Škoda Motorsport : Bruno Thiry odstoupil

Tým Škoda Motorsport včera vstoupil se střídavými úspěchy do 45. Rallye Korsika, 12. podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, kterého se Octavie WRC účastní poprvé.
Škoda Motorsport : Bruno Thiry odstoupil

Zatímco posádka Armin Schwarz/Manfred Hiemer zajížděla na rychlém korsickém asfaltu velmi kvalitní časy a v závěru dne se umístila na 14. místě průběžné klasifikace, posádka Bruno Thiry/Stéphane Prévot s druhou Octavií WRC odstoupila po projetí cílem 4. RZ pro poruchu převodovky.

Průběh soutěže dnes poznamenala vážná nehoda posádky Makinen/Mannisenmaki v průběhu poslední rychlostní zkoušky, kvůli níž byla zkouška zastavena a později její výsledky anulovány. Za výsledky první etapy bylo vzato pořadí po 4. RZ.

38letý Armin Schwarz v průběhu dne, který provázelo teplé slunečné počasí, očividně zrychloval a svoji Octavii WRC dovedl bezpečně do cíle etapy v Ajacciu. V ranních měřených testech nebyl Schwarz spokojen s fungováním brzd, ale jejich účinek se v průběhu dne zlepšoval. „S přibývajícími kilometry jsem cítil stále větší jistotu a v posledních dvou rychlostních zkouškách jsem už mohl jet opravdu zostra. Současně jsem si dával pozor, abych udržel auto na trati,“ řekl Schwarz. Kromě toho nebyl Schwarz zcela spokojen s nastavením podvozku. „Pokud není auto perfektní na šotolině, lze najít způsob, jak jeho nedostatky minimalizovat stylem jízdy. Ale na asfaltu potřebujete, aby všechno fungovalo opravdu bez chyby. Preciznost tu znamená všechno. Zvlášť se to týká tlumičů, se kterými nejsem zatím spokojen,“ dodal Schwarz v závěru dne.

Bruno Thiry se Stéphanem Prévotem vykročili do první etapy Rallye Korsika slibně, když zajeli 11. nejrychlejší čas absolutně ve druhé, 27,64 km dlouhé rychlostní zkoušce a v dalších testech podávali velmi vyrovnané výkony. Po 4. testu, 17,40 km dlouhém úseku Cuttoli-Peri, jim patřila 16. příčka průběžné klasifikace. Bohužel však ne nadlouho. Zhruba 800 metrů po projetí cílem 4. RZ na spojovací komunikaci vypověděla službu u Thiryho Octavie WRC převodovka. „Nedalo se nic dělat. Snažil jsem se pokračovat, ale byla to vážná závada. Jsem velmi zklamán,“ řekl Thiry. Belgický závodník věří, že si dnešní nevydařený den vynahradí při Rallye de Condroz, podniku belgického národního mistrovství, kde nastoupí na za 14 dní s Octavií WRC s podporou místního dovozce Škoda Auto.

Vedoucí týmu Pavel Janeba řekl v závěru první etapy: „S výsledky zatím nemohu být spokojen. Měli jsme problémy s nastavením podvozku a to ovlivnilo naše výkony. Za této situace není možné, aby jel Armin rychleji. Na nastavení musíme nadále pracovat po Korsice a snažit se najít optimum.“

Hned v úvodu zažila letošní Rallye Korsika několik dramat, když po havárii odstoupil jeden z hlavních favoritů Bugalski na Citroënu a také Arai na Subaru. Na „spojovačce“ mezi 2. a 3. RZ odpadl pro poruchu motoru Sainz na Fordu. Noc mezi první a druhou etapou stráví na vedoucí příčce Puras na Citroënu před trojicí Peugeotů s jezdci Panizzim, Auriolem a Gronholmem. Zítra čeká posádky nejdelší etapa soutěže, na níž pořadatelé naplánovali sedm rychlostních zkoušek o celkové délce 155,55 km. První vůz odstartuje po deváté hodině ranní.

Výsledky první etapy:

1. Puras/Marti Citroën Xsara WRC 1:03:56,9
2. Panizzi G./Panizzi H. Peugeot 206 WRC 1:04:07,4
3. Auriol/Giraudet Peugeot 206 WRC 1:04:08,2
4. Gronholm/Rautiainen Peugeot 206 WRC 1:04:34,9
5. Solberg/Mills Subaru Impreza WRC 1:04:47,4

14. Schwarz/Hiemer Škoda Octavia WRC 1:06:16,3

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků