Škoda Motorsport: Korsika bude novou zkušeností

Dvanáctý podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích, bude předposlední účastí týmu Škoda Motorsport v letošní sezoně.
Škoda Motorsport: Korsika bude novou zkušeností
Nepočítáme-li testy, které tu tým z Mladé Boleslavi absolvoval koncem září před Rallye San Remo, představí se Octavie WRC na korsickém asfaltu  poprvé. Soutěž s plným názvem Rallye de France – Tour de Corse, situovaná na francouzský ostrov, který byl ve středověku oblíbenou základnou pirátů, je typická svým neopakovatelným přírodním koloritem. Hluboké srázy, skalní útesy, nedotčená příroda a více než 1000 km pobřeží jsou typickými znaky středomořského ostrova. A samozřejmě klikaté horské silnice, které prověří umění jezdců i odolnost techniky.

Tým Škoda Motorsport nastoupí v obvyklém složení s továrními posádkami Armin Schwarz/Manfred Hiemer a Bruno Thiry/Stéphane Prévot. Oba dva tovární jezdci již na Korsice v minulosti startovali, nicméně se shodují na tom, že trasy rychlostních zkoušek jsou jiné než dřív, a proto se neobejdou bez nových rozpisů.

„Pochopitelně mi kilometry, které jsem mohl najet v Itálii, budou na Korsice chybět. Na asfaltu se nejezdí tak často, a tak každý ostrý kilometr, který najedeme, má pro nás obrovský význam. Bez ohledu na to, že San Remo a Korsika mají své odlišnosti. Udělám všechno pro to, abych přivezl z Korsiky dobrý výsledek,“ říká Armin Schwarz ke své účasti na korsické rallye.

Bruno Thiry, který na San Remu skončil třináctý absolutně a sedmý mezi nominovanými posádkami, hledí vstříc Rallye Korsika s důvěrou. Opravňuje ho k tomu pokrok, který v průběhu italské soutěže vůz udělal. Belgičan k tomu říká: „Zlepšení bylo opravdu markantní. Potěšil nás čtvrtý čas absolutně v poslední rychlostní zkoušce poslední etapy a také to, jak dobře si Octavia WRC poradila s častými změnami počasí. Auto jelo dobře jak na suchu, tak na vodě, což někdy činí problém. Také s tlumiči to bylo na konci mnohem lepší než na začátku. To je dobré východisko pro Rallye Korsika.“

Vedoucí týmu Pavel Janeba k účasti týmu na Rallye Korsika říká: „Část týmu odjela na Korsiku hned v pondělí ráno po Rallye San Remo a prakticky od úterý se na autech pracovalo. Času je tedy dostatek. Brunovo auto projde kompletní revizí, bude vyměněn motor, převodovka a drobné díly karoserie, které se na San Remu poškodily. Finální doladění vozů provedeme po shakedownu, nicméně počítáme s použitím nové modifikace tlumičů, které jsme na Korsice testovali. Bude to pro nás nová zkušenost, ale věřím, že i za těchto podmínek můžeme udělat slušný výsledek.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků