Škoda Motorsport v roce 2001

Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu.
Škoda Motorsport v roce 2001
Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu, což představuje firemní rekord.

V rozmezí 11 měsíců se tak vozy Škoda Octavia WRC objeví na startu dvanácti soutěží na třech kontinentech. Z kompletního programu mistrovství světa neobsadí tým Škoda Motorsport jen dva podniky – Australskou rallye a Rallye Nový Zéland.

„V příštím roce si připomeneme 100 let od doby, kdy se zakladatelé naší firmy zúčastnili prvního motoristického závodu. Je tedy na místě, že toto významné výročí budeme podporovat nejrozsáhlejším programem v mistrovství světa jaký naše firma pamatuje,“ prohlásil šéf týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

Začátky sportovních aktivit mladoboleslavské značky sahají do samého počátku 20.století, kdy pánové Laurin a Klement začali pravidelně závodit s motocykly a později i automobily. V roce 1901 se tovární dělník Narcis Podsedníček se svým motocyklem značky Laurin a Klement zúčastnil známého závodu Paris - Berlín.

Přestože pro mladoboleslavskou značku to byla soutěžní premiéra, Podsedníček se stal prvním motocyklovým závodníkem, který projel cílem závodu. Byl dokonce tak rychlý, že do Berlína dorazil ve tři hodiny ráno několik hodin předtím, než komisaři závodu očekávali. I když později následovala jeho diskvalifikace ze závodu, Podsedníček se později stal hrdinou a v roce 1902 již vyhrával jeden závod za druhým. Značka Laurin a Klement nenechala již nikoho na pochybách a v dalších letech se svými motocykly a automobily sklízela další cenná vítězství.

Program týmu Škoda Motorsport pro MS FIA 2001:

19-21/1 Monte Carlo Rally (MC)
9-11/2 Swedish Rally (S)
9-11/3 Rally of Portugal (P)
23-25/3 Catalunya Rally (E)
4-6/5 Rally Argentina (RA)
1-3/6 Acropolis Rally (GR)
15-17/6 Cyprus Rally (CY)
13-15/7 Safari Rally (EAK)
10-12/8 Rally Finland (FIN)
5-7/10 San Remo Rally (I)
19-21/10 Corsica Rally (F)
23-25/11 Rally GB (GB)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků