

Myslim, ze se italsky design v Cechach povetsinou libi. Dokud tedy neprijde na lamani chleba.

Prijde mi ovsem, ze pes je zakopany jinde. Podle toho co slysim kolem sebe, to vypada, ze bezny Cech "ma zkusenost", ze hezke italske auto je hrozne nespolehlive, coz v rade pripadu je i pravdou. Kupodivu takova ta lidova moudra typu "nekupovat auto od automobilky zacinajici na F" spusta lidi bere vazne.

Marna je snaha italskeho designu. Nemci zase maji zrejme vice propracovanou psychologii prodeje ve vztahu k designu. Ten jejich fadni design u vetsiny (nejen) stredoevropanu zrejme vazne vyvolava dojem kondenzovane kvality a spolehlivosti.

Tezko rici, zda bylo nejdrive toto presvedceni a nemecti vyrobci se jej naucili sikovne vyuzivat, nebo zda to presvedceni vzniklo pozdeji a na zaklade realnych zkusenosti.

Pokud neverite, zkuste se na toto tema pobavit s nekym, kdo autum vubec, ale vubec nerozumi. Pobavite se, jake veci se dozvite.

Odpovědět  |   | 
trent  |  28. 10. 2019 14:01

S tím co píšete se dá souhlasit. Na druhou stranu se podívejte, jak ten německý a fádní design moc nestárne. Když porovnám třeba první Ford Focus, který v době svého vzniku vypadal skvěle a třeba golf IV, tak dodnes ten golf ani moc nezestárl. O Fordu se to ale říci nedá.

Odpovědět  |   | 
fretka yetka  |  28. 10. 2019 22:14

S tim se take da souhlasit. Nemecky automobilovy design je podoben kvalitnimu francouzskemu syru: Oba jsou kvalitne vyzrale a zestarle.

Odpovědět  |   | 
Rijard  |  08. 01. 2021 10:56

Ford je ale taky německej.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 10. 2019 08:52

Taliansky dizajn je kulturny mytus rovnako ako nemecka spolahlivost a anglicka dochvilnost.

Nieco ako francuzske zemiaky ci spanielske vtacky, o ktorych v danej krajine nikto nechyroval. Sefdizajner Alfy Romeo je Klaus Busse.

Vacsina ludi si zamiena dizajn s tvarom a tak pristupuje k hodnoteniu. A ze talianom sa nedari spajat tvar s funkcnostou, ze vo VAG je vsetko podriadene usiliu usetrit... holt, to su hole reality dneska.

A potom su tu osobne preferencie.

Ak zredukujeme dizajn na esteticky dojem, tak si nespominam, ze by mi niekedy ucarovalo talianske auto. Estetitcky sa mi pacilo prve TT - pruser bol, ze aj u VAG vyhral tvar nad funkcnostou a poslal do vyroby auto, o ktorom vedel, ze je potencialne nebezpecne.

A co sa nadcasovosti tyka... vacsina nadcasovych veci bola v case svojho vzniku vnimana ako radikalny odklon od normy. Pri VAG je to presny opak.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 10. 2019 10:51

Ale problem s rozvorem mela jen jednickova octavie a mozna castecne dvojkova. U obou to byla dan za bezpecnost. Jina by se i na malem rozvoru dalo vytvorit vice mista. To samozrejme neomlouva uz v dobe uvedeni podmirecny rozvor u O1.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 10. 2019 09:14

No tak se změnil design, no a, to se tak dělá neustále, co je na tom tak senzačního. Ještě do toho tenhle Klaus, co ho nezná celej svět. Takových odborníků, co poznají kde v čem jsou si auta podobná, jsou v zdejších diskusích celé mraky. Stačí když má auto čtyři kola a jeden volant. Jestli to nebude hlavně tím, že Octávka se začala vyrábět o nějaké skoro čtyři roky dýl oproti Toledu. To už je automóda zase jiná a to přece páni redaktóři neopomenou vždycky rádi zdůraznit, jak takovýto "věk" na autě hned poznali (raději se mu ale předem podívali do občanky).

Odpovědět  |   | 
Lesní traktor  |  28. 10. 2019 13:35

Dřív bylo běžné, že strana a vláda rozhodla. Nejen krásné a skvělé šípy silnic Š105-130 toho důkazem.

Odpovědět  |   | 
trent  |  28. 10. 2019 14:04

Řeč je ale o Toledu 2. generace. To se zacalo vyrábět později, než Octavia.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 10. 2019 17:41

Máte pravdu, to jsem přehlédl že to tak v článku píšou. Prostě jedna paní povídala, že slyšela, že někdo někde něco řekl a jako důkaz má jednu fotku něčeho. Anebo, papá Klaus vyslovil přání, tak nějak po italsku. Žeby na tom něco bylo ?

Odpovědět  |   | 
Zip  |  28. 10. 2019 11:45

Podle mě bylo dvojkove Toledo taky pěknější než octavia. Designově v něm bylo víc emocí nic méně octavia se též povedla. T tehdejší době to byl takový český mercedes. Aspoň já ji tak viděl.

Odpovědět  |   | 
M.G.  |  28. 10. 2019 20:18

Uvedena fotografie pochazi z muzea Skody kde byl hlineny vůz vystaven v ramci expozice tykajici se vyvoje automobilu Skoda.Tato expozice v muzeu jiz neni.Tato verze mi pripominala nekolik vozu z pocatku 90...asi nejivc Opel Vetra A.

Odpovědět  |   | 
Acz  |  28. 10. 2019 22:37

Pak nezbývá než dodat upřímné: DÍKY BOHU ZA NĚJ. Protože ten návrh je doslova příšernej.

Odpovědět  |   | 

Klaus? Neznám.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
majky  |  29. 10. 2019 18:32

Poznáš až ti zmizne pero

Odpovědět  |   | 
Jhv  |  01. 11. 2019 05:03

Jeden z mnoha Prezidentů Zeměkoule...

Odpovědět  |   | 
Rijard  |  08. 01. 2021 11:10

Tebe taky nikdo nezna

Odpovědět  |   | 
puk123  |  29. 10. 2019 07:28

Piech prostě ctil to, že manažeři a majitelé (Klaus jako zástupce státu, tehdejšího majoritního vlastníka Škody auto) mají do konečné podoby co mluvit. Klaus samozřejmě věděl, že největším odborníkem na všechno je on sám. Paradoxně právě on se nejvíce příčil vstupu VW do firmy, chtěl ŠA do své kuponovky.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  29. 10. 2019 11:11

Pokud si pamatuju, tak se tam taky cpal Renault.
No tak či tak, bych si to od obou nekoupil.... VW ušetřil na platformě a Rencek by to ukrouhl na podvozku, motoru a elektronice. Obojí by vyšlo tak do města na nákupy a na převoz z plovárny.

Odpovědět  |   | 
majojo  |  29. 10. 2019 18:39

Měli ho nechat kecat do globálního oteplování, tam nemůže škodit víc než Greta. Ta ostatně taky nekecá do toho, jak má vypadat Volvo.

Odpovědět  |   | 

Tyjo, teda nenapadlo by mě, že ten člověk dokázal i podělat design Škodovek na dvanáct let. :D

Odpovědět  |   | 
Fuuuuů  |  11. 07. 2020 17:28

Úžasná fotografie. Zbytek x fotografií toho co známe. Zbytečně zabrané místo na serveru...

Odpovědět  |   | 
fandasever  |  26. 07. 2020 19:38

Klaus byl a je buran který ničemu nerozumí

Odpovědět  |   | 
BK  |  04. 09. 2020 14:30

Prosím Vás, víte někdo o něčem, co tento pán udělal pro Česko dobrého? Já si nějak nemohu a nemohu vzpomenout...

Odpovědět  |   | 
Lethal924  |  04. 10. 2020 09:10

A presto byl 2x prezident. A protoze jako narod radi pokracujeme v tradici, tak si na hrad budeme i dale posilat populisticke zlodeje a mafiany

Odpovědět  |   | 
Lethal924  |  04. 10. 2020 09:11

Az je nechame si nakrast ve vlade samozrejme

Odpovědět  |   | 
Předseda  |  17. 12. 2020 13:32

Jedničková oktávka bylo ve své době nádherné auto, ve srovnání s dosavadní produkcí AZNP. Když jsem poprvé viděl oficiální reklamní plakátek se stříbrným sedanem, spadla mi doslova čelist. Samozřejmě časem se to okoukalo, ale i dnes si myslím, že i proti dvojkovému toledu je výsledná podoba daleko zajímavější.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků

Nejčtenější články

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie
Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zakázku za stamiliony chtěl také Hyundai

Škoda Scala je novým autem Policie ČR. Zaká…

Hatchback od škodovky rozšíří vozový park české policie. Do služby zákona však nenastupuje úplně poprvé.

29.  12.  2020 | | 207 N/A
Daniel Fuglevič
PokutyPolicieŠkoda Scala