Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

tom  |  28. 10. 2019 08:56

Tak me to.nejvic pripomelo astru. Alespon ten predek, dokonce i s lemy pod svetly.
Dotaz, proc by nemohl laik z jineho oboru kritizovat profesionaly? Ono tem peofesionalum dost casto nedochazi, ze ti laici to maji kupovat. Supee je to videt v IT, navrhl jsem to jak nejlepe to slo, ale v praxi je to nepouzitelne.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  28. 10. 2019 09:02

Venoušek Klausů všude byl a všechno zná, pozor. Ale třeba start-stop co se zase zapne si dovolím kritizovat taky, tak to máš recht.

Odpovědět  |   | 
Coke  |  28. 10. 2019 08:58

Jen jestli by se lidem "italsky" vuz nelibil I kdyz Octavia 1 kombi po face na litych ma dobry design dodne, to se musi nechat. Jen ten rozvor, jen ten rozvor. Celozivotni nemoc vetsiny Skodovek, male podvozky.

Odpovědět  |   | 
japa kapa  |  28. 10. 2019 09:59

Myslim, ze se italsky design v Cechach povetsinou libi. Dokud tedy neprijde na lamani chleba.

Prijde mi ovsem, ze pes je zakopany jinde. Podle toho co slysim kolem sebe, to vypada, ze bezny Cech "ma zkusenost", ze hezke italske auto je hrozne nespolehlive, coz v rade pripadu je i pravdou. Kupodivu takova ta lidova moudra typu "nekupovat auto od automobilky zacinajici na F" spusta lidi bere vazne.

Marna je snaha italskeho designu. Nemci zase maji zrejme vice propracovanou psychologii prodeje ve vztahu k designu. Ten jejich fadni design u vetsiny (nejen) stredoevropanu zrejme vazne vyvolava dojem kondenzovane kvality a spolehlivosti.

Tezko rici, zda bylo nejdrive toto presvedceni a nemecti vyrobci se jej naucili sikovne vyuzivat, nebo zda to presvedceni vzniklo pozdeji a na zaklade realnych zkusenosti.

Pokud neverite, zkuste se na toto tema pobavit s nekym, kdo autum vubec, ale vubec nerozumi. Pobavite se, jake veci se dozvite.

Odpovědět  |   | 
trent  |  28. 10. 2019 14:01

S tím co píšete se dá souhlasit. Na druhou stranu se podívejte, jak ten německý a fádní design moc nestárne. Když porovnám třeba první Ford Focus, který v době svého vzniku vypadal skvěle a třeba golf IV, tak dodnes ten golf ani moc nezestárl. O Fordu se to ale říci nedá.

Odpovědět  |   | 
fretka yetka  |  28. 10. 2019 22:14

S tim se take da souhlasit. Nemecky automobilovy design je podoben kvalitnimu francouzskemu syru: Oba jsou kvalitne vyzrale a zestarle.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 10. 2019 08:52

Taliansky dizajn je kulturny mytus rovnako ako nemecka spolahlivost a anglicka dochvilnost.

Nieco ako francuzske zemiaky ci spanielske vtacky, o ktorych v danej krajine nikto nechyroval. Sefdizajner Alfy Romeo je Klaus Busse.

Vacsina ludi si zamiena dizajn s tvarom a tak pristupuje k hodnoteniu. A ze talianom sa nedari spajat tvar s funkcnostou, ze vo VAG je vsetko podriadene usiliu usetrit... holt, to su hole reality dneska.

A potom su tu osobne preferencie.

Ak zredukujeme dizajn na esteticky dojem, tak si nespominam, ze by mi niekedy ucarovalo talianske auto. Estetitcky sa mi pacilo prve TT - pruser bol, ze aj u VAG vyhral tvar nad funkcnostou a poslal do vyroby auto, o ktorom vedel, ze je potencialne nebezpecne.

