Škoda má za sebou nejlepší duben všech dob

Škoda má za sebou nejlepší duben všech dob

Škoda Auto dodala v dubnu zákazníkům po celém světě 89 600 aut – o 15,5 % více než ve stejném měsíci roku 2013 – a připsala si tak vůbec nejúspěšnější měsíc ve své historii. 

Tahounem čísel byla Octavia, jejíž odbyt třeba v západní Evropě meziročně vzrostl o 60 procent. Procentuálně a v celosvětovém měřítku ale nejvíc narostl Rapid, kterých Škoda v dubnu dodala zákazníkům o 157,7 % víc.

Z jednotlivých trhů se Škoda nejvíc zlepšila v Dánsku (+ 103,2 %), ale dařilo se jí také v České republice. V dubnu 2014 automobilka prodala na domácí půdě 7100 aut, o 38,9 % více než loni. 

Největším trhem byla pro Škodu Čína, kde značka prodala 21 900 aut (+ 7,6 procenta).

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou

Čínská Škoda Octavia: více chromu a jedna-šestka pod kapotou

Dodávky značky Škoda zákazníkům v dubnu 2014:

Škoda Octavia (33 000; +5,5 %)
Škoda Rapid (16 900; +157,7 %)
Škoda Fabia (15 000; -20,1 %)
Škoda Yeti (10 400; +52,8 %)
Škoda Superb (7 500; -4,0 %)
Škoda Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 900 (+11,0 %)
Škoda Roomster (2 800; +1,4 %)

Zdroj: Škoda Auto

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků