Škoda Motorsport v roce 2001

Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu.
Škoda Motorsport v roce 2001
Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu, což představuje firemní rekord.

V rozmezí 11 měsíců se tak vozy Škoda Octavia WRC objeví na startu dvanácti soutěží na třech kontinentech. Z kompletního programu mistrovství světa neobsadí tým Škoda Motorsport jen dva podniky – Australskou rallye a Rallye Nový Zéland.

„V příštím roce si připomeneme 100 let od doby, kdy se zakladatelé naší firmy zúčastnili prvního motoristického závodu. Je tedy na místě, že toto významné výročí budeme podporovat nejrozsáhlejším programem v mistrovství světa jaký naše firma pamatuje,“ prohlásil šéf týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

Začátky sportovních aktivit mladoboleslavské značky sahají do samého počátku 20.století, kdy pánové Laurin a Klement začali pravidelně závodit s motocykly a později i automobily. V roce 1901 se tovární dělník Narcis Podsedníček se svým motocyklem značky Laurin a Klement zúčastnil známého závodu Paris - Berlín.

Přestože pro mladoboleslavskou značku to byla soutěžní premiéra, Podsedníček se stal prvním motocyklovým závodníkem, který projel cílem závodu. Byl dokonce tak rychlý, že do Berlína dorazil ve tři hodiny ráno několik hodin předtím, než komisaři závodu očekávali. I když později následovala jeho diskvalifikace ze závodu, Podsedníček se později stal hrdinou a v roce 1902 již vyhrával jeden závod za druhým. Značka Laurin a Klement nenechala již nikoho na pochybách a v dalších letech se svými motocykly a automobily sklízela další cenná vítězství.

Program týmu Škoda Motorsport pro MS FIA 2001:

19-21/1 Monte Carlo Rally (MC)
9-11/2 Swedish Rally (S)
9-11/3 Rally of Portugal (P)
23-25/3 Catalunya Rally (E)
4-6/5 Rally Argentina (RA)
1-3/6 Acropolis Rally (GR)
15-17/6 Cyprus Rally (CY)
13-15/7 Safari Rally (EAK)
10-12/8 Rally Finland (FIN)
5-7/10 San Remo Rally (I)
19-21/10 Corsica Rally (F)
23-25/11 Rally GB (GB)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků