Škoda Motorsport: Testování před rallye San Remo

Stejně jako před každým podnikem světového šampionátu, uskutečnil tým Škoda Motorsport testování i před Rallye San Remo, která se koná v termínu 5.–7.10.2001 v okolí tohoto známého středomořského letoviska.
Škoda Motorsport: Testování před rallye San Remo
I když test proběhl prakticky celý měsíc před uskutečněním závodu, všichni tři jezdci si vyzkoušeli Octavii WRC ve velmi podobných podmínkách jako při soutěži, neboť základnou testovací skupiny se stalo městečko Imperia na Ligurském pobřeží, které se nachází v bezprostřední blízkosti rychlostních zkoušek. Na testovacích tratích se během prvního zářijového týdne vystřídali oba stálí jezdci týmu, Němec Armin Schwarz a Belgičan Bruno Thiry s českou soutěžní nadějí a čerstvým šampionem Romanem Krestou, pro něhož bude zároveň start na Rallye San Remo premiérou v mistrovství světa v barvách továrního týmu Škoda Motorsport.

Jako první se v pondělí posadil do kokpitu Octavie WRC osmatřicetiletý Armin Schwarz, jehož úkolem na rozdíl od většiny jiných optimalizačních testů bylo prověřit i některá vylepšení na voze. Tím nejvýznamnějším byla převodovka s novým mezinápravovým diferenciálem, která by měla Octavii WRC opět o něco zrychlit. Německý jezdec byl s touto změnou spokojen: „Chování Octavie WRC s tímto pozměněným mezinápravovým diferenciálem je o poznání lepší. Toto vylepšení je sice v zásadě drobností, ale především na asfaltových soutěžích, kde se závodí doslova o desetinky sekund, se i tato změna projeví. Kromě toho jsem se samozřejmě soustředil během testu i na standardní záležitosti, jako volbu nejvhodnější směsi pneumatik či převodových poměrů.“ Podle hlavního inženýra týmu Dietmara Metricha, jehož rozhodnutí bude směrodatné, nebyl test dostatečně dlouhý na prověření životnosti nového diferenciálu. Případná porucha by se pak nejspíše projevila tím, že by fungoval jen pohon zadních kol. Je proto možné, že Schwarz bude jediným jezdcem, který tuto novinku ve svém voze poveze: „I když se během zkoušení této nové části neprojevily žádné problémy, vždy je potřeba podrobit novou součástku důkladnému zátěžovému testu a na to tentokrát nebylo dost času. Já osobně ale chci tento nový mezinápravový diferenciál ve voze mít i za cenu možných potíží, protože vím, že Octavia WRC tak bude rychlejší.“ Během dvoudenního ježdění pak Schwarz absolvoval celkem 260 ostrých kilometrů, aby se ve středu vrátil do svého bydliště v Monaku. Již v sobotu si totiž bere za manželku svoji přítelkyni Petru, a tak má kromě závodění i jiné starosti.

S příjemným počasím na severu Itálie byl spokojen Bruno Thiry, který po Schwarzovi převzal ve středu štafetu testovacího pilota: „Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet Octavii WRC na dvou různých tratích se dvěma druhy povrchů. Ta čtvrteční byla s pěti kilometry delší a její povrch měl jinou přilnavost. Snadno tak poznáte rozdíl ve směsích pneumatik. Celkově musím říci, že tyto tratě by měly našemu vozu vyhovovat.“

Na italské půdě byl pak třetím do mariáše i Roman Kresta, pro kterého není vůz Octavia WRC žádnou novinkou. Avšak i přesto, že nedávno obhájil v mezinárodním mistrovství ČR titul mistra republiky, uvědomuje si velký rozdíl mezi italským a českým asfaltem. „Vůz má jiná nastavení řídící elektroniky diferenciálů a jiné zpřevodování rychlostní skříně. Je to hlavně proto, že italské rychlostní zkoušky jsou mnohem členitější. Já jsem si na testování chtěl především „osahat“ jinak nastavený vůz a především se seznámit s jeho chováním na takovém povrchu.“

Pod vedením šéfa testovací skupiny Pavla Sibery, absolvovali tři jezdci během týdenního testování téměř 850 km v ostrém tempu. Kromě již zmíněného mezinápravového diferenciálu se pak zkoušely i další drobná vylepšení na voze, jako změny na chlazení brzd či na mezichladiči stlačeného vzduchu. Pavel Sibera pak celé testování komentoval slovy: „Musím říci, že jsem velmi spokojen s tím, co zde všichni odvedli. Nejtěžší úlohu měli mechanici, neboť museli během prvních tří dnů pětkrát vymontovat převodovku. Celkově jsme udělali opět pár důležitých kroků v přípravě na Rallye San Remo.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků