Škoda nestíhá. Fabie si nechává lakovat v Německu, pak je veze zpátky do Česka

Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá lakovat karoserie částí nových fábií. Řešením je 1 400 km cesta do závodu Volkswagenu v Osnabrücku.

Škoda Auto má problém s nedostatečnou výrobní kapacitou v Mladé Boleslavi. Tato informace není ničím novým, jelikož automobilka oznámila stavbu nové lakovny, která začala v prosinci loňského roku. Web Zdopravy.cz ale zjistil, jak se automobilka zatím s tímto problémem vypořádává. 

Karoserie částí nových Fabií totiž musí před kompletizací ujedou 1400 kilometrů. Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, část produkce je proto posílána do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Po nalakování se částí znovu vrátí zpět. 

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Toto řešení začala česká automobilka využívat už v minulém roce. Objemy se ale podstatně zvětšily. Místo kamionů se proto na přepravu do Německa začali používat vlaky. Pravidelný nákladní expres se skládá až z 26 vagónů.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. 

"Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ řekla pro web Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Problém by mala vyřešit nová lakovna, investice se pohybuje na úrovni 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč). Po dokončení zde najde práci dalších 650 zaměstnanců, kapacita stoupne o 600 karoserií.

"Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Kingdom Come: Deliverance - recenze je na cestě, co vás zajímá?

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský