Jediná Škoda Kodiaq pick-up oficiálně: Mountiaq je drsňák, brzy ho vyzkoušíme

Vlastně bychom docela uvítali, kdyby se takový vůz objevoval na českých silnicích. Nekompromisních aut totiž není nikdy dost.

Již šestým rokem se veřejnosti představuje nový vůz ze studentských dílen Škoda Auto. Tentokrát jdou všechny kompromisy stranou, tohle je off-road jako řemen. Jmenuje se Škoda Mountiaq a vychází z SUV Kodiaq. Studenti na něm pracovali celých osm měsíců.

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

Je to oficiální: Škoda pracuje na Kodiaqu pick-up. Zde jsou první nákresy

Již na první pohled jde o unikátní počin, školáci si totiž sami navrhli oranžový odstín Sunset, který v nabídce automobilky nenajdete. Pětatřiceti členný tým firemního učiliště se složil z celkem sedmi oborů. Při práci měli k dispozici odborníky napříč celým spektrem vývoje a designu značky.

„Také Mountiaq, podobně jako jeho předchůdci, dokládá vysoké technické a řemeslné schopnosti našich žáků. Jejich práce každý rok znovu dokazuje prvotřídní kvalitu odborného vzdělání na našem učilišti“, komentuje výtvor vedoucí akademie Carsten Brandes.

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Vůz na první pohled připomíná expediční speciály, které se v poslední době těší velké oblibě. Stává se pravidlem, že s každým schopnějším SUV se dříve nebo později spojí nějaká off-roadová firma a předělají jej na něco podobného. Kolikrát si to vezme do režie i samotná automobilka.

Tento výtvor tedy není tak nereálný. Vedle velké změny karoserie se skrývá zajímavý detail na zadní části vozu. Zde se totiž nachází nápis Škoda, který se u nových vozů značky objevuje až od modelu Scala. Světlá výška pak díky zvýšenému podvozku dělá 29 centimetrů. Pomohla tomu i terénní sedmnáctipalcová kola Rockstar II. Díky nim má  Mountiaq o tři centimetry větší rozchod kol než Kodiaq.

Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

Šéf Škody prozradil plán, jak v ČR příští rok prodat 2500 elektroaut. I bez dotací

Pod kapotou prvního picku-pu novodobé historie značky Škoda se nachází jednotka 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní). O schopnostech v náročných podmínkách nás utvrzuje přítomnost ochranného rámu, šnorchlu, navijáku LED i světelného panelu na střeše.

Zajímavými detaily jsou i integrovaná chladnička, svítící logo automobilky integrované do stropnice, ozdobné prvky z 3D tiskárny v nebo vysílačky. Na hlavových opěrkách sedadel se nachází všité logo, vytvořené speciálně pro tento vůz. Zákazníky by určitě potěšila i přítomnost výkonného audiosystému se subwooferem o výkonu 2000 Wattů.

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Jako všechny výtvory ze žákovských dílen Škoda se i tento do sériové výroby nedostane. Dá se ale říct, že k tomu má zatím nejblíže. Ne, že by se Škoda chtěla angažovat v expedičních speciálech, ale nějaká externí firma by se toho ujmout mohla. S vozem se navíc již zítra svezeme, abychom vám toho mohli prozradit ještě více.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků