Škoda: nová Octavia v Ženevě uspěla

Na letošním ženevském autosalonu poprvé zazářila nová Škoda Octavia. Slavnostní odhalení nového vozu spustilo obrovskou lavinu komentářů.

Každé představení nového produktu, a to nejen v automobilovém průmyslu, s sebou nese napjaté očekávání. Snad každý, kdo se nějakou formou podílel na vzniku novinky, netrpělivě čeká na první ohlasy od odborné i laické veřejnosti a v neposlední řadě také na názory konkurence. Z dříve zveřejněných fotografií mnozí nabyli dojmu, že nová Octavia je jen pouhým faceliftem dosavadního modelu. Nyní dostali možnost se na vlastní oči přesvědčit, že realita je zcela jiná.

A jaké tedy byly první reakce?

Jak uvádí přední česká motoristická média, návštěvníci, kteří si přišli novou Octavii prohlédnout a osahat, byli příjemně překvapeni designem a chytrými řešeními, kterými automobil oplývá. Zástupci konkurenčních automobilek se vyjadřovali zejména k designu nového modelu a celkové tváři značky Škoda:

Každá značka teď pracuje na tom, aby měla svůj vlastní styl, a Škodě se to daří. U jejích aut se mi líbí ta masivní mříž vpředu a vazba na dědictví, které má značka z historie,“ prohlásil šéfdesignér Ford Europe Chris Bird.

„Vypadá robustně a pohledně, už to vyloženě zapadá do konceptu Volkswagenu, jsou tam znát linie koncernu,“ nechal se slyšet generální ředitel Renaultu ČR Philippe Cornet.

Při pohledu zvenčí se návštěvníkům líbila především robustní karosérie s výraznými prvky, akcentujícími sportovní rysy, přesto však sázející v první řadě na praktičnost.

„Nová tvář působí dynamičtěji, ovšem i solidně, na což si řada zákazníků potrpí,“ komentoval design karosérie Jaroslav Vít z deníku Sport.

„Nejpříjemnější překvapení je ovšem řešení a uspořádání interiéru. Nechybí, dnes už nutné, odkládací plochy, ale především prostor na zadních sedadlech si zaslouží pochvalu,“ to jsou slova  Petra Jansy z Motožurnálu Českého Rozhlasu.

V řadách motoristických novinářů se velkému obdivu těšil zejména gigantický zavazadelník nové Octavie. Španělský žurnalista, doufejme že s nadsázkou, dokonce prohlásil, že do takového kufru by složil ženu i s tchýní.

Často se také mluvilo o vysoké kvalitě použitých plastů i ostatních materiálů, nevídané péči o detaily a především o zmizení pocitu strohosti, který byl vyčítán předchozímu modelu.

Stranou zájmu nezůstalo ani to, co je skryto pod povrchem.

„ Škoda nemívá problémy s podvozkem a motory představují tak širokou škálu, že si vybere snad každý, osobně jsem zvědavý na nový agregát 2.0 TDI 103 kW. Předchází ho dobrá pověst. Shrnuto a podtrženo - druhá generace vozu octavia je podařeným dílkem,“ to jsou opět slova redaktora deníku Sport J. Víta.

Z reakcí odborné i laické veřejnosti můžeme tedy jednoduše vyvodit, že nová Octavia výrazně zvyšuje hodnotu značky Škoda a má co nabídnout i v dnešním unifikovaném automobilovém světě. Svou robustní reprezentativní karosérií a originálními stylistickými prvky uspokojí i náročné zákazníky, vyžadující od svého vozu individualitu.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků