Škoda Motorsport jede na Rallye Sanremo

Se dvěma odlehčenými vozy Škoda Octavia WRC, jejichž hmotnost se těsně blíží minimální povolené hranici 1230 kilogramů, odjel v sobotu ráno tým Škoda Motorsport do Itálie, kde bude příští týden startovat v dalším podniku soutěžního mistrovství světa, Rallye Sanremo.
Škoda Motorsport jede na Rallye Sanremo
Se dvěma odlehčenými vozy Škoda Octavia WRC, jejichž hmotnost se těsně blíží minimální povolené hranici 1230 kilogramů, odjel v sobotu ráno tým Škoda Motorsport do Itálie, kde bude příští týden startovat v dalším podniku soutěžního mistrovství světa, Rallye Sanremo. Pro oba vozy nové generace to bude premiéra na asfaltovém povrchu.

S první Octavií WRC s číslem 11 pojede posádka Armin Schwarz - Manfred Hiemer, druhý vůz bude pod taktovkou posádky Luis Climent - Alex Romani. Po šestidenním testu, který mladoboleslavský tým absolvoval minulý měsíc v pohoří na sever od centra soutěže, odjíždějí obě posádky s nadějí získat další body do šampionátu výrobců. Tříetapová Rallye Sanremo má na programu 17 rychlostních zkoušek o celkové délce 382 km.

Manažer týmu Pavel Janeba řekl: “Během testu jsme testovali na dvou silnicích, abychom si vyzkoušeli nastavení vozu a správné obutí na různých typech asfaltu, který se na mnohých erzetách v Itálii střídá. S výsledky tohoto testování jsem já i oba jezdci spokojeni. Nová verze Octavie WRC je opět o něco rychlejší a lépe ovladatelná než byla její předchůdkyně. Pokud bude vůz fungovat tak jako na posledním testu, jeho spolehlivost by měla umožnit oběma posádkám bojovat o další body do klasifikace značek.”

V dosavadním průběhu sezóny 2000 získal tým ze šesti startů, čtyři bodovaná umístění. Německá dvojice Armin Schwarz - Manfred Hiemer dojela mezi výrobci do šestého místa v Monte Carlu, Keni, Portugalsku a Řecku, Climent s Romanim brali bod při premiéře značky Škoda na Safari Rallye. V dubnu získal v Katalánsku agresivně jedoucí Schwarz první vítězství mladoboleslavské značky na erzetě plnohodnotného podniku mistrovství světa. Právě tento dílčí úspěch mu dodává potřebné sebevědomí pro jeho druhou asfaltovou rallye sezóny.

“Ve Španělsku jsme potvrdili, že za daných podmínek jsme schopni závodit s těmi nejlepšími,” poznamenal Armin Schwarz a pokračoval: “Druhá generace Octavie WRC je dalším krokem vpřed. Octavia o několik kilogramů zhubla, technici zlepšili celkové rozvržení hmotnosti i stabilitu vozu. Znatelný pokrok jsme docílili obzvláště v nastavení nového turbodmychadla. Vůz je oproti Kypru také mnohem více vyvážený. Náš hlavní dodavatel pneumatik, firma Michelin, vyvinul nové obutí, které nám pomůže v boji s vlhkým a klouzavým asfaltem. Michelin zatím o nových gumách mlčí, nicméně mě tyto nové směsi a vzory pneumatik naprosto vyhovují.”

Přestože Climent při posledních třech startech nedojel do cíle, doufá, že smůla ho na Kypru opustila a do Itálie odjíždí také optimisticky naladěn. “V Sanremu by se mi mělo více dařit,” poznamenal. “V Řecku a na Kypru jsem nedojel, ale to se v Itálii změní. Nová Octavia WRC má určitě na to, aby v budoucnu získávala další body do šampionátu výrobců. V Itálii pojedu teprve podruhé, a tak je pro mě obtížné nějakým způsobem srovnávat s minulosti. Uvidíme jak se nám bude dařit za týden. V každém případě nás čeká nesmírně tvrdá konkurence, něco přes 40 vozů specifikace WRC.”

Rallye Sanremo je právem nazývaná “Racetrack Rally”, svým formátem a organizací je ideálním modelem pro všechny ostatní automobilové soutěže seriálu. Během posledních let se odehrávala na úzkých horských silnicích dále od Ligurského pobřeží. Organizátoři se ale letos rozhodli, že některé erzety vynechají, a že zbylé vybrané vložky absolvují jezdci dvakrát, pokaždé v opačném směru, čímž se všichni vyhnou dopravním zácpám a časovým ztrátám.

Poznámka: Na ilustračních fotografiích je zachycena Škoda Octavia WRC na letošním festivalu rychlosti v britském Goodwoodu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků