Škoda nestíhá. Fabie si nechává lakovat v Německu, pak je veze zpátky do Česka

Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá lakovat karoserie částí nových fábií. Řešením je 1 400 km cesta do závodu Volkswagenu v Osnabrücku.

Škoda Auto má problém s nedostatečnou výrobní kapacitou v Mladé Boleslavi. Tato informace není ničím novým, jelikož automobilka oznámila stavbu nové lakovny, která začala v prosinci loňského roku. Web Zdopravy.cz ale zjistil, jak se automobilka zatím s tímto problémem vypořádává. 

Karoserie částí nových Fabií totiž musí před kompletizací ujedou 1400 kilometrů. Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, část produkce je proto posílána do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Po nalakování se částí znovu vrátí zpět. 

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Toto řešení začala česká automobilka využívat už v minulém roce. Objemy se ale podstatně zvětšily. Místo kamionů se proto na přepravu do Německa začali používat vlaky. Pravidelný nákladní expres se skládá až z 26 vagónů.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. 

"Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ řekla pro web Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Problém by mala vyřešit nová lakovna, investice se pohybuje na úrovni 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč). Po dokončení zde najde práci dalších 650 zaměstnanců, kapacita stoupne o 600 karoserií.

"Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Kingdom Come: Deliverance - recenze je na cestě, co vás zajímá?

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 1 příspěvek
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků