| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV Sportline | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV Sportline | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV Sportline | Foto: Ivo Hercik

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Petr Homolka

| Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Petr Homolka

| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik
| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik
| Škoda Enyaq iV Sportline Foto: Ivo Hercik
28
Fotogalerie

Škoda míří k uhlíkové neutralitě. Využije obří solární elektrárnu i větrníky v Indii

Nákup surovin, výroba vozů a baterií, chytrá logistika, recyklace i energie z obnovitelných zdrojů: Škoda chce zajistit, aby byla CO2 bilance Enyaqu iV neutrální.

Česká automobilka šlape do ekologie a úspor v mnoha směrech. Celkové emise během celého výrobního procesu zaznamenává v souladu s certifikací ISO a nevyhnutelné emise kompenzuje skrze certifikované projekty. Výroba Enyaqu iV probíhá v Mladé Boleslavi, kam Škoda ve spolupráci se společností ČEZ nyní instaluje největší fotovoltaický střešní systém v České republice. Počítá, že již v průběhu tohoto desetiletí bude veškerá energie pro české závody pocházet z obnovitelných zdrojů.

Nemalým zdrojem emisí je i logistika. Škoda využívá vlastní aplikaci Optikon, která díky umělé inteligenci umožňuje efektivnější využití místa v kontejnerech. V první polovině loňského roku se tak podařilo ušetřit 151 přeprav kontejnerů a 80 tun emisí CO2. Pod dohledem jsou také dodavatelé – například společnost LG, jejíž baterie Enyaq iV používá, garantuje využití energie z obnovitelných zdrojů.

V rámci životního cyklu vozu se k emisím počítá také recyklace. Baterie Enyaqu iV nejprve najdou využití v energetických úložištích automobilky a poté jsou recyklovány. Škoda samozřejmě přiznává, že určitým emisím při výrobě a u dodavatelů se vyhnout nelze, ty se ale snaží kompenzovat podporou certifikovaných projektů – například výstavbou větrné elektrárny v Indii se 100 turbínami a kapacitou 200 MW, která bude dodávat čistou energii pro 600.000 domácností.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud