Škoda Motorsport do Portugalska

Šance obou posádek jsou poměrně vysoké, neboť na letošní „rallye Portského vína“, jak se Portugalsku přezdívá, lze očekávat o poznání tvrdší podmínky než v minulosti. Důvodem byla nad poměry drsná zima s četnými dešti...
Škoda Motorsport do Portugalska
Šance obou posádek jsou poměrně vysoké, neboť na letošní „rallye Portského vína“, jak se Portugalsku přezdívá, lze očekávat o poznání tvrdší podmínky než v minulosti. Důvodem byla nad poměry drsná zima s četnými dešti, které výrazně změnily charakter zdejší šotoliny.

„Podle všech signálů lze letos očekávat velmi náročné podmínky, ale to by mohla být pro Škodu dobrá zpráva,“ předpovídá Bruno Thiry ve zjevné narážce na spolehlivost Octavií WRC. „Podle toho, co vím, v oblasti tři měsíce nepřetržitě pršelo a následkem toho jsou cesty ve velmi špatném stavu. Myslím, že tamní terény budou mít na techniku stejně devastující vliv jako třeba kamenité cesty v Řecku. My máme robustní a spolehlivá auta, takže takové podmínky by mohly hrát v náš prospěch. Tři erzety, které se jedou v neděli v okolí Ponte de Lima, budou podle mých informací obzvláště náročné. Rallye by proto mohla mít dramatický závěr.“

Podle Armina Schwarze, který před dvanácti měsíci přivezl z Portugalska mistrovský bod, je tým na nástrahy soutěže dobře připraven. „Testovali jsme tam koncem ledna a podmínky se tehdy podobaly těm, které pamatuji ze začátku 90. let, kdy měla rallye ještě časnější termín a kdy vítr od Atlantiku přinášel pravidelně déšť,“ vzpomíná Schwarz. „Měli jsme zprávy o tom, že cesty jsou ve špatném stavu, ale co jsem viděl, předčilo mé očekávání. Místy mi terény připomínaly tankodrom! Zkoušeli jsme pneumatiky Michelin pro vlhkou a mokrou trať a hledali optimální kombinaci šasi a tlumičů. Na soutěž se moci těším, je to jedna z mých nejoblíbenějších. Rallye se dnes koncentrují do stále menšího prostoru a ztrácejí své charisma – ale to není případ Portugalska.“

Armin Schwarz absolvoval osm posledních ročníků této soutěže, takže dobře ví, o čem mluví. V srdcích vděčných portugalských diváků je zapsán svým nervy drásajícím skokem na známé rychlostní zkoušce Fafe. Jeho Octavia WRC loni skočila neuvěřitelných 73,5 m. „Trvalo zatraceně dlouho, než jsme přistáli,“ vzpomíná s úsměvem Schwarzův spolujezdec M. Hiemer.

Také vedoucí týmu Pavel Janeba nevynechá počasí, když jmenuje nástrahy, které může Portugalská rallye posádkám přichystat. „V Portugalsku může sehrát klíčovou roli. V tomto ročním období to jsou jednak teplotní rozdíly, hlavně mezi přímořskými a horskými oblastmi, jednak se vůbec nedá vyloučit déšť. V takovém případě budou důležité pneumatiky. Když jsme tu testovali v lednu, strefili jsme se do relativně suchého období; týmy, které testovaly po Švédsku, si tu však užily déšť a bláto,“ říká Pavel Janeba. Šance svého týmu však vidí optimisticky: „Pro přípravu jsme udělali maximum. Naším cílem je umístění v první desítce, ideálně na bodovaných pozicích. Myslím, že to není nereálný cíl.“

Portugalská rallye patří k nejpopulárnějším podnikům šampionátu, často se o ní hovoří jako o „výkladní skříni“ světových rallye. Soutěž má vynikající atmosféru podpořenou vysokou návštěvností a velkým zájmem Portugalců o tento sport. Akční charakter posilují vysoké rychlosti, již zmíněné skoky, atmosféru nepostrádají jedinečné klasické erzety v okolí městečka Arganil. Prolog soutěže obstará atraktivní superspeciální vložka na stadionu v Baltaru. Páteční zkoušky pořadatelé situovali východně od Porta, přičemž zlatým hřebem bude již zmíněná „letecká vložka“ na 3. a 6. RZ. Sobotní rychlostní zkoušky zavedou posádky a jejich doprovod dále na jih do okolí Arganilu, zatímco v neděli vyvrcholí soutěž třemi vložkami v blízkosti Ponte de Lima.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků