Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Automobilka Škoda obnovila dodávky současného modelu Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V květnu na tyto vozy firma ukončila objednávku a v oficiálním ceníku nefigurovaly. Prodloužené čekací lhůty na auta totiž kolidovaly s plánovaným náběhem nové generace modelu.
Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Octavie 4×4 jsou od tohoto týdne opět k dostání ve standardní dodací lhůtě, řekl Vítek Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Firma o současné Octavie s pohonem 4×4 registrovala podle Pelce zvýšený zájem.

„Díky efektivnímu výrobnímu systému se nám podařilo aktivovat omezenou výrobu,“ řekl. Pro zájemce je to tak patrně poslední možnost, jak se k tomuto vozu dostat, uvedl.

Volba je v internetovém konfigurátoru automobilky aktivní dva dny, pokud si jej dnes zákazník objedná, měl by mít vůz do čtyř až šesti týdnů k dispozici, uvedl. Nejlevnější verzi konfigurátor udává v motorizaci 1,6 TDI, 77 kW, se šestistupňovou mechanickou převodovkou za 600 900.

„Potřebovali jsme dodatečné výrobní kapacity mít k dispozici, co se týče náběhu nových modelových řad,“ vysvětlil Vítek květnové ukončení výroby. O problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex podle Vítka nešlo.

Pohon všech kol s využitím haldexu Škoda používá pro Octavie ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Technologii automobilka využívá i u modelů Yeti a Superb. Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent.

Octavia je nejprodávanější model značky. Za letošní první pololetí firma celosvětově prodala na 219.600 těchto vozů s meziročním nárůstem 9,7 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků