Škoda: motor 2,0 TDI CR 103 kW a další novinky pro Octavii, Yeti i Superb

Pro následující modelový rok rozšíří nabídku pohonných jednotek pro vybrané modely automobilky Škoda nové agregáty, v některých případech se jedná o to nejlepší, čím nyní koncern Volkswagen Group disponuje. A dočkáme si dalších menších novinek.

Od 22. týdne tohoto roku (tedy s koncem května) dochází k rozšíření motorové palety modelových řad Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší „buchary“ čerpadlo-tryska (PD). Beze změny nezůstanou ani benzinové jednotky TSI, jež budou nabízeny v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou např. některá rádia či ovládací prvky v interiéru vozu.

Řada Octavia nabídne nový vznětový Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2,0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a dále pro manuální převodovku s pohonem všech kol, později také s automatickou převodovkou DSG. Octavia nabídne též nová 16" kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17" kola Proteus v odlišném barevném provedení.

Nabídka motorizací modelu Yeti je bohatší o moderní, leč nám již dobře známý zážehový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol (tedy po vzoru modernizovaného VW Tiguan, o němž jsme vás informovali na tomto místě). Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového modelu 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.
 
Vlajková loď automobilky model Superb/Superb Combi dostane pod kapotu zážehový agregát 2,0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkonem 147 kW. Od března 2010 je v nabídce také naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, jenž podobně jak nyní v Octavii nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce novinek pro letošní rok dostala faceliftovaná Octavia
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky