Škoda: motor 2,0 TDI CR 103 kW a další novinky pro Octavii, Yeti i Superb

Škoda: motor 2,0 TDI CR 103 kW a další novinky pro Octavii, Yeti i Superb

Pro následující modelový rok rozšíří nabídku pohonných jednotek pro vybrané modely automobilky Škoda nové agregáty, v některých případech se jedná o to nejlepší, čím nyní koncern Volkswagen Group disponuje. A dočkáme si dalších menších novinek.

Od 22. týdne tohoto roku (tedy s koncem května) dochází k rozšíření motorové palety modelových řad Yeti a Superb. Nové agregáty přináší moderní technologii common rail, která nahrazuje starší „buchary“ čerpadlo-tryska (PD). Beze změny nezůstanou ani benzinové jednotky TSI, jež budou nabízeny v širší nabídce než doposud. Vylepšeními prošla také vnitřní výbava jednotlivých modelových řad. Pozměněný design dostanou např. některá rádia či ovládací prvky v interiéru vozu.

Řada Octavia nabídne nový vznětový Common rail 2,0 TDI CR DPF/103 kW, který nahradí agregát 2,0 TDI PD o stejném výkonu. Nová pohonná jednotka bude k dispozici ve verzi pro manuální a automatickou převodovku s pohonem předních kol a dále pro manuální převodovku s pohonem všech kol, později také s automatickou převodovkou DSG. Octavia nabídne též nová 16" kola Proxima z lehké slitiny a pro model Octavia Scout 17" kola Proteus v odlišném barevném provedení.

Nabídka motorizací modelu Yeti je bohatší o moderní, leč nám již dobře známý zážehový agregát 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol (tedy po vzoru modernizovaného VW Tiguan, o němž jsme vás informovali na tomto místě). Druhou novinkou je kombinace osvědčeného vznětového modelu 2,0 TDI CR DPF/103 kW 4x4 s šestistupňovou automatickou převodovkou typu DSG.
 
Vlajková loď automobilky model Superb/Superb Combi dostane pod kapotu zážehový agregát 2,0 TSI se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkonem 147 kW. Od března 2010 je v nabídce také naftový motor 2,0 TDI CR DPF/103 kW, jenž podobně jak nyní v Octavii nahradil starší 2,0 TDI PD 103 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce novinek pro letošní rok dostala faceliftovaná Octavia
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků