Škoda Motorsport na Rallye San Remo

Dva vozy Octavia WRC absolvovaly dnes druhou etapu Rallye San Remo, 11. podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích a obě posádky Thiry/Prévot a Kresta/Tománek si zlepšily své postavení v průběžném hodnocení.
Škoda Motorsport na Rallye San Remo
Thiry se spolujezdcem Stéphanem Prévotem, který se po více než dvou měsících po svém zranění na Rallye Safari vrátil na místo spolujezdce, se posunul na 15. příčku průběžné klasifikace a 8. mezi značkami, zatímco debutující Roman Kresta s Janem Tománkem postoupili na 18. příčku absolutně.

Také dnešní etapu pořadatelé situovali do oblasti severně od střediska rallye San Rema. Rychlostí zkoušky byly shodné s včerejší etapou s tím rozdílem, že čtyři se jely v opačném směru než včera. Bruno Thiry z týmu Škoda Motorsport patřil k jezdcům, kterým lépe vyhovoval dnešní profil trati než včerejší. „Dobře se mi jezdilo především ve stoupání. S nastavením auta jsem neměl větší problémy, dokonce i s nedotáčivostí, se kterou jsme se potýkali včera, to bylo výrazně lepší. Přivítal jsem, že pořadatelé vyčistili povrch tratí, znečištěný po včerejším průjezdu. V některých zatáčkách však zůstal písek, takže to hodně klouzalo, ale na druhou stranu byly dnes silnice sušší. Dnešní podmínky mi celkově vyhovovaly lépe.“ Thiryho vůz si dnes nevyžádal žádný větší servisní zásah, mechanici pouze vyměnili přední brzdové kotouče, když jezdec nebyl s jejich fungováním zcela spokojen.

Roman Kresta dnes pokračoval v rozvážné jízdě shodné s tím, co si předsevzal, tedy najet co nejvíce kilometrů a pokud možno vidět cíl. Také dnes přišlo Romana Krestu povzbudit mnoho českých fanoušků, kteří chtěli být svědky historického startu českého závodníka. Mezi těmi, kteří přijeli Krestu podpořit, byl také první český pilot formule 1 Tomáš Enge, který před týdnem absolvoval v USA svůj druhý závod F1. Kresta si dnes stěžoval na nastavení zavěšení na své Octavii WRC. „Tlumiče stále nefungují podle mých představ, nedaří se mi najít to správné nastavení. S rychlostními zkouškami se však stále více sžívám, cítím už větší jistotu než včera,“ komentoval druhý den soutěže český jezdec.

Vedoucí týmu Pavel Janeba na konci etapy řekl: „Jsem celkově spokojen, jak se situace vyvíjí. Přivítal bych, kdyby Bruno trochu přiostřil, ale prioritou je zůstat na trati. Všichni jsme dnes viděli, jak jsou místní podmínky nevypočitatelné. Zítra nás čeká ještě jeden den a přihodit se může cokoli.“ Janeba dodal, že mechanici rovněž využívají příležitosti, aby vyzkoušeli některé varianty nastavení pro nadcházející Rallye Korsika, která se jede už za 14 dní.

Třetí Octavia WRC posádky Armin Schwarz/Manfred Hiemer odstoupila včera po první rychlostní zkoušce soutěže pro poruchu alternátoru.

V čele Rallye San Remo je po dvou dnech Panizzi na Peugeotu před skvěle jedoucím Loebem na Citroënu a Auriolem na dalším Peugeotu. Černý den dnes zažil Citroën, který hned v úvodu dne přišel krátce po sobě o dva vozy: Puras havaroval a Bugalski odstoupil pro poruchu. Z předních jezdců dále nedojeli Japonec Arai na Subaru a Alister McRae na Hyundai. Dnes je na programu závěrečné 4 RZ o celkové délce 87,66 km, první předběžné výsledky lze očekávat po kolem 14.30 hod.

RALLYE SAN REMO 2001: POŘADÍ PO DRUHÉ ETAPĚ

1. Panizzi G./Panizzi H. Peugeot 206 WRC 3:05:22.8
2. Loeb/Elena Citroën Xsara WRC 3:05:57,3
3. Auriol/Giraudet Peugeot 206 WRC 3:06:04,6
4. Gronholm/Rautiainen Peugeot 206 WRC 3:06:33,3
5. Sainz/Moya Ford Focus WRC 3:06:59,2

15. Thiry/Prevot Škoda Octavia WRC 3:11:02,4
18. Kresta/Tománek Škoda Octavia WRC 3:15:26,5
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků