Škoda: nová Octavia v Ženevě uspěla

Na letošním ženevském autosalonu poprvé zazářila nová Škoda Octavia. Slavnostní odhalení nového vozu spustilo obrovskou lavinu komentářů.

Každé představení nového produktu, a to nejen v automobilovém průmyslu, s sebou nese napjaté očekávání. Snad každý, kdo se nějakou formou podílel na vzniku novinky, netrpělivě čeká na první ohlasy od odborné i laické veřejnosti a v neposlední řadě také na názory konkurence. Z dříve zveřejněných fotografií mnozí nabyli dojmu, že nová Octavia je jen pouhým faceliftem dosavadního modelu. Nyní dostali možnost se na vlastní oči přesvědčit, že realita je zcela jiná.

A jaké tedy byly první reakce?

Jak uvádí přední česká motoristická média, návštěvníci, kteří si přišli novou Octavii prohlédnout a osahat, byli příjemně překvapeni designem a chytrými řešeními, kterými automobil oplývá. Zástupci konkurenčních automobilek se vyjadřovali zejména k designu nového modelu a celkové tváři značky Škoda:

Každá značka teď pracuje na tom, aby měla svůj vlastní styl, a Škodě se to daří. U jejích aut se mi líbí ta masivní mříž vpředu a vazba na dědictví, které má značka z historie,“ prohlásil šéfdesignér Ford Europe Chris Bird.

„Vypadá robustně a pohledně, už to vyloženě zapadá do konceptu Volkswagenu, jsou tam znát linie koncernu,“ nechal se slyšet generální ředitel Renaultu ČR Philippe Cornet.

Při pohledu zvenčí se návštěvníkům líbila především robustní karosérie s výraznými prvky, akcentujícími sportovní rysy, přesto však sázející v první řadě na praktičnost.

„Nová tvář působí dynamičtěji, ovšem i solidně, na což si řada zákazníků potrpí,“ komentoval design karosérie Jaroslav Vít z deníku Sport.

„Nejpříjemnější překvapení je ovšem řešení a uspořádání interiéru. Nechybí, dnes už nutné, odkládací plochy, ale především prostor na zadních sedadlech si zaslouží pochvalu,“ to jsou slova  Petra Jansy z Motožurnálu Českého Rozhlasu.

V řadách motoristických novinářů se velkému obdivu těšil zejména gigantický zavazadelník nové Octavie. Španělský žurnalista, doufejme že s nadsázkou, dokonce prohlásil, že do takového kufru by složil ženu i s tchýní.

Často se také mluvilo o vysoké kvalitě použitých plastů i ostatních materiálů, nevídané péči o detaily a především o zmizení pocitu strohosti, který byl vyčítán předchozímu modelu.

Stranou zájmu nezůstalo ani to, co je skryto pod povrchem.

„ Škoda nemívá problémy s podvozkem a motory představují tak širokou škálu, že si vybere snad každý, osobně jsem zvědavý na nový agregát 2.0 TDI 103 kW. Předchází ho dobrá pověst. Shrnuto a podtrženo - druhá generace vozu octavia je podařeným dílkem,“ to jsou opět slova redaktora deníku Sport J. Víta.

Z reakcí odborné i laické veřejnosti můžeme tedy jednoduše vyvodit, že nová Octavia výrazně zvyšuje hodnotu značky Škoda a má co nabídnout i v dnešním unifikovaném automobilovém světě. Svou robustní reprezentativní karosérií a originálními stylistickými prvky uspokojí i náročné zákazníky, vyžadující od svého vozu individualitu.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků