Jedničková oktávka bylo ve své době nádherné auto, ve srovnání s dosavadní produkcí AZNP. Když jsem poprvé viděl oficiální reklamní plakátek se stříbrným sedanem, spadla mi doslova čelist. Samozřejmě časem se to okoukalo, ale i dnes si myslím, že i proti dvojkovému toledu je výsledná podoba daleko zajímavější.
Prosím Vás, víte někdo o něčem, co tento pán udělal pro Česko dobrého? Já si nějak nemohu a nemohu vzpomenout...
A presto byl 2x prezident. A protoze jako narod radi pokracujeme v tradici, tak si na hrad budeme i dale posilat populisticke zlodeje a mafiany
Az je nechame si nakrast ve vlade samozrejme
Klaus byl a je buran který ničemu nerozumí
Úžasná fotografie. Zbytek x fotografií toho co známe. Zbytečně zabrané místo na serveru...
Tyjo, teda nenapadlo by mě, že ten člověk dokázal i podělat design Škodovek na dvanáct let. :D
Piech prostě ctil to, že manažeři a majitelé (Klaus jako zástupce státu, tehdejšího majoritního vlastníka Škody auto) mají do konečné podoby co mluvit. Klaus samozřejmě věděl, že největším odborníkem na všechno je on sám. Paradoxně právě on se nejvíce příčil vstupu VW do firmy, chtěl ŠA do své kuponovky.
Měli ho nechat kecat do globálního oteplování, tam nemůže škodit víc než Greta. Ta ostatně taky nekecá do toho, jak má vypadat Volvo.
Pokud si pamatuju, tak se tam taky cpal Renault.No tak či tak, bych si to od obou nekoupil.... VW ušetřil na platformě a Rencek by to ukrouhl na podvozku, motoru a elektronice. Obojí by vyšlo tak do města na nákupy a na převoz z plovárny.
Klaus? Neznám.
Tebe taky nikdo nezna
Jeden z mnoha Prezidentů Zeměkoule...
Poznáš až ti zmizne pero
Pak nezbývá než dodat upřímné: DÍKY BOHU ZA NĚJ. Protože ten návrh je doslova příšernej.
Uvedena fotografie pochazi z muzea Skody kde byl hlineny vůz vystaven v ramci expozice tykajici se vyvoje automobilu Skoda.Tato expozice v muzeu jiz neni.Tato verze mi pripominala nekolik vozu z pocatku 90...asi nejivc Opel Vetra A.
Podle mě bylo dvojkove Toledo taky pěknější než octavia. Designově v něm bylo víc emocí nic méně octavia se též povedla. T tehdejší době to byl takový český mercedes. Aspoň já ji tak viděl.
No tak se změnil design, no a, to se tak dělá neustále, co je na tom tak senzačního. Ještě do toho tenhle Klaus, co ho nezná celej svět. Takových odborníků, co poznají kde v čem jsou si auta podobná, jsou v zdejších diskusích celé mraky. Stačí když má auto čtyři kola a jeden volant. Jestli to nebude hlavně tím, že Octávka se začala vyrábět o nějaké skoro čtyři roky dýl oproti Toledu. To už je automóda zase jiná a to přece páni redaktóři neopomenou vždycky rádi zdůraznit, jak takovýto "věk" na autě hned poznali (raději se mu ale předem podívali do občanky).
Řeč je ale o Toledu 2. generace. To se zacalo vyrábět později, než Octavia.
Máte pravdu, to jsem přehlédl že to tak v článku píšou. Prostě jedna paní povídala, že slyšela, že někdo někde něco řekl a jako důkaz má jednu fotku něčeho. Anebo, papá Klaus vyslovil přání, tak nějak po italsku. Žeby na tom něco bylo ?
Dřív bylo běžné, že strana a vláda rozhodla. Nejen krásné a skvělé šípy silnic Š105-130 toho důkazem. B-] :-D
Jen jestli by se lidem "italsky" vuz nelibil :-D I kdyz Octavia 1 kombi po face na litych ma dobry design dodne, to se musi nechat. ;-) Jen ten rozvor, jen ten rozvor. Celozivotni nemoc vetsiny Skodovek, male podvozky. :-|
Ale problem s rozvorem mela jen jednickova octavie a mozna castecne dvojkova. U obou to byla dan za bezpecnost. Jina by se i na malem rozvoru dalo vytvorit vice mista. To samozrejme neomlouva uz v dobe uvedeni podmirecny rozvor u O1.
Myslim, ze se italsky design v Cechach povetsinou libi. Dokud tedy neprijde na lamani chleba. ;-)Prijde mi ovsem, ze pes je zakopany jinde. Podle toho co slysim kolem sebe, to vypada, ze bezny Cech "ma zkusenost", ze hezke italske auto je hrozne nespolehlive, coz v rade pripadu je i pravdou. Kupodivu takova ta lidova moudra typu "nekupovat auto od automobilky zacinajici na F" spusta lidi bere vazne.Marna je snaha italskeho designu. Nemci zase maji zrejme vice propracovanou psychologii prodeje ve vztahu k designu. Ten jejich fadni design u vetsiny (nejen) stredoevropanu zrejme vazne vyvolava dojem kondenzovane kvality a spolehlivosti.Tezko rici, zda bylo nejdrive toto presvedceni a nemecti vyrobci se jej naucili sikovne vyuzivat, nebo zda to presvedceni vzniklo pozdeji a na zaklade realnych zkusenosti.Pokud neverite, zkuste se na toto tema pobavit s nekym, kdo autum vubec, ale vubec nerozumi. Pobavite se, jake veci se dozvite.
Taliansky dizajn je kulturny mytus rovnako ako nemecka spolahlivost a anglicka dochvilnost.Nieco ako francuzske zemiaky ci spanielske vtacky, o ktorych v danej krajine nikto nechyroval. Sefdizajner Alfy Romeo je Klaus Busse.Vacsina ludi si zamiena dizajn s tvarom a tak pristupuje k hodnoteniu. A ze talianom sa nedari spajat tvar s funkcnostou, ze vo VAG je vsetko podriadene usiliu usetrit... holt, to su hole reality dneska.A potom su tu osobne preferencie.Ak zredukujeme dizajn na esteticky dojem, tak si nespominam, ze by mi niekedy ucarovalo talianske auto. Estetitcky sa mi pacilo prve TT - pruser bol, ze aj u VAG vyhral tvar nad funkcnostou a poslal do vyroby auto, o ktorom vedel, ze je potencialne nebezpecne.A co sa nadcasovosti tyka... vacsina nadcasovych veci bola v case svojho vzniku vnimana ako radikalny odklon od normy. Pri VAG je to presny opak.
S tím co píšete se dá souhlasit. Na druhou stranu se podívejte, jak ten německý a fádní design moc nestárne. Když porovnám třeba první Ford Focus, který v době svého vzniku vypadal skvěle a třeba golf IV, tak dodnes ten golf ani moc nezestárl. O Fordu se to ale říci nedá.
Ford je ale taky německej.
S tim se take da souhlasit. Nemecky automobilovy design je podoben kvalitnimu francouzskemu syru: Oba jsou kvalitne vyzrale a zestarle. ;-)
Tak me to.nejvic pripomelo astru. Alespon ten predek, dokonce i s lemy pod svetly. Dotaz, proc by nemohl laik z jineho oboru kritizovat profesionaly? Ono tem peofesionalum dost casto nedochazi, ze ti laici to maji kupovat. Supee je to videt v IT, navrhl jsem to jak nejlepe to slo, ale v praxi je to nepouzitelne.
Venoušek Klausů všude byl a všechno zná, pozor. Ale třeba start-stop co se zase zapne si dovolím kritizovat taky, tak to máš recht.
Jo, tuneldědek Klaus :-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.