Škoda: motor 2,0 TDI CR 103 kW a další novinky pro Octavii, Yeti i Superb

Pro následující modelový rok rozšíří nabídku pohonných jednotek pro vybrané modely automobilky Škoda nové agregáty, v některých případech se jedná o to nejlepší, čím nyní koncern Volkswagen Group disponuje. A dočkáme si dalších menších novinek.

Od 22. týdne tohoto roku (tedy s koncem května) dochází k rozšíření motorové palety modelových řad Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší „buchary“ čerpadlo-tryska (PD). Beze změny nezůstanou ani benzinové jednotky TSI, jež budou nabízeny v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou např. některá rádia či ovládací prvky v interiéru vozu.

Řada Octavia nabídne nový vznětový Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2,0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a dále pro manuální převodovku s pohonem všech kol, později také s automatickou převodovkou DSG. Octavia nabídne též nová 16" kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17" kola Proteus v odlišném barevném provedení.

Nabídka motorizací modelu Yeti je bohatší o moderní, leč nám již dobře známý zážehový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol (tedy po vzoru modernizovaného VW Tiguan, o němž jsme vás informovali na tomto místě). Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového modelu 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.
 
Vlajková loď automobilky model Superb/Superb Combi dostane pod kapotu zážehový agregát 2,0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkonem 147 kW. Od března 2010 je v nabídce také naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, jenž podobně jak nyní v Octavii nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce novinek pro letošní rok dostala faceliftovaná Octavia
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků