Škoda: nová Octavia v Ženevě uspěla

Na letošním ženevském autosalonu poprvé zazářila nová Škoda Octavia. Slavnostní odhalení nového vozu spustilo obrovskou lavinu komentářů.

Každé představení nového produktu, a to nejen v automobilovém průmyslu, s sebou nese napjaté očekávání. Snad každý, kdo se nějakou formou podílel na vzniku novinky, netrpělivě čeká na první ohlasy od odborné i laické veřejnosti a v neposlední řadě také na názory konkurence. Z dříve zveřejněných fotografií mnozí nabyli dojmu, že nová Octavia je jen pouhým faceliftem dosavadního modelu. Nyní dostali možnost se na vlastní oči přesvědčit, že realita je zcela jiná.

A jaké tedy byly první reakce?

Jak uvádí přední česká motoristická média, návštěvníci, kteří si přišli novou Octavii prohlédnout a osahat, byli příjemně překvapeni designem a chytrými řešeními, kterými automobil oplývá. Zástupci konkurenčních automobilek se vyjadřovali zejména k designu nového modelu a celkové tváři značky Škoda:

Každá značka teď pracuje na tom, aby měla svůj vlastní styl, a Škodě se to daří. U jejích aut se mi líbí ta masivní mříž vpředu a vazba na dědictví, které má značka z historie,“ prohlásil šéfdesignér Ford Europe Chris Bird.

„Vypadá robustně a pohledně, už to vyloženě zapadá do konceptu Volkswagenu, jsou tam znát linie koncernu,“ nechal se slyšet generální ředitel Renaultu ČR Philippe Cornet.

Při pohledu zvenčí se návštěvníkům líbila především robustní karosérie s výraznými prvky, akcentujícími sportovní rysy, přesto však sázející v první řadě na praktičnost.

„Nová tvář působí dynamičtěji, ovšem i solidně, na což si řada zákazníků potrpí,“ komentoval design karosérie Jaroslav Vít z deníku Sport.

„Nejpříjemnější překvapení je ovšem řešení a uspořádání interiéru. Nechybí, dnes už nutné, odkládací plochy, ale především prostor na zadních sedadlech si zaslouží pochvalu,“ to jsou slova  Petra Jansy z Motožurnálu Českého Rozhlasu.

V řadách motoristických novinářů se velkému obdivu těšil zejména gigantický zavazadelník nové Octavie. Španělský žurnalista, doufejme že s nadsázkou, dokonce prohlásil, že do takového kufru by složil ženu i s tchýní.

Často se také mluvilo o vysoké kvalitě použitých plastů i ostatních materiálů, nevídané péči o detaily a především o zmizení pocitu strohosti, který byl vyčítán předchozímu modelu.

Stranou zájmu nezůstalo ani to, co je skryto pod povrchem.

„ Škoda nemívá problémy s podvozkem a motory představují tak širokou škálu, že si vybere snad každý, osobně jsem zvědavý na nový agregát 2.0 TDI 103 kW. Předchází ho dobrá pověst. Shrnuto a podtrženo - druhá generace vozu octavia je podařeným dílkem,“ to jsou opět slova redaktora deníku Sport J. Víta.

Z reakcí odborné i laické veřejnosti můžeme tedy jednoduše vyvodit, že nová Octavia výrazně zvyšuje hodnotu značky Škoda a má co nabídnout i v dnešním unifikovaném automobilovém světě. Svou robustní reprezentativní karosérií a originálními stylistickými prvky uspokojí i náročné zákazníky, vyžadující od svého vozu individualitu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků