Škoda Motorsport v roce 2001

Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu.
Škoda Motorsport v roce 2001
Symbolicky v roce, kdy uplyne 100 let od první závodní aktivity pod značkou Laurin a Klement, vstoupí tým Škoda Motorsport do nové fáze své účasti v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích. V nadcházející sezóně 2001 se mladoboleslavský tým zúčastní hned 12 podniků světového šampionátu, což představuje firemní rekord.

V rozmezí 11 měsíců se tak vozy Škoda Octavia WRC objeví na startu dvanácti soutěží na třech kontinentech. Z kompletního programu mistrovství světa neobsadí tým Škoda Motorsport jen dva podniky – Australskou rallye a Rallye Nový Zéland.

„V příštím roce si připomeneme 100 let od doby, kdy se zakladatelé naší firmy zúčastnili prvního motoristického závodu. Je tedy na místě, že toto významné výročí budeme podporovat nejrozsáhlejším programem v mistrovství světa jaký naše firma pamatuje,“ prohlásil šéf týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

Začátky sportovních aktivit mladoboleslavské značky sahají do samého počátku 20.století, kdy pánové Laurin a Klement začali pravidelně závodit s motocykly a později i automobily. V roce 1901 se tovární dělník Narcis Podsedníček se svým motocyklem značky Laurin a Klement zúčastnil známého závodu Paris - Berlín.

Přestože pro mladoboleslavskou značku to byla soutěžní premiéra, Podsedníček se stal prvním motocyklovým závodníkem, který projel cílem závodu. Byl dokonce tak rychlý, že do Berlína dorazil ve tři hodiny ráno několik hodin předtím, než komisaři závodu očekávali. I když později následovala jeho diskvalifikace ze závodu, Podsedníček se později stal hrdinou a v roce 1902 již vyhrával jeden závod za druhým. Značka Laurin a Klement nenechala již nikoho na pochybách a v dalších letech se svými motocykly a automobily sklízela další cenná vítězství.

Program týmu Škoda Motorsport pro MS FIA 2001:

19-21/1 Monte Carlo Rally (MC)
9-11/2 Swedish Rally (S)
9-11/3 Rally of Portugal (P)
23-25/3 Catalunya Rally (E)
4-6/5 Rally Argentina (RA)
1-3/6 Acropolis Rally (GR)
15-17/6 Cyprus Rally (CY)
13-15/7 Safari Rally (EAK)
10-12/8 Rally Finland (FIN)
5-7/10 San Remo Rally (I)
19-21/10 Corsica Rally (F)
23-25/11 Rally GB (GB)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků