Škoda: nová Octavia v Ženevě uspěla

Na letošním ženevském autosalonu poprvé zazářila nová Škoda Octavia. Slavnostní odhalení nového vozu spustilo obrovskou lavinu komentářů.

Každé představení nového produktu, a to nejen v automobilovém průmyslu, s sebou nese napjaté očekávání. Snad každý, kdo se nějakou formou podílel na vzniku novinky, netrpělivě čeká na první ohlasy od odborné i laické veřejnosti a v neposlední řadě také na názory konkurence. Z dříve zveřejněných fotografií mnozí nabyli dojmu, že nová Octavia je jen pouhým faceliftem dosavadního modelu. Nyní dostali možnost se na vlastní oči přesvědčit, že realita je zcela jiná.

A jaké tedy byly první reakce?

Jak uvádí přední česká motoristická média, návštěvníci, kteří si přišli novou Octavii prohlédnout a osahat, byli příjemně překvapeni designem a chytrými řešeními, kterými automobil oplývá. Zástupci konkurenčních automobilek se vyjadřovali zejména k designu nového modelu a celkové tváři značky Škoda:

Každá značka teď pracuje na tom, aby měla svůj vlastní styl, a Škodě se to daří. U jejích aut se mi líbí ta masivní mříž vpředu a vazba na dědictví, které má značka z historie,“ prohlásil šéfdesignér Ford Europe Chris Bird.

„Vypadá robustně a pohledně, už to vyloženě zapadá do konceptu Volkswagenu, jsou tam znát linie koncernu,“ nechal se slyšet generální ředitel Renaultu ČR Philippe Cornet.

Při pohledu zvenčí se návštěvníkům líbila především robustní karosérie s výraznými prvky, akcentujícími sportovní rysy, přesto však sázející v první řadě na praktičnost.

„Nová tvář působí dynamičtěji, ovšem i solidně, na což si řada zákazníků potrpí,“ komentoval design karosérie Jaroslav Vít z deníku Sport.

„Nejpříjemnější překvapení je ovšem řešení a uspořádání interiéru. Nechybí, dnes už nutné, odkládací plochy, ale především prostor na zadních sedadlech si zaslouží pochvalu,“ to jsou slova  Petra Jansy z Motožurnálu Českého Rozhlasu.

V řadách motoristických novinářů se velkému obdivu těšil zejména gigantický zavazadelník nové Octavie. Španělský žurnalista, doufejme že s nadsázkou, dokonce prohlásil, že do takového kufru by složil ženu i s tchýní.

Často se také mluvilo o vysoké kvalitě použitých plastů i ostatních materiálů, nevídané péči o detaily a především o zmizení pocitu strohosti, který byl vyčítán předchozímu modelu.

Stranou zájmu nezůstalo ani to, co je skryto pod povrchem.

„ Škoda nemívá problémy s podvozkem a motory představují tak širokou škálu, že si vybere snad každý, osobně jsem zvědavý na nový agregát 2.0 TDI 103 kW. Předchází ho dobrá pověst. Shrnuto a podtrženo - druhá generace vozu octavia je podařeným dílkem,“ to jsou opět slova redaktora deníku Sport J. Víta.

Z reakcí odborné i laické veřejnosti můžeme tedy jednoduše vyvodit, že nová Octavia výrazně zvyšuje hodnotu značky Škoda a má co nabídnout i v dnešním unifikovaném automobilovém světě. Svou robustní reprezentativní karosérií a originálními stylistickými prvky uspokojí i náročné zákazníky, vyžadující od svého vozu individualitu.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků