Škoda nestíhá. Fabie si nechává lakovat v Německu, pak je veze zpátky do Česka

Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá lakovat karoserie částí nových fábií. Řešením je 1 400 km cesta do závodu Volkswagenu v Osnabrücku.

Škoda Auto má problém s nedostatečnou výrobní kapacitou v Mladé Boleslavi. Tato informace není ničím novým, jelikož automobilka oznámila stavbu nové lakovny, která začala v prosinci loňského roku. Web Zdopravy.cz ale zjistil, jak se automobilka zatím s tímto problémem vypořádává. 

Karoserie částí nových Fabií totiž musí před kompletizací ujedou 1400 kilometrů. Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, část produkce je proto posílána do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Po nalakování se částí znovu vrátí zpět. 

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Toto řešení začala česká automobilka využívat už v minulém roce. Objemy se ale podstatně zvětšily. Místo kamionů se proto na přepravu do Německa začali používat vlaky. Pravidelný nákladní expres se skládá až z 26 vagónů.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. 

"Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ řekla pro web Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Problém by mala vyřešit nová lakovna, investice se pohybuje na úrovni 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč). Po dokončení zde najde práci dalších 650 zaměstnanců, kapacita stoupne o 600 karoserií.

"Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Kingdom Come: Deliverance - recenze je na cestě, co vás zajímá?

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků