Projděte si návod k obsluze nové Škody Octavia. Brzy se vám může hodit

Nová auta jsou dnes čím dál složitější. Některé úkony proto mohou vyžadovat to, co si řada ostřílených řidičů neumí, nebo nechce připustit: použití uživatelské příručky.

Pamatujete si na tu obrovskou bichli, kterou stále vozíte v přihrádce před spolujezdcem svého vozu a ještě jste ji neotevřeli? To je uživatelská příručka. Tiskopis, který řada řidičů z principu neotevírá, protože ví všechno nejlépe. Nejenom auta jsou však čí dál složitější, a dokonce i ostřílení majitelé či uživatelé digitálních výrobků občas potřebují pomoci. Kdo někdy vlastnil hodinky Casio G-Shock a měnil u nich zimní čas na letní (či naopak), dá mi jistě za pravdu...

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Ale zpátky k autům. Většina novinek na českém trhu s každou novou generací čím dál více podléhá digitalizaci a na to nemusejí být řidiči více „analogových“ předchůdců zvyklí. Klasických tlačítek ubývá, kdysi snadno dohledatelné funkce dnes lovíte v útrobách infotainmentů, snadné kolikrát nebývá ani nastavení zobrazení digitálního přístrojového štítu. Ne každý chce před sebou vidět, kolik aktuálně využívá výkonu - běžnému řidiči bohatě stačí klasický otáčkoměr a rychloměr.

Nejlevnější novou Octavii jsme srovnali s tou starou. Volba nebude vůbec snadná

Nejlevnější novou Octavii jsme srovnali s tou starou. Volba nebude vůbec snadná

Jenže i tak známé prvky, jako je třeba přístrojový štít s palubním počítačem uprostřed, se pomalu vytrácejí. Člověk, který si patnáct nebo dvacet let hýčkal a garážoval své rodinné auto, jednoho dne chtě nechtě naskočí na novou digitální vlnu a nebude se stačit divit, jak se automobilový svět změnil. A neujde tomu ani u nových generací golfu či octavie, které mají v základu třeba digitální přístrojový štít.

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Nová Škoda Octavia má české ceny. Stojí 636.900 Kč, na sen chalupářů si počkáte

Není pochyb, že uživatelská příručka občas přijde vhod. A protože je Škoda Octavia nejprodávanější auto v Česku, budoucím majitelům se může hodit ji mít nejen v tištěné formě, ale i v té digitální. Škoda je na tyto případy připravená a na svých stránkách nabízí ke stažení manuály ke všem vozům nabízeným na českém trhu za posledních třicet let. Od favoritu, přes felicii, jedničkovou octavii až po novou generaci octavie, jejíž předprodej byl zahájen ani ne před dvěma týdny.

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Příručka vám dokáže pomoci se spoustou věcí. Vysvětlí například význam kontrolek, o kterých jste dosud neměli ani tušení, pomůže vám s řešením některých problémů (třeba se zablokovaným navíječem pásů), nebo doporučí dětskou sedačku a pomůže s jejím uchycením. Ačkoliv to možná řada řidičů nepřenese přes srdce, někdy zevrubný návod zkrátka neuškodí.

Škoda Octavia v roce 1996 diktovala, co si musíte koupit. I proto byla tak drahá

Škoda Octavia v roce 1996 diktovala, co si musíte koupit. I proto byla tak drahá

Sluší se dodat, že uživatelské příručky byly vždycky takové bichle, jakými jsou i dnes. Třeba manuál ke Škodě Octavia první generace měl 183 stran, příručka ke čtvrté generaci má o šest stran méně. Manuál ke Škodě Favorit (včetně variant Forman a Pick-up) měl 124 stran, trojkovou Škodu Fabia automobilka popisuje na 164 stranách.

Příručky k vozům Škoda si můžete stáhnout zde >>>

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako jeden z mála vozů své třídy nabízí i karoserii Combi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing.

Ceny a výbava • První jízda po faceliftu • Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků