Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Je oranžový, je drsný a je naprosto perfektní. Škoda jen, že se nikdy nepodívá do výroby. Ale možná...?

V pořadí šestý projekt studentů učiliště mladoboleslavské automobilky je konečně venku a veřejnost jej přijala s nadšením. Píše se o něm nejen v českých médiích, ale i v těch zahraničních. Má to jednoduchý důvod: tento gauner je totiž naprosto boží.

Stojíme se Standou Kolmanem z Auto.cz na rozpálené dráze v pražském Motole. Ihned po příchodu okolo nás projede svítivě oranžový pick-up. Upřímně, takhle na vlastní oči je to jako kdyby okolo vás projel Arnold Schwarzenegger ve filmu Komando. Určitě si tu památnou scénu s off-roadem pamatujete.

Jediná Škoda Kodiaq pick-up oficiálně: Mountiaq je drsňák, brzy ho vyzkoušíme

Jediná Škoda Kodiaq pick-up oficiálně: Mountiaq je drsňák, brzy ho vyzkoušíme

Škoda Mountiaq dělá docela kravál. Má přepracované výfukové ústrojí a zvuk linoucí se z výfuků zní šťavnatě. Nejlepší ale je, že nepotřebuje výfukem maskovat nedůstojné pohonné ústrojí. Pod kapotou studentského projektu je totiž benzinový motor 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní), tedy jedna z nejsilnějších jednotek z nabídky domácí značky.

Takže pojďme k věci. Tento projekt vychází z oblíbených expedičních speciálů. Jde tedy o auto, které by mohlo jet až na konec světa. To nejlepší je, že veškeré dodatečné funkce, které auto potřebuje, aby v divočině přežilo, jsou funkční.

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Škoda Kodiaq RS prošla losím testem. V rychlosti 77 km/h lítaly kužely

Ani tak ale s Mountiaqem nemůžeme vyvádět psí kusy. Přeci jen vznikl pouze jeden kus a byl kompletně ručně stavěný. Na dráze tak můžeme dosáhnout rychlosti maximálně 40 km/h. Abychom mohli opravdu dovádět, muselo by být určitě vyrobeno více kusů a hlavně by musely být vše řádně otestované.

Základem je tedy SUV Škoda Kodiaq. V první řadě si všimnete absence posledního sloupku karoserie. Střecha končí za předními dveřmi, ty zadní chybí a místo nich je poměrně velká ložná plocha. Blatníky jsou rozšířené, aby se pod ně vešla 17palcová kola s terénními pneumatikami. Krytky na kolech si navíc studentu sami navrhli a vytiskli v 3D tiskárně.

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Kodiaq RS je prodejní hit. Příští sportovní Škodovky přesto budou jiné

Robustní a široký pick-up má i rozšířené prahy. Přední části vévodí dodatečné mlhové světlomety a přední ochranný rám, na kterém je naviják, který podle automobilky utáhne pět tun. Nahoře si pak všimnete dodatečného LED světelného panelu. To ovšem není vše, co vedle předních světlometů svítí. Proužky světel najdete i v žebrování přední masky.

Zadní části samozřejmě dominuje korba s ochranným rámem. Pod korbou se nachází dvojice úložných prostorů pro dobrodružnou výbavu. Vůbec poprvé má žákovský projekt Škody Auto fungující výklopné dveře. Bez hydraulických vzpěr je ale celkem dost práce je otevřít a zavřít.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Oproti Kodiaqu Scout je speciál vyšší o ještě více jak deset centimetrů. Celková světlá výška pak činí 290 mm. Bez jednoho milimetru pět metrů dlouhý kolos váží 2450 kilogramů. Díky kolům Rockstar II se rozchod zvětšil o tři centimetry.

V interiéru, alespoň na sedadle řidiče a spolujezdce, nepoznáte kromě oranžových doplňků oproti Kodiaqu rozdíl. Po rozhlédnutí už začnete vnímat detaily, jako speciální logo všité do hlavových opěrek, svítící logo automobilky na obložení stropu nebo audio se subwooferem o výkonu 2000 Wattů. 

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Ten je schovaný hned za předními sedadly, takže když jsem si chtěl posunout sedadlo dozadu, málem došlo k neštěstí. Jasně, že Mountiaq má pár takových much, ale vždyť je to auto, které dělali studenti. Když s ním jedete i těch třicet kilometrů za hodinu a vytočíte kola, slyšíte bubnovat podběhy a tak dále.

Je to prostě taková legrácka, která ale funguje, respektive by mohla fungovat a vůbec není nereálná. Díky dodatečným výztuhám by se navíc vůz neměl ani nějak zvlášť kroutit. Kodiaq se na takovou úpravu očividně hodí a firma, která by se o takové přestavby chtěla začít zajímat, by určitě nešlápla vedle.

Žáci studentského programu školy očividně hodili rukavici do ringu. Jejich výtvor považuji za ten nejpovedenější. Nejen kvůli tomu, že je velký, drsný a zatraceně cool, ale i pro to, že vůbec není nereálný.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků