Škoda nestíhá. Fabie si nechává lakovat v Německu, pak je veze zpátky do Česka

Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá lakovat karoserie částí nových fábií. Řešením je 1 400 km cesta do závodu Volkswagenu v Osnabrücku.

Škoda Auto má problém s nedostatečnou výrobní kapacitou v Mladé Boleslavi. Tato informace není ničím novým, jelikož automobilka oznámila stavbu nové lakovny, která začala v prosinci loňského roku. Web Zdopravy.cz ale zjistil, jak se automobilka zatím s tímto problémem vypořádává. 

Karoserie částí nových Fabií totiž musí před kompletizací ujedou 1400 kilometrů. Lakovna v Mladé Boleslavi nestíhá, část produkce je proto posílána do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Po nalakování se částí znovu vrátí zpět. 

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Novou Škodu Fabia zhodnotil tvůrce jejího designu. Toto o ní prozradil

Toto řešení začala česká automobilka využívat už v minulém roce. Objemy se ale podstatně zvětšily. Místo kamionů se proto na přepravu do Německa začali používat vlaky. Pravidelný nákladní expres se skládá až z 26 vagónů.  Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem. 

"Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ řekla pro web Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Problém by mala vyřešit nová lakovna, investice se pohybuje na úrovni 214 milionů euro (cca 5,4 miliardy Kč). Po dokončení zde najde práci dalších 650 zaměstnanců, kapacita stoupne o 600 karoserií.

"Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Kingdom Come: Deliverance - recenze je na cestě, co vás zajímá?

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků