Škoda Motorsport poprvé s novou Octavií WRC

Škoda Motorsport o víkendu startuje s nově homologovaným vozem Škoda Octavia WRC na Kyperské Rally (8-10.září), desátém podniku Mistrovství světa FIA. Obě posádky, Armin Schwarz - Manfred Hiemer a Luis Climent - Alex Romani odjely na Kypr s cílem získat další body do MS FIA značek.
Škoda Motorsport poprvé s novou Octavií WRC
Škoda Motorsport o víkendu startuje s nově homologovaným vozem Škoda Octavia WRC na Kyperské Rally (8-10.září), desátém podniku Mistrovství světa FIA. Obě posádky, Armin Schwarz - Manfred Hiemer a Luis Climent - Alex Romani odjely na Kypr s cílem získat další body do MS FIA značek. Pro obě Octavie WRC druhé generace bude start na Kypru premiérou. Zkušenosti týmu z minulých dvou let a vítězství na Kypru Armina Schwarze z roku 1996 však týmu dodávají hodně optimismu.

Kyperská rallye si jako nově jmenovaná soutěž světového šampionátu v minulosti vysloužila pověst jako jeden z nejobtížnějších podniků v rámci evropského seriálu FIA. Vysoké teploty vzduchu společně s pomalými a kamenitými tratěmi rychlostních zkoušek otestují výdrž a připravenost nejen soutěžních vozů, ale i posádek. Škoda Motorsport bodoval na čtyřech z pěti podniků seriálu, kterých se v letošním roce zúčastnil a bilanci by chtěl dále vylepšit.

Zrovna tak jako vzhled nové Octavie facelift, druhá generace Octavie WRC zahrnuje zlepšení v mnoha základních aspektech svého předchůdce. Pod vedením šéf inženýra a vedoucího projektu Octavie WRC, Dietmara Metricha, se skupina inženýrů a techniků týmu Škoda Motorsport zaměřila především na změny v oblasti aerodynamiky, výkonu motoru, distribuce hmotnosti a trakce.

„Během vývoje nové homologace Octavie WRC jsme měli několik hlavních cílů,“ říká Metrich. „Chtěli jsme zvýšit výkon motoru při vyšších otáčkách a hladinu točivého momentu v nižších otáčkách. Dále jsme chtěli zlepšit chlazení vody, oleje, funkčnost převodové skříně, ale také zefektivnit aerodynamickou rovnováhu vozu při vysokých rychlostech. Hodně jsme se také zaměřili na umístění vybraných částí v interiéru vozu, abychom zlepšili celkovou rovnováhu Octavie s cílem získat rovnoměrné opotřebení pneumatik. Nová Octavia WRC také doznala několika kladných změn v oblasti podvozku.“

Na voze přibylo nové turbodmychadlo a výfukový systém, společně s kratší elektrickou kabeláží pod kapotou. Převodovka má nyní upravené převodové stupně, které by měly lépe vyhovovat celkovému výkonu a průběhu točivého momentu upraveného agregátu. Na přídi přibyl větší přítlak vzduchu, zatímco na zadní části Octavie byl přítlak zmenšen. Uvnitř vozu se pozměnilo umístění několika částí, jako je rezerva, vodní nádrž, hasící přístroj. Tyto položky byly přemístěny více do středu podvozku, aby se zlepšila celková rovnováha a stabilita vozu. Výsledkem testování ve vzdušném tunelu jsou větší otvory na předním nárazníku, přídi a kapotě Octavie, které by měly zaručit lepší průchod vzduchu.

Nová Škoda Octavia WRC absolvovala vyčerpávající testování a přípravu na Kyperskou soutěž v Řecku. Pavel Janeba, manažer týmu Škoda Motorsport, byl s výsledky testu také spokojen a několik dní před startem týmu na kyperském ostrově prohlásil: „Náš cíl byl velmi jednoduchý. Chtěli jsme si ověřit funkčnost nových komponentů a jejich aplikací tak, abychom zároveň eliminovali potenciální rizika. Je pochopitelné, že chceme stáhnout náskok v oblasti rychlosti vozů oproti těm nejlepším týmům. Přestože se nám tento test vydařil a vůz fungoval téměř bez vážných technických závad, musíme si počkat jak si nová Octavia povede ve vlastní soutěži. V této chvíli je nesmírně obtížné odhadnout o kolik lepší tento vůz bude; to vše zjistíme až v porovnání se světovou špičkou na Kypru během rychlostních zkoušek,“ poznamenal Janeba.

Oba tovární jezdci si nový vůz shodně pochvalovali. Armin Schwarz po skončení testu prohlásil, že start s novou Octavií WRC na Kypru očekává s velkým nadšením. „Nejvíce jsou znát změny na motoru, který je díky novému turbu, elektronice a výfukovému potrubí, ale také chlazení, silnější a pružnější. Vůz po sešlápnutí plynového pedálu reaguje okamžitě, zlepšil se průběh točivého momentu v nižších otáčkách, Octavie je více agilní a celkově se i jinak chová. Pokud jde o změny týkající se aerodynamiky vozu, oproti původnímu návrhu jsme ještě udělali několik malých změn hlavně na přední kapotě a nárazníku, související především s chlazením pohonné jednotky.“

Schwarzův týmový kolega, Luis Climent by si na Kypru rád vylepšil svou letošní bilanci a rád by bodoval „Nová Octavia je oproti minulé verzi mnohem rychlejší. Obzvláště její akcelerace a přenos upraveného točivého momentu jsou velkým plusem. Během testu jsme s vozem neměli žádné vážné mechanické problémy. Hodně jsem se také soustředil na optimalizaci nastavení vozu pro Kypr, kde nás a vozy čeká podobné peklo jako je tomu na řecké Acropolis. Pokročili jsme také v oblasti chlazení agregátu, nicméně stále se snažíme najít ta nejvhodnější řešení.“

O vítězi na třídenní Kyperské Rally se bude rozhodovat na 23 měřených erzetách o celkové vzdálenosti 350km. Na rozdíl od všech ostatních šesti továrních týmů, které s touto soutěží nemají téměř žádné zkušenosti, odjela výprava mladoboleslavského týmu na Kypr se zdravou dávkou sebevědomí.

Pozn: Nová Škoda Octavia WRC se představí se změnou v designu vozu s novým logem finanční skupiny FWU s vedením společnosti v bavorském Mnichově. Firma FWU byla založena v roce 1989 a během sezóny MS FIA 2000 byla osobním sponzorem německé posádky Armin Schwarz – Manfred Hiemer.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků