Škoda nestíhá. Fabie si nechává lakovat v Německu, pak je veze zpátky do Česka

Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá lakovat karoserie částí nových fábií. Řešením je 1 400 km cesta do závodu Volkswagenu v Osnabrücku.

Škoda Auto má problém s nedostatečnou výrobní kapacitou v Mladé Boleslavi. Tato informace není ničím novým, jelikož automobilka oznámila stavbu nové lakovny, která začala v prosinci loňského roku. Web Zdopravy.cz ale zjistil, jak se automobilka zatím s tímto problémem vypořádává. 

Karoserie částí nových Fabií totiž musí před kompletizací ujedou 1400 kilometrů. Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, část produkce je proto posílána do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Po nalakování se částí znovu vrátí zpět. 

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Toto řešení začala česká automobilka využívat už v minulém roce. Objemy se ale podstatně zvětšily. Místo kamionů se proto na přepravu do Německa začali používat vlaky. Pravidelný nákladní expres se skládá až z 26 vagónů.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. 

"Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ řekla pro web Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Problém by mala vyřešit nová lakovna, investice se pohybuje na úrovni 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč). Po dokončení zde najde práci dalších 650 zaměstnanců, kapacita stoupne o 600 karoserií.

"Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Kingdom Come: Deliverance - recenze je na cestě, co vás zajímá?

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 30 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků