Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Škoda na některých trzích úplně opustí diesely v menších modelech

Přísnější legislativa, doznívání aféry Dieselgate a změna v preferencích zákazníků nutí automobilky měnit svou strategii a nabídku dieselových motorů napříč celou modelovou řadou. Stejně tak i česká automobilka Škoda přehodnocuje, zda má na některých trzích smysl nabízet nadále diesely ve všech modelech.

Například na australském trhu teď automobilka stahuje z nabídky model Škoda Yeti s motorem 2.0 TDI a nahradí ho jiný benzinový model. Yeti je na jednu stranu už starší model a poptávka klesá, ale zákazníci vyhledávají nyní spíše benzinové modely.

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Nemáte diesel s Euro 6? Do některých německých měst se už nepodíváte

Například i taková Octavia se v Austrálii prodává z 90 % s benzinovým motorem. Česká automobilka tak zvažuje, že diesel z nabídky pro Octavii také úplně vypustí. Naftová motorizace tak zřejmě zůstane jen v Superbu a novém SUV Kodiaq. Navíc se jedná o nový motor generace EA 288, ten s plněním emisním limitů už problémy nemá.

Přesto Škoda na australském trhu nyní zaznamenává rovněž u Superbu zhruba pouze desetiprocentní poptávku po dieselu a čísla dále klesají. Automobilka tak zvažuje, že naftové motory opustí na podobně uvažujících trzích úplně. Zároveň Škoda potvrdila, že bude následovat koncernovou politiku a postupně zavede hybridní a elektrické pohony.

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI ostudu neudělá [první jízdní dojmy]

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků