Žádný Kosmiq! Nové malé SUV Škoda se oficiálně jmenuje Kamiq

80 komentářů

miluji skodovku
26. ledna • 19:58

jsem zdrcenryze česká značka , má láska a po jmenech karoq nyní jakysi Kamiqjá bych chtěl česká jména jako malý chalupář s největším kufrem a větší chalupář s největším kufrem a největší chalupář s naprostonejvětším kufrem.

miluji hjondé
1. února • 20:48

:-D Hmmm, skvělá ironie.;-)

Kuk Vykuk
26. ledna • 12:43

Žádnej Kamiq, budu tomu říkat prostě Hajzlík B-]

mpolan
26. ledna • 17:21

Seru na tebe

Roman
25. ledna • 13:09

Pro Škodovkáře určite dobré :-) ale při cenách všech škodovek v současné době bych nekoupil ani jednu znich!

Vlk z Vlkohradu
25. ledna • 16:26

Ze sociálních dávek si Škodovku těžko pořídíš, to jedině nějaký ojety vrak BMW.

josephko
25. ledna • 9:58

Názov Kamiq vznikol úplne, ale úplne inak: podľa pesničky Mama Kami. Mama kamikami kamideš... Tu je video dôkaz... :-Dhttps://youtu.be/Recsq3WgG-s...

Žere mi klakson
25. ledna • 7:24

A další bude Škoda ESQUIMAQ. Ale teď vážně: měli zachovat řadu Felicia - Fabia - Octavia ... Philadelphia ... Ohemia ... Oravia ... Ilesia ... Narnia atd.

Vlk z Vlkohradu
25. ledna • 7:42

Nejlepší je Škoda KLAKSON!!!!

Žere mi klakson
25. ledna • 10:30

Jo a pak bude Jeremy Clarkson dělat ty své testy nové škodovky s intrem: "the new skouda klákson is my rather favourite car as it resembles my family name which I am so proud of."

Bjukemen
24. ledna • 15:56

Co to je zase za buzicke meno

Josef
24. ledna • 17:40

Naopak, jde o významné jméno a ne o "buzicke meno". Kamiq použila Škoda jako zkratka názvu Kamiqaze, s japonskou výslovnostností kamikaze, což česky znamená božský vítr. Původně bylo toto označení pro tajfun, který ve 13. století (1274 a 1281) údajně dvakrát rozmetal mongolskou flotilu chystající se k invazi do Japonska a zázračně je tak zachránil.Škoda tento produkt uvede na trh, aby dvakrát rozmetal ne mongolskou flotilu, ale korejskou flotilu produkce Hyundai a KIA na trhu s auty. No a když se to náhodou nepovede, tak ten název tohoto produktu Škoda bude znamenat sebevražedný útok a bude tak vysvětlením toho případného neúspěchu. Tomu ale nikdo nevěří. Takže Hyundai a KIA to už mají "spočítané".:-)

jogurt
24. ledna • 17:43

Co to bylo? Výluh z nezralých makovic povařený s lysohlávkou?

Josef
24. ledna • 17:48

Jen drobná reakce na používání "převratných názvů". Asi bylo vhodnější zůstat u tradičních škodováckých názvů - Felicia, Octavia, Superb, třeba i Tudor, Spartak apod. Nebo použít číselné a písmenkové řady pro modelové označení.

mpolan
24. ledna • 19:08

Tak Tudor určitě ne, když takový typ karoserie nedělají... Ale jinak plně souhlasím, mohli se držet klasiky. O to smutnější je, že si vůbec neuvědomují dopady takových názvoslovných omylů na domácím trhu. Scala je toho zářný příklad, neuvědomit si, že to v moravských nářečích znamená "chcala" je prostě buď obrovská chyba, nebo projev pohrdání vlastní zemí. To první je špatné, to druhé ovšem mnohem horší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
24. ledna • 19:31

Rozumíme si. :-) Na to "chcala" jsem už upozornil v diskusi o Scala. Samozřejmě ten Tudor, pokud se vezme v potaz překlad a výslovnost Two Door, tak je to jasné. Ale může být tento název spojen s představitelem anglické královské dynastie Tudorovců a tím lze "provokovat" použitím názvu Tudor u vícedveřového modelu auta.Ještě jsem chápal použít to "škodovácké" "Q" v názvu "KodiaQ", ale když s tím ve Škodě pokračují dál, tak už mi to originální nepřichází. Spíše trapné. Navíc je otázkou, jak se na to bude dívat za 10 let, když všude kolem budou vidět v provozu "zqomoleniny". Je též marketingově riskantní, že v případě, že se ukáže model auta "nic moc" kvalitní, tak si může potenciální zákazník říci: "Co od Škody chtít, když neudělá pořádně ani název na kapotě". Platí též, že opakování vtipného "Q" přestává být vtipné (a originální).

emkejx
25. ledna • 12:08

Tudor by mohli vzkriesit al ako nieco viacdverove - 4 dverove nieco vacsie ako Superb, ale take auta robi v EU uz len OOOO, MB, BMW, Bentley, Aston Martin, Rolls, Volvo...

Bureš.
24. ledna • 20:02

Hoši, už teď prodává Škoda více jak 90% své produkce mimo ČR. Tento podíl se bude dále zvyšovat. V ČR bydlí stejný počet obyvatel, jako v jednom čínském městě. Takže na ty vaše rádoby chytré rady a názory tak akorát z vysoka sere a bude srát ještě víc :-D:-D:-D

mpolan
25. ledna • 6:50

Ale Burešku, opět jsi to nepochopil? Opět ukazuješ, že složitější témata jsou zatím nad tvé možnosti? Ale neboj, i k tomu časem dojdeš.

jaro
24. ledna • 21:36

Bureš má pravdu, keď viac predávajú v Číne podľa koho vkusu budú robiť modely ? Je to smutné ale my už môžeme len nadávať , ale Číňanom sa to páči.

mpolan
25. ledna • 6:49

Nejde o vkus. Kupodivu designově se Číně víc podbízí třeba Mercedes nebo BMW. Jde o tvorbu názvů a přístup k domácímu trhu.Žádná automobilka na světě si nedovolí přehlížet domácí trh, pouze Škoda ho okatě ignoruje. To není otázka prodejů nebo ekonomických výsledků, jak se tu Burešek snaží tvrdit (a dokázat tím, že tématu opět neporozuměl). Je to otázka image a postavení značky. Tímhle Škoda více než dává najevo, že už není česká značka.

Vlk z Vlkohradu
25. ledna • 7:40

Bureš tě mpolan ignoruje. Máš smolika hlupáčku :-))))))))))))

mpolan
25. ledna • 8:53

Ty s ním spíš, že to víš tak dobře?Jo jo, zbožné přání, zbožné přání, vlčku.

Vlk z Vlkohradu
25. ledna • 11:51

Umím číst a navíc i chápu psaný text, na rozdíl o tebe mpolan

Bureš.
24. ledna • 21:48

Prodeje Škoda v roce 2018:západní Evropa 486 400 ksstřední Evropa 212 900 ks, z toho ČR 93 600 ksvýchodní Evropa 46 100 ksRusko 81 500 ksČína 341 000 ksIndie 17 200 ks

Mirek
24. ledna • 20:27

A co budou potom prodávat tady, když dosáhnou 100%? Čím budeš jezdit? :-D

Bureš.
24. ledna • 21:51

Skočím si za čáru a utratím nějaké éčka B-]

Mirek
24. ledna • 20:30

A vím, budou vám tady vozit zpět ty čínské ojetiny, ať máš s kámoši čím jezdit.:-D

mpolan
24. ledna • 19:46

No... Myslím, že hanlivá "Scala" napadla snad každého, kdo v životě někdy prošel i jen na pár týdnů Moravou. Tím hůře, že je to vlastně docela hezky povedené auto. Názvoslovnou tvorbu u SUV prostě nechápu. Ale nejen u Škody, těch exotických nesmyslů jezdí více. Qashqai, Kadjar, Tiguan, T-roc, S-cross, Aircross… jen malý výběr. Pak takové úchylárny jako Eclipse Cross, Ecosport, to jsou přímo marketingová zoufalství a spojení naprostých nesmyslů.

JirkaK
24. ledna • 13:34

Začíná se mi zdát, že čeští zákazníci škodovku vlastně přestávají zajímat a tomu se přizpůsobují názvy. Co s tím udělá naše kouzelná čeština a lidová tvořivost je jedno, stejně se toho nejvíc prodá v Číně..... Po HromaděTechnickýchProblémů přišel Superblb, Kokodák, no a teď tomu s Komikem dali korunu :-D

mpolan
24. ledna • 19:08

Přestávají? Už dávno přestali...

Ben
24. ledna • 15:55

Šodofka zajímá jen toho spratka Bureše. Jsem zvědavý jestli až vyroste a bude mít řidičák, jestli si tu hrůzu koupí:-D

Bureš.
24. ledna • 19:58

Chlapečku, já mám řidičák už více jak 30 let. Za svůj život jsem toho více nacouval, než ty najezdil vpřed B-]

mpolan
25. ledna • 6:46

a) Angličáci se nepočítají.b) V patnácti nemůžeš mít třicet let řidičák, tak tu na nás nic nehraj, Burešku.

Mirek
24. ledna • 19:32

Jsi zdravý? Pochybuji. Asi bys měl odtáhnout zpět na sociální sítě, tam můžeš pokračovat ve své tuposti. Stejně mám pocit, že tady z těchto míst přitáhlo dost takový hlupáků, které auta moc nezajímají, jen je baví druhé urážet, něco jako ty.

Filip
24. ledna • 13:31

TOHLE NENI SUV !!!

petr r. (petrumr)
24. ledna • 15:50

a co to je, MPV?

mpolan
24. ledna • 19:05

Crossover, stejně jako třeba Captur nebo 2008.Když se mluví o jiných značkách, tak se to neustále zdůrazňuje, že to nejsou SUV, protože nemají 4x4. Tohle tedy taky není SUV.

LOL
25. ledna • 0:28

Blbost lžeš

Baf!
24. ledna • 14:35

Neřvi na nás.

Proč ne hezky česky Kamýk
24. ledna • 11:49

Kamýk ve velmi často používané slovo a je mnoho místních částí s tímto pojmenováním, Kamýk v Praze Modřanech, Kamýk obec v okresu Litoměřice, Kamýk část Švihova, Kamýk část Bezdružic, Kamýk osada obce Velké Přílepy, Kamýk nad Vltavou, Velký Kamýk rozhledna v Písku, Vysoký Kamýk na Českobudějovicku, Velký a Malý Kamýk v Píseckých horách, Čičovický Kamýk - přírodní památka v okrese Praha-západ. Takže kdyby se vykašlali na Eskymáky a z iq udělali ýk, tak by to bylo fajn jméno.

JirkaX
24. ledna • 12:04

Kamýk by snad ve staročeštině měla být skála. A tu už mají.

jarecek
24. ledna • 11:05

zricenina kamiq

nemám jméno
24. ledna • 10:27

Docela mě překvapuje ten údajný nezájem o dříve tak populární vozidla typu MPV. Pro rodiny ideální volba. Škoda nemá jediné, zato už tři SUV. To mi hlava nebere.

šofér
25. ledna • 8:58

Rodiny dnes mají maximálně jedno dítě a psa, takže automobilky dělají auta s větším kufrem ať se tam ty naše hyeny vejdou :)

Jaky
24. ledna • 10:32

Nojo doba preje SUV a prachy jsou az na prvnim miste.

Marek
24. ledna • 10:58

Samozřejmě. Automobilka nebude dělat to, co bylo nepopulární a ještě ktomu zdarma.Smysl je vydělat peníze, ne někoho dotovat.

jogurt
24. ledna • 17:41

Problém MPV byla/je/bude vysoká cena. Karosářsky je to prostě drahé auto.

mpolan
24. ledna • 19:03

Není. MPV je stejně drahé nebo levnější, než prostorově odpovídající SUV a stejně drahé jako prostorově odpovídají kombi. SUV je karosářsky mnohem dražší, zejména pokud má umožňovat zástavbu 4x4. MPV jsou dražší spíš proto, že mají oproti kombi lepší výbavu a propracovanější prostorová řešení. Třeba Scénic proti Méganu: v základu automatická klima, tři samostatná posuvná sedadla, lepší motor, docela dost elektroniky navíc... Porovnatelně vybavená verze Méganu kombi je jen o dvacet tisíc levnější.Problém MPV je v tom, že jsou prostě příliš účelově působící, i když se jim dá do vínku hezký design (Scénic, Picasso...) Nic nekřičí do světa víc "myslím jen na užitek".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
25. ledna • 13:37

Místo MPV přebírají osobní dodávky. Tu Škoda taky nemá. Snad taky šikula s velikými kapsami přijde. Krteczeq.

jogurt
25. ledna • 13:31

Já nepíši o tom, co za takzvané MPV vydávají korejci , ale o skutečných MPV typu Espace, Galaxy, Sharan. Konstrukce tuhé a bezpečnostním normám odpovídající karosérie je tu nesrovnatelně složitější, než u SUV s čumákem. Nakonec se stačí podívat, jaké potíže s tím měli a mají v USA a Japonsku - viz nárazové testy Voyager, Space Gear, Previa apod.

mpolan
26. ledna • 12:08

No a kolik stojí prostorově srovnatelné SUV? O kombi už ani nemluvím... Jogurte, jsi mimo. Nejsi prošlý?

Dixik
24. ledna • 10:12

Oficiální představení nového vozu proběhne v obci Kamiq nad Vltavou!

a
24. ledna • 11:50

No jasně, zřídí si tam obecní policii a strážníci to dostanou jako služebák.

puk123
25. ledna • 13:30

A na dveřích budou mít napsáno: STRÁŽNÍQ A POMOCNÍQ.

Qual
24. ledna • 10:53

Spíš to tedy měli pojmenovat Kamyq :-D

Nojono
24. ledna • 9:42

Mujtytondokolenatej, kdo v tom Embéčku ty dementni jmena vymýšlí?

Kostka
24. ledna • 9:39

Pokud tedy budou dvě verze jedna pro Čínu a druhá pro Evropu, tak nám v Evropě by to mohli dát v litrovém základu ne? To nám přece stačí. My jsme nenároční a ani vysoká cena nám nevadí :-D

Lejsek
25. ledna • 9:35

dyť litrovku cpou všude ne? :D max 1.5, aby se neřeklo, ale to už je pak za mego minimálně

Forky
27. ledna • 18:20

ty litrový motory mě fakt vytáčí, líný, žere to a je to o ničem.. a daj to na nějaký SUV, k poblití

LOL
24. ledna • 9:32

další SUV obluda.

Lord Owl
24. ledna • 9:40

třeba to bude mít překypující techniku pod kastlí... např. pohon jen jednoho kola, zdvihový objem 500 cm3 osazený Bi-turbem a hlavně USB nabíječku u tankovacího víčka, aby obsluha tankovací pistole nepřišla o minuty on-line režimu....

Vlk z Vlkohradu
24. ledna • 11:03

Tady dnes většina přispěvatelů snídala vtipnou kaši?

mpolan
24. ledna • 18:52

Možná by ti to taky prospělo, zkus to...Zatím tu jste s Burešem docela za suchary.

Bureš.
24. ledna • 22:24

To víš, nemusíme si tu na rozdíl o tebe o tobě podobných nic kompenzovat B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
25. ledna • 6:45

Ale Burešku, ty jsi ten, kdo si tu nejvíce kompenzuje. A s každým dalším příspěvkem o sobě odhaluješ více a více.

petr r. (petrumr)
24. ledna • 15:48

podle příspěvků je museli krmit.

zemanko
24. ledna • 9:23

každá filialka volkswagenu napodobnuje resp len meni kisnu ako Arona a rovna se Kamiq.. etc tarraco rovná se kodiaq, etc etc spolocné diely 85-90% o motoroch ani nehovorím..takže žadná novinka... B-]

šofér
25. ledna • 8:55

No tak snad to bude větší, než Arona, v té jsem seděl, bo ji doma chtěli, a to je tak mrňavý, že kolena musíte nechat doma.:-/

mpolan
25. ledna • 11:35

Bohužel, nebude. Chceš větší, kup Atecu nebo Karoqa.

emkejx
24. ledna • 8:53

trosku ma prekvapil nazov Kamiq, kedze ho pouziva automobilka v Cine na trosku odlisnom aute a sice s okridlenym sipom. ale tak rozhodne priatelskejsi nazov nez Komiq a pod. mimochodom zvonku mi to evokuje stare GLK.

Vuřtohryz
24. ledna • 8:33

ŠKODA KOMIK :-D:-D

šofér
25. ledna • 8:53

Já to už beru tak, že jak to zní v ČR je bezvýznamné, hlavně ať je to zajímavé v zahraničí. Nicméně, Škoda s novou řadou po Karoqu se Scalou a Komiqem opravdu jede. Jou to hezké auta. Kodiaq mi ještě přijde takový mastodot jako první Q7. Co zatím přišlo po něm je hezké a vyvážené.

Nojono
24. ledna • 9:45

Auto asi v pohode, ale ten nazev je jeste vic tragiq nez karoq a ten uz je sam docela sila.

Bureš.
24. ledna • 8:55

Co čekat o někoho, kdo se jmenuje Vuřtohryz? Nic inteligentního samozřejmě ne....

Nojono
24. ledna • 9:40

No nevim co je horsí, jestli bureš nebo vuřtohryz. :-D

Vlk z Vlkohradu
26. ledna • 18:28

já to vím. vuřtohryz je mnohem mnohem horší

Vlk z Vlkohradu
24. ledna • 8:47

Hahaha, to je fór, tomu se dnes budu smát celý den. :-|

Gruber
24. ledna • 10:03

Jojo, ted uz jen chcala na komika.

Petr
26. ledna • 17:56

Ještě že mne auta montovaná našimi koloniálními poddanými pro pohrobka tisícileté říše nechávají zcela chladnými. Škoda není česká značka a jména tomu prostě odpovídají. Má to i svoje výhody - nemusím se stydět za drtivou tříhrnkovou většinu nabízených motorizací těchto euroklumpů..

Doporučujeme

Články odjinud