Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Automobilka Škoda obnovila dodávky současného modelu Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V květnu na tyto vozy firma ukončila objednávku a v oficiálním ceníku nefigurovaly. Prodloužené čekací lhůty na auta totiž kolidovaly s plánovaným náběhem nové generace modelu.
Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Octavie 4×4 jsou od tohoto týdne opět k dostání ve standardní dodací lhůtě, řekl Vítek Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Firma o současné Octavie s pohonem 4×4 registrovala podle Pelce zvýšený zájem.

„Díky efektivnímu výrobnímu systému se nám podařilo aktivovat omezenou výrobu,“ řekl. Pro zájemce je to tak patrně poslední možnost, jak se k tomuto vozu dostat, uvedl.

Volba je v internetovém konfigurátoru automobilky aktivní dva dny, pokud si jej dnes zákazník objedná, měl by mít vůz do čtyř až šesti týdnů k dispozici, uvedl. Nejlevnější verzi konfigurátor udává v motorizaci 1,6 TDI, 77 kW, se šestistupňovou mechanickou převodovkou za 600 900.

„Potřebovali jsme dodatečné výrobní kapacity mít k dispozici, co se týče náběhu nových modelových řad,“ vysvětlil Vítek květnové ukončení výroby. O problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex podle Vítka nešlo.

Pohon všech kol s využitím haldexu Škoda používá pro Octavie ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Technologii automobilka využívá i u modelů Yeti a Superb. Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent.

Octavia je nejprodávanější model značky. Za letošní první pololetí firma celosvětově prodala na 219.600 těchto vozů s meziročním nárůstem 9,7 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků