Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Automobilka Škoda obnovila dodávky současného modelu Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V květnu na tyto vozy firma ukončila objednávku a v oficiálním ceníku nefigurovaly. Prodloužené čekací lhůty na auta totiž kolidovaly s plánovaným náběhem nové generace modelu.
Škoda obnovila výrobu modelu Octavia s pohonem všech kol

Octavie 4×4 jsou od tohoto týdne opět k dostání ve standardní dodací lhůtě, řekl Vítek Pelc z tiskového oddělení Škoda Auto. Firma o současné Octavie s pohonem 4×4 registrovala podle Pelce zvýšený zájem.

„Díky efektivnímu výrobnímu systému se nám podařilo aktivovat omezenou výrobu,“ řekl. Pro zájemce je to tak patrně poslední možnost, jak se k tomuto vozu dostat, uvedl.

Volba je v internetovém konfigurátoru automobilky aktivní dva dny, pokud si jej dnes zákazník objedná, měl by mít vůz do čtyř až šesti týdnů k dispozici, uvedl. Nejlevnější verzi konfigurátor udává v motorizaci 1,6 TDI, 77 kW, se šestistupňovou mechanickou převodovkou za 600 900.

„Potřebovali jsme dodatečné výrobní kapacity mít k dispozici, co se týče náběhu nových modelových řad,“ vysvětlil Vítek květnové ukončení výroby. O problém s dodávkami mezinápravových spojek Haldex podle Vítka nešlo.

Pohon všech kol s využitím haldexu Škoda používá pro Octavie ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI. Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Technologii automobilka využívá i u modelů Yeti a Superb. Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent.

Octavia je nejprodávanější model značky. Za letošní první pololetí firma celosvětově prodala na 219.600 těchto vozů s meziročním nárůstem 9,7 procenta.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků