Škoda nám o Octavii neřekla vše! Máme dosud tajné info o nových motorech

Včerejší představení modernizované Škody Octavia vzbudilo celkem silný rozruch. V oficiální tiskové zprávě nicméně chybělo několik důležitých informací, které máme nyní k dispozici.

Škodovka svému stěžejnímu modelu Octavia výrazně přepracovala příď, přičemž řešení veřejnost docela šokovalo. Čtyřoký výraz není z historického hlediska u automobilky ničím novým, jenom si vzpomeňte například na kupé 110 R, na tohle si ale budeme muset asi ještě chvíli zvykat. Změnila se i zadní část a novinky najdeme také uvnitř, to ale zdaleka není všechno.

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Automobilka ve včerejší tiskové zprávě stroze informovala o nabídce motorů s výkony v rozmezí 63 až 135 kW, tedy alespoň pokud se bavíme o standardním provedení, protože verze RS a Scout si budou muset na modernizaci ještě počkat. Včera k večeru se nám však dostal do rukou materiál, který měl zůstat ještě nějakou dobu pod pokličkou. Vedle soupisu změn, které Škodovka přiznala, jsme našli také zmínku o novém motoru 1.5 TSI, který měl jako první dostat Volkswagenu Golf nové generace. Ten bude představen už v listopadu, Octavia však vstupí do prodeje nedlouho poté.

Škoda Octavia velmi brzy skončí! Ale co bude dál?

Škoda Octavia velmi brzy skončí! Ale co bude dál?

Agregát 1.5 TSI bude obecně dostupný ve verzích s 96 a 110 kilowatty, Škodovka však sáhla po té silnější. Nenahrazuje agregát 1.4 TSI o stejném výkonu (ten v nabídce nadále zůstává), vedle Millerova cyklu, nové generace přímého vstřikování a turbodmychadla s elektricky ovládanou geometrií přinese i systém vypínání válců (ACT), který Octavia dostane úplně poprvé. Nová „jedna-pětka“ bude nabízena v kombinaci se šestistupňovým manuálem i převodovkou DSG, jediným benzinovým agregátem kombinovatelným s pohonem 4x4 však i nadále zůstane 1.8 TSI (132 kW).

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

Škodu Octavia RS230 už neobjednáte. Uvolňuje místo faceliftu

To ale stále není všechno. Podle našich informací se z nabídky odporoučel motor 2.0 TSI se 162 kilowatty, který byl základem pro verzi RS. Jeho místo zaujme verze se 169 kW, dosud dostupná v RS230. Úplnou novinkou je pak nový vrchol v podobě čtyřválce 2.0 TSI se 180 kilowatty, který v současnosti nenajdete ani u Superbu nebo Kodiaqu. Je velmi pravděpodobné, že je vyzkoušíme pouze v „eresech“. To ostatně potvrzují i dřívější informace o příchodu nové vrcholné varianty RS245.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků