Škoda Motorsport jede na Rallye Sanremo

Se dvěma odlehčenými vozy Škoda Octavia WRC, jejichž hmotnost se těsně blíží minimální povolené hranici 1230 kilogramů, odjel v sobotu ráno tým Škoda Motorsport do Itálie, kde bude příští týden startovat v dalším podniku soutěžního mistrovství světa, Rallye Sanremo.
Škoda Motorsport jede na Rallye Sanremo
Se dvěma odlehčenými vozy Škoda Octavia WRC, jejichž hmotnost se těsně blíží minimální povolené hranici 1230 kilogramů, odjel v sobotu ráno tým Škoda Motorsport do Itálie, kde bude příští týden startovat v dalším podniku soutěžního mistrovství světa, Rallye Sanremo. Pro oba vozy nové generace to bude premiéra na asfaltovém povrchu.

S první Octavií WRC s číslem 11 pojede posádka Armin Schwarz - Manfred Hiemer, druhý vůz bude pod taktovkou posádky Luis Climent - Alex Romani. Po šestidenním testu, který mladoboleslavský tým absolvoval minulý měsíc v pohoří na sever od centra soutěže, odjíždějí obě posádky s nadějí získat další body do šampionátu výrobců. Tříetapová Rallye Sanremo má na programu 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 382 km.

Manažer týmu Pavel Janeba řekl: “Během testu jsme testovali na dvou silnicích, abychom si vyzkoušeli nastavení vozu a správné obutí na různých typech asfaltu, který se na mnohých erzetách v Itálii střídá. S výsledky tohoto testování jsem já i oba jezdci spokojeni. Nová verze Octavie WRC je opět o něco rychlejší a lépe ovladatelná než byla její předchůdkyně. Pokud bude vůz fungovat tak jako na posledním testu, jeho spolehlivost by měla umožnit oběma posádkám bojovat o další body do klasifikace značek.”

V dosavadním průběhu sezóny 2000 získal tým ze šesti startů, čtyři bodovaná umístění. Německá dvojice Armin Schwarz - Manfred Hiemer dojela mezi výrobci do šestého místa v Monte Carlu, Keni, Portugalsku a Řecku, Climent s Romanim brali bod při premiéře značky Škoda na Safari Rallye. V dubnu získal v Katalánsku agresivně jedoucí Schwarz první vítězství mladoboleslavské značky na erzetě plnohodnotného podniku mistrovství světa. Právě tento dílčí úspěch mu dodává potřebné sebevědomí pro jeho druhou asfaltovou rallye sezóny.

“Ve Španělsku jsme potvrdili, že za daných podmínek jsme schopni závodit s těmi nejlepšími,” poznamenal Armin Schwarz a pokračoval: “Druhá generace Octavie WRC je dalším krokem vpřed. Octavia o několik kilogramů zhubla, technici zlepšili celkové rozvržení hmotnosti i stabilitu vozu. Znatelný pokrok jsme docílili obzvláště v nastavení nového turbodmychadla. Vůz je oproti Kypru také mnohem více vyvážený. Náš hlavní dodavatel pneumatik, firma Michelin, vyvinul nové obutí, které nám pomůže v boji s vlhkým a klouzavým asfaltem. Michelin zatím o nových gumách mlčí, nicméně mě tyto nové směsi a vzory pneumatik naprosto vyhovují.”

Přestože Climent při posledních třech startech nedojel do cíle, doufá, že smůla ho na Kypru opustila a do Itálie odjíždí také optimisticky naladěn. “V Sanremu by se mi mělo více dařit,” poznamenal. “V Řecku a na Kypru jsem nedojel, ale to se v Itálii změní. Nová Octavia WRC má určitě na to, aby v budoucnu získávala další body do šampionátu výrobců. V Itálii pojedu teprve podruhé, a tak je pro mě obtížné nějakým způsobem srovnávat s minulosti. Uvidíme jak se nám bude dařit za týden. V každém případě nás čeká nesmírně tvrdá konkurence, něco přes 40 vozů specifikace WRC.”

Rallye Sanremo je právem nazývaná “Racetrack Rally”, svým formátem a organizací je ideálním modelem pro všechny ostatní automobilové soutěže seriálu. Během posledních let se odehrávala na úzkých horských silnicích dále od Ligurského pobřeží. Organizátoři se ale letos rozhodli, že některé erzety vynechají, a že zbylé vybrané vložky absolvují jezdci dvakrát, pokaždé v opačném směru, čímž se všichni vyhnou dopravním zácpám a časovým ztrátám.

Poznámka: Na ilustračních fotografiích je zachycena Škoda Octavia WRC na letošním festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků