Automobilku Škoda čeká v příštím roce vstup na jihokorejský a íránský trh. Expanze do USA teď není prioritou, mohlo by k ní dojít až za rok.
„Zhodnocujeme americký trh, ale nespěcháme. Mohlo by to trvat i další rok, než učiníme konečné rozhodnutí,“ uvedl Bernhard Maier, generální ředitel Škody, který se na toto téma rozhovořil během autosalonu v Paříži.
Škoda, která je součástí koncernu Volkswagen, se nyní soustředí na jiné povinnosti. „Chystáme se začít s exportem vytvořených vozů do Íránu. Následně zhodnotíme, zda má smysl toto propojení rozšířit s dalšími partnery,“ uvedl Maier na koncernovém večeru Volkswagenu.
Generální ředitel Škody uznává, že automobilka nemůže trh v USA vzhledem k jeho velikosti ignorovat. V nedávno minulosti se však společnost soustředila na jiné priority, včetně investice do trendů v oblasti digitalizace a e-mobility.
Hlavní zbraní automobilky s českými kořeny byl na autosalonu v Paříži nový Kodiaq, vůbec první sedmimístné SUV. Ovšem i Škoda chce v blízké budoucnosti držet krok s ostatními výrobci a pracuje tak na svém prvním elektřinou poháněném vozidle. V roce 2019 spatří světlo světa nový plug-in hybrid z dílny mladoboleslavské společnosti, do roku 2025 pak chce nabídnout až pět elektrifikovaných vozů.

































