A co sa nadcasovosti tyka... vacsina nadcasovych veci bola v case svojho vzniku vnimana ako radikalny odklon od normy. Pri VAG je to presny opak.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 10. 2019 10:51

Ale problem s rozvorem mela jen jednickova octavie a mozna castecne dvojkova. U obou to byla dan za bezpecnost. Jina by se i na malem rozvoru dalo vytvorit vice mista. To samozrejme neomlouva uz v dobe uvedeni podmirecny rozvor u O1.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 10. 2019 09:14

No tak se změnil design, no a, to se tak dělá neustále, co je na tom tak senzačního. Ještě do toho tenhle Klaus, co ho nezná celej svět. Takových odborníků, co poznají kde v čem jsou si auta podobná, jsou v zdejších diskusích celé mraky. Stačí když má auto čtyři kola a jeden volant. Jestli to nebude hlavně tím, že Octávka se začala vyrábět o nějaké skoro čtyři roky dýl oproti Toledu. To už je automóda zase jiná a to přece páni redaktóři neopomenou vždycky rádi zdůraznit, jak takovýto "věk" na autě hned poznali (raději se mu ale předem podívali do občanky).

Odpovědět  |   | 
Lesní traktor  |  28. 10. 2019 13:35

Dřív bylo běžné, že strana a vláda rozhodla. Nejen krásné a skvělé šípy silnic Š105-130 toho důkazem.

Odpovědět  |   | 
trent  |  28. 10. 2019 14:04

Řeč je ale o Toledu 2. generace. To se zacalo vyrábět později, než Octavia.

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  28. 10. 2019 17:41

Máte pravdu, to jsem přehlédl že to tak v článku píšou. Prostě jedna paní povídala, že slyšela, že někdo někde něco řekl a jako důkaz má jednu fotku něčeho. Anebo, papá Klaus vyslovil přání, tak nějak po italsku. Žeby na tom něco bylo ?

Odpovědět  |   | 
Zip  |  28. 10. 2019 11:45

Podle mě bylo dvojkove Toledo taky pěknější než octavia. Designově v něm bylo víc emocí nic méně octavia se též povedla. T tehdejší době to byl takový český mercedes. Aspoň já ji tak viděl.

Odpovědět  |   | 
M.G.  |  28. 10. 2019 20:18

Uvedena fotografie pochazi z muzea Skody kde byl hlineny vůz vystaven v ramci expozice tykajici se vyvoje automobilu Skoda.Tato expozice v muzeu jiz neni.Tato verze mi pripominala nekolik vozu z pocatku 90...asi nejivc Opel Vetra A.

Odpovědět  |   | 
Acz  |  28. 10. 2019 22:37

Pak nezbývá než dodat upřímné: DÍKY BOHU ZA NĚJ. Protože ten návrh je doslova příšernej.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 10. 2019 00:40

Klaus? Neznám.

Odpovědět  |   | 
majky  |  29. 10. 2019 18:32

Poznáš až ti zmizne pero

Odpovědět  |   | 
Jhv  |  01. 11. 2019 05:03

Jeden z mnoha Prezidentů Zeměkoule...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  29. 10. 2019 07:28

Piech prostě ctil to, že manažeři a majitelé (Klaus jako zástupce státu, tehdejšího majoritního vlastníka Škody auto) mají do konečné podoby co mluvit. Klaus samozřejmě věděl, že největším odborníkem na všechno je on sám. Paradoxně právě on se nejvíce příčil vstupu VW do firmy, chtěl ŠA do své kuponovky.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  29. 10. 2019 11:11

Pokud si pamatuju, tak se tam taky cpal Renault.
No tak či tak, bych si to od obou nekoupil.... VW ušetřil na platformě a Rencek by to ukrouhl na podvozku, motoru a elektronice. Obojí by vyšlo tak do města na nákupy a na převoz z plovárny.

Odpovědět  |   | 
majojo  |  29. 10. 2019 18:39

Měli ho nechat kecat do globálního oteplování, tam nemůže škodit víc než Greta. Ta ostatně taky nekecá do toho, jak má vypadat Volvo.

Odpovědět  |   | 

Tyjo, teda nenapadlo by mě, že ten člověk dokázal i podělat design Škodovek na dvanáct let. :D

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

dnes | Petr Schnagl
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A