Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Automobilka Škoda obnovila dodávky současného modelu Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V květnu na tyto vozy firma ukončila objednávku a v oficiálním ceníku nefigurovaly. Prodloužené čekací lhůty na auta totiž kolidovaly s plánovaným náběhem nové generace modelu.
Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Octavie 4×4 jsou od tohoto týdne opět k dostání ve standardní dodací lhůtě, řekl Vítek Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Firma o současné Octavie s pohonem 4×4 registrovala podle Pelce zvýšený zájem.

„Díky efektivnímu výrobnímu systému se nám podařilo aktivovat omezenou výrobu,“ řekl. Pro zájemce je to tak patrně poslední možnost, jak se k tomuto vozu dostat, uvedl.

Volba je v internetovém konfigurátoru automobilky aktivní dva dny, pokud si jej dnes zákazník objedná, měl by mít vůz do čtyř až šesti týdnů k dispozici, uvedl. Nejlevnější verzi konfigurátor udává v motorizaci 1,6 TDI, 77 kW, se šestistupňovou mechanickou převodovkou za 600 900.

„Potřebovali jsme dodatečné výrobní kapacity mít k dispozici, co se týče náběhu nových modelových řad,“ vysvětlil Vítek květnové ukončení výroby. O problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex podle Vítka nešlo.

Pohon všech kol s využitím haldexu Škoda používá pro Octavie ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Technologii automobilka využívá i u modelů Yeti a Superb. Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent.

Octavia je nejprodávanější model značky. Za letošní první pololetí firma celosvětově prodala na 219.600 těchto vozů s meziročním nárůstem 9,7 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků