Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

31 komentářů

Předseda
17. prosince • 13:32

Jedničková oktávka bylo ve své době nádherné auto, ve srovnání s dosavadní produkcí AZNP. Když jsem poprvé viděl oficiální reklamní plakátek se stříbrným sedanem, spadla mi doslova čelist. Samozřejmě časem se to okoukalo, ale i dnes si myslím, že i proti dvojkovému toledu je výsledná podoba daleko zajímavější.

BK
4. září • 14:30

Prosím Vás, víte někdo o něčem, co tento pán udělal pro Česko dobrého? Já si nějak nemohu a nemohu vzpomenout...

Lethal924
4. října • 9:10

A presto byl 2x prezident. A protoze jako narod radi pokracujeme v tradici, tak si na hrad budeme i dale posilat populisticke zlodeje a mafiany

Lethal924
4. října • 9:11

Az je nechame si nakrast ve vlade samozrejme

fandasever
26. července • 19:38

Klaus byl a je buran který ničemu nerozumí

Fuuuuů
11. července • 17:28

Úžasná fotografie. Zbytek x fotografií toho co známe. Zbytečně zabrané místo na serveru...

Adam Vágner
29. října • 19:40

Tyjo, teda nenapadlo by mě, že ten člověk dokázal i podělat design Škodovek na dvanáct let. :D

puk123
29. října • 7:28

Piech prostě ctil to, že manažeři a majitelé (Klaus jako zástupce státu, tehdejšího majoritního vlastníka Škody auto) mají do konečné podoby co mluvit. Klaus samozřejmě věděl, že největším odborníkem na všechno je on sám. Paradoxně právě on se nejvíce příčil vstupu VW do firmy, chtěl ŠA do své kuponovky.

majojo
29. října • 18:39

Měli ho nechat kecat do globálního oteplování, tam nemůže škodit víc než Greta. Ta ostatně taky nekecá do toho, jak má vypadat Volvo.

Lord Owl
29. října • 11:11

Pokud si pamatuju, tak se tam taky cpal Renault.
No tak či tak, bych si to od obou nekoupil.... VW ušetřil na platformě a Rencek by to ukrouhl na podvozku, motoru a elektronice. Obojí by vyšlo tak do města na nákupy a na převoz z plovárny.

Kuk Vykuk
29. října • 0:40

Klaus? Neznám.

Rijard
8. ledna • 11:10

Tebe taky nikdo nezna

Jhv
1. listopadu • 5:03

Jeden z mnoha Prezidentů Zeměkoule...

majky
29. října • 18:32

Poznáš až ti zmizne pero

Acz
28. října • 22:37

Pak nezbývá než dodat upřímné: DÍKY BOHU ZA NĚJ. Protože ten návrh je doslova příšernej.

M.G.
28. října • 20:18

Uvedena fotografie pochazi z muzea Skody kde byl hlineny vůz vystaven v ramci expozice tykajici se vyvoje automobilu Skoda.Tato expozice v muzeu jiz neni.Tato verze mi pripominala nekolik vozu z pocatku 90...asi nejivc Opel Vetra A.

Zip
28. října • 11:45

Podle mě bylo dvojkove Toledo taky pěknější než octavia. Designově v něm bylo víc emocí nic méně octavia se též povedla. T tehdejší době to byl takový český mercedes. Aspoň já ji tak viděl.

neodborník
28. října • 9:14

No tak se změnil design, no a, to se tak dělá neustále, co je na tom tak senzačního. Ještě do toho tenhle Klaus, co ho nezná celej svět. Takových odborníků, co poznají kde v čem jsou si auta podobná, jsou v zdejších diskusích celé mraky. Stačí když má auto čtyři kola a jeden volant. Jestli to nebude hlavně tím, že Octávka se začala vyrábět o nějaké skoro čtyři roky dýl oproti Toledu. To už je automóda zase jiná a to přece páni redaktóři neopomenou vždycky rádi zdůraznit, jak takovýto "věk" na autě hned poznali (raději se mu ale předem podívali do občanky).

trent
28. října • 14:04

Řeč je ale o Toledu 2. generace. To se zacalo vyrábět později, než Octavia.

neodborník
28. října • 17:41

Máte pravdu, to jsem přehlédl že to tak v článku píšou. Prostě jedna paní povídala, že slyšela, že někdo někde něco řekl a jako důkaz má jednu fotku něčeho. Anebo, papá Klaus vyslovil přání, tak nějak po italsku. Žeby na tom něco bylo ?

Lesní traktor
28. října • 13:35

Dřív bylo běžné, že strana a vláda rozhodla. Nejen krásné a skvělé šípy silnic Š105-130 toho důkazem. B-] :-D

Coke
28. října • 8:58

Jen jestli by se lidem "italsky" vuz nelibil :-D I kdyz Octavia 1 kombi po face na litych ma dobry design dodne, to se musi nechat. ;-) Jen ten rozvor, jen ten rozvor. Celozivotni nemoc vetsiny Skodovek, male podvozky. :-|

Tom
29. října • 10:51

Ale problem s rozvorem mela jen jednickova octavie a mozna castecne dvojkova. U obou to byla dan za bezpecnost. Jina by se i na malem rozvoru dalo vytvorit vice mista. To samozrejme neomlouva uz v dobe uvedeni podmirecny rozvor u O1.

japa kapa
28. října • 9:59

Myslim, ze se italsky design v Cechach povetsinou libi. Dokud tedy neprijde na lamani chleba. ;-)Prijde mi ovsem, ze pes je zakopany jinde. Podle toho co slysim kolem sebe, to vypada, ze bezny Cech "ma zkusenost", ze hezke italske auto je hrozne nespolehlive, coz v rade pripadu je i pravdou. Kupodivu takova ta lidova moudra typu "nekupovat auto od automobilky zacinajici na F" spusta lidi bere vazne.Marna je snaha italskeho designu. Nemci zase maji zrejme vice propracovanou psychologii prodeje ve vztahu k designu. Ten jejich fadni design u vetsiny (nejen) stredoevropanu zrejme vazne vyvolava dojem kondenzovane kvality a spolehlivosti.Tezko rici, zda bylo nejdrive toto presvedceni a nemecti vyrobci se jej naucili sikovne vyuzivat, nebo zda to presvedceni vzniklo pozdeji a na zaklade realnych zkusenosti.Pokud neverite, zkuste se na toto tema pobavit s nekym, kdo autum vubec, ale vubec nerozumi. Pobavite se, jake veci se dozvite.

Joe Doe
29. října • 8:52

Taliansky dizajn je kulturny mytus rovnako ako nemecka spolahlivost a anglicka dochvilnost.Nieco ako francuzske zemiaky ci spanielske vtacky, o ktorych v danej krajine nikto nechyroval. Sefdizajner Alfy Romeo je Klaus Busse.Vacsina ludi si zamiena dizajn s tvarom a tak pristupuje k hodnoteniu. A ze talianom sa nedari spajat tvar s funkcnostou, ze vo VAG je vsetko podriadene usiliu usetrit... holt, to su hole reality dneska.A potom su tu osobne preferencie.Ak zredukujeme dizajn na esteticky dojem, tak si nespominam, ze by mi niekedy ucarovalo talianske auto. Estetitcky sa mi pacilo prve TT - pruser bol, ze aj u VAG vyhral tvar nad funkcnostou a poslal do vyroby auto, o ktorom vedel, ze je potencialne nebezpecne.A co sa nadcasovosti tyka... vacsina nadcasovych veci bola v case svojho vzniku vnimana ako radikalny odklon od normy. Pri VAG je to presny opak.

trent
28. října • 14:01

S tím co píšete se dá souhlasit. Na druhou stranu se podívejte, jak ten německý a fádní design moc nestárne. Když porovnám třeba první Ford Focus, který v době svého vzniku vypadal skvěle a třeba golf IV, tak dodnes ten golf ani moc nezestárl. O Fordu se to ale říci nedá.

Rijard
8. ledna • 10:56

Ford je ale taky německej.

fretka yetka
28. října • 22:14

S tim se take da souhlasit. Nemecky automobilovy design je podoben kvalitnimu francouzskemu syru: Oba jsou kvalitne vyzrale a zestarle. ;-)

tom
28. října • 8:56

Tak me to.nejvic pripomelo astru. Alespon ten predek, dokonce i s lemy pod svetly.
Dotaz, proc by nemohl laik z jineho oboru kritizovat profesionaly? Ono tem peofesionalum dost casto nedochazi, ze ti laici to maji kupovat. Supee je to videt v IT, navrhl jsem to jak nejlepe to slo, ale v praxi je to nepouzitelne.

Petr Vaněk
28. října • 9:02

Venoušek Klausů všude byl a všechno zná, pozor. Ale třeba start-stop co se zase zapne si dovolím kritizovat taky, tak to máš recht.

Wolf
26. prosince • 9:25

Jo, tuneldědek Klaus :-D

Doporučujeme

Články odjinud