Škoda Motorsport v roce 2001

Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu.
Škoda Motorsport v roce 2001
Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu, což představuje firemní rekord.

V rozmezí 11 měsíců se tak vozy Škoda Octavia WRC objeví na startu dvanácti soutěží na třech kontinentech. Z kompletního programu mistrovství světa neobsadí tým Škoda Motorsport jen dva podniky – Australskou rallye a Rallye Nový Zéland.

„V příštím roce si připomeneme 100 let od doby, kdy se zakladatelé naší firmy zúčastnili prvního motoristického závodu. Je tedy na místě, že toto významné výročí budeme podporovat nejrozsáhlejším programem v mistrovství světa jaký naše firma pamatuje,“ prohlásil šéf týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

Začátky sportovních aktivit mladoboleslavské značky sahají do samého počátku 20.století, kdy pánové Laurin a Klement začali pravidelně závodit s motocykly a později i automobily. V roce 1901 se tovární dělník Narcis Podsedníček se svým motocyklem značky Laurin a Klement zúčastnil známého závodu Paris - Berlín.

Přestože pro mladoboleslavskou značku to byla soutěžní premiéra, Podsedníček se stal prvním motocyklovým závodníkem, který projel cílem závodu. Byl dokonce tak rychlý, že do Berlína dorazil ve tři hodiny ráno několik hodin předtím, než komisaři závodu očekávali. I když později následovala jeho diskvalifikace ze závodu, Podsedníček se později stal hrdinou a v roce 1902 již vyhrával jeden závod za druhým. Značka Laurin a Klement nenechala již nikoho na pochybách a v dalších letech se svými motocykly a automobily sklízela další cenná vítězství.

Program týmu Škoda Motorsport pro MS FIA 2001:

19-21/1 Monte Carlo Rally (MC)
9-11/2 Swedish Rally (S)
9-11/3 Rally of Portugal (P)
23-25/3 Catalunya Rally (E)
4-6/5 Rally Argentina (RA)
1-3/6 Acropolis Rally (GR)
15-17/6 Cyprus Rally (CY)
13-15/7 Safari Rally (EAK)
10-12/8 Rally Finland (FIN)
5-7/10 San Remo Rally (I)
19-21/10 Corsica Rally (F)
23-25/11 Rally GB (GB)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků