Škoda Motorsport do Portugalska

Šance obou posádek jsou poměrně vysoké, neboť na letošní „rallye Portského vína“, jak se Portugalsku přezdívá, lze očekávat o poznání tvrdší podmínky než v minulosti. Důvodem byla nad poměry drsná zima s četnými dešti...
Škoda Motorsport do Portugalska
Šance obou posádek jsou poměrně vysoké, neboť na letošní „rallye Portského vína“, jak se Portugalsku přezdívá, lze očekávat o poznání tvrdší podmínky než v minulosti. Důvodem byla nad poměry drsná zima s četnými dešti, které výrazně změnily charakter zdejší šotoliny.

„Podle všech signálů lze letos očekávat velmi náročné podmínky, ale to by mohla být pro Škodu dobrá zpráva,“ předpovídá Bruno Thiry ve zjevné narážce na spolehlivost Octavií WRC. „Podle toho, co vím, v oblasti tři měsíce nepřetržitě pršelo a následkem toho jsou cesty ve velmi špatném stavu. Myslím, že tamní terény budou mít na techniku stejně devastující vliv jako třeba kamenité cesty v Řecku. My máme robustní a spolehlivá auta, takže takové podmínky by mohly hrát v náš prospěch. Tři erzety, které se jedou v neděli v okolí Ponte de Lima, budou podle mých informací obzvláště náročné. Rallye by proto mohla mít dramatický závěr.“

Podle Armina Schwarze, který před dvanácti měsíci přivezl z Portugalska mistrovský bod, je tým na nástrahy soutěže dobře připraven. „Testovali jsme tam koncem ledna a podmínky se tehdy podobaly těm, které pamatuji ze začátku 90. let, kdy měla rallye ještě časnější termín a kdy vítr od Atlantiku přinášel pravidelně déšť,“ vzpomíná Schwarz. „Měli jsme zprávy o tom, že cesty jsou ve špatném stavu, ale co jsem viděl, předčilo mé očekávání. Místy mi terény připomínaly tankodrom! Zkoušeli jsme pneumatiky Michelin pro vlhkou a mokrou trať a hledali optimální kombinaci šasi a tlumičů. Na soutěž se moci těším, je to jedna z mých nejoblíbenějších. Rallye se dnes koncentrují do stále menšího prostoru a ztrácejí své charisma – ale to není případ Portugalska.“

Armin Schwarz absolvoval osm posledních ročníků této soutěže, takže dobře ví, o čem mluví. V srdcích vděčných portugalských diváků je zapsán svým nervy drásajícím skokem na známé rychlostní zkoušce Fafe. Jeho Octavia WRC loni skočila neuvěřitelných 73,5 m. „Trvalo zatraceně dlouho, než jsme přistáli,“ vzpomíná s úsměvem Schwarzův spolujezdec M. Hiemer.

Také vedoucí týmu Pavel Janeba nevynechá počasí, když jmenuje nástrahy, které může Portugalská rallye posádkám přichystat. „V Portugalsku může sehrát klíčovou roli. V tomto ročním období to jsou jednak teplotní rozdíly, hlavně mezi přímořskými a horskými oblastmi, jednak se vůbec nedá vyloučit déšť. V takovém případě budou důležité pneumatiky. Když jsme tu testovali v lednu, strefili jsme se do relativně suchého období; týmy, které testovaly po Švédsku, si tu však užily déšť a bláto,“ říká Pavel Janeba. Šance svého týmu však vidí optimisticky: „Pro přípravu jsme udělali maximum. Naším cílem je umístění v první desítce, ideálně na bodovaných pozicích. Myslím, že to není nereálný cíl.“

Portugalská rallye patří k nejpopulárnějším podnikům šampionátu, často se o ní hovoří jako o „výkladní skříni“ světových rallye. Soutěž má vynikající atmosféru podpořenou vysokou návštěvností a velkým zájmem Portugalců o tento sport. Akční charakter posilují vysoké rychlosti, již zmíněné skoky, atmosféru nepostrádají jedinečné klasické erzety v okolí městečka Arganil. Prolog soutěže obstará atraktivní superspeciální vložka na stadionu v Baltaru. Páteční zkoušky pořadatelé situovali východně od Porta, přičemž zlatým hřebem bude již zmíněná „letecká vložka“ na 3. a 6. RZ. Sobotní rychlostní zkoušky zavedou posádky a jejich doprovod dále na jih do okolí Arganilu, zatímco v neděli vyvrcholí soutěž třemi vložkami v blízkosti Ponte de Lima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků